Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

pierwsza sprawa, czy "3" z "5", nie powinny być na odwrót?

Oraz jak to jest, z tą skrzynią i reduktorem, jak to się obsługuje, bo jest jedna dźwignia, tak?

 

A tak w ogóle, z którego biegu normalnie się rusza? (jak np. w C-360 trójka)

 

Tu jedno zdjęcie z dźwigniami do opisania

kopiabelarus82105lzm7.th.jpg

a tu drugie (4 się pokrywa na obydwóch) (pisać, jeśli którąś dźwignię ominąłem!!)

interesują mnie również te trzy (tak mi się wydaje, albo pięć) przełączniki pod kierownicą (w tym ten jeden czerwony)

kopiabelarus6fx9.th.jpg

 

(innych zdjęć w necie nie znalazłem)

 

I dźwignia zmiany biegów ma przedstawiać mniej więcej taki rozkład:

belarusbiegiff8.th.jpg

A no i jak się obsługuję ten cały reduktor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piątka jest na miejscu trójki, a ruszać samym ciągnikiem można np z trójki i wystarczy bujnąć, włączyć piątkę i heja, a reduktor to poprostu jest cały czas włączony, albo na polowych, albo na szosowych, wystarczy tylko wajchą przełożyć w przód, lub tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ten główny reduktor obsługuje się bez sprzęgła, czy ze sprzęgłem?

Aby uzyskać wszystkie przełożenia 18/4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy są na forum użytkownicy Zefira?

Może ktoś się wypowie kto miał stycznośc z tym ciągnikiem!

Lepszy zefir ( podobno całkiem dobrze wykonany, przynajmniej tak jest napisane w kwartalniku pronar nr 2), czy stary 82A/SA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doba, widziałem dzisiaj Belarusa 820. No i mam w związku z tym kilka nowych pytań uzupełniających moje poprzednie pytania:

1. Ile mth trzeba go docierać? (I jak najlepiej docierać?)

2. Gdzie można dostać instrukcję w języku polskim. Ponieważ instrukcja w wersji białoruskiej jest po prostu niezrozumiała.

3. Czy można wyłączyć sprężarkę, w końcu po co ma działać cały czas. (Zauważyłem właśnie jakiś przełącznik przy sprężarce, i nie jestem pewien, czy jest właśnie od włączania/wyłączania sprężarki). Oraz jeśli ją można włączać/wyłączać to na zapalonym silniku (jak np. w C-360, czy też to nie ma różnicy, albo na zgaszonym silniku?

4. Co można załączać bez sprzęgła (chodzi mi o takie rzeczy, jak blokada mostu, czy też półbiegi, WOM)

5. kserkses pisałeś o pompie, że trzeba ją włączyć przy prawym przednim słupku, nic takiego nie zauważyłem w kabinie, wiec jak to z tym jest?

6. Jakie powinno być ciśnienie w kołach? (przód 11.2-20, tył 15.5R38)

7. Gdzie się reguluje temperaturę nawiewu? (w chwili obecnej podobno dość dobrze grzeje, ale jak przyjdą ciepłe dni)

8. Obok wyłącznika silnika (tego czerwonego) jest jeszcze jeden jakiś przełącznik, od czego on jest?

1003123kb5.th.jpg

9. Jak działa ta dźwignia z żółtą rączką? (znaczy się, co dają poszczególne położenia) Bo ta z czarną rączką to od blokowania podnośnika, tak?

1003122yn7.th.jpg

10. Na powyższym zdjęciu widać również jakąś dźwignie wychodzą od siedzenia, do czego ona służy?

 

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, o co miałem się zapytać, to napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doba, widziałem dzisiaj Belarusa 820. No i mam w związku z tym kilka nowych pytań uzupełniających moje poprzednie pytania:

1. Ile mth trzeba go docierać? (I jak najlepiej docierać?)

2. Gdzie można dostać instrukcję w języku polskim. Ponieważ instrukcja w wersji białoruskiej jest po prostu niezrozumiała.

3. Czy można wyłączyć sprężarkę, w końcu po co ma działać cały czas. (Zauważyłem właśnie jakiś przełącznik przy sprężarce, i nie jestem pewien, czy jest właśnie od włączania/wyłączania sprężarki). Oraz jeśli ją można włączać/wyłączać to na zapalonym silniku (jak np. w C-360, czy też to nie ma różnicy, albo na zgaszonym silniku?

4. Co można załączać bez sprzęgła (chodzi mi o takie rzeczy, jak blokada mostu, czy też półbiegi, WOM)

5. kserkses pisałeś o pompie, że trzeba ją włączyć przy prawym przednim słupku, nic takiego nie zauważyłem w kabinie, wiec jak to z tym jest?

6. Jakie powinno być ciśnienie w kołach? (przód 11.2-20, tył 15.5R38)

7. Gdzie się reguluje temperaturę nawiewu? (w chwili obecnej podobno dość dobrze grzeje, ale jak przyjdą ciepłe dni)

8. Obok wyłącznika silnika (tego czerwonego) jest jeszcze jeden jakiś przełącznik, od czego on jest?

1003123kb5.th.jpg

9. Jak działa ta dźwignia z żółtą rączką? (znaczy się, co dają poszczególne położenia) Bo ta z czarną rączką to od blokowania podnośnika, tak?

1003122yn7.th.jpg

10. Na powyższym zdjęciu widać również jakąś dźwignie wychodzą od siedzenia, do czego ona służy?

 

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, o co miałem się zapytać, to napiszę.

 

Może ja ci coś pomogę;

 

ad3 spężarkę włączasz przy zapalonym silniku takim "motylkiem" przez obrucenie go

ad4blokada tylnego mostu możesz właczać bez sprzegła,blokada przedniego mostu możesz też włączać bez sprzęgła ciągnik musi wtedy powoli jechać bez obciążenia,półbiegi włączasz ze sprzęgłem natomiest wom włącza się bez sprzegła

ad5pompa hydrauliki włączasz przy słupku kabiny ale na zewnątrz tuż pod filtrem powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta czarna obok czerwonej od przestawiania kierownicy a ta od siedzenia ma taką zapadkę ruszając dzwignią na boki ustawiasz wagę kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie docierania, to pierwsze 15 mth ma pracować przy lekkim transporcie, a kolejne 15 musi być używany do lekkich prac polowych z użyciem, podnośnika. No i później powinien przejść przegląd, czyli: wymiana olejów, regulacja zaworów i dokręcenie głowicy! A co do instrukcji to można nabyć od pronara jest prawie identyczna!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ROKITA belarus liczy godziny pracy silnika a nie mth co mi się bardzo nie podoba gwarancja muwi mth a licznik liczy godziny i według licznika robi się przeglądy.Siałem 10ha kukurydzy i rozjazdy nie spaliłem zbiornika paliwa i robiłem przegląd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi

 

Czekam jeszcze na odwiedzi na pkty nr 6, 7 oraz 9.

 

Kolejna porcja pytań:

11. Jaki jest koszt zaczepów, górny oraz hak (ten dolny)? (Bo jest tylko ten zakładany na cięgna)

12. Co to jest za "pokrętło" po lewej stronie kolumny kierownicy?

13. Jak wygląda obsługa świec żarowych/płomieniowych? (ile czasu je grzać? przy jakich temperaturach?)

14. Może ktoś powiedzieć/napisać co to jest to coś przed chłodnicą? (taka skrzynka, dochodzi do niej kilka kabli, posiada bezpiecznik "20A")

 

 

Proszę o odpowiedzi na wszystkie pytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie docierania to pierwszego MTZ kupiłem 40km od domu,po przyjezdzie zapiełem pług i do boju a ziemia przymarzala i miał co robic.Mam go 18 lat silnik na oryg.wtryskach ,nie ustawiane zawory zero pobierania oleju,od 8 lat oranzada nigdy mnie nie zawiodl.Twardziel ale nie polecam nikomu docierajcie w/g instrukcji tylko nigdy zostawiając ciagnik na wolnych obrotach gdzieś za stodołą.Instrukcja która dostałem wtedy z tym ciągnikiem mówi jasno ze praca ponad 15min na stałych wolnych obrotach jest szkodliwa dla silnika(zrozumiałe względy).Dzisiaj jak widzę sąsiada który po kapitalce zetora męczy go parę dni by dotrzeć silnik to mi rece opadają i może dlatego mając mniej pola robi remont co pare lat a ja swojego nie mogę zameczyc ,pewno zasługa w tym hamowni białoruskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[wszystko co tu jest napisane to święta prawda. Ja również miałem problem z docieraniem nowego MTZ 82 z 1990 r. Jak robiłem to godnie z instrukcją czyli docierałem na wolnych obrotach to zapalił mi się olej w tłumniku. Poszedłem po rozum do głowy i wsadziłem go w pług , a mam b. ciężki grunt i do dziś mimo ze ciągnik ma 3000 mth nie dolewam oleju między wymianamy. Reasumując.DOCIERAMY CIĄGNIK w tepm. 90 stopni.]. Dziś mam nowego MTZ i również docieram w ciężkiej pracy, oczywiście kontrolując temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12. Co to jest za "pokrętło" po lewej stronie kolumny kierownicy?

Pewnie od żaluzji chłodnicy.

 

13. Jak wygląda obsługa świec żarowych/płomieniowych? (ile czasu je grzać? przy jakich temperaturach?)
U mnie jest kontrolka, i jak ona będzie się żażyć, to już wystarczy.

 

A jeszcze może opuszczać podnosić kierownicę - zdejmujesz pokrywkę na środku luzejesz motylek i ustawiasz wysokość potem dokręcasz.

 

 

 

7. Gdzie się reguluje temperaturę nawiewu? (w chwili obecnej podobno dość dobrze grzeje, ale jak przyjdą ciepłe dni)
u mnie jest kranik przy głowicy i nim się reguluje, ale ogrzewanie jest do d...py jak i wentylacja.dmucha tylko od góry na ręce, a nogi marzną lub głowa się poci.

 

ja założyłem dodatkową nagrzewnicę - ze szrotu od jakiejś osobówki - na dole w rogu przy prawym przednim słupku. wentylacja dodatkowy wentylator. założyłem też gniazdo od zapalniczki by można było podłączyć np. wentylator.

 

 

. Jak działa ta dźwignia z żółtą rączką? (znaczy się, co dają poszczególne położenia) Bo ta z czarną rączką to od blokowania podnośnika, tak?

Obroty zależne lub niezależne WOM

 

Powinieneś mieć jakieś schematy rysunki by nawet bez znajomości języka coś dojść.a i słownik rosyjsko- polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki oto problem: Kupiłem starego MTZ-ta. Założyłem do niego nowy tłumik a tu zaczął mi wyrzucać przez kolektor wydechowy "jakiś" olej. Ciśnienie oleju na wskaźniku jest na maksymalne na zielonej skali. Dla mnie jest to dziwne silnik trzyma ciśnienie a jednocześnie wyrzuca olej. Co może być przyczyną wycieku oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki oto problem: Kupiłem starego MTZ-ta. Założyłem do niego nowy tłumik a tu zaczął mi wyrzucać przez kolektor wydechowy "jakiś" olej. Ciśnienie oleju na wskaźniku jest na maksymalne na zielonej skali. Dla mnie jest to dziwne silnik trzyma ciśnienie a jednocześnie wyrzuca olej. Co może być przyczyną wycieku oleju?
Mój jak chodzi na wolnych obrotach to też wyrzuca olej ale jak dostanie roboty to jest wszystko ok...Może ktoś postawi diagnozę Dzięki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy od nowosci nie miałem wzkaznika cisnienia na zielonym polu ale ok,2,2 atm.Jesli ciągnik wyrzuca olej na niskich obrotach sprawdz temperaturę pracy ,pełna szczelnosć układu tłok -tuleja jest przy 82-85 stopni i po to jest termostat,druga możliwosc to zuzycie tego układu a w szcz. pierscieni zgarniaja cych które nie dają rady przy małych obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiele wspólnego ma wartość ciśnienia oleju w układzie smarowania, z wydostającym się olejem przez kolektor wydechowy, poprostu masz leciutko podjechane pierścienie tłokowe, lub też któraś ze śrub mocujących kolektor wydechowy do głowicy była za długa i zrobiła przelot do kanału, którym idzie któraś z lasek popychaczy zaworów, zwróć uwage, spod której śruby się poci i wkręć ją na silikon. Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gargamel a co może być przyczyną, że u mnie silnik mtz 82 KM (nowy) nawet przy niewielkim obciążeniu puszcza smugę czarnego dymu ? Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy są na forum użytkownicy Zefira?

Może ktoś się wypowie kto miał stycznośc z tym ciągnikiem!

Lepszy zefir ( podobno całkiem dobrze wykonany, przynajmniej tak jest napisane w kwartalniku pronar nr 2), czy stary 82A/SA

Ja posiadam Ciągnik Pronar Zefir 85 i jak narazie to ciągnik sprawuje się idealnie i wykonanie też jest dobre .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy są na forum użytkownicy Zefira?

Może ktoś się wypowie kto miał stycznośc z tym ciągnikiem!

Lepszy zefir ( podobno całkiem dobrze wykonany, przynajmniej tak jest napisane w kwartalniku pronar nr 2), czy stary 82A/SA

Ja posiadam Ciągnik Pronar Zefir 85 i jak narazie to ciągnik sprawuje się idealnie i wykonanie też jest dobre .

 

Wcześniej myślałem że to pronar złożył do kupy podwozie new holland i chiński silnik, a teraz znalazłem że pronar wzioł gotowy ciągnik nawet maska ta sama była wcześniej (ale to może nawet lepiej) ( tylko nakleił znaczek pronara ) czy kabina zefira jest pronarowska czy chińska? Czy chydraulika jest polska? Uważam że ten ciągnik to bardzo ciekawa propozycja, można porównac z fotonem, ale foton ma dużo gorszą kabinę i jest mniejszy.

Zefir to dobra alternatywa dla belarusa, a jak jest z charakterystyką silnika zefira porównaywalna do mtz? Tam moc i moment obrotowy jest uzyskiwany przy wyższych obrotach, jak to się przekłada na moc w niższych obrotach i spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się pronar dołożył swoje koła, zbiornik paliwa , kabinę i instalacje powietrza do hamulcy prucz sprężarki. Pompy olejowe od wspomagania i podnosnika są na zewnątrz i to może dobrze, Silnik posiada chłodnicę oleju. A co do osiągów to ma 85 km, obroty nominalne 2400 obr/min, stopień sprężenia 18:1, Max. moment obr. 287 Nm przy 1400obr/min a co do spalania to przy orce pali mniej niż C-360

więc jest oszczędny. Udźwig na końcu ramion to 3000kg. Kabina jest pronarowska,regulacja kąta pochylenia kierownicy, szyber dach uchylne okna boczne i tylna szyba ogrzewanie nawiewy radio , wygodny fotel i to wszystko w standardzie i w dobrej cenie >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy parametry zefir ma ok, niech to będzie przeciętnie wytrzymały ciągnik to części za te kolka lat będzie potrzebował i teraz ciekaw jestem jak z dostępnością będzie, czy nie będe musiał byle pierdułki zamawiac kurierem z narwi, a narew będzie to sprowadzała z chin. W najczarniejszym scenariumszu, mam nadzieje że tak nie będzie, żeby nie było jak z farm - motem do którego żadnej części nie da się dokupic, ale mam nadzieje że nie wycofają z a kilka lat zefira. Kolega na jakąś częśc do leganzy daweo czekał 3 tyg aż z korei coś tam przysłali więc ....

Chociaż, mamy erę internetu i wszystko da się zamówic i kupic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam taką nadzieję ale dealer powiedział że części będą dostępne i to od zaraz wiec tylko aby nic się nie popsuło a

tak szczerze mówiąc to praktycznie wszystkie części pasują od new holanda to nie będzie problemu tylko tyle że new holand to znana i dobra marka więc i części droższe Bądźmy dobrej myśli !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin20578 Masz może porównanie z Pronarem 82A/SA czy zefir jest solidniej poskładany, lepiej wyciszony, tzn czy jest wygodniejszy w obsłudze spalanie uciąg? Bo laczki to ma niewąskie 14.9 przód 18.4 tył i dobrze dociążony przód. Części mają pasowac od new hollanda, a może lepiej kupic starego new hollanda a części kupowac w pronarze , wie ktoś może jaki model new hollanda ma takie napędy?

Chydraulika podnośnik układ kierowniczy elektryka to też new hollanda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...