jahooo 0 Napisano 8 Grudnia 2010 Jeden z sąsiadów przerobił instalacje na 24V w całym ciagniku. Zmienił alternator, żarówki i przerywacz kierunkowskazów. Także w przyczepach pozmieniał żarówki na 24V. Plusy są takie, że teraz ma ekstra ładowanie i instalacja się nie fajczy (mniejsze prądy w instalacji) oraz nikt do niego nie przychodzi pożyczać przyczep Zachodu niewiele, alternator nie wiem skąd wytrzaskał, ale miał kiedyś Skode Liaza, może miał jakiś na składzie. Płomieniówkę też wymieniał, ale nie wiem z czego. Przerobił instalację, bo w ciągu 4 lat wymienił 2 razy przekaźnik i komplet akumulatorów, nim doszedł, dlaczego nie kręci i pada jeden akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 8 Grudnia 2010 Witam.Z pewnością jest to jakieś wyjście.Ale z tym pożyczaniem to działa w obydwie strony.Dodatkowy problem jeżeli drugi ciągnik jest z instalacją 12V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 11 Grudnia 2010 Witam dzisiaj pomierzyłem prądy i tak: zgaszony ciągnik (zimny nie ładowany) jeden i drugi akumulator po 11.9V. Po odpaleniu i 10 minutach pracy 1 aku 12.1V, drugi 12.2V(na niskich obrotach). Przy obrotach 1500 wartość wzrosła jedynie o 0.1V na każdym. Przy wolnych obrotach na wyjściu z alternatora 13.2V a na wskaźniku w środku pokazuje około 12V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 11 Grudnia 2010 coś niskie masz to ładowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 11 Grudnia 2010 alternator 700W, podłączyłem też masę z aku bezpośrednio na silnik i też nic się nie zmieniło. Nie wiem czemu np na alternatorze jest 13,7 a na aku po 12.2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 11 Grudnia 2010 Masz duży spadek napięcia, 1,5V na przewodach. Gdzieś jest zły styk - warto przeglądnąć instalację . Zazwyczaj kabel leci do rozrusznika i stamtad kablem do plusa akumulatorów. Stawiam na klemy. Masz amperomierz w desce ? Pooglądaj instalację, bo gdzieś masz babola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 11 Grudnia 2010 Witam.Jeżeli to 13.7V jest już za regulatorem napięcia to masz opór na stykach(na połączeniach).I jeżeli napięcie ładowania na obu akumulatorach jest jednakowe to należy sprawdzić przewód który idzie od alternatora do przełącznika napięcia(na tym moim obrazku http://i54.tinypic.com/k2g2ko.jpg do zacisku 30/51)(zakładam że masz podobny układ).Jedno mnie zastanawia to niskie napięcie akumulatorów (11,9V).Jeżeli przedtem były naładowane i tak spadło to może masz gdzieś upływ prądu?Jeszcze dodam do opisu obrazka że styk przy zacisku 30/51 odpowiada za podanie ładowania(+) na prawy (zacisk30a)akumulator.Opisując obrazek przegapiłem to i wysłałem bez tego opisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 11 Grudnia 2010 wszystkie klemy wyczyszczone i dokręcone, na rozruszniku dokręcone śruby, zaciski te które były widoczne po zdjęciu pokrywki przeczyszczone i dokręcone, wskaźnik napięcia na desce pokazywał mniejsze napięcie niż miernik, natomiast pokazywał podobny niż miernik jak umasowałem go prosto z aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
S-Piotr 0 Napisano 11 Grudnia 2010 Podłącz miernik na śrubę rozrusznika i do masy i zacznij zapalać jeśli napięcie spadnie do9,5V i zapalisz to OK,(na zimnym silniku) poniżej tej wartości to może być,wina szczotek na rozruszniku lub wytartych tulejek, lub baterii,możesz też podłączyć miernik do jednego aku i kręcić rozrusznikem bez zapalania tak z 20s, i do drugiego,ten pomiar może wskazać uszkodzony aku, ten alternator 700W ma regulator w sobie czy może gdzieś pod maską jeśli,pod maską to masz brakujące 1,5V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 11 Grudnia 2010 cyt."natomiast pokazywał podobny niż miernik jak umasowałem go prosto z aku" Rozumie że miernik z kabiny podłączyłeś bezpośrednio do masy(-) akumulatora i pokazywał napięcie podobne do miernika przenośnego.Jeżeli tak to prawdopodobnie przewód masowy stwarza problem.Kiedyś w C-360 miałem tego typu problem że przewód utracił przewodność między okuciem(zaciskiem zaprasowanym) a samym przewodem(miedzią).Doszedłem do tego że w tym miejscu się nagrzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 11 Grudnia 2010 Jeśli masz multimetr z pomiarem oporności, to przełącz go na najmniejszy zakres (z reguły do 100 lub 200 omów) i najpierw sprawdź oporność całej drogi od alternatora do akumulatora (po odpięcu alternatora i aku, sam przewód, a potem jednym końcem poleć po kolejnych stykach po drodze a znajdziesz słaby punkt, jeśli to w instalacji. 0,1 oma przy 100A daje spadek napięcia 1V. Przy tych przekrojach kabli na całym sznurku nie powinien miernik pokazać więcej niz 0,1 ohma, powinien wręcz pokazać czyste zwarcie (0,00) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 12 Grudnia 2010 pytanko do uzytkownikow mtz z pompa wtryskowa z dzwignia stop tzn 4utni-1111007-420, czy silniki wnich maja tendencje do "szczekania" czy tez rowno pracuja przy kazdym zakresie obrotow?i drugie pytanko jakie maja ustawione obroty minimalne?kolego z tym ladowaniem - tam w desce rozdzielczej jest taki opornik (taka pucha aluminiowa) i on morze chrzanic ale tak czy inaczej 13,7 to malo daje alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo 0 Napisano 12 Grudnia 2010 Czy do mtz80 przednie opony o rozmiarze 12.00- 20 nie będą za szerokie? Opony są w jodełkę, ale chyba będą lepiej się sprawować na polu niż te co mam teraz: szosówki:) Czy wartość 12.00 to szerokość w calach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumz 0 Napisano 13 Grudnia 2010 jezeli niemasz orbitrola to tylko ciezej bedzie sie krecić . a rozmiary są podawane w calach.pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki2922 0 Napisano 15 Grudnia 2010 witam jestem nowy na tym forum i planuję zamontowanie orbitrola w jumzie i mam taki dylematjaki orbitrol 100 czy 120jakich rozmiarów siłowniki chcę wyrzucić jeden dąrzek poprzeczny wyrzucając jednocześnie wspornik z przedniego zawieszenia jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o podpowiedż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jumz 0 Napisano 16 Grudnia 2010 do marecki2922 napisalem Ci wiadomosc na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 16 Grudnia 2010 witam jestem nowy na tym forum i planuję zamontowanie orbitrola w jumzie i mam taki dylematjaki orbitrol 100 czy 120jakich rozmiarów siłowniki chcę wyrzucić jeden dąrzek poprzeczny wyrzucając jednocześnie wspornik z przedniego zawieszenia jeśli ktoś przerabiał ten temat to proszę o podpowiedżsilownik c50-20cm skoku do tego orbitrol 100 ale nie polecam bioloruskich i jak najbardziej daj jeden drarzek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michy1111 0 Napisano 17 Grudnia 2010 kolego orbitrol jak najbardziej 100 a jeżeli masz miejsce to pomyśl nad siłownikiem od zetora ten nowego typu wtedy nie będziesz potrzebował drążka łączącego koła. tak jak jest w nowych ciągnikach. trochę drożej wyjdzie ale wydaje mi się że warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki2922 0 Napisano 17 Grudnia 2010 wszystkim dzięki serdeczne niezrozumiałem tylko jaki to siłownik nikt jak możesz to napisz wymiary grubość idługość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielon 0 Napisano 17 Grudnia 2010 Witam potrzebuję pilnie jakim momentem dokręca sie wał korbowy, korbowody i głowice w belarusie 82.Za wszystkie odpowiedzi dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati123642 0 Napisano 18 Grudnia 2010 Witam, panowie mam na sprzedaż siłownik do tura do łyszki, jest on nowy, zakupiony miał być do szufli do wózka widłowego, ale nie wypalił. Zainteresowanym moge przesłać zdjęcia. Tel 695940506. Kalisz Wielkopolskie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi306 0 Napisano 18 Grudnia 2010 panowie mam zamiar kupic nowego belarusa 90 km mozrcie mi co nieco o nim powiedziec jak działa funkcja monoblock ? dzieki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 19 Grudnia 2010 wszystkim dzięki serdeczne niezrozumiałem tylko jaki to siłownik nikt jak możesz to napisz wymiary grubość idługośćsilownik wewnetrzna srednica 50mm i skok tloka 20cm to najlepsze polaczenie do orbitrola 100 i taka podpowiedz jesli zasilenie zrobisz od pompy do wspomagania to zamontuj sobie nsz 16 zamiast nsz 10 bedzie to lepiej dzialac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam potrzebuję pilnie jakim momentem dokręca sie wał korbowy, korbowody i głowice w belarusie 82.Za wszystkie odpowiedzi dziękujeglowica 180Nm ale proponuje 200Nm nie bedziesz musial 2 raz dokrecac nakretki korbowodow 140Nmstopy lozysk glownych 160Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi306 0 Napisano 19 Grudnia 2010 koledzy mam pytanie czy jest mozliwosc wziecia nowego belarusa na wniosek przez uie bo własnie bede pisał wniosek i chcialbym go wziasc zeby polowe zwrocili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach