zulus 0 Napisano 18 Grudnia 2007 Niewiem czy i ty niepiszesz bzdur Mając manometr w jednym wtrysku a pozostałe podłączone to odpalisz na pozostałych a jeśli odłączone to po co pedał gazu do oporu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargamel 0 Napisano 18 Grudnia 2007 Bez sensu było by sprawdzanie cisnienia sprezania na jednym cylindrze.Trzeba wykrecić wszystkie wtedy silnik jest odpręzony i sam rozrusznik daje odpowiednie obroty walu.Porównanie wyników z każdego cylindra wiele mówi staZnie jednostki napędowej i jego zuzyciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 18 Grudnia 2007 Janek44 ale naciskając pedał gazu do oporu mozesz sprawdzić ciśnienie sekcij na pompie a tatamarty.323a pisał o spręzaniu w cylindrach wiec nie osądzaj go sam piszesz nieprawde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 18 Grudnia 2007 I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 18 Grudnia 2007 i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ??Od tego należy zacząć bo może nie być luzu i zawór nie będzie się domykać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 18 Grudnia 2007 Janku, jeszcze wiem co pisze, a w tym co napisałem nie ma nic błędnego, więc nie rozumiem Twojej "interwencji". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek76 0 Napisano 18 Grudnia 2007 Do Janka, pedał gazu trzeba nacisnąć w silniku niskoprężnym, bo tam w układzie zasilania występują przepustnice, które "blokują" dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast w układzie dolotowym silnika wysokoprężnego nie ma przepustnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 19 Grudnia 2007 z własnego doświadczenia wiem że jak silnik pracował z zaworami które nie miały luzu to i tak gniazda są nadpalone i trzeba frezować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 19 Grudnia 2007 I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy?? Sprawdziłeś już ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 19 Grudnia 2007 I teraz poprawcie mnie jeśli się myle. Wyjdzie mi że mam słabą kompresje czyli zużyte moga być zarówno pierscienie jak i wyświstane zawory?? i czy przed sprawdzeniem kompresji należy ustawić prawidłowo zawory?? ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy?? Sprawdziłeś już ciśnienie Gdy chcesz sprawdzić co jest przyczyną niskiego ciśnienia sprężania(pierścienie czy zawory) przed pomiarem poprzez otwór po wtryskiwaczu wlej do cylindra ok 50ml oleju,jak ciśnienie wzrośnie to znaczy że pierścienie puszczają,a gdy pozostanie niskie bez zmian to wina zaworów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 19 Grudnia 2007 ktoś może orientuje się ile może kosztowac komplet części do 82 od wału korbowego do głowicy?? Komplet tuleje tłoki pierścienie i komplet uszczelek do pronara 1025 kosztuje coś ponad 800zł,do mtz82 powinno być taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 19 Grudnia 2007 nie sprawdzałem jeszcze, na razie nie mam czasu. Po świętach zwalam głowice, mam nadzieje że ten złom wejdzie do garażu bo wole grzebać w ciepełku oddam głowice do regeneracji, po takiej eksploatacji jak u mnie na bank jest wypracowane. Jeszcze łudze się nadzieją że nie bedzie trzeba zmienać tuleji itp wału nie będe ruszał, na rozgrzanym oleju w słońcu mam 2.5 to powinno wystarczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 19 Grudnia 2007 W miejsce wtryskiwacza wkręca się specjalny manometr Święte słowa. i w czasie kręcenia wałem podczas rozruchu lub na wolnych obrotach silnika obserwuje się wskazówke w manometrze.. Tu już ośmieszasz się. Pamiętaj, inni to czytają, więc nie pisz bzdur.Prawidłowe czynności podczas pomiaru : 1 ,,wkręcić" manometr w miejsce wtryskiwacza.2 nacisnąć do oporu pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem 3-4 obroty.3 odczytać i poprawnie zinterpretować wskazania manometru.Powodzenia. Przykro mi , ale to nie mój post. Naraziłem się widocznie bardzo komuś i po włamie na mój komp powstają taaakie kwiatki. Na innych forach mam podobnie. Już poradziłem sobie, komp zabezpieczony, włamywacz jest lokalizowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 20 Grudnia 2007 http://www.pronar.pl/ciagniki/___pronar_82a_ii__.html pronar II za 104 tyś czy warty uwagi? Panowie czy nikt w sąsiedztwie niema II giej generacji lub znacie kogoś kto użytkuje, bo z tego co wiem to chyba nikt na ppr nie ma IIgiej generacji, kawał 5 tonowej bestii skrzynia biegów ze 100km pronara i silnik turbo inetrcooler, tylko czy postarali się przy montarzu i jak to sie sprawdza bo podobno mmz z euro 2 dużo więcej palą, no i te gabaryty i masa jak stodoła lub koparko spycharka białoruś troche przeraża, wiec oglądał wogóle ktoś ten model bo wiem że jakoś inaczej przednia oś jest montowana czy tam obciążniki do przodu bardziej wysunięte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 20 Grudnia 2007 Jakiś taki masywniejszy ten z 2 generacji moim zdaniem i jakoś znacznie lepiej wygląda i miejmy nadziejęże będzie tak z wykonaniem.A silnik to nie MMZ tylko D-245.43S2 to chyba jakis nowszy czy jak??A że ciężki to duzy plus,uciągu mu nie braknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
badi 0 Napisano 20 Grudnia 2007 Witam.W terenie pagórkowatym i po roli to ten Pronar 80 km II pewnie dużo wolniej będzie pracował niż starszy typ.Silniki w nich są takie same jak w Belarus EURO II i większość podzespołów według charakterystyki to mtz euro II 110 km największe ma zużycie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
C - LAS 0 Napisano 25 Grudnia 2007 Witam. Proszę o radę. W jaki sposób zwiększyć ciśnienie w hydraulice zewnętrznej oraz wydajność hydrauliki ( l/min) w mtz 82 z lat 80 tych ?. Potrzebuję 40 l/min i około 180-200 bar. Da się ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 25 Grudnia 2007 oryginalna pompa tego nie wytrzyma nie mówiąc o rozdzielaczach z których będzie się lać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 25 Grudnia 2007 w moim mtz892 z 99 jest zwykła pompa 45l/min i ciśnienie wg. instrukcji 200 atm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 25 Grudnia 2007 stare miały 36l/min i 180 atm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
C - LAS 0 Napisano 25 Grudnia 2007 A może podkręcić na zaworze przeciążeniowym, bo słyszałem, że jest ustawiony na 160 bar ? Pompę chyba można zamienić na 50 kę ? Robił to ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 25 Grudnia 2007 Pompa do MTZ to nie majątek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 26 Grudnia 2007 miałem założoną większą pompę i zawór na 180 i rewelacji nie było w porównaniu do standardowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 26 Grudnia 2007 większa pompa daje jedynie coś w przypadku korzystania z hydrauliki zewnętrznej gdyby normalna pompa miała zbyt małą wydajność, a tak to jedynie pobiera więcej mocy, żadnych korzyści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malin12339 0 Napisano 27 Grudnia 2007 Panowie ja mam MTZ 82 i jak go kupiłem to był podkręcony na zaworze .Na pryzmie to bym przyczepę rozwalił .na wolnych obrotach mi wąż pękł dziękuje bogu ze mi rama u przyczepy nie pękła .Ja osobiście nie polecam manipulowania z hydrauliką . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach