Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno.

Ciśnienie optymalne nie powinno być wyższe niż 4 atm-wskazówka na zegarze nie powinna wchodzić na czerwone pole, a po rozgrzaniu silnika normalnym zjawiskiem jest spadek ciśnienia, lecz minimalne ciśnienie nie powinno być niższe jak 1,5 atm na wolnych obrotach, czyli równierz wskazówka na zegarze nie powinna cofnąć sie do czerwonego pola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest.

W którym miejscu masz tą rurke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak to jest w MTZ z olejem w pompie paliwa?

gdy go kupiłem wymieniłem olej w silniku z pompy zpuściłem stary i nalałem do pełna. teraz oleju w pompie jest około 5cm, gdzie on się podział? Przecieków nie ma, i dlaczego w instrukcjach nie podają ile oleju mieści się w pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jak to jest w MTZ z olejem w pompie paliwa?

gdy go kupiłem wymieniłem olej w silniku z pompy zpuściłem stary i nalałem do pełna. teraz oleju w pompie jest około 5cm, gdzie on się podział? Przecieków nie ma, i dlaczego w instrukcjach nie podają ile oleju mieści się w pompie?

przyznam że sam nie pamiętam jak to powinno być z tym olejem, ale chyba 5 cm wystarczy, nadmiar pewnie wleciał do silnika jak go nie ma na zewnątrz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie może być "do pełna" oleju w pompie wtryskowej, ponieważ regulator obrotów nie pracuje wtedy prawidłowo, jest przecierz w korpusie pompy w MTZ korek kontrolny do ilości oleju, a nadmiar oleju wleciał do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej zalewacie do pompy czy ten sam co do silnika czy inny i jaki do hydraluliki ja planuje zalac luk 10 i jeszcze jedno gdzie jest kotrolka pozomu oleji w skrzyni biegow czy to jest bagnet czy jakas sruba z boku korpusu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do pompy wtryskowej ten sam co i do silnika ( ja mam wszędzie TURDUS )

do hydrauliki hydrauliczny np.HYDROL HL68, jak będzieśz robił przez szybkozłącza to najlepiej taki olej jak w innych ciągnikach pracujących z tym samym sprzętem, bo i tak olej się wymiesza

W skrzyni biegów jest bagnet z lewej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam śrubę z prawej strony i bagnet w skrzyni , co do ciśnienia w silniku to mój trzyma przy odpaleniu zimnego silnika 2,5 atm, a po rozgrzaniu 2,5 atm przy niskich czy wysokich obrotach i tak jest juz od 19 lat i czuje ze jeszcze duzo czasu upłynie nim coś się zmieni....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam koparkę białoruśke czym jej można najlepiej zalac silnik nie mowie o superolu co myslicie moze o 15w40 czy za rzadki?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MTZ BELARUS 920.2 85 KM

 

SILNIK EURO 1 .

PRZEDNI MOST KRZYŻAKOWY, HYDRAULIKA BOSCH – MONOBLOK,

SKRZYNIA ZSYNCHRONIZOWANA, ELEKTRYCZNA BLOKADA MOSTÓW, WŁĄCZENIE WOM MECHANICZNO-ELEKTRYCZNE, OBCIĄŻNIKI P. 450 KG, WZMOCNIENIE RAMY, OBUDOWA SILNIKA, SIEDZENIE GRAMMER, OPONY: 360/70 R24/ 18,4 R34

 

co myslicie o tym modelu

dajcie rade.pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest.

W którym miejscu masz tą rurke?

 

od gory wchodzi do skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowej

rysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/

czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są specjalne kleje do tych rzeczy ale jak się spisują na dłuższą metę nie wiem sklejaliśmy blok vectry i gwinty od świec kiedyś w asconie to trzymało ale jak długo to trzeba by zapytać tego co to kupił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać
na dole obudowy od reduktora. luzuje się małą śrubkę, a większą się przekręca o tyle ile ma wycięcie w podkładce po nią, wycięcie przesuwa się pod małą śrubką. Po tym małą się dokręca by było zakontrowane. Jakoś tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać
na dole obudowy od reduktora. luzuje się małą śrubkę, a większą się przekręca o tyle ile ma wycięcie w podkładce po nią, wycięcie przesuwa się pod małą śrubką. Po tym małą się dokręca by było zakontrowane. Jakoś tak

 

nie jakoś tak bo dokładnie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

nie jakoś tak bo dokładnie tak

Robiłem to raz ze dwa lata i pisałem z pamięci, a już chyba skleroza dopada więc nie byłem na 100% pewien. Cóż starość nie radość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno.

Ciśnienie optymalne nie powinno być wyższe niż 4 atm-wskazówka na zegarze nie powinna wchodzić na czerwone pole, a po rozgrzaniu silnika normalnym zjawiskiem jest spadek ciśnienia, lecz minimalne ciśnienie nie powinno być niższe jak 1,5 atm na wolnych obrotach, czyli równierz wskazówka na zegarze nie powinna cofnąć sie do czerwonego pola[/quo

 

 

A więc tak, minimalne ciśnienie jakie może być w rusku to 0,9atm(koniec pola czerwonego zielone pole zaczyna sie na 1 atm) poniżej tego ciśnienia zapali sie lampka kontrolna natomias największe jekie może być to 4atm-----> tak pisze książka.

Jżeli rusek(MTZ 82 TS) pracuje jałowo na wolnych obrotach to ciśnienie na zimny ja mam 3 atm, na gorącym silniku po orce mam 1,2 - 1,4 atm.. NATOMIAST JAK ORAM TO NA PEŁNYCH OBROTACH MAM od2,2 do 2,5 atm:) Także wszystko jest OK!!:) A zalewam swojego ruska jakimś olejem FUCHSA Titan 15W/40 ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, myśle że lepszy by był jakiś 20W/50, bo ten to mi sie za rzadki wydaje, w stosunku do superolu którym zalewam c355.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowej

rysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/

czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie?

 

pozdrawiam

Jeśli to są tylko pęknięcia na zewnątrz, to żaden problem, da sie skleić, chociaż blok jeśli już pęknie w skutek rozmarznięcia to raczej tylko na zewnątrz, z głowicą może być gorzej, bo jeśli pęknięcia są równierz w jej środku to czeka cie rozbieranko silnika, bo trzeba będzie głowice od wewnątrz pokleić lub pospawać, co do głowicy, to wewnątrz lepiej pospawać, a jeśli chodzi o kleje, to najlepszy jest "Magnum stal" prod. USA, dostępny w sklepach z częściami, kosztuje ok 20 zł, dwuskładnikowy w postaci "wałka", konsystencji plasteliny, po wyschnięciu i stwargnieniu można w nim wiercić, gwintować itp. Wiem, bo sam miałem takiego pecha kiedyś przy Vistulce, ale to wtedy mróz przyszedł niespodziewanie pod koniec października i to od razu -10, więc blok pękł na dł ok 20 cm za pompą wtryskową, ale właśnie tym klejem załatwiłem sprawe, kombajn już dawno temu sprzedałem, a silnik chodzi do dziś i nawet teraźniejszy właściciel nie wie że ma blok klejony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam kilka przypadków u nas na wiosce jak zapomnieli spuścić wody np. kombajn forschnit ale na sczęście tylko korki z głowic powylatywały. Ja bym do sklejenia polecał Chester metal dwuskładnikowy środek do klejenia. Sam osobiście kleiłem silnik (blok) od samochodu i wytrzymuje rozgrzany olej nie podcieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie można zakleić blok pod warunkiem że jest pęknięty tylko z zewnątrz.Sąsiad u mnie w garażu kleił 360 kilka lat temu i jeździ do tej pory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowej

rysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/

czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie?

 

pozdrawiam

ja bym ci proponował najpierw pospawać dobrać odpowiednie elrktrody do żeliwa na końcu pęknięcia wywiercić małe dziurki zeszlifować na v pęknięcie pospawac oczyścić a pużniej zakleić dobrym klejem na samym kleju nie polecam kolega kleił po trzech latach czyścił i robil tak jak pisałem ja w ten sposób zrobiłem blok u stara chodzi do dziś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...