zenek330 0 Napisano 9 Marca 2010 witam, mozecie mi powiedziec co bedzie lepszyn wyborem chodzi mi o pronara 82A z lat 2001/2 lub mtz 82 96/97, chodzi mi który bedzie lepszy pod wzgledem awaryjności itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 9 Marca 2010 koledzy podpowie ktoś z was gdzie w mtz jest wkręcana rurka od ciśnienia oleju w waszych mtz-ach bo ja kupiłem rurkę i zegar bo miałem czujnik elektryczny i mnie oszukiwał chyba a ta rurka jest za krótka aby ją wkręcić w miejsce tego czujnika i z tąd moje pytanie bo może gdzieś w innym miejscu przykreca się tą rurkę proszę o pomocjest wkrecona w korpus filta olejowego zaposrednictwem kruca ale tam ida 2 przewody ,metalowy z gietkim i sam getki pod deska rozdzielcza i wtedy nie bedzie za krotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alwaro 0 Napisano 9 Marca 2010 panowie problem ze wspomaganiem jak zimny olej jeszcze da rade kierowac jak ciepły to w lewa ciężko a w prawą skręcenie jest niemożliwe moim zdanie przyszedł czas na wymiane orbitrola ale może sie myle prosze o opinie z góry thx. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 9 Marca 2010 proponuje wymienic pompe bo to zadna inwestycja nawet gdyby nie pomoglo ale mysle ze to bedzie ta przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 9 Marca 2010 dzięki za podpowiedź już wszystko rozumiem jak to powinno być pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 10 Marca 2010 Gdzie w ciągniku Pronar 82A znajduje się dżwignia regulacji podnośnika pozycyjna i siłowa, podbno pod podłogą ale ja jej znaleść nie mogę!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 10 Marca 2010 Przed fotelem masz małą klapkę w podłodze, i pod nią jest dźwigienka z małą kuleczką to dźwigienka do trybu regulacji,pod warunkiem że posiadasz taki rozdzielacz a podnoszenie maszyn masz w dźwigni obok fotela,a nie koło kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 11 Marca 2010 S-Piotr Szukałem, szukałem i znaleść nie moge tej klapki. Gdzie ona jest dokłądnie, masz może jakieś zdjęcie aby ułatwić mi poszukiwania? Napewno jest takowa w Pronarze 82A? Przed fotelem w podłodze nic nie ma, podnosiłem dywanik i nic nie znalazłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 11 Marca 2010 Skoro niema klapki,to którą dźwignią podnosisz tylny tuz. A tak to wygląda,tylko nie ma tej dźwigienki z kulką http://www.allegro.pl/item931313359_regulator_silowy_r80_mtz_belarus_oryginal_nowy.html ,sprawdź jak masz podłączone przewody do siłownika,bo może idą z rozdzielacza do siłownika,a to by oznaczało że nie masz tego regulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 11 Marca 2010 Tylny TUZ podnosze dżwignią umieszczoną po prawej strony fotela odpychając ją do tyłu.W instrukcji pisze coś, że regulacje siłową i pozycyjną dokonuje się właśnie tą dżwignią z kuleczką umieszczoną pod kabiną. Leżałem nic nie znalazłem, zresztą w instrukcji pisze też o występowaniu ogranicznika przy dżwigni podnośnika a u mnie żadnego nie ma, jest tylko naklejka z podziałką z cyframi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 11 Marca 2010 Po odkręceniu fotela od podłogi powinna znajdować się klapa takich rozmiarów jak podstawa fotel,po zdjęciu klapy masz pełen dostęp do tego rozdzielacza i siłownik .Co do blokady to taki haczyk ze śrubką,i po ustaleniu np.głębokości orki żeby za każdym razem nie przesuwać wajchy od tuz to wajchę opuszczasz to ustalonej blokady i za każdym razem masz tak samą nastawę.tak bynajmniej jest w 820. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 11 Marca 2010 jak ruszałem przy maksymalnym skręcie usłyszałem lekki "zgrzyt", jak jeździłem z obciążeniem w zimę nic takiego nie było słychać jedynie przy ruszaniu ze skręconymi kołami. Czym to może być spowodowane?? przedni napęd wyłączony a blokada tylnego na 99% wyłączona również. Dziwi mnie tylko czemu ta stopka od blokady tylnego mostu chodzi tak bezwładnie tzn lekko i nie "zatrybia" się tak jak to np w moim U2812. Jak u was w mtz-ach wygląda załączanie blokady bo może się zblokowało coś na stałe. proszę o pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 11 Marca 2010 jak rozumie masz blokade wlaczana noga w podlodze?ale tak czy inaczej jest ona zalaczana hydraulicznie wiec nie bedzie nic trybic.ale moze cos nie odskoczylo i jest wlaczona blokada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 12 Marca 2010 z tego co wiem to nogą- pomiędzy sprzęgłem a hamulcem, a jak to można sprawdzić czy jest wyłączona?? nie mam możliwości wyjechania nim bo jest w fazie malowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 12 Marca 2010 S-Piotr to co ja mam niby jak chce przełączyć z regulacji pozycyjnej na siłową odkręcać fotel? Tego haczyka do blokowania stałej głębokości zagłębiania pługa itp. u mnie nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 12 Marca 2010 To napiszę tak czy w Twoim MTZ-cie jest zamontowany regulator?bo jeśli nie wiesz to opisałem jak to stwierdzić i gdzie go szukać,reszta w Twoich rękach.Poza tym który z posiadaczy MTZ-ów przekłada tę regulację z pozycyjnej na siłową lub mieszaną,i który zakłada łącznik (rzymską śrubę) stosownie do wykonywanej pracy na I ,II lub III otwór na ciągniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 12 Marca 2010 Nie mam pojęcia czy jest, według instrukcji obsługi pisze, że takowy znajduje się w Pronarze 82A "gdzieś" pod podłogą kabiny... Dlatego mi tak zależy aby go odnaleść, bo w kultywatorze nie mam kół kopiujących i zastanwaim się, czy jak poprostu ustawie głębokość pracy podnośnikiem bez przestawiania w pozycyjną, to czy będzie szedł na taką głebokość jaką nastawie czy się będzie zagłębiał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 12 Marca 2010 Przeczytaj nawet parę razy moje posty,tam jest opisane jak możesz zlokalizować ten rozdzielacz .A nawet gdy masz ten rozdzielacz to on nie zagwarantuje stałej głębokości pracy bo w tym celu są kółka kopiujące,to one są od tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 12 Marca 2010 z tego co wiem to nogą- pomiędzy sprzęgłem a hamulcem, a jak to można sprawdzić czy jest wyłączona?? nie mam możliwości wyjechania nim bo jest w fazie malowania.za bardzo nie sprawdzisz jedynie zobacz czy tam pod podloga to wszystko jest polaczone(dzwignia blokady z rozdzielaczem) bo cos tam jest napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 12 Marca 2010 Nie mam pojęcia czy jest, według instrukcji obsługi pisze, że takowy znajduje się w Pronarze 82A "gdzieś" pod podłogą kabiny... Dlatego mi tak zależy aby go odnaleść, bo w kultywatorze nie mam kół kopiujących i zastanwaim się, czy jak poprostu ustawie głębokość pracy podnośnikiem bez przestawiania w pozycyjną, to czy będzie szedł na taką głebokość jaką nastawie czy się będzie zagłębiał.daj sobie na luz z ta regulacja i przestawianiem bo to tak dziala jakby chcialo a nie moglo ,takze kola podporowe jedyne wyjscie.a tak wogole to zalezy co masz na pokrywie mostu patrzac z tylu ciagnika ,jesli masz po prawej stronie pokrywe zdaje sie aluminiowa z dzwigienkami to musisz miec w kabinie pokretlo do regulacji, a jesli takowego wynalazka niema to tak ja pisal kolega na rozdzielaczu silowym pod siedzeniem sie przestawia, ale to jak pisalem dziala ze pozal sie boze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 13 Marca 2010 HMmm kółka kopiujące to już przeżytek..... a w kultywatorzem musiałem wyrzucić bo mi się między kołami ciągnika nie mieściły. A powiedzcie, czy jak nie mam tego rozdzielacza i będe poprostu ustawiał dżwignią podnośnika według podziałki np. cały czas na 2 kresce, to czy on będzie trzymał stałą głębokość czy mi nic z tego nie wyjdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 13 Marca 2010 Aby pole było równe to agregat (kultywator)powinien działać niezależnie ja w tym celu przekładam bolce na wieszakach na te owalne otwory to samo przy siewniku.A to czy będzie trzymał stałą głębokość to też zależy od Twojej hydrauliki,tak kółka to taki przeżytek jak i kultywator w uprawie pola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 14 Marca 2010 Dokłanie, zgadzam się, że kultywator to przeżytek i do tego 2,4 m ale ten rok się musze pomęczyć i może jakoś uda mi się bez tych kółek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 14 Marca 2010 jak bedziesz ustawial na ta 2 to i tak bedzie opadal do konca.jedyne wyjcie to tak jak tak kolega napisal, przestawic na owalne otwory i na neutralna pozycje ustawiac dzwignie.a co do kolek to lekka przesada ze to taki przezytek bo w takim razie poco one w plugach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Technik rolnik 0 Napisano 14 Marca 2010 Kóła kopiujące są po to, ponieważ niektóre ciągniki nie mają regulacji typu siłowa, pozycyjna, mieszana. Kółko kopiujące natrafiając np. na jakiś garb na polu w postaci kupy gnju przejedzie po nim, co spowoduje jednoczesne uniesienie się pługa i nie równą orkę. W przypadku np. regulacji siłowej, głębokość zagłębiania się pługa będzie zależna od oporów gleby i będzie zmieniała się automatycznie na wskutek napreżenia na łącznik.Regulacja automatyczna zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa przyczepność, daje możliwość szybkiego zwiększenia głębokości w określonych warunkach oraz powoduje większość dokładość pracy narzędzi zawieszonych na TUZ.Wiem, że wiele osób korzysta tylko z regulacji kopiującej i troche mnie to dziwi i zarazem śmieszy, jak widze nowoczesnego Johna Deera a z tyłu pług z kołem kopiującym. Może jest to spodoowane tym, że ustawienie głębokości np. w regulacji siłowej jest trudniejsze niż kółkiem i wymaga wprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach