Skocz do zawartości
wdudzinski

Wszystko o ciągnikach John Deere

Rekomendowane odpowiedzi

Krzyżak luzu niema a to puka bardziej koło środka mostu.

 

Pozdrawiam.

 

Wesołych świąt.

cos sie dzieje z mechanizmem blokującym przednie koła... na poszatek wymien olej na najlepszy zalecany przez dilera, prawdopodobnie długo nikt tam nie zagladał i nie wymieniał oleju, jesli to nie pomoze prawdopodobnie bedzie trzeba rozebrac i pogrzebac przy tych tarczkach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6b739e0b7997f2a7.html bo nie rozłączaja dokładnie mechanizmu... tylko konia z rzedem temu kto wyjasni na jakiej zasadzie działaja te tarczki automatycznie... Pozdr! Również Wesołych Swiat!

 

mniej wiecej tak

jest to normalna zasada dzialania sprzegła wielotarczkowego

kolo 9 zazebia tarczki 8 i9, element 6 tak go nazwijmy zazebia sie z elementem 12 który przenosi moment na koła.

dzieki sile tarcia elementy 6 obracaja sie z tarczkami 8i9 przenoszac moment obrotowy na kola zaposrednictwem elementu 12.

gdy rosnie sila tarcia tzn wzrasta opór na kole np prawym tarczki zaczynaja pokonywac sile tarcia z prawej strony mechanizmu, wowczas moc jest przenoszona na kolo lewe, kolo lewe szybciej toczy sie np po gruncie nieutwardzonym ale do czasu gdy temp na tarczkach w kole lewym nie wzrosnie i sila tarcia sie zmniejszy, wówczas moment obrotowy jest przenoszony na kolo prawe itd raz na lewe raz na prawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie jest sprzągło wiskotyczne, które pracuje w osobnym oleju i w miare różnicy prędkości olej gęstnieje i zaciska tarcze.

To jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym(LSD limityd slip dyferencjal)

Działa on na zasadzie, że jest on spięty na stałe w określonej w procentach sile. Między tarczami są wygięte podkładki które działają na zasadzie sprężyn.

Np. w BMW w lepszych modelach jest spięcie 25% a np. w rajdówkach nawet 75% w ciągnikach nie wiem ale zasada jest taka sama a nawet olej leje się ten sam z oznaczeniem LS albo LSD do takich przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.

interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.

ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 roku

ale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.

interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.

ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 roku

ale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać

 

Ciekawe co to za okazja?? kradziony czy mina??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym jd 7920 za 200 tys to cos dziwnego za taka kase to stoja 6620 se i to starsze moze jest kradziony albo wcale go nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.

interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.

ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 roku

ale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać

 

Nie na ile ziemi go brać tylko ile ma godzin w roku pracować, wydaje mi się że 500h to minimum oczywiście z maszynami jego kalibru. Wtedy jest szansa, że godzina pracy tego ciągnika będzie tańsza niż by miał ktoś usługowo to tobie, w podobnej jakości wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.

interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.

ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 roku

ale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać

to pytanie juz jest jakieś dziwne bo spalanie ciągnikow o duzej mocy w przeliczeniu na ha nie rozni się za bardzo,jaka jest awaryjność jd kazdy wie a szczggolnie modeli xx20 to nie są trupy, a od ilu sie opłaca a to zalezy na ile masz zdolność kredytową w banku na jego zakup.To tak jakby ktoś sie zapytał czy warto kupić maybacha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

mam:

 

-Instrukcja obsługi i katalog części do ciągników John Deere : 6520 i 6620 SE (instrukcja do tych modeli), a katalog zawiera modele 6320,6420,6520,6620

 

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poszukuję plastikowych poszerzeń tylnych błotników do JD 6100, czy wicie gdzie poza serwisem można coś takiego kupić, bo jak na razie zrobiłem przeglądzik producentów błotników z tworzyw sztucznych, ale nie znalazłem nigdzie czegoś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ugnij z cienkiej blachy profil i zrób z żywicy z matą szklaną. Będzie najtaniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się dowiedzieć czegoś o Johnym 6910 czy ma ktoś może taką maszynę, jak się sprawuje i jakie ma zapotrzebowanie na paliwo..... Z góry dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje na czym polega finansowanie fabryczne JD Credit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś się orientuje na czym polega finansowanie fabryczne JD Credit?

 

JD credit to zwyczajny leasing z tego co mi wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś z kolegów sprawdzi w instrukcji John Deere 6110, jakie mają być opony z przodu (na felgach 24), gdy z tyłu są 16,9 na 34.

Szukam też instrukcji po polsku.

Z góry dziękuję za pomoc. t.mankowski@gazeta.pl

 

Prawdopodobnie 12.4 na 24

 

Prawidłowo jak się dobiera opony w jelonku to najpierw sprawdzasz przełożenie mostu(tabliczka) nastąpnie przełożenie na wyjściu na przadni napęd tabliczka na boku chłodnicy (u mnie tak jest) później patrzysz na producenta ogumienia tylnego i rozmiar oczywiście. Przeglądasz ten rozmiar opony u danego producenta odczytujesz takie coś jak obwód toczny opony podstawiasz do wzoru jest w instrukcji, której nie masz i wychodzi tobie jakie opony o jakim obwodzie musisz mieć z przodu i takich szukasz. Są również w instrukcji podane tolerancje w procentach o ile przednie koła powinny szybciej obracać się od tylnich.

 

Jest to szczególnie wazne jak się chce założyć jakieś nietypowe ogumienie albo kobinacje opon z pełnym wymierem i te profilem 65.

Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie.

 

20,8 to jest 520

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie.

 

20,8 to jest 520

 

20,8 r 38 = 520 /85 r38 = 580 /70 r38 = 650 /65 r 38 = 710 /60 r38 teoretycznie powinny mieć identyczny obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bywa i tak że dwa 6610 kupione jednocześnie ale u innych dilerów z takimi samymi oponami z tyłu maja inne opony z przodu i nie chodzi mi że są inaczej obnizane ale maja zupełnie inny obwód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 6920 są trzy rodzaje przełożeń na wyjściu ze skrzyni na przedni most napędowy więc mogą być trzy rodzaje kobinacji opon tył i przód, mogą być przykładowo z przodu 28 albo 30 calowe felgi itd. podobnie zapewne jest z innymi modelami firmy.

Zależy co się trafi abo co się wcześniej zamówi u dilera. Obecnie można zamówić sobie nie tylko rozmiar ale i również markę opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze, jeszcze model bieżnika. Do orki moim zdaniem najlepsze są Pirelli bo mają ścięte brzegi i ładnie układają się w bruździe a do uprawy Michelin ale nie pamiętam modelu. Do transportu polecam Klebera jest wytrzymały na ścieranie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pojecie niski profil czego dotyczy ????????

tylko tych /65 ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...