Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

już zrobiłem, okazało się, że siłownik za dużo się schował i zaczęło olej podawać z obu stron. ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie w MTZ BELARUS 82 1991r.. nowy rodzaj wspomagania na jeden siłownik spuszcza sie olej ze wspomagania i czy jest jakaś miarka czy wskażnik do jakiego poziomu go nalać, jaki polecacie olej do wspomagania silnikowy jak podaje instrukcja czy jakis inny będzie lepszy .

A mi zalecano silnikowy Superol bo podobno niema wtedy takich przecieków i taki używam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie cz ktos zakładał moze nowe wspomaganie na orbitrolu do mtz tego co ma niby to wspomaganie-kolumne z przodu mnie interesuje ile kosztowały by wszystkie czesci do tego załozenia i jak jest mocowany bolec do osi co trzyma siłownik bo przy nowszych to jest przykrecane a przy starszych nie ma gdzie no i jescze jedno moze ktos wie jakis leprzy rozdzielacz do mzt bo przy tym starszym to nie nadazam uszczelnienua wymieniac Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie w MTZ BELARUS 82 1991r.. nowy rodzaj wspomagania na jeden siłownik spuszcza sie olej ze wspomagania i czy jest jakaś miarka czy wskażnik do jakiego poziomu go nalać, jaki polecacie olej do wspomagania silnikowy jak podaje instrukcja czy jakis inny będzie lepszy .

A mi zalecano silnikowy Superol bo podobno niema wtedy takich przecieków i taki używam.

 

Jak odkręcisz korek wlewu to powinno być tam takie sitko z małym bagnecikiem na końcu i tam jest chyba skala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów!

ma ktoś doświadczenie na średnie zużycie paliwa (ropy) przy ciągniku Belarus 1025 A II i Fortschritt Z 303 przy koszeniu 3 metrową kosiarką SaMasz, prasowaniu prasą rolującą Sipma oraz przy ciągnięciu przyczepy 8-tonowej?

Nie znam się na tym i muszę zrobić kalkulację.

Dziękuję bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz korek wlewu to powinno być tam takie sitko z małym bagnecikiem na końcu i tam jest chyba skala.

 

 

dzieki wszystkim za informacje : jest tam taki mały bagnecik skali tam nie ma ale chyba on powinien zanużac się w oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fortschritt spali ok 10 litrów ropy na godzine roboty.

a ile ci spali na 1ha głębokiej orki w glebach 3-4 klasy i w jakim czasie zrobi tą pracę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zależy jaki hektar, czy to tylko hektarowe pole, ładne długie, czy klin, czy wycinek hektarowego kawałka z pola 16 hektarowego, no i zależy jakim pługiem, ale średnio mozna przyjąć ok 1,5 godz, z przeczami, tak mi wychodziło jak orałem zwykłym pługiem 4 skibowym, teraz mam 5x45, więc prędzej zrobie hektar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yenon10 Wysłany: Nie Lip 1 10:40 GMT 2007 Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

CO TO JEST MOST KRZYZOWY??moze mi ktps to wytłumaczyc?

 

To jest to co występuje np. w Zetorze czyli występują krzyżaki w półosiach napędowych aby umożliwić skręt przednich kół. Natomiast w MTZ-ach jest inaczej to rozwiązane i jest to niestety awaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nowych Belarusach też jest dostępny most krzyżakowy, oczywiście wiąże się to z większą ceną ciągnika, ale ponoć warto dopłacić! Cały ten napęd działa na innej (nowocześniejszej) zasadzie niż na moście stożkowym, most krzyżakowy wytrzymuje większy nacisk osi, więc jest bardzo dobry dla tura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest to co występuje np. w Zetorze czyli występują krzyżaki .

Dokładnie, to jest taki sam most.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MTZ 82 /mała kabina/-Który z korków wkręconych w korpus skrzyni biegów jest kontrolką stanu oleju w zespole napędowym /most+skrzynia/?.Chyba,że jest jakiś inny patent.;P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w starych mtz są dwa korki jeden z prawej a drugi z lewej strony jeden to min stan a drugi max ale który był który to już nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w starych mtz są dwa korki jeden z prawej a drugi z lewej strony jeden to min stan a drugi max ale który był który to już nie pamiętam.

Tych korkow w korpusie zespolu napedowego jest sporo.Jest pytanie,co "Wania" mial na mysli?.Ktory jest ktory?.:P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden chyba z lewej strony był wkręcany w obudowę a ona na 6-8 śrubach do korpusu skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ilu lapowego grubera z walkiem pociagnie MTZ 82??chodzi o te sercowki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomi ciągają 2,1 - 2,4 m. Wszystko zależy od gleby i głębokości roboczej. Możesz kupić ew. szerszy i zewnętrzne zęby zawsze można odkręcić (będziesz miał zapas )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależne i nie zależne masz dzwignie w kabinie a 540 na 1000 to pod skrzynią rozdzielszą jest na klucz dzwignia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zależne i nie zależne masz dzwignie w kabinie a 540 na 1000 to pod skrzynią rozdzielszą jest na klucz dzwignia
wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich formumowiczów:) Mam pytanie odnośnie MTZ 82. Otóż mam problem z hamulcami: jedno koło praktycznie wcale nie hamuje, a drugie, nawet po lekkim naciśnięciu pedłu hamulca wręcz się blokuje. Na dłuższa metę nie da sie tak jeździć. Co może być powodem? Jak reguluje sie te hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniał ktoś może rozdzielacz pod kierownicą bo te orginalne przy częstym używaniu leją może można zastosować jakis inny o lepszej jakości wykonania bo wymiana uszczelnien to tylko na pół roku wystarcza i dalej cieknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...