kryspinx2 0 Napisano 2 Stycznia 2010 Wysłałem ci te fotki,może e-mail zły podałeś podaj mi go jeszcze ras to spróbuje.A co do zegara paliwa to jak nie on to czujnik w baku ma on tam małe uzwojenie wystarczy że te druciki się po przesuwają to zegar będzie oszukiwał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 2 Stycznia 2010 Witam w nowym roku - na początek wiele radości w 2010 w użytkowaniu naszych MTZ-ów A teraz pytanie zagadka - jak w moim MTZ 820 (listopadowy zakup a więc jeszcze pachnie nowością) włączę wszystkie światła halogeny i ogrzewanie (czyli pobór prądu na max) to wskaźnik napięcia ładowania spada z 14 do 12V a kontrolka ładowania zaczyna mrugać. nie wydaje mi się żeby tak miało się dziać. Pasek napięty, alternator nie ślizga się. Powiedzcie mi czy to wina alternatora czy regulatora? macie to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 2 Stycznia 2010 A to zależy przy jakich obrotach silnika. Powiedzmy, że do 1500 rpm może się tak dziać, ale powyżej już powinno być ładowanie w normie nawet przy pełnym obciążeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 2 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedź. Faktycznie przy większych obrotach kontrolka gaśnie. Mam jeszcze jedno pytanie - jakimi olejami macie zalane wasze ciągniki. Czeka mnie wymiana oleju po 50 mth i zastanawiam się czy lać Superol czy może coś trochę lepszego. Wymiana 200l oleju to nie mały koszt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Wiadomo im olej będzie lepszej klasy tym dłużej pochodzi traktor. Ja śmigam w LTZ-cie na orlenowski Dieslu 2 lub 3, a do przekładni i hydrauliki Agro GL 4. Jak na razie nie ma problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Oczywiście chodzi o klasy jakości oleju, bo lepkość masz określoną przez producenta traktora. Np superol to olej klasy jakości CD, natomiast wspomniany diesel ma klasę CG, czy o kilka klas lepszy. Podobnie z olejami przekładniowymi. Może warto zainwestować trochę więcej, ale dłużej pracować bezawaryjnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 3 Stycznia 2010 olej lepszej jakości zawze da dłuższą żywotność. Ale trzymając się instrukcji obsługi to zwymiana oleju tak często to dość duży koszt. Z jaką częstotliwością wymieniacie oleje w waszych mtz-ach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Ja w swoich rusinach w silniku co roku ( w T25 robię ok. 150 mth a LTZem ok. 300 mth rocznie), a przekładni co 4 - 5 lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
calibra25 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Czy ciągnik FARMER lub ZEFIR jest na podzespołach od PRONARA? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy1 0 Napisano 3 Stycznia 2010 witam nam pytanie czy ktos prubowal zalozyc do jumza silnik d240 z mtz-ta i czy duzo z tym zachodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylipp 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Czy ciągnik FARMER lub ZEFIR jest na podzespołach od PRONARA?Z Farmerze stosowane były silniki MTZa 82 oraz 105 KM. Skrzynie, mosty i hydraulika są inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winko 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Witam. Ma ktoś może schemat instalacji do mtz 82? Dobrze jak by była z 1990 roku bo z tego jest mój mtz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 3 Stycznia 2010 kolego powerkb co do oleju to jak bedziesz wlewal turdus i wym co 200mth to bedzie ok a jesli chcesz w skrzyni zmieniac olej to daruj sobie do 1000 mth bo takiego jak orginalny nie dostaniesz u naspozdrawiam wszystkich w nowym roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 3 Stycznia 2010 mam schemat ale do rocznika ok 95 r a jaki masz problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 3 Stycznia 2010 Dzięki Nikt - powiedz mi tylko czy