seweryn7701 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 Przez większą komorę spalania jedyne ci zyskujesz to mniejszy stopień sprężania. Absolutnie nie ma to wpływu na ilość zasysanego, powierza.A stopień sprężania to najprościej tłumacząc ilość komór sprężania w pojemności cylindra. Czyli przykładowo stopień sprężania 18 znaczy że pojemność cylindra to 18-cie komór spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 ???Powierzchnia tłoka to we wzorze jego przekrój w płaszczyźnie rzutu, a to się nie zmienia - średnica tłoka jest przecież taka sama. Oj, chyba przydałoby się trochę poczytać, choćby poczciwy "Podręcznik traktorzysty" - moim zdaniem najbardziej przystępnie napisana książka o teorii ciągników rolniczych, polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 A co ma do tego średnica tłoka? Mowa jest o jednym silniku więc średnica taka sama. Błędem jest stwierdzenie że większa komora spalania to więcej zassanego powietrza. W pojemności cylindra komora spalania nie jest ujęta bo to wartość która się nie zmienia bez względu na położenie tłoka. Więc jaka by ta komora nie była zmienia się tylko stopień sprężania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 11 Kwietnia 2013 No tak nie ma co ukrywać faktu że macie racje. Ciekawe czy ten silnik to był już tak wykonany czy został gdzieś w Polsce zjeba**? Gdyby faktycznie to co piszecie miało bardzo duże znaczenie i wpływało znacznie na spadek mocy to nie chodziłby tak jak chodzi a na prawdę nic mu nie brakuje. Heh ciężko tych ruskich rozgryźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 12 Kwietnia 2013 Na temat silnika mtz-ta 80/82 jest kupa ale o 550 już praktycznie nic nie idzie znaleźć. Jeśli ogółem komora spalania była by zbyt wielka silnik nie pracował by prawidłowo. O ile w ogóle by palił. Wielkość komory spalania i stopień sprężania ma znaczący wpływ na zapłon wtryśniętego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 15 Kwietnia 2013 Dziś go pierwszy raz testowałem w polu z agregatem po zimowej orce i powiem wam że radził sobie bardzo dobrze. Agregat 2,6m 25 zębów wał strunowy z przodu i dwa bardzo ciężkie wały z tyłu. Jeździłem 4 polową i nawet nie puszczał chmurki dymu. Jedyny mankament o nawet teraz jak jest już w miarę ciepło to przy pierwszym odpaleniu wypada go lekko podgrzać świecami żarowymi żeby szybko załapał. W przeciwnym wypadku będzie trochę kręcił ale załapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 16 Kwietnia 2013 Podgrzewaj. Przynajmniej teraz jak noce są chłodne. Po to są świece. Oszczędzasz akumulator i rozrusznik. Po to zostały one zamontowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 16 Kwietnia 2013 Dobrze jest. Część osób tego nie czai że ciężko jest nagrzać komorę wirową samym powietrzem podczas zapłonu ponieważ ścianki głowicy mocno je wychładzają. Ale jak podgrzeje ten pierwszy raz świecami to potem pali od strzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 17 Kwietnia 2013 Czy ktoś z was zakładał do MTZ-ta opony 18.4 R38 ? Nie mam przedniego napędu, jakby co. Da rade to wcisnąć pod błotnik ? Teoretycznie - tak, ale jak jest w praktyce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 17 Kwietnia 2013 Kuzyn ma takie bez problemu wchodzą. Fajnie na nich wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 17 Kwietnia 2013 na fajnym wygladzie i szybkosci sie konczy,troszke konikow brakuje i dziura miedzy 8 a 9 jest czsem nie do pokonania i bardzo malo miejsca pod blotnikiem. no jeszcze jeden plus ze po blotku sobie lepiej radzi a co do odpalania to jak piszesz jest komora w glowicy wiec nie bezposredni wtrysk i dlatego trzeba swiecami podgrzac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 17 Kwietnia 2013 panowie dziś mi po raz pierwszy wydmuchło uszczelkę spod głowicy i mam pytanie czy wystarczy założyć nową czy trzeba głowicę robić bo ciągnik strasznie potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 17 Kwietnia 2013 Wita.Możesz spróbować samemu sprawdzić,przykładając do głowicy jak również do bloku jakiś prosty przymiar.Jakieś nierówności będzie wtedy widać(np.czy gdzieś wciśniesz listek szczelinomierza). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 18 Kwietnia 2013 Ja mam w domu płytę (blat kuchenny) z przyklejonym papierem ściernym. Przeciągam głowicę 2-3 razy i od razu widać, czy jest prosta. Niewielkie nierówności można dotrzeć na papierze, większe wożę do zakładu. Co do opon - praktycznie z używanych nie idzie dostać oryginalnych 15.5, a są dostępne 18.4. Jeśli by weszły pod błotnik, to pewnie bym nabył. Dziura między 8 a 9 mi nie przeszkadza - niczego tym ciągnikiem nie ciągam po szosie. Do dalszego transportu mam samochód, na małe odległości za słabe drogi w okolicy na jeżdżenie z większymi prędkościami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 18 Kwietnia 2013 Do planowania domowym sposobem możesz użyć również dużego kamienia od szlifierki. Ja tak ostatnio robiłem u siebie bardzo ładnie czyści syf. Kamień musisz mieć taki żeby obejmował całą szerokość głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 18 Kwietnia 2013 uszczelka i wkladki teflonowe i bez planowania bedzie w mtz trzeba miec talent zeby glowice wygiac. Co do opon to moze cos z 16.9 bo te 18.4 to ledwo wchodza no i schodki to bez warunkowo trzeba odginac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 18 Kwietnia 2013 złożyłem dzisiaj z wkładkami teflonowymi ale nie planowałem tylko dlatego że brak czasu i siać trzeba, liczę że te kilka mth pochodzi. Plusem tego że wypaliła się uszczelka jest to że jeden zawór był pęknięty i mogłoby to się źle skończyć. dla silnika. Dziękuję za porady i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 20 Kwietnia 2013 Przygoda z dziś....! Niespodziewany brak mocy i w końcu zgasł. Rurki paliwowe puste. Okazało się że zatkało kranik paliwowy w spodzie lewego zbiornika. Z prawego wydoił do zera i zgasł. Heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolnick007 0 Napisano 23 Maja 2013 http://targ.rolniczy24.pl/ darmowy portal z ogłoszeniami rolniczymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 6 Lipca 2013 Nowy problem. Wymieniłem chłodnicę w MTZ-50 na tę nowego typu. Oryginalnie w chłodnicy był czujnik temperatury. W nowej z D-240 nie ma . W głowicy też nie widzę wejście. Gdzie teraz podłączyć czujnik ? Ktoś sobie z tym poradził? Trochę przeróbek było, niestety. Nowe mocowanie do chłodnicy oleju, kanał na wiatrak musiałem wyrzucić, bo stary nie pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 6 Lipca 2013 To jest niemożliwe żeby w chłodnicy był czujnik temperatury silnika. W ŻADNYM pojeździe tak nie ma.czujnik pokazuje temperaturę silnika a to co jest w chłodnicy to całkiem inna historia.W d-240 czujnik temp. jest w okolicy czwartego wtryskiwacza, pionowo wkręcony w głowicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 6 Lipca 2013 Kolego, widziałeś kiedyś MTZ-50 z silnikiem D-60 ? http://46.171.66.58/Portals/1/ZelNet_HermesNet/ProductImages/mtz-0203%2014592-chlodnica-wody-mtz-50-d-b-korek-kranik.jpg ten korek obok wlotu wody do chłodnicy (po lewej) to zaślepka czujnika temperatury. Nie mam otworu w okolicy czwartego wtryskiwacza w głowicy (D60 od D240 różni się właśnie głowicą, wtrysk do komory wirowej, 65-70KM mocy). Jest jakieś obejście ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 6 Lipca 2013 W d-240 jest w głowicy. W głowicy z komorą wirową trudno mi powiedzieć ale prędzej bym powiedział że w termostacie może będzie a nie w chłodnicy.W chłodnicy temp. wody jest zawsze niższa względem silnika więc jakie by to było wskazanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 9 Lipca 2013 ruskie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 4 Sierpnia 2013 Ja sobie poradziłem. U mnie siedzi silnik D-60, czyli krzyżówka D-240 z głowicą D-50 z pośrednim wtryskiem. Nowsze wersje głowicy, te, które potem trafiły do MTZ-550 i nowszych maja między 3 a 4 wtryskiwaczem zaślepkę, gdzie oryginalnie idzie w nowszych wersjach czujnik temperatury płynu w wersji takiej , jak w MTZ-80, czyli elektryczny na przewód. U mnie jeszcze jest na kapilarę, ale gwint pasował i jest git. Szukam jeszcze opon tylnych, bo ja mam w tej chwili F1 torowe Do podorywki to nie jest ból, ale później będą problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach