gelo 0 Napisano 27 Stycznia 2010 Nie wiem jak w mtz, bo jeszcze tam nie zaglądałem:), ale silniki mają w miskach olejowych takie przegrody aby przy przechyle olej się nie przelewał z jednego końca w drugi i żeby smok cały czas był w oleju. Może w u Ciebie w mtz czegoś takiego brakuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cojajco 0 Napisano 27 Stycznia 2010 Nie wiem jak w mtz, bo jeszcze tam nie zaglądałem:), ale silniki mają w miskach olejowych takie przegrody aby przy przechyle olej się nie przelewał z jednego końca w drugi i żeby smok cały czas był w oleju. Może w u Ciebie w mtz czegoś takiego brakuje? Ja też jeszcze do MTZ nie zaglądałem ale muszę coś z tym zrobić bo to troszkę denerwujące jest. Przyhamuje gwałtowniej a tu ciśnienie na zero Mam nadzieję ze nic z silnikiem się od tego nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 28 Stycznia 2010 W ciągnikach niema takiej przegrody to nie ładowarka np,Ł-200 z silnikiem SW-400 i dzieloną miską i podwójnym smoku. W twoim przypadku zalecał bym podłączenie mechanicznego zegara do ciśnienia ,zakładam że filtr oleju masz czysty i olej wymieniony lub z małym przebiegiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 28 Stycznia 2010 Witam.Zegar wskaże ciśnienie,ale w wypadku wahania ciśnienia w zależności od "bujania"oleju,to według mnie jest nieszczelność między koszem ssawnym a pompą olejową.Pompa momentami zasyca powietrze. Odnośnie termostatu to wstępnie można porównać temperaturę płynu w chłodnicy i w silniku.Jeżeli termostat będzie otwarty cały czas to płyn będzie się równomiernie nagrzewał po uruchomieniu silnika.Przy sprawnym termostacie to w silniku będzie cieplej niż w chłodnicy(do momentu otwarcia termostatu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cojajco 0 Napisano 28 Stycznia 2010 W ciągnikach niema takiej przegrody to nie ładowarka np,Ł-200 z silnikiem SW-400 i dzieloną miską i podwójnym smoku. W twoim przypadku zalecał bym podłączenie mechanicznego zegara do ciśnienia ,zakładam że filtr oleju masz czysty i olej wymieniony lub z małym przebiegiem. W MTZ mam mechaniczny wskaźnik. Wskaźnik jest połączony rurką do filtra oleju. Tez stawiam na poluzowany smok. Dzięki za podpowiedzi S-Piotr i tekmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wwacholski 0 Napisano 28 Stycznia 2010 Witam a jak wygląda stan oleju na bagnecie? chyba jest na pewno jest zaniżony można się przekonać także o tym na silniku samochodowym podczas gwałtownego hamowania i zapala się nam lampka smarowania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mtz82tsa 0 Napisano 31 Stycznia 2010 A może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy przedni napęd się zgrywa z tylnym, i czy przy tylnych oponach 18.4 34 a przednich 11,2 20 napędy sie będa zgrywały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 1 Lutego 2010 nie beda sie zgrywaly,musisz miec 13.6-20u mnie tak jest tyl 18.4-34 przod 13.6-20 i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN2 0 Napisano 2 Lutego 2010 nie beda sie zgrywaly,musisz miec 13.6-20u mnie tak jest tyl 18.4-34 przod 13.6-20 i jest ok jak sie nie beda zgrywaly? czym sie rozni 13.6-20 od 11.2-20? szerokoscia opony a nie wysokoscia byle nie byla wyzsza i nizsza a szerokosc nie ma zadnego znaczenia. ja mam tyl 38 a przud 20 i tez sie zgrywa chyba ktos myslal jak przekladnie projektowal i liczyl przelozenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 2 Lutego 2010 Wysokość opony to jest procent szerokości. Jak zmienisz szerokość to procentowo zmieni się też jej wysokość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN2 0 Napisano 2 Lutego 2010 moze kiedys tak bylo w kartoflankach teraz masz profile od 45 do 80 i to jest wysokosc opony przkladnie i tak sa tak dobrane ze 5% czy 10% nie robi roznicy bo jak zjedziesz bieznik to juz tez nie bedzie pasowalo? to chyba na opony bys nie zarobil. Najwazniejsze zeby nie naduzywac przodu na twardym podlozu typu asfalt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 2 Lutego 2010 profile od 45 do 80 i to jest wysokosc opony To nie jest wysokość opony tylko wskaźnik profilu. Jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości.Tak więc mając dwie opony o tym samym wskaźniku profilu a innej szerokości, opony te będą miały różne wysokości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN2 0 Napisano 3 Lutego 2010 profile od 45 do 80 i to jest wysokosc opony To nie jest wysokość opony tylko wskaźnik profilu. Jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości.Tak więc mając dwie opony o tym samym wskaźniku profilu a innej szerokości, opony te będą miały różne wysokości. to powiedz mi jaka jest roznica wysokosci miedzy oponami 165 a 205 o profilu 65 w oponach osobowych zebys duzych nie musial szukac do ciagnika. Wiec prosto i zwiezle 65 jet to wysokosc. Dla przykladu powiem ci ze mam w kombajnie opony 480/70/30 a z drugiej strony 520/70/30 i roznicy nie widze zadnej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 3 Lutego 2010 To nie jest wysokośćlinklink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 3 Lutego 2010 to powiedz mi jaka jest roznica wysokosci miedzy oponami 165 a 205 o profilu 65 w oponach osobowych zebys duzych nie musial szukac do ciagnika. Wiec prosto i zwiezle 65 jet to wysokosc. Dla przykladu powiem ci ze mam w kombajnie opony 480/70/30 a z drugiej strony 520/70/30 i roznicy nie widze zadnej kolego roznica jest taka ze 70 % szerokosci stanowi wysokosc czyli 70% z 480mm a 70% 520mm ,wiec sobie policz tak wiec do opon 18.4- 34 maja byc opony 13.6-20 lub 360/70 r20.i druga sprawa 38 i 20 to jest srednica wenetrzna i ma sie nijak do srednicy zewnetrznej opony a zatem do opony 15.5-38 tyl,to 11.2-20przod 16.9-38 tyl,to 13.6-20przod18.4-30tyl, to 11.2-20przod18.4-34tyl,to 13.6-20przodtemat wyczerpany a nie dowiarką proponuje miarke w garsc i pomierzyć srednice opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN2 0 Napisano 4 Lutego 2010 Tak jak mowisz temat wyczerpany a niedowiarki niech wezma miarki w rece. Mi wcale nie chodzilo o srednice wewnetrzna ze nie pasuje tylko o zewnetrzna.A teraz pomysl jak zjedziesz 2cm bieznika to ile to jest mniej na obwodzie calego kola? i czy wtedy napedy ci sie beda zgrywaly? bo o to chodzilo w tym temacie chyba. dla porownania wam podam 195/60/15 a 195/65/15 czym sie rozni skoro szerokosc bieznika jest ta sama? prosto i logicznie wysokosc a ze podaja procentowe wartosci to sa dla teoretykow a nie praktykow. wezcie kalkulatory przemuzcie i zobaczycie jakie wam wartosci wyjda. pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 4 Lutego 2010 Witam.I ja dołożę swoje http://moto.raportyspecjalne.onet.pl/1446190,index.html?MASK=36600328 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 7 Lutego 2010 Tak jak mowisz temat wyczerpany a niedowiarki niech wezma miarki w rece. Mi wcale nie chodzilo o srednice wewnetrzna ze nie pasuje tylko o zewnetrzna.A teraz pomysl jak zjedziesz 2cm bieznika to ile to jest mniej na obwodzie calego kola? i czy wtedy napedy ci sie beda zgrywaly? bo o to chodzilo w tym temacie chyba. dla porownania wam podam 195/60/15 a 195/65/15 czym sie rozni skoro szerokosc bieznika jest ta sama? prosto i logicznie wysokosc a ze podaja procentowe wartosci to sa dla teoretykow a nie praktykow. wezcie kalkulatory przemuzcie i zobaczycie jakie wam wartosci wyjda. pozdrawiam i powodzeniakolego po pierwsze to kolega mtz82ts pytal czy opony 18.4- 34 beda sie zgrywaly z 11.2-20 to nie beda i tam niema roznicy 2cm czy nawet 4cm,po drugie to napisales jaka jest roznica miedzy oponami 165 a 205 o profilu 65 to jest w wysokosci spora i jesli auto masz 4x4 to dlugo nie pojezdziszpo trzecie to oponki sie zuzywaja na tylnej osi i na pezedniejpo czwarte zdaje sie umiesz liczyc to sobie policz ile to jest 60% a 65% z 195 i ktos to wymyslil nie dla swojego widzimisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 7 Lutego 2010 Witam Musze wymienic rozdzielacz hydrauliki w MTZ-cie (juz nie kapie, a leje sie z niego ciurkiem, zmiana uszczelnien nie pomaga), czy ktos z was zmienial juz rozdzielacz i na co zwracac uwage, przy zakupie nowego, warto szukac orginalnego ? Czy zakup przez np allegro nie jest troche ryzykowny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Klemens 0 Napisano 7 Lutego 2010 Witam Musze wymienic rozdzielacz hydrauliki w MTZ-cie (juz nie kapie, a leje sie z niego ciurkiem, zmiana uszczelnien nie pomaga), czy ktos z was zmienial juz rozdzielacz i na co zwracac uwage, przy zakupie nowego, warto szukac orginalnego ? Czy zakup przez np allegro nie jest troche ryzykowny ? Po wyjęciu rozdzielacza odczytaj dokładnie jego typ . Jest ich kilka rodzai. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 7 Lutego 2010 Witam Musze wymienic rozdzielacz hydrauliki w MTZ-cie (juz nie kapie, a leje sie z niego ciurkiem, zmiana uszczelnien nie pomaga), czy ktos z was zmienial juz rozdzielacz i na co zwracac uwage, przy zakupie nowego, warto szukac orginalnego ? Czy zakup przez np allegro nie jest troche ryzykowny ?rozumie ze ten rozdzielacz pod kierownica?zatem gdzie bys nie kupil to ich jakosc praktycznie jednakowa ale zastanawia mnie ze nie pomoglo nic uszczelnianie bo to zazwyczaj daje efekt,moze oringi nie byly odpowiedniej grubosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1Hubert2005 0 Napisano 7 Lutego 2010 Musi być z zaworkami zwrotnymi bo inaczej nie będą działać siłowniki dwustronnego działania np. w agregatach do składania lub rozkładania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dcnt 0 Napisano 7 Lutego 2010 rozumie ze ten rozdzielacz pod kierownica?zatem gdzie bys nie kupil to ich jakosc praktycznie jednakowa ale zastanawia mnie ze nie pomoglo nic uszczelnianie bo to zazwyczaj daje efekt,moze oringi nie byly odpowiedniej grubosci. Tak, pod kierownica, dodam ze nawet bez ruszania dzwigni, po opuszczeniu ramion podnosnika, po chwili przy pracujacym silniku same sie podnosza do gory.Wiec chyba jakies wewnetrzne nieszczelnosci sa. Oringi jeszcze moge sprobowac wymienic na grubsze, chociaz duzo grubsze to raczej tam nie wejda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 9 Lutego 2010 wie ktoś gdzie można dostać naklejki do belarusa 820 bo szykuje malowanie a nie ma starych żeby okleić więc szukam nowych. Za namiary dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 9 Lutego 2010 kolego dcnt to podnoszenie wyglada na nieszczelnosc na sekcjach ale moze cos jest nie tak z tym pod siedzeniem o ile go masz? jesli masz mtz z mala kabina to ten z pod siedzenia mozesz wywalic calkiem i tam z pod kierownicy troche tych zabawek rowniez bedzie mniej wyciekow. a te wkladki plastykowo tez zmieniles razem z oringami?i jeszcze jedno moze filtr oleju hydraulicznego jest przypchany i tez takie objawy maga wystapic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach