Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Dołożył bym jeszcze rynek na który był produkowany. W zależności od tego do jakiego kraju szły numeracja też się zmienia, i z przełożeniem żółw/zając lub bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem ten traktor po cenie złomu jest trochę ogołocony,brak obciążników,wieszaków,drzwi do kabiny i tylnej szyby, chłodnicy.Silnik ten odprężony,sprężarka na skrzyni brak żółwia i wom 540, most portalowy .Mam pytanie jaki katalog by pasował do niego myślę mtz550 albo mtz82 bo od 562 to mogę raczej zapomnieć.Teraz maszyna stoi przykryta ale od wiosny będę go odbudowywał ,rozbiorę go całego i od podstaw będę go składał.Nie wiem jak na tym wyjdę ale czuję że lepiej było kupić coś kompletnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mtz82 na pewno. Różnica będzie w żółwiu i womie. Coś zamiast tego tam jest włożone. Chyba że tylko zębatki wyjęte.Trudno powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W cenie złomu, tzn ? Ja kupiłem MTZ-50 i w sumie z remontami wyniósł mnie 12 tysiecy (silnik, opony, elektryka, chłodnica itp). Bez przedniego napędu.

Świadomość remontu nie jest taka zła, bo lepsze to, niż kupić "dobry" i zaraz remontować, w cenie naprawdę dobrego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze, który rocznik, bo te modele maja wymieszane części - sa 2 typy chłodnic (MTZ-50 i MTZ-80), 3 typy głowic, nie wiadomo, jakie masz tłoki - płaskie, czy nie. Czy masz regulator siłowo-pozycyjny od podnośnika, jaka jest podpora bloku z przodu (stary czy nowy typ na poduszce), jakie kółko pasowe napędu pompy i alternatora, na klin czy na wieloklin. Pompa od MTZ-50/550 różni sie regulatorem obrotów (zakres obrotów) i nastawami. Rozdzielacze hydrauliczne też są różne, tak samo pompy.. U mnie jest inne koło zamachowe silnika i docisk sprzęgła, serwo mam bez sterowania blokadą, hamulce tarczowe, ale starego typu.

Ja mam 2 katalogi i tym się posiłkuję, bo rok po roku były jakieś zmiany wprowadzane w tych ciągnikach. Generalnie trzeba patrzeć, co jest w katalogu, a co masz zamontowane u siebie.

U mnie też nie ma żółwia i 1000obr wałka, ale skrzyni na razie nie będę zaczepiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam rok 94 ma regulację siłową duża kabina, głowica ze świecami żarowymi silnik chyba D60 był naprawiany nie udolnie gość mówił że zrobił szlif wału komplety naprawcze od motoru 80km wtryski i pompa nie wiem ,na pewno nie ma już 60km może z 50km ma.

Koszt był nie duży 5tys.liczę że w 15tys. się zmieszczę jak nie znajdę niespodzianek w środku oczywiście nie liczę mojej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komplety naprawcze od MTZ-80 to porażka. Stopień sprężania maleje 2x. Jeśli masz wersję z głowicą z komorami wirowymi, to tłoki muszą być płaskie z "dołkiem" . Ten dołek ma średnicę około 4cm i głębokość max 4mm. Jak liczyłem, to w orginalnym D60 stopień sprężania to coś koło 16,5, a po założeniu tłoków od D-240 maleje do 9.

 

D-60 ma wał bez przeciwwag , inną głowicę i tłoki. Tylko blok jest wspólny z D-240.

Panewki są takie same. Pompa oleju w D60 ma pewnie inną liczbę zębów i koło napędu pompy jest większe. Przednia podpora jest na sztywno, nie na poduszce ?

Aby zmienić na D-240 trzeba wymienic głowicę, wał i tłoki. Orginalnie D-60 pracuje tylko do 1800obr/min właśnie ze względu na brak wyważenia wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czytałem że koło zamachowe jest masywniejsze wD60 to może ono nadrabia brak tych przeciwwag na wale,trzeba by było zważyć koło z wałem stary typ i nowy typ można by było porównać różnice w wadze,ale nowy wał i stare koło parę koni więcej.Dręczy mnie ta skrzynia biegów, sprzęgło na dwa razy?może jakiś hamulec wałka zastosować by problem zlikwidować ,możliwość jest co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skrzynia niesynchronizowana. Taka jest technika zmiany biegów, to samo tyczy się 330, 60-ki i każdego innego pojazdu z skrzynią bez synchronizacji.

Jeśli w głowicy są komory spalania, sprężania zwał jak zwał bo to to samo to nie możesz założyć tłoków z mtz-ta 80/82 bo w nim komory spalania są w tłoku.

Silnik rozkop z ciekawości i daj znać Jahooo co w nim siedzi. Na pewno ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą skrzynią jest tak ; najgorzej jest w czasie transportu z 8 na 9, ale jak chwile zaczekać to wchodzi ładnie bez zgrzytu czyli tarcza stanie dlatego myślałem o tym hamowaniu wałka sprzęgłowego,można też pokombinować z gęstym olejem ale gęsty słabo smaruje.Z silnikiem to zobaczę muszę zweryfikować jak będzie dobrze to tylko tłoki na odpowiednie zmienię w innym razie kupię drugi motor ,ale na wiosnę zabiorę się za to będzie cieplej i kasę odłożę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czyli maszyna nie taka zła tylko trochę trzeba ją poznać i nauczyć się nią posługiwać,ja się przyznam bez bicia że nigdy nie naprawiałem tych traktorów,mechanika to maje hobby dłubie w autach i parę silników złożyłem ursusa.Zdobędę katalog to go przestudiuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co może być przyczyną pękającego wałka pionowego w przednim napędzie MTZ 82? Nowa półoś wytrzymuje kilka miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałem opon mam oryginalne rozmiary na AF mi koles powiedział że mam poszukać luzu który może przeginac tą półoś na bok. Fakt faktem mam obory na głębokie ściółki i jak wjeżdżam tam z balem to ten traktor niema lekko no ale bez przesady żeby 2-3 miesiąc półoś nie mogła wytrzymac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kłopot może stwarzać koło talerzowe ,jakieś luzy musisz dokładnie sprawdzić cały most wina nie koniecznie jest półosi,jakiś element może blokować na przykład przy skręcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj kupiłem zastaw plus ten zębaty talerz i półoś wziąłem niby oryginalną za 199 . Na tym talerzu jak ostatnio wymieniałem to było widac takie troche powyszczerbiane zęby ale wydawało mi sie że to w miare ładnie sie jeszcze zazębiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze tylko wszystko umyj żeby jakieś stare kawałki nie wpadły między tryby bo znowu ukręci ,jak będzie czyste i lekko będzie wszystko kręcić się bez luzów to musi być dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a co może być przyczyną pękającego wałka pionowego w przednim napędzie MTZ 82? Nowa półoś wytrzymuje kilka miesięcy.

Wybita tuleja zwrotnicy i najzwyklej lamie polos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuleja to to gdzie wkłada sie tą półoś z łożyskami? Nie moge powiedzieć żebym to musiał jakoś ciężko wbijać ale luzu tam nie wyczuwałem miałem troche wyszczerbiony ten talerz ale niewiem czy to ona powodował to pękanie jest wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...