Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

białoruska pójdzie na wszystkim

do silnika lałem superol 15w/40 (kup lotosa albo turdus)

do skrzyni hipol

dp hydrauliki zależy co masz w pozostałych ciągnikach może być hipol

do wspomagania hipol (ten rzadszy) i będzie śmigać .

możesz również kupić jakiś olej uniwersalny do maszyn rolniczych silnikowo-hydrauliczno-przekładniowy i zalać wszystko jednym tylko że cena w granicach 13-20zł litr(półsyntetyk) BP czy FUCHS SHEEL itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"damian9871" Mam jeszcze pytanko w jakim położeniu tej dźwigni przy siedzeniu podnośnik będzie działał dwustronnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a i może ktoś wie czy to, że MTZ ciężko pali na zimnym silniku to wina źle zestrojonych ze sobą: pompy i wtrysków?? czy może to wina czegoś innego?? Za odp. z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy siedzeniu działa tylo jednostronnie a co do palenia mój też tak miał z rozrusznika masakra a na zaciąg w 2m odpalał i zrozum sowieta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a i może ktoś wie czy to, że MTZ ciężko pali na zimnym silniku to wina źle zestrojonych ze sobą: pompy i wtrysków?? czy może to wina czegoś innego?? Za odp. z góry dziękuję

Jeśli z zaciągu dobrze zapala,a z rozrusznika nie to wina rozrusznika(najlepiej oddać do autoryzowanego serwisu) i złego masowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Zobaczymy jak to będzie przy odpalaniu. Cały już złożony tylko pompę pozostało kupić i dać do zestrojenia z wtryskami. Jak coś to będę pisał. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że dobrze znacie się na temacie, więc jeszcze zapytam co to jest taki jak by siłownik z tyłu ciągnika po lewej stronie pod zbiornikiem z paliwem??? A i jeszcze mam pytanko czy MTZ ma mechanizm różnicowy między-osiowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki damian9871 czyli z tego co piszesz wynika, że przy choć trochę zmienionym rozmiarze przednich opon, na twardej nawierzchni gdzie nie ma uślizgu nie wolno jeździć z załączonym przednim napędem. Może to jest główny powód tego, że przednie napędy w tych ciągnikach tak się psują. A co do zdjęcia to wstawię, ale później..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten "jak by siłownik z tyłu ciągnika po lewej stronie pod zbiornikiem z paliwem??? " to zapewne mechanizm do włączania przekaźnika odbioru mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc z tyłu,to po twojej prawej ten "siłownik" to mechanizm sprężynowy blokujący WOM ,po lewej w starszych modelach był akumulator hydrauliczno-sprężynowy zabezpieczający podnośnik i hydraulikę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rolę mechanizmu różnicowego spełnia podpora/między wałkami/z sprzęgłem płytkowym które powinno być regulowane 1 w sezonie,moment dokręcenia nakrętki na wałku sprzęgła to 70-75 Nm /7 -7.5 kGm/.Przedni most ulega awariom przez luzy na łożyskach albo uszkodzenie żeliwnej tuleji w zwrotnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nom możliwe, że to jest akumulator zabezpieczający. Ale nie zalecam przy zmienionym rozmiarze przednich opon jeździć po asfalcie z załączonym przednim napędem. Ja na przykład mam sporo większe przednie opony od seryjnych, tak o jakieś 2 rozmiary i czuć na twardym tak jak by coś hamowało trochę ciągnik. Znika to gdy wyłączy się przedni napęd. AAA mam jeszcze pytanie po co przy dźwigni od włączania przedniego są takie dwa ząbki?? tak jak by 1 i 2 stopień załączania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak to miało by sens, samo nawet o tym w ten sposób myślałem, ale w tak starym ciągniku automatyczne włączanie?? Ten MTZ jest bodajrze z 82 lub 83 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z uruchomieniem tego Mtz o którym wcześniej pisałem. Mam pytanie czy da się jakoś może ustawić zapłon bez rozjeżdżania?? Chodzi o to, że te główne koła zębate z przodu dobrze są ustawione, ale to od pompy się przestawiło bo jest osadzone na metalowych kołkach i jeden się zerwał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój rusek nagle osłabł. To znaczy po skręceniu 50 bel słomy zaczął się dusić podczas dobijania beli( wcześniej prawie nie odczuwał). Ciągnik normalnie odpala pracuje równo na wolnych i wysokich obrotach, ale gdy tylko dostanie większe obciążenie zaczyna stawać ( jak z pola wracałem to pod większą górkę na 9 ledwie wciągną). przeczyściłem odstojnik, filtr paliwa czysty, przewody paliwowe drożne. Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój rusek nagle osłabł. To znaczy po skręceniu 50 bel słomy zaczął się dusić podczas dobijania beli( wcześniej prawie nie odczuwał). Ciągnik normalnie odpala pracuje równo na wolnych i wysokich obrotach, ale gdy tylko dostanie większe obciążenie zaczyna stawać ( jak z pola wracałem to pod większą górkę na 9 ledwie wciągną). przeczyściłem odstojnik, filtr paliwa czysty, przewody paliwowe drożne. Co może być nie tak?

