Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zainteresowany MTZ 1025... pronarowski jednak troche kosztuje pomyslałem czy by nie spróbować orginalnego sprowadzić..Pisaliście tu zresztą o tym.. Mam kilka pytań:

1) czy ktoś z Was tak zrobił? ile taniej wychodzi, pośrednik czy samemu, jakie są formalności na granicy? czy nie żałuje

2)wiem że są pośrednicy w Polsce jest też firma białoruska ZINAD....czy ktoś przybliżył by temat?

3) jak duże są róznice poza ogumieniem,maską, i przełącznikami w kabinie??

4) Pronar ostatnio chyba montuje przednie mosty włoskie -Carero- czy w Mińsku też tak robią- czy wzmocniono mosty w jakiś inny sposób bo był to słaby punkt MTZ-ów?

5)generalnie co myslicie o MTZ 1025 (1221 troszke za duży i za długi 82TSA za mały...takie mam odczucia...jak na moje zapotrzebowanie chcę MTZ porównywalnego siłą uciągu z Ursusem 1224...).

 

Prosze szanownych forumowiczów o rade i życzliwą dyskusje.

Pozdrawiam wszystkich rolników w tym e-rolników:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem zainteresowany MTZ 1025... pronarowski jednak troche kosztuje pomyslałem czy by nie spróbować orginalnego sprowadzić..Pisaliście tu zresztą o tym.. Mam kilka pytań:

1) czy ktoś z Was tak zrobił? ile taniej wychodzi, pośrednik czy samemu, jakie są formalności na granicy? czy nie żałuje

2)wiem że są pośrednicy w Polsce jest też firma białoruska ZINAD....czy ktoś przybliżył by temat?

3) jak duże są róznice poza ogumieniem,maską, i przełącznikami w kabinie??

4) Pronar ostatnio chyba montuje przednie mosty włoskie -Carero- czy w Mińsku też tak robią- czy wzmocniono mosty w jakiś inny sposób bo był to słaby punkt MTZ-ów?

5)generalnie co myslicie o MTZ 1025 (1221 troszke za duży i za długi 82TSA za mały...takie mam odczucia...jak na moje zapotrzebowanie chcę MTZ porównywalnego siłą uciągu z Ursusem 1224...).

Prosze szanownych forumowiczów o rade i życzliwą dyskusje.

Pozdrawiam wszystkich rolników w tym e-rolników:-)

 

 

powiec do czago mial by ci sluzyc ten mtz i na jaki areal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem zainteresowany MTZ 1025... pronarowski jednak troche kosztuje pomyslałem czy by nie spróbować orginalnego sprowadzić..Pisaliście tu zresztą o tym.. Mam kilka pytań:

1) czy ktoś z Was tak zrobił? ile taniej wychodzi, pośrednik czy samemu, jakie są formalności na granicy? czy nie żałuje

2)wiem że są pośrednicy w Polsce jest też firma białoruska ZINAD....czy ktoś przybliżył by temat?

3) jak duże są róznice poza ogumieniem,maską, i przełącznikami w kabinie??

4) Pronar ostatnio chyba montuje przednie mosty włoskie -Carero- czy w Mińsku też tak robią- czy wzmocniono mosty w jakiś inny sposób bo był to słaby punkt MTZ-ów?

5)generalnie co myslicie o MTZ 1025 (1221 troszke za duży i za długi 82TSA za mały...takie mam odczucia...jak na moje zapotrzebowanie chcę MTZ porównywalnego siłą uciągu z Ursusem 1224...).

Prosze szanownych forumowiczów o rade i życzliwą dyskusje.

Pozdrawiam wszystkich rolników w tym e-rolników:-)

 

 

powiec do czago mial by ci sluzyc ten mtz i na jaki areal

 

W agromie lublin chcieli 88000 brutto za 90 konnego przedni most carraro podnośnik 4500kg 4x4 i blokada na przycisku ,kabina kwadratowa , maska z blachy coś z tej ceny można urwać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.czym sie rozni mtz 80 a 82 oprocz tego ze 82 ma przedni naped.czym sie jeszcze te ciągniki roznią??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.czym sie rozni mtz 80 a 82 oprocz tego ze 82 ma przedni naped.czym sie jeszcze te ciągniki roznią??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnia sie jeszcze hydrauliką, w MTZ 80 jest takie urządzenie zwane wzmacniaczem siły nacisku na tylne koła, aby troche zrekompensować brak przedniego mostu. Urządzenie to sprawdza się tylko przy odpowiednio dopasowanych narzędziach uprawowych. Idea jest bardzo prosta gorzej ze sterowaniem i odpowiednim ustawieniem czyli wyczuciem najlepszego ustawienia dającego najlepszy efekt. Najczęściej używa się tego do narzędzi które są ciężkie i podczas pracy są wduszane w ziemie pod wpływem własnego ciężaru (stosuje sie przy takich narzędziach koła podporowe). Dzieki temu urządzeniu można wykorzystać ciężar przyczepianych narzędzi (który normalnie spoczywałby na kołach) do dociązenia tylnych kół bez wyciągania narzędzi z ziemi(narzędzie nadal jedzie na kołach ale nacisk na te koła jest znacznie mniejszy, a przy dobrym ustawieniu nawet bliski zeru). Jeśli narzędzie uprawowe waży powiedzmy 1 t i jest długości tak jak jest długi ciągnik to można nacisk na koła tylne zwiększyć do ok 1000 kG [jednak jest to zalezne od rozłożonego ciężaru przy narzędziu]. Dzieje sie tak za sprawą możliwości zmiany ciśnienia oleju które służy do podnoszenia przyczepianych narzędzi. Do siłownika jest doprowadzane ciśnienie stałe, jak we wszystkich MTZ ok 16 MPa, oraz te sterowane od ok 0 MPa do maksymalnego. sterowanie siłownika przy stałym cisnieniui odbywa sie przy pomocy trzeciej dźwigni od kierownicy a to sterowane trzecią i czwartą. Ciśnienie reguluje sie za pomocą pokrętła umiejscowionego mniej więcej na wysokości prawego kolana kierowcy. Cały układ składa się z zaworu sterującego, zaworu regulacyjnego i akumulatora hydraulicznego. Tą samą siłą co podnosimy możemy dociskać narzędzia uprawowe, a nawet tak ustawić zeby podnieść tył ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki ades za odpowiedź.sprawa przedstwaia sie następująco:Firma Elid proponuje mi mtz 80 za 10000zł i jest mozliwosc zamontowania do niego przedniego napedu i oni taki maja i by go zamontowali wtedy ciągnik kosztowałby 11700zł.czy oplaca sie zakładac do niego przedni napęd??będzie jakas roznica wtedy pomiedzy 82 a 80??oprocz tej hydrauliki nizej opisanej przez ades-a.chyba ta hydraulika co opisałes ades jest dobra i lepsza niż w 82,co??a udźwig ma taki sam jak 82?? oprocz hydrauliki i braku przedniego napedu jest wszystko tak samo jak w mtz82??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma rzadnych wiecej różnic, udźwig jest taki sam, a hydraulika czy lepsza w 80? w 82 nie jest potrzebne dociążanie tylnych kół, ponieważ jest przedni most i stosowanie dociązania tyłu w 82 nie przyniosło by wymiernego efektu gdyż jest wtedy odciążany przód. 82 ma hydraulike z regulatorem siłowo-pozycyjnym, który tez ma swoje zalety i wady, ale bardziej sie przydaje w 82 niż dociążanie wziete z 80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu bym sie nie zgodzil bo moj MTZ 82 z 93 roku tez ma dociazanie (tzw uklad dwustronnego dzialania), bardzo przydatne rozwiazanie np. w czasie orki na "skale". A ten z 96 roku juz tego nie posiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziaki ades.a jak myslisz nie bylo by żadnej roznicy miedzy 82 a 80 jak by mi ten przedni naped załozyli do tego mtz 80??dobrze by to współpracowało??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Rolnika z W widze że niebardzo mnie rozumiesz, nie chodzi mi o dociążanie narzędzi uprawowych, czyli wciskanie ich w ziemię, ale dociążanie tylnych kół w celu poprawienia przyczepności wykorzystując niepotrzebny ciężar przyczepianych narzędzi. Działa to nastepująco: mamy np pług ważący 3 t i mamy słabe ziemie takze pług wchodzi w nią bez problemu i wchodził by w nią nawet gdyby pług ważył 1 t. wiec ustawiamy ciśnienie na zaworze odpowiadające maksymalnemu udźwigowi na ramionach rownych 2000 kG przestawiamy dźwignię w pozycję "podnoszenie" i mimo ze pług nie wychodzi z ziemi uzyskujemy na tylnych kołach dociązenie równe 2000 kG czyli jakbyśmy założyli dodatkowo obciązniki na koła o masie 1 t na każde koło i ciągnęli pług o masie 3 t. Tak to działa. Działające siły przedstawiłem w wielkim uproszczeniu zeby można było szybko zrozumieć o co chodzi. Przy tym jest odciążany przedni most, zaleznie od długości przykładowego pługa. Natomiast różnica pomiedzy hydraulika w MTZ 82 z 93 a z 96 polega jedynie na innym regulatorze siłowo pozycyjnym, gdzie w starszej wersji mamy dwa układy: wykorzystujacy regulator i taki który nie wykorzystuje regulatora - czyli bezpośrednio z rozdzielacza jest doprowadzane ciśnienie do siłownika i tu mamy mozliwości: 1) podnoszenie, 2)brak podnoszenia i opuszczania ["na sztywno"], 3) opuszczanie swobodne - pod cięzarem własnym narzędzia, 4) i wkońcu wspomniane przez Ciebie "dociążanie" czyli wciskanie narzędzia w ziemie [ cisnienie docisku w tym układzie jest znacznie mniejsze niż ciśnienie używane do podnoszenia narzędzi i nie da się podnieść ciągnika na ramionach]to steriowanie odbywa sie przy pomocy trzeciej dźwigni od kierownicy. drugi układ w starszej wersji idzie przez regulator siłowopozycyjny starszej wersji [z regulacją szybkości reakcji za pomocą dźwigienki zwanej zapałką] do regulacji położenia tylnych ramion słuzy dźwignia z prawej strony siedzenia kierowcy i mozemy podnosić, utrzymywać sztywno narzędzie lub swobodnie opuszczać do wyregulowanego położenia lub do odpowiedniej siły działającej na zaczeb śruby francuskiej. W nowszej wersji która juz była montowana w 96 jest regulator siłowopozycyjny z regulacją prędkości reakcji za pomocą pokrętła i nie prawda jest ze nie ma dociążenia [może jedynie nie działać], jednak dociążenie tutaj działa w inny sposób i jest sterowane przez regulator sił-poz. a nie przez rozdzielacz jak w starszej wersji. dźwignie przy kierownicy [sterujące rozdzielacz] służą tylko i wyłącznie do hydrauliki zewnętrznej. Natomiast dociązenie uzyskuje sie przesuwając dźwignię przy siedzeniu maksymalnie do przodu. jesli nie ma efektów dociązenia to trzeba wyregulować cięgna łaczące dźwignie z regulatorem.

Nie jeden załozył do 80 przedni napęd i wszystko działa tak jak trzeba tylko 80 maja z tyłu często koła 18,4 R30 i trzeba dopasować odpowiednie przednie opony wg tego co pisałem lub zmianić tylne koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

MTZ 82SA lub Pronar 82SA ma 4500kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te z cetralnie polozonym silownikiem bedą miały mniejsza ( niewiem ile ale z doswiadczenia wie ze muj mtz 82 nue podniusl by tyle)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak sądzę moj mam problem z podniesieniem agregatu kongskilde 4m, a ursus 1214 majacy udzwig 4t podnosi bez problemu! Z tego co pamietam to cosik okolo 3800 kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mtz 80-82 2800kg
2800kg a ciekawe jaka maszyna tyle wazy.i tak jak by jakas wazyła te 2800kg to by jej nie pociagnał.bo to juz o takiejwadze to sprzet szeroki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mtz 80-82 2800kg
2800kg a ciekawe jaka maszyna tyle wazy.i tak jak by jakas wazyła te 2800kg to by jej nie pociagnał.bo to juz o takiejwadze to sprzet szeroki.

 

Ten udzwig to na końcu cięgieł dolnych we wszyatkich ciągnikach jest tak podawany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mtz 80-82 2800kg
2800kg a ciekawe jaka maszyna tyle wazy.i tak jak by jakas wazyła te 2800kg to by jej nie pociagnał.bo to juz o takiejwadze to sprzet szeroki.

 

Pamietaj ze to jest udzwig mierzony na końcach ramion podnosnika. Więc wystarczy jakac dłuższa maszynka o wadze 1000kg i moze juz byc olbrzymi problem z podniesieniem. Najlepszym dowodem sa pługi obrotowe. Mysle że z 4 skibowym z zabezpieczeniem resorowym unii grudziadz mógłby miec problemy. Ale to i tak tylko teoria bo bo by ich nie pociagnął. Także maszyna nie musi byc az taka wielka zeby udzwig 3800kg nie wystarczał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mtz 80-82 2800kg
2800kg a ciekawe jaka maszyna tyle wazy.i tak jak by jakas wazyła te 2800kg to by jej nie pociagnał.bo to juz o takiejwadze to sprzet szeroki.

 

Pamietaj ze to jest udzwig mierzony na końcach ramion podnosnika. Więc wystarczy jakac dłuższa maszynka o wadze 1000kg i moze juz byc olbrzymi problem z podniesieniem. Najlepszym dowodem sa pługi obrotowe. Mysle że z 4 skibowym z zabezpieczeniem resorowym unii grudziadz mógłby miec problemy. Ale to i tak tylko teoria bo bo by ich nie pociagnął. Także maszyna nie musi byc az taka wielka zeby udzwig 3800kg nie wystarczał.

 

 

acha no tak.zapomnialem o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem problemy z podniesieniem narzędzi to podniosłem ciśnienie w hydraulice i przełożyłem wieszaki na ostatnie dziury w belkach a znajomy wymienił siłownik z 100 na 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie odnośnie zmian w silniku Pronara 82SA.

Jak ok. dwa miesiące temu odwiedziłem firmową strone Pronara to w opisie typu silnika 82SA nic nie wspominali o zamontowanej turbosprężarce i chłodnicy powietrza doładowanego. a przeglądając dzisiaj tę strone taka informacja jest widoczna(dodana).

Czy to znaczy że w ten sposób Pronar 82SA zacząl spełniać normę EURO II ?

Ma ktoś jakieś informacje na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o nowej serii pronara P5 z silnikami Perkinsa i Iveco, skrzynie ZF, podnosnik BOSH

Brzmi ciekawie!

Ale poczekajmy na ceny i wrazenia pierwszych uzytkownikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...