Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Najważniejszą sprawą w wygłuszeniu MTZa, to oddzielenie komory silnika od kabiny, najlepiej zrobić to w ten sposób: po otwarciu maski widać szpary między podszybiem, pod przednią szybą, a korpusem zbiornika oleju hydrauliki, tam trzeba wcisnąc gąbke, dookoła obudowy podszybia, kokpitu, a na podłogę najlepiej włożyć gąbkę gr. 2-3 cm, a na nia jakąś wykładzinę dywanową, taka z metra w sklepie kosztuje ok 15-18 zł/m bieżący, trzeba ładnie podocinac do zakamarków podłogi i położyć na gąbkę, a w miejscu trzymania nóg można sobie gumowy dywanik położyc, żeby buciorami nie uświnić wykładziny, z resztą przed wejściem do kabiny elegancko idzie wytrzeć buty o schodki, które w MTZie są zrobione z płaskowników.

Ja w swoim miałem na całej podłodze gąbkę i wykładzinę na niej, było w kabinie bardzo cicho, ale zaznaczam, że najważniejsze miejsce, to właśnie to podszybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak poprawić ogrzewanie w moim belarusie jest mała nagrzewnica moim zdaniem powinna być większa bo ta teraz ledwo daje podpowiedzcie jaką wstawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak poprawić ogrzewanie w moim belarusie jest mała nagrzewnica moim zdaniem powinna być większa bo ta teraz ledwo daje podpowiedzcie jaką wstawić
Ja włączyłem w obieg cieczy starą nagrzewnicę ze szrotu. umieściłem ją w rogu za pe..dałem gazu - akurat tam idzie przewód z cieczą. a ta oryginalną w dachu to mogą se wsadzić w d.., przecierż ciepło idzie do góry, a nigdy nie marznie głowa tylko nogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież prawymi drzwiami i tak nie da się normalnie wychodzić, i ta nagrzewnica wcale nie będzie bardzo przeszkadzać, a i jeszcze zainstalowałem gniazd od zapalniczki na desce rozdzielczej by móc podłączać wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dalej swojew dachu jest miejsce moim zdaniem to nie wina miejsca gdzie jest zamontowana inne ciągniki mają w dachu i jest o.k jest poprostu za malutka na tak durzą kabine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dalej swojew dachu jest miejsce moim zdaniem to nie wina miejsca gdzie jest zamontowana inne ciągniki mają w dachu i jest o.k jest poprostu za malutka na tak durzą kabine
Ja też dalej swoje że najgorszym miejscem na nagrzewnicę jest dach i to nie wynika z takiego czy innego wykonania tylko po prostu ciepłe powietrze idzie do góry. Nie wiem jak u was, ale mnie nie zdarzyło się by marzła głowa w kabinie bez ogrzewania, a nogi to i owszem.

 

Nagrzewnice są przeważnie na dole, a ta u góry pełni tylko rolę pomocniczą.No, chyba że ciepłe powietrze jest dobrze rozprowadzone przewodami to miejsce umieszczenia nagrzewnicy traci na znaczeniu.

 

U góry jest dobre miejsce ale na klimatyzację, bo zimne powietrze samoczynnie idzie na dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sie odpala ta nagrzewnice?? Bo prawde powiedziawszy to kiedys byla włączana, ale to jak bylem mały... i nie pamietam za dobrze jak to dzialalo..;/

Przypomni mi ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwiera się przepływ cieczy w obwodzie, u mnie jest to po prostu kranik przy głowicy, wiem że był też zawór pod konsolą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja równierz mam niemiłe wspomnienia co do fabrycznego ogrzewania kabiny MTZa, na wysokich obrotach silnika troche grzało, ale na wolnych już niestety nie, też zamontowałem sobie nagrzewnice od auta, konkretnie od Żuka, też w prawym rogu kabiny nad pedałem gazu, wentylatorek musiałem tylko odizolowac od masy ciągnika, bo ten od Żuka ma + na masie i chodziłby w drugą strone, ale dopiero ta nagrzewnica pozwalała na eleganckie grzanie wnętrza kabiny, szczególnie podczas wielogodzinnych kolejek w cukrowni po wysłodki, które zawsze zwoziłem w grudniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w starym MTZ jak był nowy fabryczne ogrzewanie bylo niezłe ,przy w miare szczelnej kabinie można było jeżdzic w koszuli nalezało tylko podciagnąć rolete na chłodnicy bo silniki mmz słyną z tego że trudno je zagrzać (w/g to plus)Teraz pewno ten stary mtz 1987 też by grzal bo trudno dotkńąć obudowe nagrzewnicy tylko padł silnik wentylatopra ale mam to gdzies od listopada do marca mtz mnie nie widzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Posiadam:

-Instrukcja obsługi do MTZ-80,82,82H,82P ,Belarus-550E, 552E, 570,572, 510E,512E,520,522

-Katalog MTZ-80,82

 

Jeśli ktoś chce , oto mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja równierz mam niemiłe wspomnienia co do fabrycznego ogrzewania kabiny MTZa, na wysokich obrotach silnika troche grzało, ale na wolnych już niestety nie, też zamontowałem sobie nagrzewnice od auta, konkretnie od Żuka, też w prawym rogu kabiny nad pedałem gazu, wentylatorek musiałem tylko odizolowac od masy ciągnika, bo ten od Żuka ma + na masie i chodziłby w drugą strone, ale dopiero ta nagrzewnica pozwalała na eleganckie grzanie wnętrza kabiny, szczególnie podczas wielogodzinnych kolejek w cukrowni po wysłodki, które zawsze zwoziłem w grudniu.
ja daje pożądnie w pedał i szybko robi się cieplutko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sie odpala ta nagrzewnice?? Bo prawde powiedziawszy to kiedys byla włączana, ale to jak bylem mały... i nie pamietam za dobrze jak to dzialalo..;/

Przypomni mi ktos?

a jak ciągnik się zapala pamiętasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sie odpala ta nagrzewnice?? Bo prawde powiedziawszy to kiedys byla włączana, ale to jak bylem mały... i nie pamietam za dobrze jak to dzialalo..;/

Przypomni mi ktos?

a jak ciągnik się zapala pamiętasz

Ty no chyba śrubokrętem jak dobrze pamiętam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sie odpala ta nagrzewnice?? Bo prawde powiedziawszy to kiedys byla włączana, ale to jak bylem mały... i nie pamietam za dobrze jak to dzialalo..;/

Przypomni mi ktos?

a jak ciągnik się zapala pamiętasz

Ty no chyba śrubokrętem jak dobrze pamiętam

w moim MTZ stacyjka jeszcze działa tylko przewód do rozrusznika puściłem drugi bo orginalny nie wytrzymał tak jak cała reszta położonych na silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kabelki sa ok ;p i stacyjka też

Tylko czujnik poziomu paliwa poszoll....kiebienifieni na samym poczatku prawie.Co z nim zrobic aby dzialal dobrze. Teraz caly czas na full...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak go zrerstetowac??
najlepiej młotkiem 10 kg i kupić nowy wtedy napewno wskazania będą dobre a tak na serio to czasam jest wina wskaźnika albo wystarczy że przewód od czujnika gdzieś zlapie masę (przy drganiach to sie zdarza) i masz pełny zbiornik. miałem tak z temparuturą silnik prawie zimny a temperatura na max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miałem tak z temparuturą silnik prawie zimny a temperatura na max
Ja kiedyś przy aucie miałem na odwrót, silnik gorący a czujnik pokazywał że jest zamarźnięty- efekt rozgrzany samochód nie chciał zapalić bo zalewał świece. Jeden serwis grzebał kilka godzin, a drugi podłączył taki sam komputer jak pierwszy i awarię znalazł natychmiast.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niezawodny wskaźnik paliwa w MTZ to gałązka z brzozy
wskażnik jak stanie trzeba lać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...