agnes 0 Napisano 3 Marca 2007 WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 4 Marca 2007 u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Marca 2007 WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno. Ciśnienie optymalne nie powinno być wyższe niż 4 atm-wskazówka na zegarze nie powinna wchodzić na czerwone pole, a po rozgrzaniu silnika normalnym zjawiskiem jest spadek ciśnienia, lecz minimalne ciśnienie nie powinno być niższe jak 1,5 atm na wolnych obrotach, czyli równierz wskazówka na zegarze nie powinna cofnąć sie do czerwonego pola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Marca 2007 u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest.W którym miejscu masz tą rurke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinO-10 0 Napisano 4 Marca 2007 Witam Jak to jest w MTZ z olejem w pompie paliwa?gdy go kupiłem wymieniłem olej w silniku z pompy zpuściłem stary i nalałem do pełna. teraz oleju w pompie jest około 5cm, gdzie on się podział? Przecieków nie ma, i dlaczego w instrukcjach nie podają ile oleju mieści się w pompie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Marca 2007 Witam Jak to jest w MTZ z olejem w pompie paliwa?gdy go kupiłem wymieniłem olej w silniku z pompy zpuściłem stary i nalałem do pełna. teraz oleju w pompie jest około 5cm, gdzie on się podział? Przecieków nie ma, i dlaczego w instrukcjach nie podają ile oleju mieści się w pompie? przyznam że sam nie pamiętam jak to powinno być z tym olejem, ale chyba 5 cm wystarczy, nadmiar pewnie wleciał do silnika jak go nie ma na zewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 4 Marca 2007 W żadnym wypadku nie może być "do pełna" oleju w pompie wtryskowej, ponieważ regulator obrotów nie pracuje wtedy prawidłowo, jest przecierz w korpusie pompy w MTZ korek kontrolny do ilości oleju, a nadmiar oleju wleciał do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr maz 0 Napisano 4 Marca 2007 a jaki olej zalewacie do pompy czy ten sam co do silnika czy inny i jaki do hydraluliki ja planuje zalac luk 10 i jeszcze jedno gdzie jest kotrolka pozomu oleji w skrzyni biegow czy to jest bagnet czy jakas sruba z boku korpusu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 4 Marca 2007 do pompy wtryskowej ten sam co i do silnika ( ja mam wszędzie TURDUS )do hydrauliki hydrauliczny np.HYDROL HL68, jak będzieśz robił przez szybkozłącza to najlepiej taki olej jak w innych ciągnikach pracujących z tym samym sprzętem, bo i tak olej się wymiesza W skrzyni biegów jest bagnet z lewej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 4 Marca 2007 A ja mam śrubę z prawej strony i bagnet w skrzyni , co do ciśnienia w silniku to mój trzyma przy odpaleniu zimnego silnika 2,5 atm, a po rozgrzaniu 2,5 atm przy niskich czy wysokich obrotach i tak jest juz od 19 lat i czuje ze jeszcze duzo czasu upłynie nim coś się zmieni.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GDYNIA JASIU 0 Napisano 4 Marca 2007 mam koparkę białoruśke czym jej można najlepiej zalac silnik nie mowie o superolu co myslicie moze o 15w40 czy za rzadki????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GDYNIA JASIU 0 Napisano 4 Marca 2007 MTZ BELARUS 920.2 85 KM SILNIK EURO 1 .PRZEDNI MOST KRZYŻAKOWY, HYDRAULIKA BOSCH – MONOBLOK,SKRZYNIA ZSYNCHRONIZOWANA, ELEKTRYCZNA BLOKADA MOSTÓW, WŁĄCZENIE WOM MECHANICZNO-ELEKTRYCZNE, OBCIĄŻNIKI P. 450 KG, WZMOCNIENIE RAMY, OBUDOWA SILNIKA, SIEDZENIE GRAMMER, OPONY: 360/70 R24/ 18,4 R34 co myslicie o tym modelu dajcie rade.pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eryko. 0 Napisano 5 Marca 2007 u mnie idzie jakas rorka od tego zbiornika do skrzyni.i nie wiem do czego to jest.W którym miejscu masz tą rurke? od gory wchodzi do skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lagbart 0 Napisano 6 Marca 2007 jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mintajek 0 Napisano 6 Marca 2007 witam. czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowejrysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/ czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 6 Marca 2007 są specjalne kleje do tych rzeczy ale jak się spisują na dłuższą metę nie wiem sklejaliśmy blok vectry i gwinty od świec kiedyś w asconie to trzymało ale jak długo to trzeba by zapytać tego co to kupił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 6 Marca 2007 jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać na dole obudowy od reduktora. luzuje się małą śrubkę, a większą się przekręca o tyle ile ma wycięcie w podkładce po nią, wycięcie przesuwa się pod małą śrubką. Po tym małą się dokręca by było zakontrowane. Jakoś tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcian 0 Napisano 6 Marca 2007 jak włączyć 1000 obr na wom w mtz 82.wiem że trzeba gsdzieś pod spodem jaką śrubke odkrecić czy coś i przekręcić ale gdzie tego szukać na dole obudowy od reduktora. luzuje się małą śrubkę, a większą się przekręca o tyle ile ma wycięcie w podkładce po nią, wycięcie przesuwa się pod małą śrubką. Po tym małą się dokręca by było zakontrowane. Jakoś tak nie jakoś tak bo dokładnie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 6 Marca 2007 nie jakoś tak bo dokładnie tak Robiłem to raz ze dwa lata i pisałem z pamięci, a już chyba skleroza dopada więc nie byłem na 100% pewien. Cóż starość nie radość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GDYNIA JASIU 0 Napisano 6 Marca 2007 Słuchajcie a kto wie ile oleju wchodzi do silnika w Koparce- Białorusi rolniczej??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Marca 2007 WITAM wszystkich znawców mtz 82 ,ile powinno wynosić ciśnienie oleju na zegarze w belarusie 82 po odpaleniu silnika i czy jak sie rozgrzeje to spada czy nie powinno. Ciśnienie optymalne nie powinno być wyższe niż 4 atm-wskazówka na zegarze nie powinna wchodzić na czerwone pole, a po rozgrzaniu silnika normalnym zjawiskiem jest spadek ciśnienia, lecz minimalne ciśnienie nie powinno być niższe jak 1,5 atm na wolnych obrotach, czyli równierz wskazówka na zegarze nie powinna cofnąć sie do czerwonego pola[/quo A więc tak, minimalne ciśnienie jakie może być w rusku to 0,9atm(koniec pola czerwonego zielone pole zaczyna sie na 1 atm) poniżej tego ciśnienia zapali sie lampka kontrolna natomias największe jekie może być to 4atm-----> tak pisze książka. Jżeli rusek(MTZ 82 TS) pracuje jałowo na wolnych obrotach to ciśnienie na zimny ja mam 3 atm, na gorącym silniku po orce mam 1,2 - 1,4 atm.. NATOMIAST JAK ORAM TO NA PEŁNYCH OBROTACH MAM od2,2 do 2,5 atm:) Także wszystko jest OK!!:) A zalewam swojego ruska jakimś olejem FUCHSA Titan 15W/40 ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, myśle że lepszy by był jakiś 20W/50, bo ten to mi sie za rzadki wydaje, w stosunku do superolu którym zalewam c355. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 7 Marca 2007 witam. czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowejrysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/ czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie? pozdrawiamJeśli to są tylko pęknięcia na zewnątrz, to żaden problem, da sie skleić, chociaż blok jeśli już pęknie w skutek rozmarznięcia to raczej tylko na zewnątrz, z głowicą może być gorzej, bo jeśli pęknięcia są równierz w jej środku to czeka cie rozbieranko silnika, bo trzeba będzie głowice od wewnątrz pokleić lub pospawać, co do głowicy, to wewnątrz lepiej pospawać, a jeśli chodzi o kleje, to najlepszy jest "Magnum stal" prod. USA, dostępny w sklepach z częściami, kosztuje ok 20 zł, dwuskładnikowy w postaci "wałka", konsystencji plasteliny, po wyschnięciu i stwargnieniu można w nim wiercić, gwintować itp. Wiem, bo sam miałem takiego pecha kiedyś przy Vistulce, ale to wtedy mróz przyszedł niespodziewanie pod koniec października i to od razu -10, więc blok pękł na dł ok 20 cm za pompą wtryskową, ale właśnie tym klejem załatwiłem sprawe, kombajn już dawno temu sprzedałem, a silnik chodzi do dziś i nawet teraźniejszy właściciel nie wie że ma blok klejony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alberto 0 Napisano 7 Marca 2007 Znam kilka przypadków u nas na wiosce jak zapomnieli spuścić wody np. kombajn forschnit ale na sczęście tylko korki z głowic powylatywały. Ja bym do sklejenia polecał Chester metal dwuskładnikowy środek do klejenia. Sam osobiście kleiłem silnik (blok) od samochodu i wytrzymuje rozgrzany olej nie podcieka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tymniuk 0 Napisano 7 Marca 2007 Spokojnie można zakleić blok pod warunkiem że jest pęknięty tylko z zewnątrz.Sąsiad u mnie w garażu kleił 360 kilka lat temu i jeździ do tej pory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozekrej 0 Napisano 7 Marca 2007 witam. czy ktoś miał przypadek "rozmarznięcia" silnika w mtz? mój sprytny ojciec zapomniał spuścic wody i pękł blok i głowica od strony pompy paliwowejrysy są na bloku ok 5cm od głowicy i zaraz nad nimi na głowicy :/ czy to sie da pospawać czy blok i głowica go wymiany? co o tym sądzicie? pozdrawiam ja bym ci proponował najpierw pospawać dobrać odpowiednie elrktrody do żeliwa na końcu pęknięcia wywiercić małe dziurki zeszlifować na v pęknięcie pospawac oczyścić a pużniej zakleić dobrym klejem na samym kleju nie polecam kolega kleił po trzech latach czyścił i robil tak jak pisałem ja w ten sposób zrobiłem blok u stara chodzi do dziś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach