Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

a czy przypadkiem pompa wtryskowa nie rozni sie w tych modelach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc tak, musisz zmienić tłoki, teraz masz takie z płaskim denkiem, a muszą być z dnem w którym jest komora sprężania, takie jak w np 360 jeśli chodzi o kształt oczywiście, następnie głowicę musisz zmienić na taką bez komory wirowej, taką z wtryskiem bezposrednim, oraz na wał korbowy musisz założyć przeciwwagi, silniki D60 mają wał bez przeciwwag, oczywiście wtryskiwacze też są inne, no i to by było chyba na tyle, bardzo łatwo to zrobić, silnik jest bardzo prosty w budowie. Powodzenia!

 

Ok dzięki.Jeżeli chodzi o ten wał to czy da się tak porpostu dokupić i założyć przeciwwagi bez wizyty w specjalistycznym warsztacie celem wyważenia tego wału czy zamontować nowy wał z przeciwwagami?jeszcze jedno pytanie pisałeś kiedyś że posiadałeś takiego belarusa możesz napisać jaki to był model i jaki silnik w nim był D50 czy D60?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jeżeli wał masz dobry, to nie ma sensu inwestować w nowy wał, tylko do tego co jest założyć przeciwwagi, a ja miałem model MTZ 550 z silnikiem D50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że jeżeli wał masz dobry, to nie ma sensu inwestować w nowy wał, tylko do tego co jest założyć przeciwwagi, a ja miałem model MTZ 550 z silnikiem D50.

 

Mój model belarusa to 525 ciągnik jest z przednim napędem gdy go kupiłem był bez reduktora(półbiegów) które już są zamontowane kosztowało to mnie ok 1200zł chciałbym jeszcze zmienić tą głowicę na wtrysk bezpośredni po moich wstępnym kosztorysie tzn druga głowica 1100zł tłoki 240zł pierścienie 120zł wtryskiwacze kompletne 400zł oprócz uszczelek i tych przeciwwag wyniosło by mnie to 1900zł,wg mnie to jest nie dużo bo jakbym używał tego ciągnika wyłącznie do orki to zwróciło by mi się to w postaci oszczędności w paliwie podczas nie całego jednego sezonu.

Mam jeszcze jedno pytanie może się orientujesz czym oprócz mocy różni się silnik D50 od D60?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

,,Witam.kupiłem pług 3 obracalna do MTZ.i dymi jak cholera podczas orki,to jest normalne czy cos by trzeba bylo przejrzec??innym użytkownikom takiego zestawu tez tak dymi?"

 

 

@ Eryko,

Kolego, myśle że to nie jest normalne, myślę że trzebaby przejrzeć pompę lub tłumnik, bo mi się tak 2 razy zdarzyło. Wina była raz tłumnika, raz pompy. Mój MTZ 82 targa pług 5-skibowy i 2 kolczatki, pełne zanużenie pługa i nie dymi. Przy pługu są lemiesze te mniejsze - jak przy tych starych pługach 3-skibowych.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica w budowie silnika D50 i D60? chyba nie ma żadnej, to tylko symbolika oznaczająca moc~w przybliżeniu oczywiście, gdzie moc zależy od ustawień i regulacji pompy wtryskowej, która w tych silnikach jest taka sama.

A co kopcenia z rury w czasie orki, to tylko pompa i wtryski się kłaniają, może też być zabrudzony filtr powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar kupić ciągnik, który ma pomagać c-330 na 5 ha, teren górzysty, ciężkie ziemie, ciągnik ten ma robic orke i pracować z agregatem uprawowym, interesuje mnie mtz serii 525 i 550, czym one sie różnią? czy do 12 tys. zł. uda mi sie kupić takiego sprzęta? jakie mają one wady a jakie zalety? jak wypada zużycie paliwa? prosiłbym o porównanie takiego ciągniczka z c-360, dodam że c-360 nie jestem zainteresowany

 

dziękuje! i prosze o jak najwięcej opini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,mam problem w nowym Belarusie 920 wom jest włączany hydraulicznie i okazało się że jest za małe ciśnienie jest 5 atm.zamiast 10-12 atm.powoduje to poślizg wałkai to przy lekkim obciąrzeniu nie mogę dojść co jest odpowiedzialne za to cisnienie.Przy pompyie hydraulicznej jest trójnik gruby przewód idzie na rozdzielacz pod kierownicą a od niego na monoblok a cienki przewód do rozdzielacza który załącza wom i blokadę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zamiar kupić ciągnik, który ma pomagać c-330 na 5 ha, teren górzysty, ciężkie ziemie, ciągnik ten ma robic orke i pracować z agregatem uprawowym, interesuje mnie mtz serii 525 i 550, czym one sie różnią? czy do 12 tys. zł. uda mi sie kupić takiego sprzęta? jakie mają one wady a jakie zalety? jak wypada zużycie paliwa? prosiłbym o porównanie takiego ciągniczka z c-360, dodam że c-360 nie jestem zainteresowany

 

dziękuje! i prosze o jak najwięcej opini

Porównanie z 360 jest takie jakbyś przesiadł się z malucha do BMW, odczuwalna moc w porównaniu do 360 jest zarąbista, zużycie paliwa o połowe mniejsze jak w 360, komfort pracy to bajka, a wady? chyba nie mają, jak dobrze poszukasz, to spokojnie do 12 tys kupisz MTZa serii 500 w dużej kabinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

,,a co ma tłumnk do kopcenia wczsie orki?"

 

 

@ursus4011

poprostu urwało się coś w nim albo przepaliło i przy ciężkiej pracy strasznie dymił a tak nie było nic zauważalne że coś się stało. Zwłaszcza dymił chwilę po odjęciu gazu i spaliny krążyły nie tak jak powinny przez to miał ciężej silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem niedawno MTZ 82 z 1990 i mam parę pytań. Czy to możliwe że się przegrzał w czasie orki (pługi 4*35) zagotował się płyn w chłodnicy. Poprzedni właściciel twierdził że z 4 radzi sobie doskonale, może coś mam zepsute?

Następny problem to to że bardzo wolno podnosi pługi i wajcha od sterowania ta przy kierownicy nie odbija, mam na myśli to że we t25-gdy osiągnie maksimum podnoszenia lub opuszczana to sama wracała do pozycji neutralnej w Mtz tak nie jest czy to jest normalne? Z zawieszeniem na haczyk ten przy siłowniku też jest problem, muszę kilka razy opuścić i podnieść nawet same ramiona bez pługa żeby zawiesić na ten haczyk.Olej w układzie hydraulicznym był uzupełniany i jest go w normie. Ziema IV klasa i orka na 4.Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

Co do zagotowania wody, to masz uszkodzony termostat, albo zabrudzoną chłodnice, a co do kłopotów z podnośnikiem, to zwróć uwage, czy ta dźwignia co jest z boku po prawej stronie, ta od sterowania podnośnikiem, czy ona jest cofnięta do tyłu, jeśli choć troszkę będzie przesunięta w przód, to podnośnik nie będzie działał(podnosił) jak trzeba, ani właśnie wajcha nie "odbije".

 

 

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Chłodnica była zabrudzona 'dużo takich kłaków', co do podnoszenia ta jakoś sobie radzi, chociaz czasem się blokuje, ale kiedy nie chce podnieść wystarczy popchnąć wajchę maksymalnie do przodu, a później w dól i wtedy nie ma bata we wsi podniesie, widocznei coś jest nie tak w rozdzielaczu , ale na razie nie wiem gdzie tego szukać?

 

mam inne pytanie.

Zmieniałem olej w pompie wtryskowej i sądziłem że jest tak jak we władku ; odkręcam korek spustowy , wlewowy i ten od poziomu-tak zrobiłem,gdy zalewałem nowy nie pojawił mi się olej w tym korku od poziomu i teraz pytanie ile tam wchodzi oleju,bo ja wlałem ok 300ml , a spuściłem mniej i czy tutaj jest tak że przez korek od poziomu nie leci olej gdy jest go już go pełno?

Zaznaczam że okazało się że gwint od korka poziomu jest zjechany, byc może jest on zapchany?

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pompie wtryskowej niewymienia sie oleju tam jest smarowanie z silnika jak sie niemyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pompie wtryskowej niewymienia sie oleju tam jest smarowanie z silnika jak sie niemyle.

Niestety mylisz się, nie ma smarowania pompy z silnika, pompa ma własny olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamMtz82 z 96 roku jakieś 3lata temu gość mi powiedział że wymienia olej w pompie i zamarłem z wrażenia bo ja tam niewymieniam niedolewam ani nic nierobie ale po

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamMtz82 z 96 roku jakieś 3lata temu gość mi powiedział że wymienia olej w pompie i zamarłem z wrażenia bo ja tam niewymieniam niedolewam ani nic nierobie ale po

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mamMtz82 z 96 roku jakieś 3lata temu gość mi powiedział że wymienia olej w pompie i zamarłem z wrażenia bo ja tam niewymieniam niedolewam ani nic nierobie ale po

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego jak ostatnio spuszczałem olej z pompy to był on czarny taki sam jak w silniku? A jak nalewałem nowy to lałem pod korek a po paru chwilach poziom oleju spadł do kilku cm? Dlaczego w instrukcji nie ma żadnej wzmianki o oleju w pompie i ile trzeba go nalać? ż drugiej strony po co jest potrzebny korek do nalewania w pompie? Nie ma to jak rosyjska maszyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mamMtz82 z 96 roku jakieś 3lata temu gość mi powiedział że wymienia olej w pompie i zamarłem z wrażenia bo ja tam niewymieniam niedolewam ani nic nierobie ale wziołem taką książke z ogulną instrukcją użytkowania i tam wyczytałem że pompe zalewa sie po demontażu i remontach a nigdzie niepisało że tam sie wymienia olej. Na przeglądach terz mi nie wymieniali zawsze byłem podczas przeglądu gwarancyjnego.

 

Przepraszam za bałagan jaki zrobiłem prosze moderatora niech usunie dwa posty niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dlaczego jak ostatnio spuszczałem olej z pompy to był on czarny taki sam jak w silniku? A jak nalewałem nowy to lałem pod korek a po paru chwilach poziom oleju spadł do kilku cm? Dlaczego w instrukcji nie ma żadnej wzmianki o oleju w pompie i ile trzeba go nalać? ż drugiej strony po co jest potrzebny korek do nalewania w pompie? Nie ma to jak rosyjska maszyna

Masz kolego walnięte uszczelnienie w pompie wtryskowej i olej z korpusu pompy wyleciał ci do komory korbowej silnika, a dlaczego czarny był jak go spuszczałeś? - miesza się z silnikowym poprzez to walnięte uszczelnienie, jeśli sekcje i pompa zasilająca są w porządku to pół biedy, ale jak zacznie ropa przedostawać się do oleju, to zajedziesz silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem mtz 82 z roku 82 i olej do pompy wtryskowej idzie z silnika są kanały podobnie jak do sprężarki.tak to sowiety wymyślili w sumie nie głupie gorzej jak pompka zasilająca puszcza paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tatamarty.323a odbież poczte. Ja swojej pompy nietykałem od nowości raczej bez wymiany (jeśli sie wymienia) oleju powinna sie zarżnąć. Niech ktoś mądry to sprostuje bo sam sie zaczynam obawiać. czy mam racje czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pocztę, ale jeśli chodzi o Twoją ostatnią wypowiedź, to jeśli uszczelnienie w pompie jest ok, to pompa się nie zarżnie, poprostu olej w korpusie pompy nie ulega takiemu "przepracowaniu" jak w np silniku i jeśli wogóle jest olej w pompie, to może chodzić dwadzieścia lat i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tatamarty.323a

 

Ok więc ile tego oleju powinno być w pompie?

A z drugiej strony mój tata i ja we władku najczęściej zmienialiśmy olej w pompie wytryskowej (mój tata gdzieś tak wyczytał) co 100 mth.

Rozumiem że ty zmieniasz olej w pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...