nikt 0 Napisano 7 Stycznia 2010 Jeśli mówicie o przednim moście czy napedzie - to ja mam taki problem - podczas szybszej jazdy po dziurach coś czasami metalicznie puka z prawej strony w przednim napędzie - co to moze być? Nie rozbierałem tego i nie mam pojęcia jak to jest zbudowane - ale mam takie wrażenie, że ten wałek co idzie w pionie (chyba tzw. atak) co napędza koło talerzowe - puka o coś - może od obudowe z dołu? Co poradzić na to? Czy moge tak jeździć czy rozbierać? Napęd stożkowy.[/quote o obudowe napewno nie bo niema takij mozliwosci, ale moze byc tam luz na lozyskach i moze pukac, ogolnie jest tam niejaka amortyzacja w postaci sprezyny a wiec pracuje i jesli jest luz to klinuje ten walek na wielowpuscie i moga dochodzic stuki.ale tak szczerze nie spotkalem sie z tym jeszcze wiec kwestia czy to napewno w tym miejscu puka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 7 Stycznia 2010 ale ja go co jakiś czas uruchamiam na 15 min i ostatnio jak gasiłem go to nie było tego a teraz od razu po przekręceniu kluczyka za pierwszym razem się zaświeciło i nie chce zgasnąć-czemu nie wiem (przepraszam za to duże foto, ale pierwszy raz wstawiałem tu fotkę i proszę o wyrozumiałość) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 7 Stycznia 2010 jak mocno puka to lepiej zajrzec nie jest to tak duzo roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 7 Stycznia 2010 to niemam pojecia co to sie stalo ale jutro sprawdze u siebie jak to wyglada i z czym jest polaczona ta kontrolka,a co do fotki to spoko sie da wytrzymac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kgal 0 Napisano 8 Stycznia 2010 a czy może być tak że ta sprężyna jest pęknięta i pracuje za mocno i obudowy - pukają o siebie? Na zewnątrza górna obudowa ma taki kołnierz który średnicą jestr równy z dolną obudową i moze one pukają. A wewnątrz górnego kołnierza jest ta tuleja która pracuje w tej dolnej i moze ta tuleja w środku dolnej obudowy o coś puka? - Ta tuleja luzu poprzecznego w dolnej obudowie nie ma. A puka napewno w napedzie - sprawdzałem kilka razy - właśnie jak zapracuje mocno ta amortyzacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 8 Stycznia 2010 moze tak byc ale jeszcze sie nie spodkalem zeby ta sprezyna peklaale moze tez byc to ze na dole jest tak jakby ogranicznik i poprostu w niego uderzau mnie podobno tez cos puka bo mi zwracaja na to uwage ale jak jade to nie slysze i nawet skusilem sie zajrzec i wszystko jest ok wiec zostaje tylko ogranicznik a w symie podkladka nad lozyskiem oporowymmozesz tam zajrzec zdjac kolo odkrecic 4 sruby na kucz 17 podtrzymujacych ten kolnierz gorny i cala zwolnica zejdzie i bedziesz mial sprezyne na wieszchutylko jakis podnosnik podstaw bo jest dosc ciezka no i 2 oringi kup to odrazu zmienisz zeby nie ciekl olej potem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 8 Stycznia 2010 ale ja go co jakiś czas uruchamiam na 15 min i ostatnio jak gasiłem go to nie było tego a teraz od razu po przekręceniu kluczyka za pierwszym razem się zaświeciło i nie chce zgasnąć-czemu nie wiem (przepraszam za to duże foto, ale pierwszy raz wstawiałem tu fotkę i proszę o wyrozumiałość) wiec tak sprawdzilem dla pewnosci u siebie ta kontrolke i jak pisalem nie jest nigdzie podlaczona tzn do zadnego czujnika ale jest na taj samej plutce co cala reszta no i jest ten wlacznik do testu wiec moze tam cos sie zwarloniejako jest tam uklad scalony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 8 Stycznia 2010 dzięki wciskałem ten test kontrolek i nic nie dawało, fakt że, żeby nie świeciło to nie problem (coś się wymyśli) chodziło tylko czy nie oznacza to jakiejś awarii która może się pogorszyć jakbym z tym jeździł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 9 Stycznia 2010 a jakiego masz mtz-a? bo moze u ciebie cos ons sygnalizujenapewno jest nie aktywna w 82 82ts 820 952 i 1025 to wiem napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 9 Stycznia 2010 Ja mam Mtz 820 Belarus tylko że wersja exportowa mam go z Niemiec i może mieć coś więcej ale tam to jest ten znaczek na tej kontrolce a w zwykłych jest tylko puste pole bez rysunku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 9 Stycznia 2010 nie w kazdym jest ta kontrolka to tylko w instukcji obslugi jest napisane ze pusto ja mam tez 820 z 2000 roku rowniez sprowadzona ale z hiszpani i jak do tej pory zaden ktorego napraiwalem mniej lub wiecej nie mial jej podlaczanej do zadnego czujnika ale mozesz to sprawdzic otworz ta pokrywe za deska rozdzielcza tam gdzie sa bezpieczniki i bedziesz widzial czy odchodzi jakis kabel od tej kontrolki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 10 Stycznia 2010 sprawdzałem tą kontrolkę i faktycznie nie jest podpięta pod nic, tylko nie wiem co z trym zrobić-wyciągnąć żarówkę ??? ciekawi mnie też po jaką cholerkę narysowali ten znaczek tam-chyba coś znaczy ale brak jej podłączenia wszystko gmatwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul723 0 Napisano 11 Stycznia 2010 Witam mam takie pytanie,czy w MTZcie ma być termostat żeby grzała nagrzewnica,bo nie wiem czy mam zamarznięną czy nie grzeje z powodu braku termostatu.Mam ten ciągnik od wiosny i nie sprawdzałem czy grzeje czy nie bo nie było potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo 0 Napisano 11 Stycznia 2010 No bez termostatu to ja nie wiem czy nagrzejesz silnik mtz szczególnie teraz. Ja założyłem termostat i ciągnik dalej miał trudności z osiągnięciem temperatury, a było to jeszcze przed mrozami. Jest tam jeszcze ta zasłona na chłodnicę, ale u mnie linka urwana. Co do nagrzewnicy to u mnie ciężko było z grzaniem. Miałem wrażenie że była zapowietrzona, bo raz dmuchało ciepło a niedługo zimno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul723 0 Napisano 11 Stycznia 2010 No właśnie dzisiaj odśnierzałem podwórko i ledwo załapał powyżej 40stki.Ale węże nawet przy silniku były zimne.Jak spuszczałem wodę to z nich trochę wody spadło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 12 Stycznia 2010 Witam mam takie pytanie,czy w MTZcie ma być termostat żeby grzała nagrzewnica,bo nie wiem czy mam zamarznięną czy nie grzeje z powodu braku termostatu.Mam ten ciągnik od wiosny i nie sprawdzałem czy grzeje czy nie bo nie było potrzeby.powinien byc termostat i jeszcze przyslinieta chlodnica bo ciezko zlapac tem na silniku,ale zeby nagrzewnica grzala to niestety obroty silnika musza byc min1500obr bo inaczej niema krazenia dobrego no i plyn bo jak jest woda to zanim zakraży to potrafi przymarznac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 12 Stycznia 2010 sprawdzałem tą kontrolkę i faktycznie nie jest podpięta pod nic, tylko nie wiem co z trym zrobić-wyciągnąć żarówkę ??? ciekawi mnie też po jaką cholerkę narysowali ten znaczek tam-chyba coś znaczy ale brak jej podłączenia wszystko gmatwa. jak napewno zauwazyles jest tam sporo kontrolek i nie sa podlaczone wszystko od wersji widac u mnie jest np. od wlaczania blokady a nie spodkalem sie jak do tej pory zeby ktos takowa mial w 820a wyjscie to wyjmij zarowke albo rozbierz sobie ta cala plytke a kontrolkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paul723 0 Napisano 13 Stycznia 2010 Dziękuję za odpowiedzi.Właśnie o tym że powinien być płyn bo dzisiaj wyjąłem,tą nagrzewnicę i zamarzła mi woda w wężu.Nagrzewnica jest na szczęście cała.A co do kontrolek u mnie nie świeci kontrolka od oleju a świeciła.Żarówkę już sprawdzałem jest dobra jak nacisne ten przycisk konyrolny to świeci dodam że miałem tam jakieś zwarcie bo ten kabel co jest przyłączony do kotrolek był okopcony.Jak sprawdzić czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 13 Stycznia 2010 zdejmij kabel z czujnika i dotknij go do masy jak sie zapali kontrolka to masz czujnik uszkodzony a jesli nie to szukaj na kablach przyczyny. czesto niema dobrego przejscia na poloczeniu wiazki elektrycznej pod deska rozdzielcza z prawej strony,jak mnie pamiec nie myli i tez sa podobne objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kryspin13 0 Napisano 15 Stycznia 2010 Myśle nad kupnem ciągnika MTZ PRONAR 1025A-czy warto go kupić?Jak jest z jego eksploatacją,i czy taki ciągnik wystarczy mi na 70h?Jakie ma wady i zalety?Z góry dzięki za odpowiedzi.Jaki byśćie proponowali,jeśli nie ten? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 15 Stycznia 2010 a może MTZ 100 konny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kryspin13 0 Napisano 15 Stycznia 2010 Zastanawiam sie nad kupnem ciągnika MTZ PRONAR 1025A-jak myślicie taki ciągnik mi sie sprawdzi na 70 h?Jaka jest jego eksploatacja>I jakie ma wady i zalety?Jesli nie ten,to jaki mi byście proponowali??Z góry dzieki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kryspin13 0 Napisano 15 Stycznia 2010 PRONAR nad którym sie zastanawiam jest 105 konny,wygląda na dobrą silną maszyne.,dlaczego 100 konny>? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powerkb 0 Napisano 15 Stycznia 2010 http://allegro.pl/item873742425_nowy_mtz_belarus_1523_3_gwarancja.htmlhttp://allegro.pl/item876760179_najtaniej_mtz_belarus_952.html Pronar ma silnik skrzynie i parę innych ważnych elementów z MTZ. Ich są koła i kabina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 15 Stycznia 2010 Zastanawiam sie nad kupnem ciągnika MTZ PRONAR 1025A-jak myślicie taki ciągnik mi sie sprawdzi na 70 h?Jaka jest jego eksploatacja>I jakie ma wady i zalety?Jesli nie ten,to jaki mi byście proponowali??Z góry dzieki za odpowiedz.Jesli masz 70ha ornego to taki traktorek jako jedynka w gospodarstwie to troszke moze byc malo. zrobic zrobisz ale czsu sporo zajmie ale jak juz chcesz 1025 to zastanow sie nad orginalnym mtz bo do pronara darmo dolozysz kasy za to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach