Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy Belarus to prawie to samo co Pronar (nawet może lepszy) bo Polacy chcą go udoskonalić ale później wychodzi odwrotnie i wszystko się sypie, więc po co płacić około 20 tyś więcej? Takie jest moje zdanie, sam kupiłem nowego Belarusa w masce "plastikowej" na moście krzyżakowym, ale na razie mam go krótko i nic nie mogę powiedzieć na temat jego awaryjności, ale na razie jest ok.

 

Rokita co możesz powiedziec o komforcie swojego belarusa, jak wyciszenie ( dało by się słuchac radia?) są jakieś nawiewy/ jak chodzi sprzęgło i te wszystkie wajchy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile MTG robicie rocznie swoimi Belarusami czy Pronarami?? ja jak narazaie mam 900 godzin w 14 miesięcy mocno nie nażekam. Ale myśle go niedługo wymienić na jakiś z rewersem. Bardzo dużo pracuje z ładowaczem.

ja mam prawie 3 lata pronara i mam 1100mth i ze 200mth nie naliczone -odłączylem kabelek poniewaz gwarancje mial do 500mth lub 18 miesiecy.

Czyli ma 1300mth no i jesienią zrobie 200mth (jak co roku) czyli wychodzi 500 mth rocznie

awarie (raczej usterki) mialem z początku lecz zostalo to naprawione a teraz olej opalowy w zbiornik i do przodu.

Od nowosci na opale ;P

teraz tylko 800l kupilem na fakture to chodzil na tym i przyznam ze wcale nie ma roznicy na spalaniu czy mocy. -kto tutaj jest z AgroFoto.pl to wie

P.S a nie wiem czy wszyscy wiedzą ale licznik w mtz'ach zaniża.

-zapraszam do tego tematu:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=3472&hl=licznik wszystko o mth w mtz'ach

@wielki mike -gdy bys byl o rok mlodszy to zalapl bys sie na mledego rolnika (chyba!)

quote="ROKITA"]

a ja juz sam nie wiem co myslec na temat belarusów i pronarow

-jadni mówią ze pronar to zlom inni pronara chwalą a belarusa nie

ja nie spotkalem sie z wadliwym pronarem (a okolo piętnastu jest w mojej okolicy) -belarusow tez troche jest ja tam myslę ze to sa obie marki dobre (w porownaniu z cenami zetora itd.)

ale gdybym mial 120tys i mialbym wybieraz ciegnik to niebylby to P7 (zetor bardziej sprawdzona maszyna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile MTG robicie rocznie swoimi Belarusami czy Pronarami?? ja jak narazaie mam 900 godzin w 14 miesięcy mocno nie nażekam. Ale myśle go niedługo wymienić na jakiś z rewersem. Bardzo dużo pracuje z ładowaczem.

ja mam prawie 3 lata pronara i mam 1100mth i ze 200mth nie naliczone -odłączylem kabelek poniewaz gwarancje mial do 500mth lub 18 miesiecy.

Czyli ma 1300mth no i jesienią zrobie 200mth (jak co roku) czyli wychodzi 500 mth rocznie

awarie (raczej usterki) mialem z początku lecz zostalo to naprawione a teraz olej opalowy w zbiornik i do przodu.

Od nowosci na opale ;P

teraz tylko 800l kupilem na fakture to chodzil na tym i przyznam ze wcale nie ma roznicy na spalaniu czy mocy. -kto tutaj jest z AgroFoto.pl to wie

P.S a nie wiem czy wszyscy wiedzą ale licznik w mtz'ach zaniża.

-zapraszam do tego tematu:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=3472&hl=licznik wszystko o mth w mtz'ach

@wielki mike -gdy bys byl o rok mlodszy to zalapl bys sie na mledego rolnika (chyba!)

quote="ROKITA"]

a ja juz sam nie wiem co myslec na temat belarusów i pronarow

-jadni mówią ze pronar to zlom inni pronara chwalą a belarusa nie

ja nie spotkalem sie z wadliwym pronarem (a okolo piętnastu jest w mojej okolicy) -belarusow tez troche jest ja tam myslę ze to sa obie marki dobre (w porownaniu z cenami zetora itd.)

ale gdybym mial 120tys i mialbym wybieraz ciegnik to niebylby to P7 (zetor bardziej sprawdzona maszyna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rokita co możesz powiedziec o komforcie swojego belarusa, jak wyciszenie ( dało by się słuchac radia?) są jakieś nawiewy/ jak chodzi sprzęgło i te wszystkie wajchy?

 

Komfort pracy i wyciszenie w miarę dobre (radia można słuchać bez problemu) Siedzenie GRAMMER-a więc siedzi się dobrze. Nawiew jest 2 stopniowy z przełącznikiem na ogrzewanie, nawet chłodzi lepiej niż nie jedna osobówka. Sprzęgło też chodzi lekko, natomiast z wajchami z początku trochę ciężko, ale później idzie się przyzwyczaić już jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy w MTZ-ciepodczas postoju gdy pracuje silnik powinno obracać się łożysko wyciskowe sprzęgła ? bo jak zajrze przez tę zaślepkę do smarowania to ono obraca sie w tępie koła zamachowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Wielki mike:) Dotacje z Uni są ,sam jestem po 40 i brałem na wiosnę belarusa na linię( nowe technologie) procent 1,3 jrśli dobrze pamiętam.Znajomy broł na tę linie do ugniatania kiszonki bo musi być powód rzeby dostać ten kredyt kombinacji jest wiele ODR poradzi tylko niewiem czy nowe programy ruszyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Czy w MTZ-ciepodczas postoju gdy pracuje silnik powinno obracać się łożysko wyciskowe sprzęgła ? bo jak zajrze przez tę zaślepkę do smarowania to ono obraca sie w tępie koła zamachowego.

 

nie powinno się obracać,pomiędzy łożyskiem a łapkami wyciskaczy powinien być kilkumilimetrowy luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do Wielki mike:) Dotacje z Uni są ,sam jestem po 40 i brałem na wiosnę belarusa na linię( nowe technologie) procent 1,3 jrśli dobrze pamiętam.Znajomy broł na tę linie do ugniatania kiszonki bo musi być powód rzeby dostać ten kredyt kombinacji jest wiele ODR poradzi tylko niewiem czy nowe programy ruszyły

 

Możesz trochę przybliżyc tą linie nowe technologie, na ile lat dają ten kredyt i jakie są jeszcze wymagania, bo ojciec jest po 40stce, a ten cały prow to czarno widzę, więc dłuższy kredyt na 1,3 % to może byc lepsze rozwiązanie jak ten cały prow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich! poszukuje instrukcji obsługo po polsku do Belarusa 952,3. fajnie by było gdyby dało się ściągnąć ja z neta:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno MTZ 82 z 1990 i mam parę pytań. Czy to możliwe że się przegrzał w czasie orki (pługi 4*35) zagotował się płyn w chłodnicy. Poprzedni właściciel twierdził że z 4 radzi sobie doskonale, może coś mam zepsute?

Następny problem to to że bardzo wolno podnosi pługi i wajcha od sterowania ta przy kierownicy nie odbija, mam na myśli to że we t25-gdy osiągnie maksimum podnoszenia lub opuszczana to sama wracała do pozycji neutralnej w Mtz tak nie jest czy to jest normalne? Z zawieszeniem na haczyk ten przy siłowniku też jest problem, muszę kilka razy opuścić i podnieść nawet same ramiona bez pługa żeby zawiesić na ten haczyk.Olej w układzie hydraulicznym był uzupełniany i jest go w normie. Ziema IV klasa i orka na 4.Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jak jest z tymi silnikami mmz 82 KM czy one zawsze puszczają smugę czarnego dymu czy raczej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie jak jest z tymi silnikami mmz 82 KM czy one zawsze puszczają smugę czarnego dymu czy raczej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy puszcza dym ?? ja mam D-245 czyli 90kM z turbo i lekki dymek to tylko przy maksymalnym obciążeniu.

 

Jureks, nie zdarzyło mi się swojego przegrzać - oprócz jak zapomniałem opuścić żaluzję czy też pękł pasek - jak już ma swoje lata to chociaż przeczyść chłodnicę z zewnątrz. sprawdź naciąg paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem niedawno MTZ 82 z 1990 i mam parę pytań. Czy to możliwe że się przegrzał w czasie orki (pługi 4*35) zagotował się płyn w chłodnicy. Poprzedni właściciel twierdził że z 4 radzi sobie doskonale, może coś mam zepsute?

Następny problem to to że bardzo wolno podnosi pługi i wajcha od sterowania ta przy kierownicy nie odbija, mam na myśli to że we t25-gdy osiągnie maksimum podnoszenia lub opuszczana to sama wracała do pozycji neutralnej w Mtz tak nie jest czy to jest normalne? Z zawieszeniem na haczyk ten przy siłowniku też jest problem, muszę kilka razy opuścić i podnieść nawet same ramiona bez pługa żeby zawiesić na ten haczyk.Olej w układzie hydraulicznym był uzupełniany i jest go w normie. Ziema IV klasa i orka na 4.Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

Co do zagotowania wody, to masz uszkodzony termostat, albo zabrudzoną chłodnice, a co do kłopotów z podnośnikiem, to zwróć uwage, czy ta dźwignia co jest z boku po prawej stronie, ta od sterowania podnośnikiem, czy ona jest cofnięta do tyłu, jeśli choć troszkę będzie przesunięta w przód, to podnośnik nie będzie działał(podnosił) jak trzeba, ani właśnie wajcha nie "odbije".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie sądzisz, że "cofnąć do tyłu" to masło maślane?

Wszystko zależy od interpretacji wyrażenia, wiadomo, że ciągnikiem cofnąć do tyłu, to może jest masło maślane, ale w tym przypadku chodziło mi o dźwignię sterującą podnośnikiem i słowo "cofnąć" dźwignię mogło równie dobrze oznaczać zmianę położenia tej dźwigni nie koniecznie w kierunku tylnym, czyli wprost rozumując cofając dźwignię, można przesunąć ją w przód w stosunku do pojazdu w którym się ona znajduje, więc celowo użyłem zwrotu "cofnąć do tyłu" żeby mało kumaty koleś dobrze zrozumiał, co ma zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to wam sie wyda dziwne, ale potrzebuję waszej pomocy, co do obsługi Belarus'a, (chyba 820, albo 82, nie wiem dokładnie, mówili jedynie o rusku, ale obsługa jest chyba taka sama). Jako, ze w najbliższym czasie prawdopodobnie przyjdzie mi takim pojeździć, a wole już wszystko wiedzieć, niż później się dopytywać.

A chodzi mi o:

- odpalanie (rozruch 24v)

- od czego są poszczególne dźwignie

- gdzie sie włącza WOM

- jak się obsługuje podnośnik i hydraulikę zewnętrzną (oraz czy trzeba ją najpierw gdzieś włączyć)

- załączanie przedniego napędu (co, gdzie, jak, i czy można wtedy skręcać koła, oraz czy w czasie jazdy można włączać)

- blokada tylnego mostu

- rozkład biegów.

To chyba tyle.

 

Poglądowych zdjęć chyba nie muszę zamieszczać? Bo jakby co, to jakieś znalazłem w necie, na wzór.

 

Proszę o szybkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może to wam sie wyda dziwne, ale potrzebuję waszej pomocy, co do obsługi Belarus'a, (chyba 820, albo 82, nie wiem dokładnie, mówili jedynie o rusku, ale obsługa jest chyba taka sama). Jako, ze w najbliższym czasie prawdopodobnie przyjdzie mi takim pojeździć, a wole już wszystko wiedzieć, niż później się dopytywać.

A chodzi mi o:

- odpalanie (rozruch 24v)
włączasz masę - z prawej strony z tyłu siedzenia i przekręcasz kluczyk, a i dzwignia biegów przełączona na reduktor całkowicie do przodu bo jest blokada na rozruch
- od czego są poszczególne dźwignie
za dużo pisania bez schematu
- gdzie sie włącza WOM
dźwignia z prawej strony przy oknie, włączony do tyłu. zależne- niezależne pod siedzeniem z lewej strony, 540-1000 pod traktorem pod reduktorem

-

jak się obsługuje podnośnik i hydraulikę zewnętrzną (oraz czy trzeba ją najpierw gdzieś włączyć)
-trzeba włączyć pompę przy prawym przednim słupku kabiny, podnośnik z prawej strony siedzenia unoszenie do tyłu, hydraulika zewn. trzy dźwignie z prawej strony konsoli - prawa obsługuje szybkozłącza z tyłu

załączanie przedniego napędu (co, gdzie, jak, i czy można wtedy skręcać koła, oraz czy w czasie jazdy można włączać)
dzwignia za prawą nogą, ma trzy położenia, wyłączone na dole, nieco do góry - włącza się automatycznie i nie działa przy cofaniu, całkowicie do góry - włączony na sztywno - tylko przy ekstremalnych sytuacjach bo można coś uszkodzić na twardej drodze. można włączać tylko przy wolnej jeździe.
- blokada tylnego mostu
u mnie jest to mała dzwigienka z lewej strony pod konsola z zegarami
- rozkład biegów.

piszę rozkład w moim 892 z multiplikatorem u góry do przodu

reduktor szosowe 3 5 1

red. polowe 4 2 R

5- jest tylko szybka, skrzynia 18 biegów, dodatkowo jest reduktor lub multiplikator pod kierownicą

 

dodam że w zależności od roku produkcji i modelu opisy mogą się różnić. opisałem Belarus 892 z 1999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...