S

Sprawdź przewód zbiornik-wstępny filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy?

Jak go odkręcałem to paliwo sprawnie leci pod wpływem grawitacji, znaczy drożny.

A jakie są objawy gdy zniszczeniu ulegną końcówki wtryskiwaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogę nigdzie w internecie znaleźć jak zmienić w Belarus 820 regulację siłową na pozycyjną. Wiem,że służy do tego pokrętło pod siedzeniem ale w ktorą stronę i o ile trzeba je przekręcić?Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość

 

Posiadam MTZ 82 z roku 1990 i mam problem z podnośnikiem. Pompa podnosi jak chce, a jak nie chce to nie. Jak już się uda podnieść to od razu opuszcza, tak że bez zabezpieczenia nie da się z osprzętem zjechać z pola. dodam że ta dźwignia obok siedzenia jest ustawiona na tym "ząbku" z tyłu.

Co to może być i jak się z tym uporać?

 

I jeszcze pytanie: czy tą dźwignią obok siedzenia da się podnosić, bo u mnie tylko opuszcza...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój rusek nagle osłabł. To znaczy po skręceniu 50 bel słomy zaczął się dusić podczas dobijania beli( wcześniej prawie nie odczuwał). Ciągnik normalnie odpala pracuje równo na wolnych i wysokich obrotach, ale gdy tylko dostanie większe obciążenie zaczyna stawać ( jak z pola wracałem to pod większą górkę na 9 ledwie wciągną). przeczyściłem odstojnik, filtr paliwa czysty, przewody paliwowe drożne. Co może być nie tak?

S

Sprawdź przewód zbiornik-wstępny filtr.

 

Może gdzieś ciągnie ci powietrze i wtedy pod większym obciążeniem dostaje mało paliwa. Ja tak miałem w ursusie - w obudowie filtra paliwa była malutka dziurka gdzie zaciągał powietrze i nie było mocy. Ujawniła się dopiero jak zdrapałem farbę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klemens napisał:
MarcinO-10 napisał:

Witam

Mój rusek nagle osłabł. To znaczy po skręceniu 50 bel słomy zaczął się dusić podczas dobijania beli( wcześniej prawie nie odczuwał). Ciągnik normalnie odpala pracuje równo na wolnych i wysokich obrotach, ale gdy tylko dostanie większe obciążenie zaczyna stawać ( jak z pola wracałem to pod większą górkę na 9 ledwie wciągną). przeczyściłem odstojnik, filtr paliwa czysty, przewody paliwowe drożne. Co może być nie tak?

S

Sprawdź przewód zbiornik-wstępny filtr.

 

 

Może gdzieś ciągnie ci powietrze i wtedy pod większym obciążeniem dostaje mało paliwa. Ja tak miałem w ursusie - w obudowie filtra paliwa była malutka dziurka gdzie zaciągał powietrze i nie było mocy. Ujawniła się dopiero jak zdrapałem farbę.

 

Wydaje mi się że przyczyną może być również zapchany filtr powietrza, mogło zaciągnąć tego kurzu ze słomy i zapchało filtr, wtedy silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i się dusi.

 

A jeżeli zaciąga powietrze razem z paliwem (jakaś nieszczelność lub pęknięty wężyk) to zapowietrzy się pompa paliwowa i będą trudności z odpaleniem. A jeżeli odpala bez problemu tylko jest słaby przeczyściłbym filtry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...