Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

półbiegi ma a jeśli chodzi o regulacje to jest jakieś pokrętło z lewej strony deski i tam jest coś o obrotach "500-1000" a przynajmniej takie wrażenie odniosłem że to do zmiany obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam mułowatego 82ts z turbo. Pompa sprawdzona wtryski robione turbina chodzi. co może być?

 

Zmież mu kompresje

 

 

To znaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
półbiegi ma a jeśli chodzi o regulacje to jest jakieś pokrętło z lewej strony deski i tam jest coś o obrotach "500-1000" a przynajmniej takie wrażenie odniosłem że to do zmiany obrotów

Zmiana obrotów WOM jest pod skrzynią biegów, bynajmniej zawsze tam była, może masz jakąś inną wersje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam mułowatego 82ts z turbo. Pompa sprawdzona wtryski robione turbina chodzi. co może być?

 

Zmież mu kompresje

 

 

To znaczy?

Ciśnienie sprężania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam mułowatego 82ts z turbo. Pompa sprawdzona wtryski robione turbina chodzi. co może być?

 

Zmież mu kompresje

 

 

To znaczy?

Ciśnienie sprężania.

 

Jeśli wam chodzi o pompe to mam 8atm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez mam takie pokretlo po lewej stronie deski rozdzielczej z napisem 540 - 1000 i zastanawiam sie czyto ejst do zmiany predkosci walka w pronarze 1523 mam dodatkowa koncowke z drobnym frezem dzieki ktorej podobno zmienia sie predkosc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
półbiegi ma a jeśli chodzi o regulacje to jest jakieś pokrętło z lewej strony deski i tam jest coś o obrotach "500-1000" a przynajmniej takie wrażenie odniosłem że to do zmiany obrotów

Zmiana obrotów WOM jest pod skrzynią biegów, bynajmniej zawsze tam była, może masz jakąś inną wersje.

szczerze mówiąc to nie miałem wcześniej kontaktu z mtz-em wiec w kwesti technicznej niezabardzo potrefie sie wypowiedzieć,a mozesz dokładnie opisać jak wygląda ta regulacja obrotów WOM możliwie najprościej.

Niedługo pierwsze prace polowe wiec jesli sobie nie bedzie radził w agregacie to wszystko jasne .

A może ma ktoś jeszce jakieś pomysły jak sprawdzić moc silnika w sposób wizualny tzn. bez badań stopnia sprężania itp.,może wersje 50 miały np.mniejsze koła albo krutszą maskę,cokolwiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna widoczna na zewnątrz różnica w budowie silnika, to chyba tylko inny kolektor ssący i drobne różnice w samym kształcie głowicy, ale to są szczegóły, które można rozpoznać i zauważyć jedynie podczas porównywania z głowicą od wersji 800, mając ją przed oczami, niektóre modele nie miały sprężarki montowanej na silniku w miejscu gdzie 360, tylko przy skrzyni biegów po lewej stronie pod schodkami, poza tym na tabliczce znamionowej silnika oznaczenie silnika od modelu 550 to symbol "D 50", natomiast co do regulacji obrotów WOM, to pod skrzynią, a dokładniej w przedniej części chyba tylnego mostu, ale pod spodem jest takie pokrętło- śruba łepek od śruby na 19 klucz z takim skrzydełkiem, którego końcówke zabezpiecza sie śrubką na 12 klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przemes ja też mam takiego belarusa sprowadzonego z danii tylko że silnik w nim jest wersja D60 ma 60 km i ma identyczną pojemność skokową co twój D50 i MTZ82!czyli4750,różnica mocy tych silników wynika z ustawienia dawkowania na pompie wtryskowej i cisnienia na wtryskiwaczach(D50 D60mają 135barów a D240 mają 175bar),chciałem jeszcze dodac że nasze D50 i D60 w odróżnieniu od MTZ82 maja inne głowice tak że nie ma w nich wtrysku bezpośredniego(komora spalania jest w tłoku a głowica płaska) tylko pośredni z komorą wirową(tłoki są płaskie a komora spalania umieszczona jest w głowicy),tego wszyskiego dowiedziałem sie od tatamarty.323ajak chcesz to popytaj sie go on dużo wie o mtz a jak nie to przeczytaj starsze posty tam się dowiesz co nieco o tym.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcę kupic nowego belarusa podoba mi sie cena ale niewiem jaki to traktor chciol bym sie dowiedziec czy wartogo kupic cy moze lepiej MTZ 82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sądzicie o nowym belaruse czy warto kupic moze innom marke chcial bym nowy i nie drogi a przedewszystkim dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do różnic w budowie silnika MTZa, w głowicy silnika serii 500 są cztery świece żarowe, tuż pod wtryskiwaczami i kolektor wydechowy składa sie z jednej rury i nie ma tzw przepustnicy, a w głowicy od 800 nie ma świec żarowych.

Natomiast co do wyboru ciągnika, to Belarus jest tańszy i w niczym nie odbiega zasadniczo od MTZa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcaiłbym jeszcze nawiązać do podrasowywania tego mojego 60konnego belarusa do 70km.Mówiłeś że wystarczy odrobinę zwiększyc dawkowanie na pompie wtryskowej i wszysko będzie ok,ale czy koniecznie muszę jechac z tym do pompiarza?słyszałem że moge zrobic tego bardziej takim prymitywnym sposobem tzn odrobinę wykrecić śrubke na tylnej ściance pompy i to da taki sam efekt czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej możesz sam zwiększyć dawke paliwka, tylko ostrożnie, oby nie zaczął palić jak F 16 , 1-1,5 obrotu śrubki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podkręcaj na opalonym silniku i gazuj, jak zacznie kopcić lekko na czarno podczas gazowania to wystarczy!! Przynajmniej ja tak zrobiłem. A co do róznic 500 do 800 to tak jak juz mówiono nizej 500 nie ma zbiorniczka na paliwo na kolektorze ssącym i nie ma świecy płomieniowej w kolektorze (ma zato 4 świece zarowe), kolektor składa się z jednej rury. 800 zaś posiada zbiorniczek, świece płomieniową i podwójną rurę kolektora. Jak nie masz zbiorniczka to bankowo masz wersje 500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej podkręcaj na opalonym silniku i gazuj, jak zacznie kopcić lekko na czarno podczas gazowania to wystarczy!! Przynajmniej ja tak zrobiłem. A co do róznic 500 do 800 to tak jak juz mówiono nizej 500 nie ma zbiorniczka na paliwo na kolektorze ssącym i nie ma świecy płomieniowej w kolektorze (ma zato 4 świece zarowe), kolektor składa się z jednej rury. 800 zaś posiada zbiorniczek, świece płomieniową i podwójną rurę kolektora. Jak nie masz zbiorniczka to bankowo masz wersje 500.

Dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o i mam jeszce jedno pytanko co zrobic zeby plug nie opadal tak szybko i zeby go tak szybko nie podnosilo bo reakcjie to on ma zarabista

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tam są 2 śrubki którą z nich mam zwiększyć to dawkowanie górną,dolną czy obydwie służą do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z monoblokiem na dwa silowniki a i jak sie przelanczawalek na 540 lub 1000 obr/min i jak sprawdzic jak on jest ustawiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tam są 2 śrubki którą z nich mam zwiększyć to dawkowanie górną,dolną czy obydwie służą do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...