Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam problem z przednim napędem w MTZ-cie.jest właczony i mi sie nie raz sam rozłącza. tylne koła sie kopią a przod nic. co to moze byc za powód??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że ci się rozłącza , a nie sprzęgło w podporze się ślizga Jeśli sprzęgło to trzeba odkręcić wał ( nie pamiętam z której strony ) wyjąć sprzęgło i je podciągnąć , jak nakrętka już nie idzie to odkręcić i dołożyć jakąś podkładkę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze sie slizga na sprzegle. nie znam sie za dobrze wiec napisałem jak jest.::::::::: jaki agregat uprawowy pociagnie MTZ??bo chciałbym jakis zakupic .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najłatwiej poznać obserwując wały przy podporze , jak jeden się kręci , a drugi stoi to już wiadomo że w podporze . Agregat , ja mam 90 kM i kapcie 18,4x34 - mam gruber KOS na 6 łap 2,6 m i uprawowo-siewny 3m U-772 z Kutna . Raczej w MTZ najpierw trzeba zorientować się czy podniesie , myślę że do 4,2 m dałby radę pociągnąć ( zależy też jaka ziemia i jakie części robocze ) , myślę że lepszy węższy ( co za tym idzie tańszy ), a szybciej jechać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak np.rozłącze napęd to wał powinien stanć i sie nie krecic tak??Ja mam MTZ 82 gumy 18,4 R30.jakiego grubera by pociągnął,jaki agregart uprawowy??upr-siewnemu to chyba nie poradzi co??a pług 4x40??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

agregat uprawowy do max 4 m szer spokojnie pociągniesz, uprawowo- siewny bierny 3 m też poradzisz, tylko przód musisz dociążyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslałem ze takiego szerokiego nie pociagnie.to bede musiał sie troche porozglądac za takimi do 4m.upr-siewny wolałbym 2,7m bo taki mam siewnik wiec zeby mi sie to zgrywało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moim MTZem bez przedniego napędu ciągnąłem agregat 3,8 m, coś ok 1,2 t wagi, na przód zakładałem obciążniki od tylnych kół od 4011, 4-5 szt i szedł aż miło, a Twój 4x4 ze spokojem by sobie poradził z takim 4 m, albo biernym upr-siewnym 2,7 - 3 m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to elegancko. narazie nie mam przednich obciaznikow.ale zakupie i cos jeszcze do obciazenia dołoze i bedzie dobrze.jeszcze mam taka sprawe...cos bardzo mi sie przegrzewa.temp dochodzi do 100stopni a tak nie powinno byc.co to moze byc za przyczyna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego wałka to on Ci sie zawsze musi kręcić-obie połowy, czy masz włączony przedni napęd czy nie, wałki zawsze sie kręcą (podczas jazdy oczywiście), a sprawdzić masz w ten sposób aby pod obciązeniem spojrzeć czy obie połowy się kręca tj. pokopać się i wtedy zobaczyć podczas "mielenia", i jeśli zadna nie będzie się kręciła to skróć troszke cięgiełko od włączania przedniego napędu (wkręca się) to moze pomóc.

 

/edit - Sob Wrz 16 23:37:18

Acha, to mielenie (próba) ma się odbyć przy włączonym przednim napędzie. A jeśli kłopot ze sprzęgłem na podporze to śmiało mozna dołozyć jesze jedną tarczke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady. sprobuje wkrecic to ciegiełko moze cos pomoze.oby tak to bedzie gites.a jak z tym przegrzewaniem sie??wiesz cos na ten temat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o przegrzewanie sie, to może wina termostatu. Wymonyuj go i sprawdź , czy sie otwiera przy 80-85 st, w garnku z wodą go podgrzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ktorym miejscu dokładnie jest termostat??a moze byc to wina chłodnicy??była myta tydzien temu. i nic nie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam nie sprawdzałem , ale termostat jest z przodu silnika u góry ( tam jest doprowadzony przewód do chłodnicy ) . Może być wina chłodnicy , albo zakamieniona , albo zapchana z zewnątrz ( jeśli mycie nie pomaga to trzeba wymontować i wtedy jest łatwiej oczyścić , a przedewszystkim widać czy jest zapchana i jak bardzo )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcze w podporze pośredniej nie są uszkodzone ścięte ząbki odkręć wał napędowy od podpory od strony skrzyni biegów i dokręć nakrętkę po wyjęciu zabezpieczenia momentem 7-10kGm a termostat najlepiej wymienić u mnie temperatura przy pracy z obciążeniem 100% i temperaturze powietrza ponad 30 nie przekracza 80 w MTZ jest chłodnica oleju a przy niej taki niby filtr i jeśli jest zapchany to silnik może się również przegrzewać podczas pracy oba przewody do chłodnicy powinny być prawie jednakowo gorące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo macie bardzo lekkie ziemie, albo moj mtz 80 jest wyjatkowo slaby bo przy 4 m polzawieszanym agregacie z unii mial powazne problemy ciagnal ten agregat ale robil to bardzo wolno dlatego uwazam ze do mtz max 3.5 m i bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprobuje jakos dojsc do ładu z tym napędem i chłodnicą.najpierw wkrece to ciegiełko do załączania napedu jak to nie pomoze to trzeba bedzie rozkrecac wał napedowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu to dokładnie tak jak powiedział "tatamarty.323a" najlepiej wyjmij i sprawdz go w podgrzanej wodzie, a jeśli dojdzie do wymiany to nowy tez sprawdz bo ja kiedyś kupiłem i był lipny. Termostat znajduje się z przodu (od strony chłodnicy) na głowicy, odkręca się taki niby kwadratowy kolektor wodny, przykręcony jest chyba na 4 śruby i wychodzą z niego chyba 2 lub 3 węze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eryko wątpię żeby to był termostat, bo wtedy woda miałaby dużo większą temperaturę niż 100C po prostu by się gotowała na moje oko to może być przytkany jakiś przewód lub pompa wodna. Mi wprawdzie termostat siad w trzytygodniowym traktorze, ale to tylko MTZ, którymi pracuje większość polski rolników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no do 100stopni dochodzi jak spokojnie jade. a jak zrobiłem ciezką noge to przez nie uwage do 120 doszła. cos jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czujnik temperatury bo inaczej to przy 120C to niewytrzymały by przewody gumowe a płynu by nic nie zostało w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim by doszło do 120 ( nawet nie wiem czy wcześniej silnik by nie wikitował ) to wcześniej byś miał chmurę przed sobą , więc zacznij od czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagrzej silnik i sprawdz czy woda wlewa sie do chlodnicy. Jesli nie leci, to padl termostat lub pompa wody. Termostat możesz łatwo sprawdzic, tak jak ktos pisal pare postow nizej. Natomiast w przypadku, gdy woda leci do chlodnicy dosc ostro (na oko wiadro wody na minute) to winny bedzie czujnik lub chlodnica. Czujnik tez mozesz sprawdzic, ale bedziesz potrzebowal termometr do cieczy (taki laboratoryjny do 100 st. C). Wsadzasz ten termometr do chlodnicy w ciecz i porownujesz wynik ze wskazaniem czujnika. Ja mam w mojej maszynie podobny problem, pokazuje 60 st. a faktycznie do chlodnicy wpada 80 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zagrzałem go do niby 120st. to odkreciłem korek chłodnicy.płyn wyleciał ze 2m w gore.najlepiej jak zaprowadze do mechanika niech to sprawdzi bo samemu to do tego nie dojde raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...