Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

a czy włączając biegi z uzyciem sprzęgła unikniemy zgrzytów ni cholery już jeżdziłam kilkoma mtz-ami i wszystkie mają ten sam problem z 8 na 9 bieg cud aby nie zgrzytneło :cry: a przy odrobinie wprawy bez użycia sprzęga owiele lepiej prawie ideał

:roll: [/img][/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aby nie zgrzytało przy przełanczaniu z 8 na 9 należy wcisnąć sprzęgło wyrzucić 8 następnie zwolnić sprzęgło i ponownie wcisnąć i wrzócić 9 . U mnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I o to chodzi - sprzęgło na dwa razy- i dźwignia wchodzi elegansio przy wrzucaniu biegu szosowego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta zmiana biegówz 8 na 9 przy dwukrotnym uzyciu sprzęgła sprawdza się tylko prz jezdzie po równym terenie lub z górki Natomiast z ładunkiem lub pod górkę nalezy tylko raz wcisnąć sprzęgło i wrzucić begów wuwczas usłyszymy jakze przyjemny dla ucha zgrzyt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich posiadaczy ciągników marki MTZ i Belarus W tym tygodniu dołączyłem do tego grona Tylko że nie mogę się odnaleźć w tym sprzęcie Zwłaszcza że przez 17 jeździłem C-330M Może ktoś ma lub wie gdzie można zakupić instrukcję obsługi do MTZ (98r.) Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszytkich posiadaczy ciągników marki MTZ i Belarus W tym tygodniu dołączyłem do tego grona Tylko że nie mogę się odnaleźć w tym sprzęcie Zwłaszcza że przez 17 jeździłem C-330M Może ktoś ma lub wie gdzie można zakupić instrukcję obsługi do MTZ (98r.) Z góry dziękuję
Firma Pronar sprzedaje instrukcje i katalogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast z ładunkiem lub pod górkę nalezy tylko raz wcisnąć sprzęgło i wrzucić begów wuwczas usłyszymy jakze przyjemny dla ucha zgrzyt
no i jeszcze trzeba przerzucić półbieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Czy możecie mi podpowiedzieć gdzie można kupić taką instrukcję w języku polskim??

Kupiłem ciągniczek a instrukcja jest tylko po niemiecku

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie pomóżcie!

mam takie pytanko czy da sie usunać wyciek oleju który znajduje sie pomiędzy obudową sprzęgła a misą olejową .Znajomy niedawno kupił tą bestię(MTZ) i niewiw jak sie za to zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potrzebuję pomocy!!

Nie tak dawno nabylem mtza 820.

Ale mam z nim pewien problem, a więc gdy ciągnik pracuje na postoju ciśnienie oleju jest w normie 2-3 atm. w zależności od obrotów, ale niewiedzieć czemu dzieje się coś takiego: Czasami cisnienie oleju nagle spadnieprawie do zera, aż zapali sie kontrolka smarowania, poczym powraca do normalnej wartości. Ciągnik pracuje tak jak pracował.

Czy ktoś spodkał się z podobnymi spadkami? Boję się że to coś poważnego.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz odśrodkowy filtr oleju powinny być tam zawory ze sprężyną być może się zacina zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do MarcinO-10

Miałem podobny przypadek tyle tylko że podczas pracy gdy hamowałem np. na uwrociu to cisnienie spadało na chwile do zera (poziom oleju maks). Pomogło obniżenie smoka pompy olejowej by poprostu nie łapał lewego powietrza i teraz nic sie nie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem coś takiego w wakacje w teścia MTZ

Pytanie nr.1

Jakim olejem jest zalany silnik???

Broń Boże nie Superolem

 

Musisz ściągnąć misę olejową, bo smok pompy jest zawalony mazią z oleju i nie ciągnie oleju W teścia MTZ był drożny otwór w smoku wielkości jednego grosza

 

No i oczywiście mycie filtra oleju i pewnie wymiana tego wkładu z siatki (zapewne się podarł cena około 20pln)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MarcinO-10 - czy kupiłeś funkiel nówkę mtz-a?

Czy czujnik( i wskażnik ) cisnienia oleju jest elektroniczny?? jeśli tak -może po prostu jest gdzieś luźny kabelek...chociaż z drugiej strony lampka sygnalizująca spadek ciśnienia oleju ma oddzielny czujnik ,a piszesz ,że kiedy opaduje wskazówka to zapala się też lampka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Potrzebuję pomocy!!

Nie tak dawno nabylem mtza 820.

Ale mam z nim pewien problem, a więc gdy ciągnik pracuje na postoju ciśnienie oleju jest w normie 2-3 atm. w zależności od obrotów, ale niewiedzieć czemu dzieje się coś takiego: Czasami cisnienie oleju nagle spadnieprawie do zera, aż zapali sie kontrolka smarowania, poczym powraca do normalnej wartości. Ciągnik pracuje tak jak pracował.

Czy ktoś spodkał się z podobnymi spadkami? Boję się że to coś poważnego.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

]Nie masz co się tym defektem przejmować,mój MTZ od poczatku zakupu a dziś ma 2600 mth ma ten defekt/kiedy wykonuje orkę i nagle się zatrzymam wówczs spada cieśnienie do zera i zapala się lmpka kontrolna/ Nie ma to wpływu na zużycie silnika ,choć byłoby lepiej jakby to zjawisko nie występowało.Ja wymienam olej co 300mth/wysokiej jakości-MOTUL OIL- bez dolwki.Prawdopodobnie cos jest ze smokiem ojejowym, może byc nieszczelny i załapyweać powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję za odpowiedzi.

Olej mam zalany TURDUS, filtr czysty i sprawny (słychać jak pracuje) Mi także wydaje się że to wina smoka oleju, cisnianie spada podczas zatrzymywania się ale równiez na postoju. Ja zrobi się siepło to spuszcze olej i odkręce miske, oblukam ten smok.

Mam jeszcze jedno pytanko: Jaki olej lejecie w mtzach do hydrauliki? bo w moim olej wygląda jak gęste mleko (biały) Czy jest sposób aby go dokładnie spuścić? Traktorek jest z Norwegii i nie wiem co było zalane, aczkolwiek podnośnik działa. Ale chcę go zmienić bo miałem juz przygody w C-360 z wymieszanymi olejami (pracowała z zachodnia prasą zwijającą) może z 10 razy czyściłem rozdzielacz. Jak myslicie Hipol sie nada?

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hydraulika zalana HL68, tylko widzę sens zalania silnikowym tak jak piszą w instrukcji, bo już mi poszedł olej z hydrauliki do silnika przez pompę od orbitrola.

Najlepiej jak pracujesz z maszynami przez szybkozłącza, zalać takim olejem jak w innych traktorach, bo hydraulika w MTZ nie jest specjalnie wrażliwa na rodzaj oleju a lepiej niech się oleje nie mieszają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze do hydrauliki to tylko Superol CCD 15W -40 tak zaleca Pronar!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lepiej niech się oleje nie mieszają

Słuszna uwaga. Jak pożyczalem od jednego gościa przyczepy jak ciąłem kukurydzę to przyprowadził mi też swojego zetora tylko do kiprowania. Mówił, że ma jakiś tam "oryginalny" olej i tylko on (ten zetor) może te przyczepy kiprować Trochę zamieszania ale lepiej się pobawić niż niz potem wymieniać olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...