Skocz do zawartości
Gość erykol

Ciągniki MTZ Oraz Pronar i Belarus

Rekomendowane odpowiedzi

"Krzysztof Czajkowski- Ja kupiłem 1025. A wady oczywiście ma .Nie są to jakieś duże mankamenty ale za ciągnik o mocy ponad 100 KM i za 95000 zł z gwarancją trudno oczekiwać ze wszystko będzie ok. Może słów o tych wadach. Dziś mam na "liczniku" 120 mgh ,ale wydaje mi się że nie sa to faktyczne mgh. Bo z wyliczeń by wynikało ze on spala 6 l/mgh co bardzo mnie to " na rekę" W firmie gwarancyjnej stwierdzono ze to nie sa mgh tylko same godziny pracy ciągnika i tak uzgodniłem z serwisem że to co pokazuje licznik należy pomnożyć przez 2. Silnik, podnośnik ok , natomiast zamocowanie końcówek hydraulicznych blisko ramion podnośników to bezsens i muszę je przenieść wysoko a jest taka możliwość.Kabina ,praca w polu cały dzień nie powoduje zbytnio zmęczenia w przeciwieństwie do MTZ82 z którego po całym dniu pracy wysiąść "o własnych siłach' Mam jeszcze problem z synchronizacją biegów podczas orki. Posiadam pług 4 skibowy UNI Grudziądz i praca tego ciągnika z tym pługiem jest utrudniona.Nie będę pisał o nauce zmiany biegów w tym ciągniku /już opanowałem/ ale ten ciągnik jest ze mocny do tego pługa mimo że posiadam b. ciężkie grunty a to dlatego że tym pługiem na biegach polowych jest za wolna .natomiast szosowych jest ok. ale cofanie na tym przełożeniu jest za szybkie .Będę musiał kupić większy pług aby wykonywać orkę na biegach polowych ,gdzie i cofanie jest wolniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Krzysztof Czajkowski"]"Klemens" czy jeszcze istnieją jakieś wady.I jak wygląda sprawa z gwarancją ;jedni mówią ze jest drudzy mówią ze trzeba dopłacić.Czy ktoś co kupował może się wypowiedzieć.

 

A gwarancją mam na 18 miesięcy i w pakiecie dostałem jeszcze OC.i Auto Casco.Też planowałem zakup ciągnika od "dylera' ale są to ciągniki bez homologacji i jest problem z jego rejestracją bo to są niby ciągniki już używane mając 3 mgh.Jak poprosiłem sprzedawcę zarejestrowanie tego ciągnika to pozostało to milczeniem. Być może u innych "dylerów " jest lepiej .ale sugeruję Ci Krzysztofie zwrócić na to uwagę abyś nie miał problemów z rejestracją ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy w mtz82 jest jakiś zawór do "podkręcenia" ciśnienia w hydraulice jeżeli tak to w którym miejscu się on znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy czy w mtz82 jest jakiś zawór do "podkręcenia" ciśnienia w hydraulice jeżeli tak to w którym miejscu się on znajduje?

Kolego podkręcanie ciśnienia nic nie daje poza grzaniem się oleju i większymi wyciekami i jeszcze może doprowadzić do pęknięcia pompy jeśli hydraulika już nie radzi z podnoszeniem to wymień pompę a ciśnienia raczej nie kręć ,a ten zawór jest na rozdzielaczu taki zaplombowany drutem . W układach hydraulicznych liczą sie lity na minutę oleju a nie ciśnienie ,gdy niema litrów to podniesienie ciśnienia już nie pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawór wisi nie daje cisnienia to ci litry nie pomogą zalerzy co ci się dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli zawór wisi nie daje cisnienia to ci litry nie pomogą zalerzy co ci się dzieje

 

Tak naprawdę to nic sie nie dzieje,ciągnik ten pracuje z tur wszystko było ok dopóki gdy go nie przeładowałem czyli dorobiłem drugą większą łyżkę 2,2m szerokości i teraz przy załadunku buraków gdy nabiorę do pełna zanim podniesie to się chwilę zastanawia nawet gdy się wbiję w pryzmę nie mogę zamknąć łyżki z rozdzielacza słychać lekki syk wtedy muszę lekko cofnąć do tyłu dopiero zamknę i dlatego chcę lekko zwiększyć ciśnienie w hydraulice,pompa jest dwuletnia,możecie dokładniej określić położenie tego zaworu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór bezpieczeństwa w MTZ ma to do siebie że przy ciężkiej pracy zostają w nim drobne zanieczyszczenia powodujące przeciek na zaworze i grzanie oleju. wówczas dzwignie nie wracają samoczynnie do pozycji neutralnej. radze sobie z tym tak że wykręcam lekko zawór i włączam rozdzielacz nieczystośći lecą do filtra i ponownie ustawiam ciśnienie, nie moze być za wysokie bo dzwignie też nie będą wracać same do neutralnej.zawór jest dostępny po zdjęciu lewej tapicerki w kabinie. jest na górze rozdzielacza blisko zbiornika oleju pod nakrętką szklankową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawór bezpieczeństwa w MTZ ma to do siebie że przy ciężkiej pracy zostają w nim drobne zanieczyszczenia powodujące przeciek na zaworze i grzanie oleju. wówczas dzwignie nie wracają samoczynnie do pozycji neutralnej. radze sobie z tym tak że wykręcam lekko zawór i włączam rozdzielacz nieczystośći lecą do filtra i ponownie ustawiam ciśnienie, nie moze być za wysokie bo dzwignie też nie będą wracać same do neutralnej.zawór jest dostępny po zdjęciu lewej tapicerki w kabinie. jest na górze rozdzielacza blisko zbiornika oleju pod nakrętką szklankową

 

A posiadasz może mtz ze wspomaganiem kierownicy na orbitrol?też bym chciał podkręcić ciśnienie i tez nie wiem w którym miejscu mogę to zrobić?zagladałem z każdej strony i nic takiego tam nie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra czyli po nowym roku będzie możliwośc kupienia "nowego" belarusa z ero 1 ale będzie to formalnie używany ciągnik już wcześniej zarejestrowany, mi takie rozwiązanie może i by nie przeszkadzało ale pewnie (słowo zostało usunięte) z preferencyjnego kredytu będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem już dawno w 2000 roku, ale korzystałem wtedy z kredytu MR.

Najważniejsze by sprzęt wcześniej nie był kupowany a udziałem jakiś dotacji -np.kredyt preferencyjny, PROW, SAPARD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ktoś już robił wymianę starego odśrodkowego filtru oleju na nowy puszkowy. Chodzi mi o możliwość wymiany w silniku D-243 montowanym w podstawowej wersji MTZta. Potrzebny mi jest numer katalogowy korpusu filtu na którym montowany jest filt oleju FM 009-1012005. W wersji turbo (silnik D-245) zdjęcia silnika z filtrem puszkowym można już dość często znaleźć w internecie przy nowych ciągnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do kupna MTZ 592 i chciałbym zasięgnąć opini użytkowników tych maszyn. Czy ktoś z forumowiczów posiada taki ciągnik i mógłby podzielić sie opiniami o nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przymierzam się do kupna MTZ 592 i chciałbym zasięgnąć opini użytkowników tych maszyn. Czy ktoś z forumowiczów posiada taki ciągnik i mógłby podzielić sie opiniami o nim.

 

Chcesz kupić nowego belarusa 67km?

Dlaczego 500tka mtz to takie duże i ciężkie bydle że na szerokich kołach to 81 km za mało może być czasami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 10 ha i nie potrzebuje na razie większego. Po drugie nie będę kupował nowych maszyn bo na razie mnie nie stać a te co mam do niego będą w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...