Skocz do zawartości
wdudzinski

Wszystko o ciągnikach John Deere

Rekomendowane odpowiedzi

i polecam jeszcze skrzynie z 4 biegami przełączanymim pod obciążeniem-rewelka!! polecam i pozdrawiam
tak skrzynia na zachodzie jest standardem tylko na Polske wciskają ubogie wersje bez tej opcji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nastepujacy problem: niedziala mi przelaczanie jazdy przod - tyl. jest tak jakby caly czas bylo na N. zdarzalo mi sie to przy pracy w polu ale sie po chwili poprawialo. teraz zdarzylo mi sie to na postoju i niedziala. niema w ogole reakcji gdy przelaczam biegi i polbiegi. wydaje mi sie ze moze to byc wynikiem zatkania sie jakiegos zaworu poniewaz do oleju dostaly mi sie jakies opilki i niemoge sie ich pozbyc. prosze o rade jak naprawic te biegi i jak oczyscic skrzynie z opilkow. z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie coś z rewersem się dzieje i stąd te opiłki w oleju. Ale nic pewnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wrocić ponownie do tematu rozłączenia przodu w JD 2130. Sprawdziłem cewkę, wymieniłem oringi i uszczelki w tym układzie. Cewka reaguje pod napięciem. Jednak po uzupełnieniu oleju, odpaleniu przycisk od rozłańczania nie działa, cały czas jest przodek załączony. I tu prosze o pomoc, co może byc? Zacząłem się zastanawiać że to możę być wina oleju którego jeszcze nie wymieniałem od kupna (bo czekam aż wszystko w nim popoprawiam) ten olej wygląda na hiperol czyli przekładniowy a z tego co sie dowiedziałem to do niego powinno sie lac hydrauliczno przekładniowy Hyperol (czy jakoś tak). Czy to moze byc wina czy może cewka jest juz stara i działa na sucho a jak podam olej i tam gdzies podejdzie to sobie nie radzi. Jak ma ktos jakis pomysł to z góry dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym wrocić ponownie do tematu rozłączenia przodu w JD 2130. Sprawdziłem cewkę, wymieniłem oringi i uszczelki w tym układzie. Cewka reaguje pod napięciem. Jednak po uzupełnieniu oleju, odpaleniu przycisk od rozłańczania nie działa, cały czas jest przodek załączony. I tu prosze o pomoc, co może byc? Zacząłem się zastanawiać że to możę być wina oleju którego jeszcze nie wymieniałem od kupna (bo czekam aż wszystko w nim popoprawiam) ten olej wygląda na hiperol czyli przekładniowy a z tego co sie dowiedziałem to do niego powinno sie lac hydrauliczno przekładniowy Hyperol (czy jakoś tak). Czy to moze byc wina czy może cewka jest juz stara i działa na sucho a jak podam olej i tam gdzies podejdzie to sobie nie radzi. Jak ma ktos jakis pomysł to z góry dziekuje za pomoc.

 

sprawdż czy dochodzi i ginie napięcie na dołączeniu cewki jeżeli nie to sprawdż włącznik odłącz kable i na styk tam gdzie podłączasz cewkę zamontuj żarówke jeżeli jest ok. to musisz wymontować cały trzpień założyć cewke i sprawdzić czy teraz działa tzn. czy środkowa częśc się przesuwa około 0,5 cm po podłączenu napięcia jeżeli nie to zacięty zaworek trzeba delikatnie rozebrać i wyczyścić( uwaga na maluśką sprężynkę w środku) może uda się rozruszać bez rozbierania płucząc w ropie przyczyną może być też niewłaściwy olej powinien być titan hydromax 10w40 mc bo gdy b ędzie zbyt gęsty to wlśnie mogą sie zacinać te zaworki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazówki. Cewkę po wymontowaniu sprawdziłem i działa na sucho jak podam napięcie. Nie widze innego powodu jak zbyt gęsty olej, dzwoniłem do bylego własciciela i mowi ze chyba lał do niego hipol przekładniowy (ale moze byc tam wszystko). Tak czy inaczej i tak miałem wymienic olej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodziło ci o olej hydrauliczny Fuchsa Titan Hydromat MC SAE 10W-40, który stosuje się w John Deerach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleje do John Deera :silnik-Torq-Gard Supreme 15W40 Normy:ACEA E2-96;API CG4\SF ;MB228.1 ;MIL L 2104 E ;GM ALLISON C4. Ja używam Mobil Delvac. Skrzynia biegów -Hy-Gard ;Normy:JDM J20C-J20A/JDM J20D-J20B ; MF M1143 ; NF-HF-68/HV32.Jakiś hydrauliczno przekładniowy o tych parametrach.Jak nie będzie odpowiadał tym normom to podobno się tarczki rozklejają od zółwia i zająca.Czyli HI-LO[szybko-wolno].Przedni most i zwolnice:Extreme-Gard85W-140 ;Normy :MIL L 2105 B;API GL5.Smar do łożysk i krzyżaków:GREASE-GARD EP Norma:NLGI 2 . Materiały zaczerpnięte od dilera John Deere.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dizeki panowie, winą nie rozłanczania napędu przedniego był zbyt gesty olej, cewka nie dawała sobie rady w tak gestym środowisku.

 

Przy wymianie oleju zauważyłem brak filtra oleju pod spodem w tylnim moście, nie wiecie czasem jaki tam był, gdzie to można kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam instrukcję obsługi w języku francuzkim do JD1830,2030,2130.Podają dwa rodzaje filtrów AR28072 i AL25554.Pod skrzynią powinien być wymienny wkład filtra L57495.Zadzwoń do Jelonka ,John Deere POLSKA i Kuhn,nr.tel.061 8115196.061 8125235.W magazynie części podadzą Ci numer katalogowy i cenę.Jak będziesz miał numer katalogowy to możesz się dowiedzieć w Greene albo u Gąski nr.tel.012 3890941.0123890942.lub Agro Jan nr.tel 012 2748576.012 2748079. [/img]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego od 3650 spróbuj poluzować pokrętło pod siedzeniem, to jest regulator przepływu oleju w podnośniku ,jak masz zawieszoną ciężką maszynę i go podkręcisz to przy opuszczaniu nie uderzy o ziemię tylko płynnie opuści, ale przy pustym podnośniku może go blokować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam instrukcję obsługi w języku francuzkim do JD1830,2030,2130.Podają dwa rodzaje filtrów AR28072 i AL25554.Pod skrzynią powinien być wymienny wkład filtra L57495.Zadzwoń do Jelonka ,John Deere POLSKA i Kuhn,nr.tel.061 8115196.061 8125235.W magazynie części podadzą Ci numer katalogowy i cenę.Jak będziesz miał numer katalogowy to możesz się dowiedzieć w Greene albo u Gąski nr.tel.012 3890941.0123890942.lub Agro Jan nr.tel 012 2748576.012 2748079. [/img]

 

 

 

O to mi chodziło, dzieki serdeczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka jest lepsza skrzynia w John Deerach, Power Schift czy Power Quad???

Jeśli chodzi o nowsze wersje John Deera to wydaje mi się że występują tylko skrzynie Power Syncro, Power Rewerser, Power Quad, Auto Quad, Auto Power. Natomiast Power Schift może występować w starszych wersjach lub inych markach, chyba że chodzi ci o potoczne określenie "Power Schift" używane w ciągnikach różnych marek określające możliwość zmiany do czterech biegów pod obciążeniem bez sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między innymi o to mi chodzi. Bo szukam jakiegoś JD 1995-2000r. od 120 do 170km. np. widziałem 7700 ze skrzynia PQ i Power Schift..... i która jest lepsza???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Między innymi o to mi chodzi. Bo szukam jakiegoś JD 1995-2000r. od 120 do 170km. np. widziałem 7700 ze skrzynia PQ i Power Schift..... i która jest lepsza???

Ja mam PQ i jestem zadowolony, która lepsza- wydaje mi się że jak kto woli. Wiem tylko że w PS należy co jakiś czas kalibrażować pompę. Ale i tak po 15000h wytrzymują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma mi coś znaleźć w Niemczech..... szukam albo jd 6900 (7700) Fendta 512 (514) albo Deutza Agrotrona 120 (150)km. Zależy co znajdzie ale coś z tych modeli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako skrzynie to nie ma roznicy - Power shift zmieniasz biegi dodatkowa wajcha a w PQ zmieniasz przyciskami.........

PS moze miec biedne wyposazenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy jest dobry, pierwsza liga ale ja bym wybrał JD, najlepszy serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam

-Instrukcje obsługi i katalog części do ciągników John Deere : 6520 i 6620 SE (instrukcja do tych modeli), a katalog zawiera modele 6320,6420,6520,6620

 

Jesli ktos potrzebuje oto moj mail:

 

Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako skrzynie to nie ma roznicy - Power shift zmieniasz biegi dodatkowa wajcha a w PQ zmieniasz przyciskami.........

PS moze miec biedne wyposazenie

 

Raczej jest to bardziej skomplikowane. Otóż w:

PowrQuad- oprócz dźwigni przełorzeń jest dodatkowa dźwignia przesuwana do biegów pod obciążeniem,

PowrQuad Plus - tą samą dźwignią ustawiasz bieg i bieg pod obiążeniem (bez elektro-przycisków)

AutoQuad- dźwignią bieg a przyciskami w dźwigni (+-)bieg pod obciążeniem,

AutoPowr - jedna dźwignia do płynnie zmienianej jazdy do przodu lub do tyłu bezstopniowo.

 

Są jeszcze odmiany ECO tych skrzyń tzn. że obroty silnika są zredukowane do aktualnego obciążenia lub do max prędkości ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Raczej jest to bardziej skomplikowane. Otóż w:

PowrQuad- oprócz dźwigni przełorzeń jest dodatkowa dźwignia przesuwana do biegów pod obciążeniem,

PowrQuad Plus - tą samą dźwignią ustawiasz bieg i bieg pod obiążeniem (bez elektro-przycisków)

AutoQuad- dźwignią bieg a przyciskami w dźwigni (+-)bieg pod obciążeniem,

AutoPowr - jedna dźwignia do płynnie zmienianej jazdy do przodu lub do tyłu bezstopniowo.

 

Są jeszcze odmiany ECO tych skrzyń tzn. że obroty silnika są zredukowane do aktualnego obciążenia lub do max prędkości ciągnika.

 

no tu Ci sie troche pojemyliło PowerQadPlus to jest jedna wajcha z zajacem i zólwiem a AutoQuad ma dodatkowo tempomat i automatyczny dobor biegu do obciazenia........a na marginesie to jak Twoim zdaniem zmienmia sie biegi a powerqadplus jezeli nie dzwignia i nie przyciskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Raczej jest to bardziej skomplikowane. Otóż w:

PowrQuad- oprócz dźwigni przełorzeń jest dodatkowa dźwignia przesuwana do biegów pod obciążeniem,

PowrQuad Plus - tą samą dźwignią ustawiasz bieg i bieg pod obiążeniem (bez elektro-przycisków)

AutoQuad- dźwignią bieg a przyciskami w dźwigni (+-)bieg pod obciążeniem,

AutoPowr - jedna dźwignia do płynnie zmienianej jazdy do przodu lub do tyłu bezstopniowo.

 

Są jeszcze odmiany ECO tych skrzyń tzn. że obroty silnika są zredukowane do aktualnego obciążenia lub do max prędkości ciągnika.

 

no tu Ci sie troche pojemyliło PowerQadPlus to jest jedna wajcha z zajacem i zólwiem a AutoQuad ma dodatkowo tempomat i automatyczny dobor biegu do obciazenia........a na marginesie to jak Twoim zdaniem zmienmia sie biegi a powerqadplus jezeli nie dzwignia i nie przyciskami

np.: tak

http://www.deere.com/pl_PL/ag/products/tractors/7030waterloo/application.html + zajżyj do kabiny i kliknij na dźwignię biegów.

Ja mam PowrQuad 16/16 z dodatkową dźwignią z czterema położeniami pod obciążeniem rocznik 2000

Nie zamierzałem narazić twojej niewątpliwej fachowości na szwank, ponieważ jest jeszcze wiele odmian tych rozwiązań.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...