Gamzi 0 Napisano 7 Września 2008 Do pytania o dziwny odgłos na najwyższym biegu to ja się dołącze. Z tym, że u mnie wtedy słychać takie metaliczne stuki- jakby coś waliło w skrzyni. Skrzynia miała kapitalny rok temu i "teoretycznie" myślałem, że bedzie elegancko chodzićI drugie pytanie:mam wymienioną chłodnicę na nowa. Czujnik temperatury też nowy. Ale nawet po kilku godz orki wskazówka na zegarze ani drgnie. Próbowałęm, i odłączyłęm przewód na czujniku i go do masy dotknąłem to wtedy na zegarze skoczyło na 100st. Co może być uszkodzone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 7 Września 2008 Do pytania o dziwny odgłos na najwyższym biegu to ja się dołącze. Z tym, że u mnie wtedy słychać takie metaliczne stuki- jakby coś waliło w skrzyni. Skrzynia miała kapitalny rok temu i "teoretycznie" myślałem, że bedzie elegancko chodzićPrzyjrzyj się dokładniej blokadzie pedałów nożnych hamulca, ostatnio spotkałem się właśnie z czymś takim, że właśnie ta blaszka/ten płaskownik tak stukał, jakby skrzynia miała się rozlecieć za chwilę, a ciągnik dopiero roczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eaaz 0 Napisano 7 Września 2008 Jestem przed wymianą pompy hydraulicznej. Znalazłem na Allegro u użytkownika moto-agro różne pompy oraz użytkownik romanbar ma jeszcze inne pompy Hydrotor produkuje PZT NSZ50/301 teraz pytanie która będzie najlepsza. Przepustowość rozdzielacza MTZ 80 l/minZwróć uwagę przed zakupem na średnicę otworów ,bo w tej co oferuje HYDROTOR do podłączenia -we i -wy sa otwory na śruby M10 a standardowo są M8 .Kupiłem już kiedyś taką i niestety musiałem zwrócić do sklepu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 8 Września 2008 DO W3reWolf te stuki i szumy to na pewno nie są od tej blaszki może po prostu jakieś łożysko wysiada w skrzyni na tym wałku od 9-tego biegu albo w tylnym moście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 9 Września 2008 O ile zwiększy się siła podnoszenia po zamianie siłownika z 100 na 110 . Macie doświadczenie w tym temacie. ja zmieniłem na 110 i są takie efekty że wolniej troszke podnosi opada też wolniej co jest zaletą przy cięszkich maszynach a udzwig wzrasta o 700 kg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz8701 0 Napisano 12 Września 2008 Czy słyszeliście żeby mtz pękł na pół? Bo ja tak u mojego znajomego tak właśnie się stało.Chce wiedzieć czy jest to częsta przypadłość tych ciągników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek 22 0 Napisano 12 Września 2008 panowie mam problem z moim ruskiem 82 a mianowicie chodzi mi o pompe hydrauliczną nie mija rok a pompa wysiada tzn przecieka olej z hydrauliki przez pompę do skrzyni biegów wysiadaja simeringi wypycha je na zewnątrz , co jest za przyczyna że pompy mi wysiadaja mam duzo starszego rusaczka i nie wiem co to jest pompa przy nim a przy tym nowszym to co rok nowa , zaznacze ze nie dziwiga cieżkich maszyn jedynie to tylko przyczepy i opryskiwacz co hydraulika pracuje , i jeszcze jedno czy przy nowych belarusach spodnirozdzielacz pod siedzeneim jest taki sam jak w starszych ruskach bo mi wcale nie działa a dzignia od drzwi co podnosi to strasznie szarpie a tym drugim rozdzielaczem by mozna łagodniej opuszczać prosze was o szybko i dobrą pomoc z góry dzieki!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 12 Września 2008 Czy słyszeliście żeby mtz pękł na pół? Bo ja tak u mojego znajomego tak właśnie się stało.Chce wiedzieć czy jest to częsta przypadłość tych ciągników.Na pół to nie słyszałem, na własne uszy widziałem jak wyrwała się d...pa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 12 Września 2008 U sąsiada pękł pronar ale nie całkiem bo jeszcze jeździł. Tyle tylko że to było w ciężkich warunkach przedni napęd, tur zero obciążenia z tyłu i tak ciągał tiry z burakami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwaro 0 Napisano 13 Września 2008 mam ten sam problem co tomek22 tylko ze z pronarem 1221a wywala wiecznie simering w pompie walcze ze 3 tygodnie(z malymi przerwami na nabranie sił do nowej bezskutecznej walki) probowalem juz chyba wszystkiego drugi rozdzielacz nowa pompa nowy zawor telefony do pseudo serwisu i nic i juz mnie krew zalewa.nawet tył rozkreciłem bo juz pojecia nie mam co moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek 0 Napisano 16 Września 2008 Panowie jaki koszt remontu skrzyni biegów chce zmienic wszystko wałki koła zębate gdzie kupic cześci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 18 Września 2008 panowie mam problem z hamulcami. wyczyściłem tarcze hamulcowe wymieniłem uszczelniacze hamuje ok ale czasami zazwyczaj po dłuższym postoju hamulec jest jakby za mocny po naciśnięciu pedału raptownie koło staje w miejscu dodam że to nie jest normalne że czym mocniej nacisnę tym lepiej hamuje tu wystarczy dotknąć lekko padału aby koło stanęło w miejscu. proszę o szybka pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 18 Września 2008 Ja tak miałem. Identyczne objawy. Aż chciało wyrwać z fotela. Tarcze były przypalone u mnie. Założyłem jedną nową a druga przeczyściłem i narazie jest oK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 19 Września 2008 tarcze są w stanie dobrym przemyte specjalnym środkiem do hamulców ą suche teraz pytanie czy wymiana wszystkich tarcz na nowe rozwiąże problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peron 0 Napisano 19 Września 2008 Mi tak łapało lewe koło. Rozebrałem to, dobrze przeczyściłem i założyłem dwie nowe tarcze. Niestety po skręceniu bębna koło było nadal zablokowane. Okazało się, że dwie nowe tarcze są szersze niż miejsce w bębnie i po skręceniu całości po prostu dociskały się i blokowały koło. Znów rozebrałem i spowrotem założyłem jedną starą tarczę a jedną zostawiłem nową. Problem zniknął, hamulce się poprawiły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiatrak44 0 Napisano 20 Września 2008 szukam schematu przedniej osi {piasta+zwrotnica}mtz80 bez przedniego napedu rok 80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolniczek8 0 Napisano 21 Września 2008 czy ktoś miał problem ze zwolnycą tylnego koła bo ja mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klemens 0 Napisano 25 Września 2008 panowie mam problem z hamulcami. wyczyściłem tarcze hamulcowe wymieniłem uszczelniacze hamuje ok ale czasami zazwyczaj po dłuższym postoju hamulec jest jakby za mocny po naciśnięciu pedału raptownie koło staje w miejscu dodam że to nie jest normalne że czym mocniej nacisnę tym lepiej hamuje tu wystarczy dotknąć lekko padału aby koło stanęło w miejscu. proszę o szybka pomoc Prawdopodobnie pękła sprężyna rozporowa przy tarczy, albo skok pedału hamulca jest za duży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 26 Września 2008 co do sprężyny mogę się zgodzić ale do skoku pedała się nie zgodzę bo to raptownie łapie, w poniedziałek będę rozbierał hamulce to się okaże i napisze co było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy77 0 Napisano 30 Września 2008 Jak ktoś ma z okolic Olsztyna zbędne opony do MTZ-a tył,to bym kupił.Kontakt tel.602 728 943.P;siwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 5 Października 2008 Mam: -Instrukcje obsługi do MTZ-80,82,82H,82P ,Belarus-550E, 552E, 570,572, 510E,512E,520,522-Katalog MTZ-80,82- instrukcja obsługi MTZ 900/900.3; 920/920.3; 950/950.3; 952/952.3 Jeśli ktoś potrzebuje , mój mail : Comp4ct@wp.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aartur43 0 Napisano 5 Października 2008 Witam,Panowie, jak to jest z tym Belarusem, warto kupić to czy nie? Przeglądam różne fora i rózne są opinie. Jaka jest opłacalność w rolnictwie wszyscy widzimy... Za miesiąc zostane właścicielem gosp. o pow. 30 ha. W tej chwili mamy ursusa 914 i C-360. Tylko że te ciągniki juz mają po przeszlo 20 lat i ciągle cos sie z nimi dzieje.. Chcialbym kupić cos innego,najlepiej nowego, dlatego zastanawiam sie nad nowym Belarusem... Pewnie nie bedzie gorszy od 20 letniego ursusa?? Wiadomo ze jest wiele zdecydowanie lepszych ciągników ale też są one bez porównianai drozsze w zakupie i eksploatacji. W gosp. ten ciągnik pracowałby okolo 200 - 250 godz. rocznie, wiec czy jest sens ładować sie w tak olbrzymie koszty?? Kupić Belarusa czy nie??? Proszę o konkretną poradę, najlepiej użytkowników takich ciągników. Jesli bym kupił to tego o mocy okolo 90 km, podnośnik bosh, nowy przedni most... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 7 Października 2008 Witam mam problem. Zauważyłem dzisiaj podczas orania gdy był mocno obciążony (kopeć z komina) biały dym albo jakąś para z odmy Proszę wszystkich o informacje czego to może być przyczyna dodam że został wymieniony niedawno olej na DIESEL 3 oleju nie bierze przed wymianą oleju nie zauważyłem takich objawów z odmy ciśnienie oleju tak jak zawsze między 2 a 3 po rozgrzaniu spada do 2 i tak się utrzymuje cały czas czy to może być przyczyna oleju ponieważ pierwszy raz wlałem ten olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klemens 0 Napisano 10 Października 2008 aartur43 Beralus to prosty w konstrukcji i obsłudze ciągnik do prac polowych. Z pewnością po 10-godzinnej pracy w min będziesz bardziej zmęczony niż w każdym innym zachodnim. Jeśli zakupisz nowy i będziesz go traktował "poważnie", czyli wymienisz oleje choćby na dobre polskie/ja użytkuję MTZ-82 od 20 lat na oleju MOTULOIL. i jeszcze nie zaglądałem do silnika, wtryskiwaczy pomp itp., nie dolewam oleju. Dziś pozostałem przy Beralusie i użytkuję 1025. Jeszcze mam go na gwarancji i naprawa gwarancyjna polegała na regulacji hamulców co jest troszkę utrudnione bo trzeba zdjąć koła. Mniejszy "pali" pod pełnym obciążeniem 8l/mth a nowy 11-12l/mth. 1025 ma nową skrzynię biegów i niestety jest żle zaprojektowana- za wysoki ma pierwszy bieg na szosowych i przy obciążeniu trzeba manewrować dźwigniami zmiany biegów. Jeśli się zdecydujesz to proponuję ze starą skrzynią biegów, nowym podnośnikiem/procuje poprawnie nawet w 4-skibowym odwracalnym pługu/ i nowym przednim mostem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 11 Października 2008 http://pl.youtube.com/watch?v=5LvLrnaHgwE&feature=related Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach