Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

O są i tacy co błyszcza dowcipem ,często jadąc furmanka.
lub Ursusem 912 ale niestety nie mam przedniego napędu i to jest duży minus tego ciągnika bo tak nie narzekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, jestem posiadaczem mtz-a 80 mam klopoty z podnosnikiem sprawdzalem pompe okazalo sie ze jest w pozadku tak jak i silowniki i cala hydraulika problem polega na tym ze raz podnosi do samej gory a raz tylko troche nie wiem zmienilem olej dalem takze rozdzielacz do regeneracji po zamontowaniu klopt nadal sie pojawia.dodam jeszcze ze ciagnik jest z 93 roku jesli ktos mial moze podobna usterke i uporal sie z nia prosze o odpowiedz. Zgory dziekuje i pozdrawiam.

który rozdzielacz regenerowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojtus20_88 - Obejżyj dokładnie siłownik podnośnika.

Od strony tłoczyska ,na obudowie siłownika jest taki "trzpień "{dzyndzel}-( ogranicznik,którym ustawia się wysokosć podnoszenia podnośnika)

A na tłoczysku jest taka "obejma"(opaska)którą można zamocować na dowolnej długosci tłoczyska.

Podnosząc ramiona podnosnika obejma wciska trzpień na korpusie i blokuje dalsze podnoszenie.

 

Nie zawsze- przy opuszczaniu- ten trzpień sie cofa i podnosnik podnosi tylko trochę, a żeby za kazdym razem nie wyskakiwać z ciągnika i kombinerkami wyciągać tego trzpienia, wystarczy przez chwilę włączyć "dociążanie"-czyli dxwignia podnośnika maksymalnie w strone opuszczania..po czym normalnie podnosimy podnosnik..

 

A najprosciej jest zdjać "obejmę "z tłoczyska. wtedy nie będzie wciskała "trzpienia" i nie będzie blokować podnoszenia.

Tylko najpierw trzeba sie upewnić ,że żadna maszyna współpracująca z ciągnikem nie będzie wadziła o elementy ciagnika przy maksymalnym jej podniesieniu..

 

Jesli coś z tego zrozumiałeś ,to spróbuj powalczyć z siłownikiem-

- moze o To chodzi..

Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Juz kilka razy mi sie rozwalily krzyzaki na walku od przodu a sprzeglo nieraz slizga no i lozyska tez juz troche gonia.a dzis urwala sie podstawa sprzegla.Myslalem nad zalozeniem zamiast tej czesci pod silnikiem ze sprzeglem kawalek walu od zuka nowy typ zeby byla podstawa walu.No i tu pytanie.Czy mozna wywalic sprzeglo czy rozwali sie przod albo cos innego sie stanie?Chyba ze macie inna rade na ten walek.

kolego oczywiście ze możesz tak zrobić lecz ja osobiście odradzam tego, owszem można to zrobić ale nie zdziw sie jak most zerwiesz albo cos w skrzyni

w mtz'ach przeważnie ,,siada" sprzęgło w tej podporze -podpora kosztuje 400zł tulejka 30zł, jak cos w skrzyni siądzie to będą znacznie większe koszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do właścicieli MTZtów:

Jak to jest z ilością biegów; w opisach podają 18/4, że 4 wsteczne to rozumiem(1 wsteczny + 1 wsteczny z drugiego zakresu )x2 bo są półbiegi=4 ale jak to się ma do ilości biegów do przodu? Z tego rozumowania wynika że powinno być ich 20. Tym bardziej ciekawe jak to jest w przypadku skrzyni synchronizowanej..14? Jakoś nie potrafię tego ogarnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego rozumowania wynika że powinno być ich 20.
Do przodu ostatni bieg jest z pominięciem reduktora i reduktor go nie podwaja. Dlatego jest 18 a nie 20.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, takie buty:) dzięki:) to w synchronizowanej pewnie tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś miał problemy z przednimi światłami w MTZ BIELARUS 820 z plastykową maską.Od samego początku jeżdże na światłach krótkich bo długie oswietlają niebo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, najprawdopodobniej przykręcili Ci je odwrotnie przy zmianie maski (tak miałem ja) te napisy co są na kloszu lampy muszą być normalnie a nie "do góry nogami" A jeśli nie to na 2 rogach (po przekątnej) klosza masz takie śrubki które służą do regulacji świateł!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulacja śrubkami prawie nic nie daje . Jutro sprawdze napisy , jeżeli są odwrotnie to je przekrecę .

DZIĘKI !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to na 100% zakręcili Ci "do góry nogami" ja też tak miałem, że tylko na krótkich szło po ciemku drogę zobaczyć, później przekręciłem i wszystko jest w porządku! Jak zrobisz to napisz, co było nie tak!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, takie buty:) dzięki:) to w synchronizowanej pewnie tak samo

zgadza się, ja mam synchro w pronarze -nie ma czwórki polowej bo to bylo by to samo co dwójka szosowa półbieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, ja mam synchro w pronarze -nie ma czwórki polowej bo to bylo by to samo co dwójka szosowa półbieg

To znaczy że w tym miejscu nie ma wcale biegu, czy po prostu nie ma różnicy w prędkości po przełączeniu reduktora?

Hehe czytałem że w T25 na którymś redukowanym wstecznym ciągnik jedzie do przodu Trzeba się nieco przyzwyczajać do tych ciągników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w MTZ 9 to bieg bezpośredni "prosto przez skrzynie" z pominięciem reduktora . jako uczeń na praktykach w POM unikałem MTZ jak ognia. potem jako posiadacz musiałem to wszystko nadrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe czytałem że w T25 na którymś redukowanym wstecznym ciągnik jedzie do przodu Trzeba się nieco przyzwyczajać do tych ciągników

W T 25 są dwa biegi pełzające i na nich ciągnik jedzie tylko do przodu, ale bez obawy, nawet z zamiarem jazdy do tyłu na tych biegach jest czas aby przypomnieć sobie o tej prawidłowości, bo to sa baaaaaaardzo wolne biegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Kupiłem MTZ-82 96rok produkcji i chciałbym zapytać:

co zrobić, aby wspomaganie na orbitrolu dobrze działało na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zregenerować przedewszystkim pompe, a jeśli to nie pomoże, to orbitrol, a czy nie możesz poprostu dodać troche gazu i wtedy kręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Spróbuje na początek zregenerować pompe, albo spróbuje kupić nową bo dużo nie brakło żebym rozwalił komuś samochód przejeżdżając przez miasto.

No i muszę nauczyć się używać odpowiednich biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...