Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

W MTZie olej do pompy dolewałem, poniewarz minimalnie uchodził do silnika, na szczęście paliwo nie przedostawało się do komory pompy, więc nie było źle, a oleju w pompie powinno być pod korek kontrolny, nie wiem ile to w cm3, ale jak dolewałem, to z dwie, trzy strzykawy 20 raz w miesiącu, natomiast we Władku to spuszczam z pompy nadmiar paliwa, bo pompa zasilająca przepuszcza i praktycznie pompa smarowana jest paliwem, na szczęście uszczelnienia są w porządku i paliwo nie przedostaje się do komory korbowej silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jeżeli wlałem 300ml to być może za mało skoro nie wylewało sie przez korek kontrolny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do smarowania pompy- mam dokładny schemat i jest narysowany "kanał doprowadzający olej do smarowania pompy wtryskowej" i

"kanał powrotny oleju smarującego pompę wtryskową"

ewentualnm zainteresowanym moge przysłać skan na emeila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do kolegów jaka jest przyczyna ze wysiadaja pompy hydrauliczne przy mtz co rok to samo sie dziej wysadza simering na wałku pompy i olej przedostaje sie do skrzyni biegów nawet po wymianie simeringów pompa nie ma siły juz podnosic a mtz nie dzwiga cieżkich maszyn i mało jest uzywany do przyczep . Znacie moze jakis leprzy rozdzielacz do mtz bez przerubek bo te orginalne to ciągle ciekną ? Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem niedawno MTZ 82 z 1990 i mam parę pytań. Czy to możliwe że się przegrzał w czasie orki (pługi 4*35) zagotował się płyn w chłodnicy. Poprzedni właściciel twierdził że z 4 radzi sobie doskonale, może coś mam zepsute?

Następny problem to to że bardzo wolno podnosi pługi i wajcha od sterowania ta przy kierownicy nie odbija, mam na myśli to że we t25-gdy osiągnie maksimum podnoszenia lub opuszczana to sama wracała do pozycji neutralnej w Mtz tak nie jest czy to jest normalne? Z zawieszeniem na haczyk ten przy siłowniku też jest problem, muszę kilka razy opuścić i podnieść nawet same ramiona bez pługa żeby zawiesić na ten haczyk.Olej w układzie hydraulicznym był uzupełniany i jest go w normie. Ziema IV klasa i orka na 4.Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

Co do zagotowania wody, to masz uszkodzony termostat, albo zabrudzoną chłodnice, a co do kłopotów z podnośnikiem, to zwróć uwage, czy ta dźwignia co jest z boku po prawej stronie, ta od sterowania podnośnikiem, czy ona jest cofnięta do tyłu, jeśli choć troszkę będzie przesunięta w przód, to podnośnik nie będzie działał(podnosił) jak trzeba, ani właśnie wajcha nie "odbije".

 

 

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Chłodnica była zabrudzona 'dużo takich kłaków', co do podnoszenia ta jakoś sobie radzi, chociaz czasem się blokuje, ale kiedy nie chce podnieść wystarczy popchnąć wajchę maksymalnie do przodu, a później w dól i wtedy nie ma bata we wsi podniesie, widocznei coś jest nie tak w rozdzielaczu , ale na razie nie wiem gdzie tego szukać?

 

quote]

 

kolego, z tym podnośnikiem to może być wina zaworków przy rozdzielaczu są takie zaworki z kulkami przepływowe jak się wyrobią to się zacinają, ja też miałem podobny problem. Co się nalatałem do serwisu... i nikt nie wiedział... wystarczyło wyżucić kulkę z zaworku. U mnie był ten problem, że szybciej podnosił jak opuszczał i większy ciężar był to wolniej opuszczał. U mnie jak się olej rozgrzeje w popmie to też wolniej podnosi. Mam MTZ82 z roku 97 i targa 5 skib i 2 kolczatki, i nie ma mowy żeby się przegrzał. Wskazówka ledwo co wchodzi na zielone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tatamarty.323a

 

Ok więc ile tego oleju powinno być w pompie?

A z drugiej strony mój tata i ja we władku najczęściej zmienialiśmy olej w pompie wytryskowej (mój tata gdzieś tak wyczytał) co 100 mth.

Rozumiem że ty zmieniasz olej w pompie?

 

 

według instrukcji jaką posiadam do mtz 82 to w pompie wtryskowej powinno być 250 ml oleju tego samego co w silniku jak wymieniałem to tyle właśnie spuściłem i tyle nalałem nowego ale nie było go pod korek kontrolny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruskie ciągniki mają to do siebie, że prawie wszędzie, we wszystkich podzespołach jest ten sam olej (silnikowy), a to że w twojej pompie nie sięgał pod korek kontrolny, to szczegół, ważne że wogóle jest olej w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A ma ktoś z Was do czynienia z rozrusznikiem szybkoobrotowym do MTZ? Ja mam jeszcze ten stary typ i słabo zapala. Może to tez wina pompy, albo wtrysków, ale jak podebne prostownik i jest więcej prądu, to ciągnik od razu prawie zapala, bo rozrusznik kręci mocno i szybko przede wszystkim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie: do zbiorniczka od świecy płomieniowej lać rope, nafte, czy benzyne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mam problem z hydrauliką w mtz 82 agregat 3,9m podnosi przy maksymalnych obrotach i nie jest w stanie utrzymać go, nadmieniam, że olej jest w normie pług 4 skiby podnosi lecz opada po kilku minutach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

A ma ktoś z Was do czynienia z rozrusznikiem szybkoobrotowym do MTZ? Ja mam jeszcze ten stary typ i słabo zapala. Może to tez wina pompy, albo wtrysków, ale jak podebne prostownik i jest więcej prądu, to ciągnik od razu prawie zapala, bo rozrusznik kręci mocno i szybko przede wszystkim...

 

sprawdź kolego akumulatory, czy są dobre jeszcze wszystkie cele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno pytanie: do zbiorniczka od świecy płomieniowej lać rope, nafte, czy benzyne?

 

nafte kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Peron: Sprawdź akumulatory. Jeszcze powiedz, czy w okresie letnim lepiej pali, niż okresie zimowym? Jeśli tak jest, to na pewno coś z akumulatorami.

 

Od czego jest pozycja "III" (na lewo od "N") w stacyjce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czego jest pozycja "III" (na lewo od "N") w stacyjce?

U mnie służy do słuchania radia podczas postoju gdy silnik nie pracuje, trzeba by zobaczyć w instrukcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale ten ciągnik od nowości tak ma, ze ciężko go odpalić. Ciągnik ma 7 lat. Znajomy ma starego MTz jeszcze z ZSRR. Tylko przerobił mu odpał na 24V i założył pompę rotacyjną (nie wiem po co). U niego cały rok na płynie stoi i mówi, ze mróz nie mróz i zapala. A u mnie już teraz cięzko go rozhulać, a co dopiero zimą. Niby kręci, dymek puszcza, ale zaskoczyć nie chce. Akumulatory już 2 razy były wymieniane w ciągu tego tych 7 lat, więc nie doszukiwałbym się winy w akumulatorach. Świece też raz wymieniałem. A w świecy jest jaki elektrozawór, który włącza dopływ nafty? Chyba sie skusze na ten szybkooobrotowy. Jak to nie pomoże, to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ale ten ciągnik od nowości tak ma, ze ciężko go odpalić. Ciągnik ma 7 lat. Znajomy ma starego MTz jeszcze z ZSRR. Tylko przerobił mu odpał na 24V i założył pompę rotacyjną (nie wiem po co). U niego cały rok na płynie stoi i mówi, ze mróz nie mróz i zapala. A u mnie już teraz cięzko go rozhulać, a co dopiero zimą. Niby kręci, dymek puszcza, ale zaskoczyć nie chce. Akumulatory już 2 razy były wymieniane w ciągu tego tych 7 lat, więc nie doszukiwałbym się winy w akumulatorach. Świece też raz wymieniałem. A w świecy jest jaki elektrozawór, który włącza dopływ nafty? Chyba sie skusze na ten szybkooobrotowy. Jak to nie pomoże, to nie wiem.

zmień rozrusznik na szybkoobrotowy u mnie to pomogło. A może wina jest po stronie silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin82 ma rację jak zmienisz rozrusznik na szybkobrotwy to zobaczysz jak łatwo bedzi paliła twoja maszyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest na allegro taki rozrusznik za niecałe 500 zł jakiejś czeskiej firmy MAGNETON. Czy słyszeliście coś o tej firmie? Przy wymianie nie ma żadnych problemów? Chodzi mi o to, czy trzeba na przykład przerabiać mocowanie albo czy kable "idą" tak samo jak do tego sryjnie montowanego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

A ma ktoś z Was do czynienia z rozrusznikiem szybkoobrotowym do MTZ? Ja mam jeszcze ten stary typ i słabo zapala. Może to tez wina pompy, albo wtrysków, ale jak podebne prostownik i jest więcej prądu, to ciągnik od razu prawie zapala, bo rozrusznik kręci mocno i szybko przede wszystkim...

 

Skoro piszesz jak podetniesz akumulatory kręci mocno i szybko to nie poszukiwałbym innej przyczyny, tylko króraś cela jest walnięta i nie trzymie prądu. Jedź do pierwszego lepszego mechanika, niech Ci sprawdzi cele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest na allegro taki rozrusznik za niecałe 500 zł jakiejś czeskiej firmy MAGNETON. Czy słyszeliście coś o tej firmie? Przy wymianie nie ma żadnych problemów? Chodzi mi o to, czy trzeba na przykład przerabiać mocowanie albo czy kable "idą" tak samo jak do tego sryjnie montowanego?

To są właśnie te rozruszniki szybkoobrotowe, nic nie trzeba przerabiać, wywalasz stary, przykręcasz nowy i heja, ja mam przy małym rusku juz drugi rok i efekt jest rewelacyjny, na aku od maluszka nawet odpala, ale ja mam aku 110 Ah i jest super, polecam jak najbardziej taki rozrusznik, znajomy ma przy MTZie i odpala bez problemu nawet w mrozie -25 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie służy do słuchania radia podczas postoju gdy silnik nie pracuje, trzeba by zobaczyć w instrukcji

No tak, w instrukcji, tylko nie w tej co ja mam niestety. W niej maja opisaną stacyjkę, co ma 3 położenia ("N", "I" - prąd na przyrządach, "II" - odpalanie)

a nie ma właśnie położenia "III", dlatego też pytam.

 

Swoją drogą instrukcja jest od 82.1 i podobnych, a nie od 820, no wiem, niby wszystko to samo, ale jednak niektóre rzeczy się różnią.

 

A ktoś coś poradzi/powie, skąd i jak najtaniej dorwać zaczepy tylne?

Gdzie szukać albo od czegoś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja załorzyłem zaczep od stara na zatrzask i jest zajefajnie. Podjerzdzam pod

przyczepe pstryk no i do przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...