maskin 0 Napisano 23 Marca 2008 Krzyżak luzu niema a to puka bardziej koło środka mostu. Pozdrawiam. Wesołych świąt. cos sie dzieje z mechanizmem blokującym przednie koła... na poszatek wymien olej na najlepszy zalecany przez dilera, prawdopodobnie długo nikt tam nie zagladał i nie wymieniał oleju, jesli to nie pomoze prawdopodobnie bedzie trzeba rozebrac i pogrzebac przy tych tarczkach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6b739e0b7997f2a7.html bo nie rozłączaja dokładnie mechanizmu... tylko konia z rzedem temu kto wyjasni na jakiej zasadzie działaja te tarczki automatycznie... Pozdr! Również Wesołych Swiat! mniej wiecej takjest to normalna zasada dzialania sprzegła wielotarczkowegokolo 9 zazebia tarczki 8 i9, element 6 tak go nazwijmy zazebia sie z elementem 12 który przenosi moment na koła.dzieki sile tarcia elementy 6 obracaja sie z tarczkami 8i9 przenoszac moment obrotowy na kola zaposrednictwem elementu 12. gdy rosnie sila tarcia tzn wzrasta opór na kole np prawym tarczki zaczynaja pokonywac sile tarcia z prawej strony mechanizmu, wowczas moc jest przenoszona na kolo lewe, kolo lewe szybciej toczy sie np po gruncie nieutwardzonym ale do czasu gdy temp na tarczkach w kole lewym nie wzrosnie i sila tarcia sie zmniejszy, wówczas moment obrotowy jest przenoszony na kolo prawe itd raz na lewe raz na prawe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JDG 0 Napisano 23 Marca 2008 Przecież to nie jest sprzągło wiskotyczne, które pracuje w osobnym oleju i w miare różnicy prędkości olej gęstnieje i zaciska tarcze.To jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym(LSD limityd slip dyferencjal)Działa on na zasadzie, że jest on spięty na stałe w określonej w procentach sile. Między tarczami są wygięte podkładki które działają na zasadzie sprężyn.Np. w BMW w lepszych modelach jest spięcie 25% a np. w rajdówkach nawet 75% w ciągnikach nie wiem ale zasada jest taka sama a nawet olej leje się ten sam z oznaczeniem LS albo LSD do takich przekładni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ursus 360 0 Napisano 23 Marca 2008 mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 rokuale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 24 Marca 2008 mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 rokuale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać Ciekawe co to za okazja?? kradziony czy mina?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timasz 0 Napisano 24 Marca 2008 z tym jd 7920 za 200 tys to cos dziwnego za taka kase to stoja 6620 se i to starsze moze jest kradziony albo wcale go nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boczek36 0 Napisano 24 Marca 2008 róznie z ciągnikami bywa w ubiegłym roku była afera http://www.policja.pl/portal/pol/1/8051/Odzyskano_ciagniki_warte_45_mln_zl.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbar 0 Napisano 24 Marca 2008 róznie z ciągnikami bywa w ubiegłym roku była afera http://www.policja.pl/portal/pol/1/8051/Odzyskano_ciagniki_warte_45_mln_zl.html to akurat znam(y).... a jak to z okazjami bywa jakis haczyk musi byc... dzis nie ma sentymetów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JDG 0 Napisano 24 Marca 2008 mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 rokuale nie wiem na ile ziemi się go opłaca brać Nie na ile ziemi go brać tylko ile ma godzin w roku pracować, wydaje mi się że 500h to minimum oczywiście z maszynami jego kalibru. Wtedy jest szansa, że godzina pracy tego ciągnika będzie tańsza niż by miał ktoś usługowo to tobie, w podobnej jakości wykonać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matii 0 Napisano 24 Marca 2008 mam pytanie posiada ktoś z was ciągnik john deer 7920.interesuje mnie spalanie ,awaryjność no i wasze opinie. od ilu ha opłaca się ten ciągnik.ponieważ mam okazje kupna za 200 tys. z 2005 rokuale nie wiem na ile ziemi się go opłaca braćto pytanie juz jest jakieś dziwne bo spalanie ciągnikow o duzej mocy w przeliczeniu na ha nie rozni się za bardzo,jaka jest awaryjność jd kazdy wie a szczggolnie modeli xx20 to nie są trupy, a od ilu sie opłaca a to zalezy na ile masz zdolność kredytową w banku na jego zakup.To tak jakby ktoś sie zapytał czy warto kupić maybacha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ulan 0 Napisano 25 Marca 2008 Witam! mam: -Instrukcja obsługi i katalog części do ciągników John Deere : 6520 i 6620 SE (instrukcja do tych modeli), a katalog zawiera modele 6320,6420,6520,6620 Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stasiek73 0 Napisano 28 Marca 2008 Witam. Poszukuję plastikowych poszerzeń tylnych błotników do JD 6100, czy wicie gdzie poza serwisem można coś takiego kupić, bo jak na razie zrobiłem przeglądzik producentów błotników z tworzyw sztucznych, ale nie znalazłem nigdzie czegoś takiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 30 Marca 2008 Ugnij z cienkiej blachy profil i zrób z żywicy z matą szklaną. Będzie najtaniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 6 Kwietnia 2008 Witam chciałbym się dowiedzieć czegoś o Johnym 6910 czy ma ktoś może taką maszynę, jak się sprawuje i jakie ma zapotrzebowanie na paliwo..... Z góry dzięki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 6 Kwietnia 2008 Chciałbym się spytać na jakiej zasadzie działa rewers np. w Jelonku 7710??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 Czy ktoś się orientuje na czym polega finansowanie fabryczne JD Credit? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz Mańkowski 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 Może ktoś z kolegów sprawdzi w instrukcji John Deere 6110, jakie mają być opony z przodu (na felgach 24), gdy z tyłu są 16,9 na 34.Szukam też instrukcji po polsku.Z góry dziękuję za pomoc. t.mankowski@gazeta.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario98 0 Napisano 9 Kwietnia 2008 Czy ktoś się orientuje na czym polega finansowanie fabryczne JD Credit? JD credit to zwyczajny leasing z tego co mi wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JDG 0 Napisano 10 Kwietnia 2008 Może ktoś z kolegów sprawdzi w instrukcji John Deere 6110, jakie mają być opony z przodu (na felgach 24), gdy z tyłu są 16,9 na 34.Szukam też instrukcji po polsku.Z góry dziękuję za pomoc. t.mankowski@gazeta.pl Prawdopodobnie 12.4 na 24 Prawidłowo jak się dobiera opony w jelonku to najpierw sprawdzasz przełożenie mostu(tabliczka) nastąpnie przełożenie na wyjściu na przadni napęd tabliczka na boku chłodnicy (u mnie tak jest) później patrzysz na producenta ogumienia tylnego i rozmiar oczywiście. Przeglądasz ten rozmiar opony u danego producenta odczytujesz takie coś jak obwód toczny opony podstawiasz do wzoru jest w instrukcji, której nie masz i wychodzi tobie jakie opony o jakim obwodzie musisz mieć z przodu i takich szukasz. Są również w instrukcji podane tolerancje w procentach o ile przednie koła powinny szybciej obracać się od tylnich. Jest to szczególnie wazne jak się chce założyć jakieś nietypowe ogumienie albo kobinacje opon z pełnym wymierem i te profilem 65.Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz Mańkowski 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 Bardzo dziękuję koledze JDG za odpowiedź. Tomasz Mańkowski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hans 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie. 20,8 to jest 520 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JDG 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 Miałem taki przypadek, że zmieniłem opony 20.8 na 650/65 i niby zamiennik a na obwodzie 11cm różnicy i w konsekwencji musiałem wymienić również opony przednie. 20,8 to jest 520 20,8 r 38 = 520 /85 r38 = 580 /70 r38 = 650 /65 r 38 = 710 /60 r38 teoretycznie powinny mieć identyczny obwód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 Bywa i tak że dwa 6610 kupione jednocześnie ale u innych dilerów z takimi samymi oponami z tyłu maja inne opony z przodu i nie chodzi mi że są inaczej obnizane ale maja zupełnie inny obwód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JDG 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 W 6920 są trzy rodzaje przełożeń na wyjściu ze skrzyni na przedni most napędowy więc mogą być trzy rodzaje kobinacji opon tył i przód, mogą być przykładowo z przodu 28 albo 30 calowe felgi itd. podobnie zapewne jest z innymi modelami firmy.Zależy co się trafi abo co się wcześniej zamówi u dilera. Obecnie można zamówić sobie nie tylko rozmiar ale i również markę opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 I bardzo dobrze, jeszcze model bieżnika. Do orki moim zdaniem najlepsze są Pirelli bo mają ścięte brzegi i ładnie układają się w bruździe a do uprawy Michelin ale nie pamiętam modelu. Do transportu polecam Klebera jest wytrzymały na ścieranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hans 0 Napisano 11 Kwietnia 2008 a pojecie niski profil czego dotyczy ???????? tylko tych /65 ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach