DanielM 0 Napisano 9 Sierpnia 2013 Mam problem z ciągnikiem Pronar 1221 grzeje się olej Hydrauliki co myslicie o wstawienu do ciągnika chodnice oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 10 Sierpnia 2013 raczej nie widziałem chłodnicy o takiej wytrzymałości, aby wstawić do układu hydrauliki. W silniku masz max 6bar, w hydraulice nawet 200. Raczej poszukaj przyczyny grzania się oleju (jakaś zwężka, niedopasowana maszyna, rozdzielacz). 1221 ma dużą wydajność pompy, jak pracujesz z maszyną, która tyle oleju nie potrzebuje, to będzie się grzał olej (duże opory przepływu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 10 Sierpnia 2013 A nie wpadłeś na to że chłodnica oleju hydraulicznego jest założona na powrocie tak samo jak filtr? Osobiście zakładam że jest inny powód grzania się oleju i nie pomoże tu chłodnica lub nie jest to wyjście z sytuacji. Były już w ruskich przypadki zacianających się zaworów przelewowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam.W ZT300 http://www.ddr-landmaschinen.de/lexikon/lex_zt300.htm jest chłodnica oleju na "układzie kierowniczym".Olej jest pobierany z wspólnego zbiornika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Masa samochodów ma chłodnicę płynu hydraulicznego układu kierowniczego. jest na powrocie i zazwyczaj ma formę aluminiowej rurki wygiętej w podkowę. W forszaju chłodnica też jest na powrocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Skoro fabrycznie nie ma chłodnicy w układzie hydrauliki, to znaczy, że w normalnej eksploatacji nie jest potrzebna. Jeśli olej się nadmiernie grzeje, to jest jakiś problem w układzie i założenie chłodnicy to tylko leczenie syfa pudrem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seweryn7701 0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Dokładnie. Nic ująć nic dodać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 11 Sierpnia 2013 Mam problem z ciągnikiem Pronar 1221 grzeje się olej Hydrauliki co myslicie o wstawienu do ciągnika chodnice oleju.generalnie to nie szkodzila by chlodnica tym bardziej ze moc jest spora to i maszyny odpowiednie, najlepsza opcja to chlodnica oleju z duzego ursusa ma wystarczajacy przeplyw i oczywiscie na powrocie. Grzanie oleju to tez pompa zdechnieta ,no zaworow przelewowych 1221 juz niema tam jest inny rozdzielacz ale za to ktos wpadl na super pomysl zeby do tego samego zbornika podlaczyc wspomaganie kier. a to juz dodatkowo podnosi temp oleju az sie oringi wytapiaja.to ze fabrycznie nie montuja to nie znaczy ze dobrze i ze nie przydala by sie napewno wydluzy czas eksploatacji a nie koniecznie o to teraz chodzi.nie produkuje sie teraz na wiecznosc bo koncerny by poupadaly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DanielM 0 Napisano 19 Sierpnia 2013 Zamontowałem właśnie do ciągnika Pronar chłodnice Hydrauliki już niedługo zobaczę czy będzie duża różnica i czy coś pomoże żeby się nie grzał olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rolnick007 0 Napisano 6 Września 2013 Zapraszam na http://targ.rolniczy24.pl/ darmowy portal z ogłoszeniami rolniczymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 30 Września 2013 szybkie pytanie do znających temat - czy panewki główne z MTZ maja luz na zamkach, czy tez schodzą się na 0 ??? Kupiłem orginalne rosyjckie panewki i mają luz na zamku około 0,3 mm Wymianiać czy tak ma być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 1 Października 2013 Temat sie rozwiązał - wybite gniazda w stopach łożysk głównych i korbowodowych, blok poszedł do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 3 Października 2013 Ile płynu potrzeba aby wypełnić układ chłodzenia silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
*SSaPeRR* 0 Napisano 4 Października 2013 Z tego co się orientuję: Kabina sport 15L.Kabina duża z nagrzewnicą 17L.Ciągnik z podgrzewaczem i dużą kabiną 18-18.5L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 10 Października 2013 Gdzie można dorobić nadwymiarowe panewki na roztaczany blok ? Tzn. nie czekając miesiąc na realizację i w normalnej cenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 15 Października 2013 A kto Ci zrobil taka krzywde?blok sie chonuje i panewki wchodza standardowe gorzej ze spasowaniem rozrzadu bo sie wal podnosi ale na satrych kolach zazwyczaj wchodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 16 Października 2013 Panewki już dorobione. Blok był nieudolnie naprawiany wcześniej i nie dało się w żaden normalny sposób przywrócić wymiaru fabrycznego. Otwór był za bardzo rozwiercony, aby go spacyfikować bez spawania. Koszt spawania jest niewiele mniejszy niż cena bloku do mtz-ta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACUS 0 Napisano 16 Października 2013 chciabym uslyszec opinie wlascicieli mtz czy warto kupic taki ciagnik np cos takiego http://allegro.pl/mtz-82a-860mth-pierwszy-wlasciciel-i3627380350.htmlprzebieg na pewno oryginalny, na co zwrocic szczegolna uwage,chodzilby przy kosiarce, beczce i na parunastu ha jako glowny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 19 Października 2013 Na zdjęciach niewiele widać, ciągnik czysty - jakby świeżo umyty. Sporo w ogłoszeniach jest tych ciągników po spaleniu, chyba Pronar miał jakieś problemy z instalacją. Poza tym - standardowe problemy MTZ-ta. Ilość MTH wskazuje, że raczej jest "ledwo dotarty" - nie wiem, czemu sprzedawać taki ciągnik. Nawet w przypadku powiększenia gospodarstwa, wolałbym pozostawić taki ciągnik dla siebie, jeśli nie jest "nieudanym egzemplarzem" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 19 Października 2013 Opiszę swoje "przeboje" z MTZ-50 - ku przestrodze na przyszłość, na co zwrócić uwagę: 1. wał od MTZ-50 jest innej konstrukcji niż dostępne od MTZ-80. Wał nie ma przeciwwag oraz ma inne mocowanie koła pasowego (na klin, a nie na wieloklin). Podpora przednia silnika jest zupełnie inna i nie pasuje koło pasowe od MTZ-80. Można albo wymienić komplet (pokrywa rozrzadu, poduszka, podpora, koło pasowe) od MTZ-80, albo sie pobawić dorobić klin do starego koła pasujący do frezów w wale. Rozmiary panewek są takie same.2. Ciężko jest dostać płaskie tłoki do silnika z komorą wirową. Niby są , ale obdzwoniłem kilka sklepów z częściami do MTZ-ta, nim dostałem zestawy naprawcze "od ręki" 3. Warto zapytać pompiarza, czy ma dane naprawcze do pompy do tego ciągnika - zakres obrotów, dawkowanie paliwa jak i ciśnienie na wtryskiwaczach są INNE niż do MZT-80 i warto o tym pamiętać.4. Wał od MTZ-80 ma tylko jeden kołek ustalający (w MTZ-50 są dwa), ale koło zamachowe pasuje. Koło zamachowe jest inne niż w MTZ-80 (ma podtoczenie, nie jest płaskie, ma większą masę) Tarcza sprzęgłowa i docisk są dostępne w handlu - tzw. "stary typ". 5. Przy okazji rozpoławiania ciągnika należy bezwarunkowo skontrolować stan łożyska wyciskowego i ustawienie łapek, regulacja przez otwór rewizyjny to operacja jak remont silnika przez tłumik.6. Nie przesadzać z momentem dokręcania śrub głowicy, bo "siada" i można sobie narobić biedy7. MTZ-50 ma pompę oleju z 24 ząbkami i inne koło napędu pompy na wale, koło w pompie jest osadzane na wcisk i ciężko go ściągnąć z wałka, pompa 24z jest dostępna w handlu, ale najczęściej na zamówienie.8. Przy osadzaniu koła napędu rozrządu na wale i koła napędu pompy trzeba pilnować klinów - potrafią się przekręcać i koło potrafi pęknąć - nowe koło ponad 100zł.9. Szpilki kolektora wydechowego najlepiej osadzać na klej do gwintów, bo wchodzą w kanały olejowe i potem potrafią się "pocić" olejem i śmierdzi z kolektora10. Uszczelka pod nadbudowę pokrywy zaworów w MZT-50 ma inny kształt niż w dostępnych kompletach do MTZ-80. W kompletach nie ma także uszczelki do pompy oleju i magistrali oraz gumowych wkładek do miski olejowej.11. W starszych ciągnikach wyrabiają się podstawy odśrodkowego filtra oleju i potrafią się zacinać tłoczki lub mają nadmierny luz . Powoduje to nadmierne wahania ciśnienia oleju w silniku. Jeśli ciśnienie przed remontem było "korygowane" na zaworku, to warto zawieźć taka podstawę do zakładu naprawiającego hydraulikę i wyregulować. Nadmierne ciśnienie w układzie olejowym jest tak samo szkodliwe jak za niskie. Nie powinno przekraczać 5 barów.12. Przy naprawie pompy wtryskowej potrafi ona wrócić z "lewym" sprzęgiełkiem (nie namierzyłem, od jakiego ciągnika, prawdopodobnie od DT-75) i nie da się ustawić wtrysku "za chiny ludowe". To sprzęgiełko jest obrócone w stosunku do MTZ-ta o 180 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikt 0 Napisano 20 Października 2013 Kolego jahooo, podziwiam Cie ze w ogole podjałeś sie naprawy tego silnika lepiej bylo kupic uzywany silnik od 80 i go zrobic. W 50 z powodzeniem mozna montowac glowice+tłoki+wtryski od 80 wal wytrzyma o ile pompa bedzie orginalna bo niestety tylko 1750 i oczywiscie mniejsza dawka, kilka tak juz skladalem i chodza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 20 Października 2013 ze starego silnika został tylko blok, korbowody i głowica, wał , tłoki, tuleje, panewki - wszystko nowe. Zastanawiałem się nad przeróbką na D-240 ale dałem sobie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 20 Października 2013 Stary wał pękł z powodu nadmiernych luzów (otwory w stopach były roztoczone już wcześniej na większy wymiar i zamiast panewek na większe otwory, były założone oryginalne na większy szlif wału, co nie miało prawa na dłuższą metę działać. W tej chwili siedzi nowy z MTZ-80. Miałem w planie przeróbkę na wersję MTZ-80, ale za dużo zabawy - głowica, wtryskiwacze. Ta wersja, którą mam, w zupełności mi wystarcza (65-70KM) a jest trochę oszczędniejsza w lekkich pracach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek0172 0 Napisano 22 Listopada 2013 Witam znawców mtz-ów posiadam belarusa 562 czym różni się on od 550 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jahooo 0 Napisano 25 Listopada 2013 Hmm, opisz co masz w ciągniku albo wrzuć jakies fotki. Generalnie, różnice były głównie w osprzęcie, tzn wspomaganie, prędkości wałka, ogrzewanie, siedzenie, świece żarowe lub płomieniówka, ewentualnie skrzynia z synchronizacją. To w zasadzie te same ciągniki. Może jeszcze nastawy pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach