Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

marles360 we wszystkim masz racje co do włożenia pompy żarówki w lampie przedniej też się inaczej nie włoży a jednak co 5 ma na odwrót włożoną z pompą źle włożoną też się spotkałem.znaki są tylko trzeba w dobre miejsce patrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale coś tu się nie zgadza bo u mnie znak 0 na kole zamachowym to już GMP początek wtrysku to mam takie dwie kreski na kole, a na obudowie sprzęgła jedna kreska. A piszesz, że znak 0 ma mijać pierwszy ale nie dalej jak drugi znak to jakoś inaczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z 60 mam ten sam problem zimna trzeba kręci c a ciepła pali od starzała. jakby rozrząd źle ustawiony nawet jeden ząbek od razu wali w tłoki zawory widziałem taki przypadek źle złożonego dlatego u siebie ustawiliśmy oki zregenerowane głowice nowe tuleje i tłoki itd pompa po regeneracji. i tu był doszukiwał sie problemu w tym roku chyba kupie nową i zobaczymy co się zmieni, ale najpierw ustawie wtryski u jakiegoś fachowca bo robiliśmy to w zasadzie na specjalnej maszynie ale nie jestem przekonany czy dobrze.

A więc najpierw wtryski a potem pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma żadnego znaku o tylko są trzy kreseczki na kole zamachowym, ale może to dlatego, że to C-4011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie jest na kole zamachowym 0 to jest to GMP , a początek wtrysku ma być na 20 stopni przed GMP. Na kol jest znak GMP i są trochę wcześniej trzy kreski oznaczające 18 , 20 i 22 stopnie przed GMP. na obudowie skrzyni biegów jest jedna kreska z którą ma się pokrywać środkowa wartość. Co do ciężkiego palenia zimą to silnik w C 360 ma konstrukcje z lat 70 tych , nie ma żadnych świeć żarowych ani płomieniowych, a spróbujcie zapalić jakiegoś nowszego diesla bez wcześniejszego podgrzewania nawet latem a już nie mowa zimą więc uważam że jeśli komuś pali ciężko zimny silnik ale już drugi raz pali od razu to nie ma co szukać dziury w całym. Chyba że ktoś ma za dużo pieniędzy i nie ma co z nimi zrobić ale osobiście znam pożyteczniejsze sposoby ich wydawania. Ewentualnie można by spróbować zamontować w kolektorze dolotowym świece żarowe,możliwe że będzie poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zetorze 7211 to widziałem te 3 znaki i opisane 19, 21, 23 ale w mojej 60 są tylko dwie kreski bez żadnych opisów, przy GMP jest 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie 0 to jest GMP a początek wtrysku musi być pomiędzy tymi dwoma kreskami na kole zamachowym czyli kreska na obudowie skrzyni musi mijać się z pierwszą kreską a nie przekroczyć drugiej na kole zamachowym.

a co do nowych sprzętów to MF z 1995 roku gdzieś nie szło odpalić w te mrozy bez podgrzania go świecą płomieniową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ma ktoś taką możliwość, czyli rozpołowiony ciągnik to niech zmierzy dokładnie co do milimetra obwód koła zamachowego. Następnie podzielić trzeba obwód koła zamachowego przez 360. Uzyskany wynik jest to odległość co jeden stopień na obwodzie koła zamachowego, Następnie tę odległość należy pomnożyć przez ilość stopni których punkt chce się znaleźć. W ten sposób jeśli ma się punkt 0 czyli GMP można odnaleźć dowolną odległość kontową na kole zamachowym. Jeśli ktoś zmierzy obwód koła zamachowego niech poda go na forum. Znając obwód koła zamachowego żeby znaleźć punkt początku wtrysku nie potrzeba rozpoławiać ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze pamiętać o martwym położeniu tłoka w GMP. Tłok jest przez ułamek chwili nieruchomy, a koło zamachowe wykonuje obrót o jakiś kąt.

A jak znając podziałkę kątową wyznaczysz znak że tłok 1 jest w GMP, bo wkładając śrubokręt do tulei przez otwór wtryskiwacza to nie wiem czy można być bardzo pewnym. Ja w ten sposób starałem się ustalić czy położenie znaków na kole zamachowym jest prawidłowe i z marnym skutkiem. Może znacie lepsze sposoby, np jakiś czujnik zegarowy albo coś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest możliwość sprawdzenia czy znak 0 na kole zamachowym to jest GMP pierwszego tłoka ale na pewno nie przez otwór wtryskiwacza. Koło zamachowe jest przykręcone do wału korbowego w taki sposób że nie można tego zmienić- inaczej go nie przykręcisz i ja jeśli chodzi o zaznaczenie punktu 0 na kole zamachowym to zaufał bym producentowi. Położenie tłoka w momencie kiedy on się zatrzymuje to jest to właśnie Górny Martwy Punkt GMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z pompą hydrauliczną w c360. Wymieniłem ja na nową, bo poprzednia straciła wigor przez uszkodzony filtr. Chodziła 4 lata Tylko że teraz po miesiącu padła mi nowa . Zmeiniłem całą obudowę filtra i filtr na nowe i znowu zaczyna sie robić to samo co poprzednio, czyli traci na wydajności. Oleju nie wymieniałem ale dokładnie przefiltrowałem, nie było opiłków, bo wszystkie były na korku. Dodam, że to pompa z tucholi przeznaczona do zetorów, podobnie jak poprzednia, bo pracuje w turze i przydaje sie wieksza wydajność. Może jest jakaś przyczyna o której ja nie wiem:?: Podpowiedzcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z pompą hydrauliczną w c360. Wymieniłem ja na nową, bo poprzednia straciła wigor przez uszkodzony filtr. Chodziła 4 lata Tylko że teraz po miesiącu padła mi nowa . Zmeiniłem całą obudowę filtra i filtr na nowe i znowu zaczyna sie robić to samo co poprzednio, czyli traci na wydajności. Oleju nie wymieniałem ale dokładnie przefiltrowałem, nie było opiłków, bo wszystkie były na korku. Dodam, że to pompa z tucholi przeznaczona do zetorów, podobnie jak poprzednia, bo pracuje w turze i przydaje sie wieksza wydajność. Może jest jakaś przyczyna o której ja nie wiem:?: Podpowiedzcie

a jak wygląda sprawa z zaworem ciśnieniowym, był od starszego typu czy też przeznaczony na wyższy przepływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawdź najpierw oringi pod pokrywą górną . Ja mam założone 2 na tulejce i jeszcze jeden pomiędzy pokrywą a obudową tylnego mostuna tej samej tulejce. Pompa ma z 12 lat a jak podnoszę coś super ciężkiego to podrywa przód do góry. Oczywiście pierścienie na siłowniku też ok.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie zmieniłem, ale czy ten zawór potrafi wykończyć pompę??? Gdzie go znajdę, czy to jest ten przy pompie na deklu???

 

Witam

Mam problem z pompą hydrauliczną w c360. Wymieniłem ja na nową, bo poprzednia straciła wigor przez uszkodzony filtr. Chodziła 4 lata Tylko że teraz po miesiącu padła mi nowa . Zmeiniłem całą obudowę filtra i filtr na nowe i znowu zaczyna sie robić to samo co poprzednio, czyli traci na wydajności. Oleju nie wymieniałem ale dokładnie przefiltrowałem, nie było opiłków, bo wszystkie były na korku. Dodam, że to pompa z tucholi przeznaczona do zetorów, podobnie jak poprzednia, bo pracuje w turze i przydaje sie wieksza wydajność. Może jest jakaś przyczyna o której ja nie wiem:?: Podpowiedzcie

a jak wygląda sprawa z zaworem ciśnieniowym, był od starszego typu czy też przeznaczony na wyższy przepływ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukac tych oringów??Podnośnik to ja mam,że mucha nie siada. Nie opada nawet po długim czasie.

 

Witam,

sprawdź najpierw oringi pod pokrywą górną . Ja mam założone 2 na tulejce i jeszcze jeden pomiędzy pokrywą a obudową tylnego mostuna tej samej tulejce. Pompa ma z 12 lat a jak podnoszę coś super ciężkiego to podrywa przód do góry. Oczywiście pierścienie na siłowniku też ok.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z pompami które mają zaślepione otwory przeciążeniowe, próbował ktoś tego, bo czytałem o tym na forum ale dawno temu. Mam taką pompę, w której zaspawałem otwory w deklu i korci mnie żeby podmienić.

Ile taka "regenerowana" pompa wytrzyma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten otwór w dekielku pompy jest do smarowania a nie jako zabezpieczenie. Regeneracji pompy nie polecam bo to sprawa nie łatwa jest, wymaga dużej dokładności obrabiarek i trochę wiedzy na ten temat operatora tych obrabiarek. Lepiej kupić nową pompę i głowy nie zawracać sobie naprawami. A skąd kolega wie że pompa straciła wydajność-może gdzieś w układzie jest nieszczelność i tam olej ycieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z pompą hydrauliczną w c360. Wymieniłem ja na nową, bo poprzednia straciła wigor przez uszkodzony filtr. Chodziła 4 lata Tylko że teraz po miesiącu padła mi nowa . Zmeiniłem całą obudowę filtra i filtr na nowe i znowu zaczyna sie robić to samo co poprzednio, czyli traci na wydajności. Oleju nie wymieniałem ale dokładnie przefiltrowałem, nie było opiłków, bo wszystkie były na korku. Dodam, że to pompa z tucholi przeznaczona do zetorów, podobnie jak poprzednia, bo pracuje w turze i przydaje sie wieksza wydajność. Może jest jakaś przyczyna o której ja nie wiem:?: Podpowiedzcie

zawor znajduje sie na tej pokrywie na ktorej znajduje sie pompa, ale kolega jumiko' słusznie tu zauważył zreszta pisałem we wcześniejszych postach o wymianie pompy hydraulicznej, jesli zdjąłes ta pokrywe, wystaje tam taki króciec wyciągnij go z pokrywy założ nowe oringi, bo słabsze cisnienie mogły jeszcze znosic ale udeżenie' z nowej mogły nie znieść,jest jeszcze jeden taki króciec na łaczeniu korpusu podnośnika z tylnim mostem tam też mogło się tak stać, polecam sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę teraz tego znaleźć ale na forum było o tym, że ludzie zaspawywali otworki i pompa smigała jak nówka, tylko chciałem się upewnić czy dobrze robię i czy to mam sens.

Zbych1001 co niby miało by być smarowane przez te otworki, jak pompa pracije cały czas w oleju, który tłoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zaspawać te otwory, tylko nie licz na jakieś mega przyrosty ciśnienia. Przecież i tak nic nie tracisz, a zawsze coś zyskasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez te otworki smarowane są łożyska igiełkowe z tej strony pompy.Jeśli pompa ma przecieki wewnętrzne to igiełki są smarowane, ale jeśli jest nowa to przecieków nie może być i gdy zaślepi się te otwory to łożyska nie mają smarowania albo mają je bardzo słabe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za cenne wskazówki. W najbliższym czasie się tym zajmę i zobacze z jakim skutkiem. Pozdro

 

Witam

Mam problem z pompą hydrauliczną w c360. Wymieniłem ja na nową, bo poprzednia straciła wigor przez uszkodzony filtr. Chodziła 4 lata Tylko że teraz po miesiącu padła mi nowa . Zmeiniłem całą obudowę filtra i filtr na nowe i znowu zaczyna sie robić to samo co poprzednio, czyli traci na wydajności. Oleju nie wymieniałem ale dokładnie przefiltrowałem, nie było opiłków, bo wszystkie były na korku. Dodam, że to pompa z tucholi przeznaczona do zetorów, podobnie jak poprzednia, bo pracuje w turze i przydaje sie wieksza wydajność. Może jest jakaś przyczyna o której ja nie wiem:?: Podpowiedzcie

zawor znajduje sie na tej pokrywie na ktorej znajduje sie pompa, ale kolega jumiko' słusznie tu zauważył zreszta pisałem we wcześniejszych postach o wymianie pompy hydraulicznej, jesli zdjąłes ta pokrywe, wystaje tam taki króciec wyciągnij go z pokrywy założ nowe oringi, bo słabsze cisnienie mogły jeszcze znosic ale udeżenie' z nowej mogły nie znieść,jest jeszcze jeden taki króciec na łaczeniu korpusu podnośnika z tylnim mostem tam też mogło się tak stać, polecam sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielokrotnie spotykałem się z wymianami pomp podnośnika przez użytkowników które niewiele co pomagały lub na krótko.Ważny jest ten zawór przy pompie czy on w ogóle utrzymuje prawidłowe ciśnienie i czy jest szczelny jeżeli nie to należy wymienić na nowy ( WAŻNE -w nowym trzeba sprawdzić ciśnienie bo zazwyczaj jest za wysokie które z czasem zniszczy pompę - wyregulować ciśnienie na 12MPa+0,5 .no tutaj należy posłużyć się już przyrządami.) Istnieją jeszcze przypadki nieszczelności przewodów(niekiedy trudno widoczne pęknięcia które pod ciśnieniem roboczym rozchodzą się , miałem przypadek że pękła ta rurka która idzie od dołu w tylnym moście do podnośnika do góry - dopiero po założeniu specjalnego przyrządu i pod wytworzeniem ciśnienia roboczego ujawniło się) i innych połączeń np. oringi, tulejki, śruby drożne i podkładki . Zdarza się też że rozdzielacz traci ciśnienie - wypracowane elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...