mówisz o skrzyni biegów? (upewniam się) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winko 0 Napisano 4 Stycznia 2010 Niektóre kable nie łączą i gdzieś ma przebicia bo na wiosne był nowy akumulator i już jest rozładowany i chyba całą insalacje będę wymieniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 5 Stycznia 2010 ta instalacja w mtz jak u ciebie to masakra nadmiar kabli ogolnie co do wymiany niewiem czy dostaniesz jeszcze taka instalacjeja tu klientom robie zawsze z tej co maja i daje sie uszykowacnajlepiej jakbys znalazl jakiegos elektryka co ma chec cos zrobic a nie tylko gadac to mysle ze by poradzila z akumulatorem to sprawdz ladowanie bo szybko siadl ale mozesz miec tez miec umasowienie oraz kabel zasilajacy rozrusznik uszkodzonu lub przegrzany i nie bedzie juz odpowiedniej przewodnosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 5 Stycznia 2010 tak chodzilo mi o skrzynie biegow ,sorka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 5 Stycznia 2010 wracajac do przelozenia silnika od mtz do jumza ,to trochr zachodu jest i jak nie robiles nigdy podobnych zamian to nawet duzo zachodu ale glowny problem to naped pompy hydraulicznej glownej jumz ma od rozrzadu silnika a mtz niestety nie a ta mala od wspomagania ktora posiada silnik d-243 moze byc nie wystarczajaca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 6 Stycznia 2010 Ponawiam swoje pytanie:Czy ktoś z was miał doczynienia z luzem w piastach kół przedniego napędu?Jest jakis sposób na kasację tego luzu?rozbieraliście to?Ciągnik to MTZ82,przedni most napedowy typu "brama"czy jak kto woli stożkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 6 Stycznia 2010 Witam.Może tu znajdziesz pomoc. http://www.tractoor.pl/naprawa-ciagnika.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 6 Stycznia 2010 jest na to sposob ogolnie cala regulacja polega na podlozeniu podkladek pod pokrywe (ta w ktorej zamocowanu jest simering)2 sposob to rozrbranie zwolnicy i podlozenie podkladki pod kolo talerzowe3 to zwykla wym lozyski pytanie z jaki masz rocznik mtz bo te piasty sie troche roznia po 95r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 7 Stycznia 2010 Jeśli mówicie o przednim moście czy napedzie - to ja mam taki problem - podczas szybszej jazdy po dziurach coś czasami metalicznie puka z prawej strony w przednim napędzie - co to moze być? Nie rozbierałem tego i nie mam pojęcia jak to jest zbudowane - ale mam takie wrażenie, że ten wałek co idzie w pionie (chyba tzw. atak) co napędza koło talerzowe - puka o coś - może od obudowe z dołu? Co poradzić na to? Czy moge tak jeździć czy rozbierać? Napęd stożkowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 7 Stycznia 2010 Dziś po dłuższej przerwie postanowiłem odpalić mojego mtz'a 820 i świeci mi się kontrolka pierwsza od prawej na lewych wskaźnikach w instrukcji pisze że tam jest miejsce puste a ja mam tam czerwoną lampkę z narysowanymi szczękami hamulcowymi-oznaczenie hamulca a w środku coś jak przyczepa lecz jednoosiowa. Macie coś takiego w swoich mtz'ach myślałem że to coś jakby brak powietrza-więc nabiłem w zbiornik i nic a w tym miejscu jest ta kontrolka a to mój rysunek bo nie mogłem dość ostro zrobić znaczka na kontrolce i wygląda to mniej więcej tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 7 Stycznia 2010 mamy cosik takiego w naszych mtz-ach ale ta kontrolka jest nie podlaczona do niczego przynajmniej w tych co sie zetknalem,mozliwe ze to jakies uklady hamulcowe bo np rosyjskie przyczepy byly z hydraulicznymi hamulcami a tez sa mtz-y z dwuobwodowym ukladem hamulcow pneumatycznych przyczepy ale ze na pilske szly ubogie wersje wiec w instukcji jest miejsce puste.moze cos sie u ciebie zwarlo w desce rozdzielczej w tej plytce z kontrolkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach