Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Tak chodzi o tą cześć a dokładnie cala tuleje z kołnierzem i druga tuleję osadzona w korpusie zwolnicy tam gdzie siedza oringi, miedzy tymi elementami napewno jest zaj.... luz.Talerz niby mógł blokowac ale to raczej koło by hamowalo i wywalilo zebatke na dole, ale fakt faktem ze jakosc półosiek to masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłem bo nie chodził według mnie. po każdym rozebraniu zero zanieczyszczeń na ściankach, a olej brudny. Powinno się słyszeć szmer po zgaszeniu silnika bynajmniej tak jest napisane w instrukcji. No i ciśnienie słabe strasznie. Może pomoże.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jesli ciśnienie słabe, a baczek nie pracował, to założenie puszkowego już nie pomoże. Zanieczyszczenia zrobiły swoje, opiłki przeszlifowały panewki. Raczej ciśnienie nie wzrośnie, a na ciepłym będzie spadało znacznie. To objaw nadmiernych luzów na panewkach.

Bączek słabo działa, jeśli nie złożysz go na znaki, nie rozkręca się do odpowiednich obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bąka napędza przepływ oleju a nie ciśnienie. W tym przypadku jedno z drugim nie ma nic wspólnega zaś sam bąk może mieć wpływ na ciśnienie w magistrali silnika ale tylko wtedy gdy ma wyrobioną oś obrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu bym się nie zgodził, po to są dysze wylotowe z bąka, aby napędzały kosz , wprowadzając go w ruch obrotowy. Przynajmniej w moim tak było, miałem starszą konstrukcję bąka. To nie silnik hydrauliczny. Zasada działanie tego filtra to wykorzystanie siły odśrodkowej do separacji zanieczyszczeń. Wypływający z dysz olej wprowadza koszt filtra w ruch wirowy, a zanieczyszczenia jako cięższe osadzają się na ściankach, olej zaś spływa po ściankach.

W nowszej kostrukcji widzę, że jest do tego wiatraczek wewnątrz. Zasada jest taka sama. A jeśli wkład jest wyrobiony, to niestety będą ubytki ciśnienia i słabe czyszczenie. Masa wirująca, gdy będzie mmiała luzy na wirniku, nie bedzie osiągac optymalnych obrotów pracy i odpowiedniej siły odśrodkowej do wyrzucenia zanieczyszczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A by polepszyć właściwości filtrowania w podstawę bąka zapodałem magnes i olej zanim ścieknie do miski jest pozbawiony wszystkich metalicznych opiłków,taki magnes mam też na filtrze oleju hydraulicznego i dołożyłem do korków w skrzyni biegów i silnika. A w C360 magnes przylepiony jest do puszki filtra oleju silnikowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary typ miał dysze na zewnątrz a nowy ma wewnątrz obudowy bąka.

Ma konstrukcję taką że 100 oleju idzie na magistralę poza tym co przecieka na osi (napisałem to wcześniej) i tym co przepuszcza otwarty zawór przelewowy.

Tego baka nie napędza ciśnienie tylko ilość oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem powiedzieć co po wymianie filtra na PP otóż na zimnym silniku 3,8atm a było 2,2atm; na ciepłym (w transporcie) jest teraz 3,2atm a było 1,8atm; nie robiłem ciężkich prac orka etc więc nie wiem ile ale będzie pewnie o niebo lepiej bo było wcześniej ok 1 atm a teraz myślę że będzie trochę poniżej 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, z tym wałkiem to przyszła mi do głowy myśl - nie blokuje ci się przypadkiem mechanizm różnicowy w przednim moście ? Bo wówczas też może się ukręcać ten wałek przy skręcie kół. Dziwne tylko, że zawsze w tym samym kole.

Sama wymiana tulei może nie pomóc, bo może jest też wyrobiona prowadnica, tzn cała obudowa zwolnicy. Ja bym zaczął od rozebrania tego na części pierwsze i sprawdzenia, czy tuleja z obudową zwrotnicy bez oringów nie ma luzów, zwłaszcza w płaszczyźnie pracy koła przód-tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja nawet niewiedziałem że przednie koła można zblokować razem, ja tego nierobiłem. Mam jeszcze spory luz na sworzniu głównym na którym wacha sie cała przednia oś ale czy to miało by znaczenie przy pękaniu tej pionowej półosi? Ręce mi już opadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ta też ale bardziej wyrabia sie ta w zwolnicy bo to zeliwiak jest ale jak wymieniac to obie i raczej orginały bo marki kszak od nowego maja luz.

Ciezko ja wymienic ale wykonalne jest zrobilem do tego sciagacz okragła flansza ze sruba w srodku wyciagam sprezyne i łożysko w to miejsce kawalek swoznia potem ta flansze zabezpieczam pirscieniem segiera w miejsu oringa i wyciskam. Najwazniejsze wybic kolek zabezpieczajacy jest w polowie zwolnicy od wewnetrznej strony. A jak juz naprawde nie idzie to podgrzac troche nawet spawarka.

Sprawdz jeszcze czy na dolenej zebatce lozyslo nie jest wywalone.

Od mechanizmu nie ukreci i jeszcze nie spotkałem zeby tam cos sie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedna rzecz w nowej jest otwór i on ma byc ustawiony na wal kola,a na kołek trzeba nawiercic nowy o 13.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korde coś mnie [przeraża wybijanie tej tulei z obudowy a wymiana samej tej z kołnierzem mówisz niewystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze jak wybija (wyciąga) się ten kołek który zabezpiecza tą tuleje w obudowie? On jest widoczny od strony ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyspawaj do niego pręta, 10-ke, nałóż ciężarek a koniec zaspawaj. Ciężarkiem go wyrwiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic tam nie spawaj tylko go wbij do srodka on ma na wylot otwor.

Zrób sciagacz taki jak pisalem a jak nie to tylko taka flansze i wybijesz od strony zembatki,przez dekielek w ktorym jest korek spustowy.

Sprubuj nową tuleje z kolnierzem przypasować ale jak luz bedzie duzy to nic nie poradzisz a cały korpus cos ponad 5 stowek wiec lepiej tuleje wybic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem że drżą koła tylko przy cofaniu w ciągniku MTZ 82KM.

Czy ktoś może podpowiedzieć co może być tego przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy napęd się wyłącza. Podnieś przednie kola do góry i zobacz też czy nie kręcą się z oporem, czy nic je nie łapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z Pronarem 1025a. W tylnym moście, w zbiorniku na olej do skrzyni biegów zwiększa mi się systematycznie poziom oleju pochodzącego z hydrauliki. Są to ogromne ilości, ponieważ z hydrauliki potrafi uciec w krótkim czasie 20l oleju. Gdzie leży przyczyna? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...