Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co pamietam to w tych omegach niebiesko bilay szedl do kontrolki. a zielony to albo masa albo obrotomierz ale wydaje mi sie ze masa. nie podlaczaj go i sprawedz czy laduje jak nie to sprobuj do masy go dac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź bo ja tylko myślałem jak można by podłączyć te cienkie ale teraz mam to już rozjaśnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem ten alternator dziś rano dając niebiesko-biały na kontrolkę a czerwony na + i jest ok (tak mi się zdaje) bo kontrolka gaśnie praktycznie zaraz po odpaleniu i napięcie waha się na wolnych-wysokich obrotach 13,3V-13,9V. Otóż został mi jeszcze zielony przewód który dla eksperymentu dałem na masę i po odpaleniu kontrolka się paliła jak i na wysokich obrotach a napięcie wynosi niezależnie od obrotów 12,8V. Wnioskuje z tego,że pierwsza kombinacja jest ok, ponieważ obudowa alternatora chyba robi za masę (no bo przecież alt jest przykręcony do kadłuba silnika). Jak to jest u was z tym napięciem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam altek boscha z forda i napięcie niezależnie od obrotów 14,4v (nowy regulator ze szczotkami założyłem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś zorałem trochę pola i pojawił się problem ,mój 3P zaczął tracić moc jak chwilę postoi ostygnie jest ok ale gdy znów się rozgrzeje problem się pojawia ? czyżby uszczelka pod głowicą a może coś z pompą paliwową? Nie wiem za co się zabrać ,parę lat temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą ale wtedy gasł czy był zimny czy ciepły . Od tamtej pory mój 3P nie miał łatwo ale wszystko było ok .Jakieś rady ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest ogólny stan silnika i ile ma już napukane mtg od ostatniego remontu. Może jak mocniej dostanie po garach to lekko zacierają się już panewki i dlatego ma trudniej się kręcić. Weź to pod uwagę. Jak będzie rozgrzany to na wolnych obrotach nawt móglby zgasnąć na skutek nagłego zatrzymania się wału. Mam nadzieje że to nie to, ale mozliwość taka chyba istnieje. Niech się jeszcze ktoś wypowie na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez tak bylo ciagnik slabl strasznie jak dluzej podrobilem np jak bronowalem po oranym ale dalo sie w pizde na postoju i przelecialo a potem coraz czesciej trzeba bylo pompowac powymienialem filtry nawet przewody na koniec calkiem nie chcial zapalic i wzialem pompe po regeneracji i jest dobrze to byla wina pompy nie wiem ale sprawdz jeszcze dokladnie ta uszczelke... bo jak to nie pompa troche kosztuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LUKEX zobacz kilka postow nizej o wtryskach tez gosciowi slabl ciagnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukex kiedy czyściłeś filtr powietrza i wymieniałeś oleju i paliwa jak nie to to masz opad paliwa możliwe że któraś sekcja w pompie padnięta

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej prawdopodobne jeśli dzieje się to sporadycznie to zatkany przewód paliwowy lub pompka zasilająca.

Trzeba zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy a więc sprawdzenie wtrysków, wymiana filtra paliwa, bo on w 3P szczególnie wpływa na moc silnika, czyszczenie filtra powietrza, sprawdzenie drożności rurek paliwowych. Dziwne że słabnie jak się rozgrzeje a na zimnym jest ok?

Możesz jeszcze zobaczyć na pracującym silniku czy po poluzowaniu nakrętki przewodu przy wtryskiwaczu czy silnik będzie inaczej pracował. Jeśli nie to wtryskiwacz padnięty lub któraś sekcja niedomaga.

Nastpnie mozna wymienić olej dla pewności, a jak będzie od kogo to podmienić pompę paliwa i zobaczyć co wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam zamontowany alternator od fiata i regulator też fiatoski. Jak to podłączyć żeby gasła kontrolka jak ładuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak od 125p wiozłeś to tam był jeszcze przekaźnik na kontrolkę (tak samo stary poldek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy to jest alternator od fiata czy orginał od 60-tki bo to ciśgnik znajomego. A jak orginał to da rade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatm

Jestem nowy na tym forum i mam dwa problemy ze swoją 60tką.

1. Mam wyciek oleju z tylnego mostu, a dokładnie z tego miejsca przy ramionach od podnośnika tu gdzie montuje się cięgno do TUZ. Mam zalany cały most. Strasznie to wygląda. Powiedzćie co zrobić i jak sie do tego zabrać ???

2. Drugi problem jest taki: jak odpale ciagnik i puszczę sprzęgło całkowicie to na wolnych obratach słychać ze skrzyni taki chrobotanie dziwne. jak dodam gazu to ustaje i jak wcisnę sprzęgło nawet lekko to też ustaje.

Co to może być i jak ztym walczyć ???

 

Z góry dzięki i POZDRAWIAM FORUMOWICZÓW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc od początku. Jeśli dobrze rozumię to olej leje się z 2str.tam gdzie są ramiona podnośnika?czy tam gdzie jest drążek skrętny.?Ale tak czy inaczej oringi nowe i gotowe ale żeby je wymienić trzeba cały plecak zdjąć.

A co do drugiego to hałas dochodzi ze skrzyni biegów czy z obudowy sprzęgła.?Bo na moje to może sprężynka strzeliła przy łapce krótkiej lub długiej.i na małych obr.klekota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być łożysko sprzęgłowe rozbite musisz rozpołowić i zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak zalany cały tył że napewno wiem o drążku skrętnym bo on jest najdalej i z niego napewno.

Dodatkowo wydaje mi się że z ramioon też ale tym bedę sie martwił później.

 

A do drążka skrętnego trzeba zrzucać plecak ???

 

Wydaje mi się że to lożysko sprzęglowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Łożysko sprzęgłowe? masz na myśli łożysko oporowe-włączejące sprzęgło. Jeżeli ono będzie uszkodzone to będzie je słychać na wciśniętym sprzęgle, im lżej wciśniesz tym bardziej byłoby je słychać. Wg mnie coś jest w skrzyni. może jakiś wałek albo tryb ma luz. Ty kupiłeś ten ciągnik teraz czy miałeś wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano jestem posiadaczem tego sprzetu od wiosny ad 2009. Cały czas było słychać i jest do tej pory. Od wcześniejszego właściciela wiem, że obudowa jest wymieniona bo miał kraksę.

Tak poza tym wszystko jest ok. Jak na te pieniądze to i tak jest bardzo dobrze. Przecież to w końcu tylko 60-tka

 

Tak chodzi mi o łożysko oporowe

 

Powiem jeszcze, że mam problem z wyłączeniem WOM'u z ostatniej dolnej pozycji. Nie mogę skurczybyka wyrwać. Muszę się nieźle o męczyć żeby wyłączyć. Na innych pozycjach chodzi ok. i włącza się też lekko.

 

A co to mogło by być w skrzyni ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to żeby sprawdzić łożysko oporowe to najlepiej włożyć łape przez okienko i poruszać w ta i we wta i będzie wszystko jasne.

A co do WOMu to spróbuj wyregulować śrubą tą pierwszą z brzegu.

A drążek skrętny można wyjąć bez zdejmowania plecaka poprzez odkręcenie pokrywki i wkładki każde z nich jest przykręcone na dwie śruby.Po tym można bez problemu wyjąć drążek. Ale wtedy będziesz mógł wymienić dwa oringi po bokach.A pozostają jeszcze dwa po środku, a żeby je zmienić ,to trzeba zdjąć plecak i całe flaki wywalić żeby wybić rure zębatą dźwignię wraz z tulejami itd.wygląda że to pierdoł a jest strasznie dużo roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to żeby sprawdzić łożysko oporowe to najlepiej włożyć łape przez okienko i poruszać w ta i we wta i będzie wszystko jasne.

A co do WOMu to spróbuj wyregulować śrubą tą pierwszą z brzegu.

A drążek skrętny można wyjąć bez zdejmowania plecaka poprzez odkręcenie pokrywki i wkładki każde z nich jest przykręcone na dwie śruby.Po tym można bez problemu wyjąć drążek. Ale wtedy będziesz mógł wymienić dwa oringi po bokach.A pozostają jeszcze dwa po środku, a żeby je zmienić ,to trzeba zdjąć plecak i całe flaki wywalić żeby wybić rure zębatą dźwignię wraz z tulejami itd.wygląda że to pierdoł a jest strasznie dużo roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko sprawdzę. Tak myslałem, ale nie miałem dobrej metody. Spróbuje po Twojemu. Zobaczymy co z tego będzie.

 

A z WOM'em to myślałem wlaśnie o bezpieczniku lub zrąbanej dźwigience. Ale łatwiej najpierw bezpiecznik sprawdzić.

 

Bo w końcu kto pyta nie błądzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z ramionami od podnośnika ???

żeby tam uszczelnić to trzeba plecak zrzucać ???

Bo nie wydaje mi się żeby olej z wałka skrętnego zalewał i te ramiona, bo tam też jest mokro

 

A może się mylę. Najpierw biorę się za wałek skrętny i łożysko i bezpiecznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...