Ulan 0 Napisano 24 Czerwca 2008 Mam: -Instrukcja obsługi do MTZ-80,82,82H,82P ,Belarus-550E, 552E, 570,572, 510E,512E,520,522-Katalog MTZ-80,82- instrukcja obsługi MTZ 900/900.3; 920/920.3; 950/950.3; 952/952.3 Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
C - LAS 0 Napisano 3 Lipca 2008 Witam. Ma ktoś może pojęcie jak wyregulować ciśnienie na sekcjach rozdzielacza w mtz- cie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 4 Lipca 2008 tam jest tylko jeden zawór po lewej stronie rozdzielaczy odkręcasz nakrętkę dokręcasz z obrót i po robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil 23 0 Napisano 6 Lipca 2008 Witam mam problem z mtz 82 strasznie ściąga na lewą stronę tak że przy dużych prędkościach nie idzie go uprowadzić co może być przyczyną i jak to naprawić tydzień temu był wymieniony orbitrol i to nic nie pomogło z góry dziękuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 8 Lipca 2008 Mam pytanko jaka talerzówka do MTZ 82 ciągana czy pół zawieszana wlę pół zawieszaną ciężką tylko jakiej szerokości proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agrozet 0 Napisano 8 Lipca 2008 Witam mam problem z moim jumzem a mianowicie nie mogę właczyć żadnego biegu , silnik pracuje , sprzegło można nacisnąć , jest na luzie i nie można właczyć . Co jest pomóżcieTomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flywin 0 Napisano 9 Lipca 2008 Witam gdzie moge kupić w okolicy Lublina Wskaźnik do MTZ-82 rok produkcji 94r Numer Katalogowy Wskaźnika to 13.3806 ten owy wskaźnik ma miejsce na 2 żarówki, 3-4 piny (wsówki) natomiast mogę dostać wskaźnik lecz jest dostępny z 2 pinami podłaczałem lecz nie działa wskazówka idzię do końca ;/ natomiast w tym starym jest coś uszkodzone bo wskazówka idzie poza skale i nie spada do zera ;/ stało sie po tym jak pływak się urwał i musiało nastąpić spięcie proszę o rade z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 10 Lipca 2008 WitamKupiłem kilka dni temu belarusa 952 z 98 roku. Wyglądał na to że jest w dobrym stanie i tak było ale już nie jest. Od wczoraj mam dwa problemy.1. Uciekły hamulce - pedał wciskam a on hamuje ale bardzo słabo - jak działają hamulce w rusku skąd bierze płyn czy olej (bo z tego co się dopatrzylem to jakieś rurki od hamulców idą zo zbiornika z olejem od hydrauliki !!).2. Uciekło ładowanie - wskaźnik pokazuje po odpaleniu 12V - to chyba za mało - jaka może być przyczyna (dzisiaj sprawdzę ile daje alternator) czy alternator w rusku idzie naprawić? Pomóżcie - bo jestem laikiem jeśli chodzi o ruska - jak kupywałem to wziąłem sobie znajomego co jeździ ruskiem ale on nie jest mechanikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 10 Lipca 2008 Odnośnie hamulców: można to wyregulować, ale MTZ mają często tak, że się tarcze hamulcowe pokrywają olejem, który wydostaje się przez nieszczelnie uszczelniacze w skrzyni (podobną przypadłośc ma bizon Z056). Być może przed sprzedażą ktoś przemył te tarczki, żeby lepiej hamował, ale wydaje mi się, ze niehciałoby się nikomu tego robić. Spróbuj podregulować.Ten przewód z olejem to jest od blokady. Blokada działa podobnie jak ręczny, ale jest załączana przez pompkę. Odnośnie alternatora: w MTZ jest bezszczotkowy. U mnie na przykład ładuje różnie, raz 12V raz 14,4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 10 Lipca 2008 o hamulcach kolega napisał weź zobacz czy masz drożne dziury na dole w bębnach (tamtędy powinien ewentualny wyciek ze skrzyni iść na zewnątrz) jak są zaolejone a podkręcisz to spalisz tarczki lepiej odkręć bęben i zobacz nie ma dużo roboty. a co do ładowania może dioda w regulatorze padła miałem tak ułamała się jedna końcówka i po ładowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 11 Lipca 2008 Dzieki za dotychczasowe informacje - powiedzcie jeszcze jak z tą regulacją hamulców - te śruby to trzeba wkręcać czy wykręcać? - jak działają te hamulce? Tarczek raczej nik nie mył bo ciągnik w sobotę przyjechał z zachodu (po wyglądzie był prosto od rolnika z pola- z zwenątrz w miarę ale kabina zafajdana niesamowicie) a w poniedziałek go zabierałem - przejechał 80 km i wtedy te hamulce osłabły - więc moze te dziurki - dzisiaj się tym zajmę. Myślałem o odkręceniu i zobaczeniu co te hamulce mają w śsrodku ale co mi to da - tak nie wyczyszczę bo bym musiał cały środek rozebrać - a to chyba trochę roboty. A i tak nic nie da skoro leci olej ze skrzyni trzeba by te uszczelnaicze wymienić - a te uszczelniacze to się wymienia od zewnątrz (od strony hamulców) czy trzeba rozebrać skrzynie? Jesli chodzi o ten regulator to gdzie go znaleść - w alternatorze? Jeśli okaże się że alternator padł - to zastanawiam się czy nie załozyć krajowego od ursusa - co o tym myślicie? Co prawda orginalny jest chyba o połowę tańszy - ale mam wrażenie że awaryjny - peron pisze że ładuje jak chce. No i jeszcze sprzegło - wszystko działa - biegi wchodzą jak trzeba - wręcz łatwo - (bo słyszałem i czytałem że to koszmar w ruskach) - tyle że pedał sprzęgła nie odbija do końca - tylko do połowy - a jak zaczynam dusić na pedał to odrazu mam opór.Aha - mam skrzynię 4 biegową + wsteczny(4 x 2 x reduktor +wsteczny x 2 x reduktor) - podobno synchroznizowana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 11 Lipca 2008 kolego masz pierwszy raz mtz a to temat rzeka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianraki3 0 Napisano 14 Lipca 2008 [/img] Witam. Chciałbym się dowiedzieć co oznacza ta kontrolka I czy powinna się świecić cały czas. Świeci się nawet gdy silnik pracuje a ładowanie jest. Proszę o pomoc i odpowiedź na damianraki3@interia.eu Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 15 Lipca 2008 witam ponownie. Z hamulcami, ładowaniem i sprzegłem sobie poradziłem. Hamulce - faktycznie otwory oczyściłem bo były zabrudzone. Oleju nie było - podciągnełem je z wyczuciem. ładowanie - klemy były zaśniedziałe (!!!) i przewód urwany od alternatora. Sprzęgło dało się wyregulować. Teraz muszę powalczyć z WOM - wyregulować bo bardzo ciężko się włącza. Powiecie jak to wyregulować?I jeszcze jeden problem - równie ważny o ile nie ważniejszy.W skrzynce z akumulatorami jest taka puszka z oznaczeniami (numerami) i połączeniami:- 31 - fiioletowy kabel podłączony do wyłącznika masy;- 50a - zielony i idzie na deskę rozdzielczą;- 31a - kabel plusowy do rozrusznika (gruby);- 50 - czerwony idzie na deskę rozdzielczą;- 30/51 - podłaczenie plusa z akumulatora (gruby kabel) oraz pomarańczowy przewód który idzie do kabiny.- 30a - biały przewód podłączony do klemy plusowej przy akumulatorze - i tu mam problem bo coś było kombinowane - plus - ten właśnie i dodatkowy minus (wyprowadzony z pod klemy minusowej) łączą się w wiązkę i wychodzą do kabiny pod jakiś włącznik leżący luzem na podłodze - to chyba było dodatkowe wyprowadzenia do jakiegoś urządzenia.Już się napisałem - a pytanie brzmi: Co to sa za połączenia - do czego jest ta puszka i gdzie podłączyć biały (w moim przypadku) przewód z pod numeru 30a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 15 Lipca 2008 mtz miały wyłącznik masy masz go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 15 Lipca 2008 tak, mam - to działa.Tak jak piszę - nie wiem gdzie powinien być podłączony ten kabel z nr 30a w tej puszce (rozdzielaczu czy przekaźniku) nie wiem co to jest i do czego służy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 16 Lipca 2008 Witajcie ponownie.Wczoraj pojechałem wypróbować mój nabytek na łące z prasą. No i na początku rewelacja - super praca - biorąc pod uwagę że dotychczas ciągnąłem prasę C-360. Ale niestety byłoby to zbyt piękne. Jak dobijałem balota to się przekaźnik przestał obracać - na "próbę" podciągnałem na śrubie tej przy sprężynie z zewnątrz. Na chwilę pomogło ale i tak przestał się obracać - dzisiaj chcę otworzyć i wyregulować tymi palcami w środku - czy to pomoże? Jak nie to czy wymiana taśm to duzo roboty? Jak się do tego zabrać? Czy trzeba wyciągnąć wszystko z tyłu czy idzie wyciagnąć tylko taśmy i wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marally 0 Napisano 16 Lipca 2008 Witam wszystkich.Mam Belarusa z 2006 roku z allegro:) Świeci się kontrolka ciśnienia w ukłądzie kierowniczym? NIe mam instrukcji i nie wiem co trzeba zadziałąć. Orientuje się może ktoś?pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gargamel 0 Napisano 16 Lipca 2008 Wymien czujnik ciśnienia pod zegarami przy orbitrolu i zgasnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 19 Lipca 2008 Witam wszystkich potrzebuje informacji o tym gdzie w MTZ 82 są wszystkie punkty smarne w którym miejscu w ciągniku stosować smar a gdzie olej i jaki jakie do zwolnic itp. wiem że jest jakiś rysunek z opisanymi wszystkimi punktami co i ile dawać głównie chodzi mi o informacje o tylnym moście spuścić i wlać olej to nie problem ale czy jest gdzieś jakiś koreczek do pomiaru poziomu oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1989 0 Napisano 19 Lipca 2008 Witam wszystkich potrzebuje informacji o tym gdzie w MTZ 82 są wszystkie punkty smarne w którym miejscu w ciągniku stosować smar a gdzie olej i jaki jakie do zwolnic itp. wiem że jest jakiś rysunek z opisanymi wszystkimi punktami co i ile dawać głównie chodzi mi o informacje o tylnym moście spuścić i wlać olej to nie problem ale czy jest gdzieś jakiś koreczek do pomiaru poziomu oleju.W tylny most smaruje ten sam olej co skrzynie biegów. Bagnet do sprawdzania jego poziomu znajduje się z lewej ztrony obudowu skrzyni(za schodkami) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 25 Lipca 2008 Dzieki dominik myslałem że jest inny olej. Mam jeszcze jedna sprawę przerobiłem sobie wspomaganie w MTZ-ecie z serwo-mechanizmy na olbitrol typu z bizona ale oryginał do MTZ-a i siłownik na przednim moście pompa została ta sama wszystko gra ale ale to jeszcze nie jest to lżej się kręci ale nie leciutko według mnie pompa jest za małej wydajności czy jak wymienię na większą to coś się zmieni?ALE!!! Zrobiliśmy mały eksperyment i zmieniliśmy przewód zwrotny z olbitrola do zbiornika na węższy i okazało się że jest troszkę lżej. i teraz pytanie czy można zastosować na tym przewodzie jakież zwężenie bądź zaworek, które powodowało by zwiększenie ciśnienia w układzie pompa-olbitrol-siłownik-zaworek!!?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brukwiaczek 0 Napisano 26 Lipca 2008 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie poziomu oleju w misie filtra powietrza. Ile powinno go tam być? Lub po który wręb ma być utrzymany poziom? Czy ma być go tyle żeby się przelewał przez te kwadratowe otworki w plastikowej miseczce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wild Deere 0 Napisano 29 Lipca 2008 Witam ponownie, wczoraj zaczęło coś się dziać z MTZ, prawe tylne koło wydaje odgłos jakby stukania i drży dzieje się tak zwłaszcza gdy traktor skręca. Czy to wina łożyska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 29 Lipca 2008 Witam ponownie, wczoraj zaczęło coś się dziać z MTZ, prawe tylne koło wydaje odgłos jakby stukania i drży dzieje się tak zwłaszcza gdy traktor skręca. Czy to wina łożyska?Sprawdź czy blokada tylnego mostu nie jest włączona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach