Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar założyć wąskie koła do C-360 tylko nie wiem jakie byłyby najlepsze .Proszę o radę.A może ma ktoś takie koła do sprz edania
Witam ,jestem nowy na tym forum.Po zajmującej lekturze doszedłem do wniosku , że jesteście w stanie podpowiedzieć mi, czy założenie do c-355 wąskich kół da coś żebym mógł używać maszyn ( do ziemniaka ) o rozstawie rzędów 75 cm.Czytałem wiele na ten temat , że nie ma wtedy zielonych przy kopaniu . Z góry dziękuję Remik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

REMIK123

na temat ziemniaków nic Ci nie podpowiem bo ich nie sadzę a koła wąskie chciałbym założyć do uprawy buraków i oprysku zbóż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę trochę podpowiedzieć w temacie.

Mam założone do C4011 wąskie koła. Rozmiar 12.4/32 czyli takie jak w np. 3512. Czxy felgi będą pasowały od 3512 tego nie wiem.

Co do uprawy ziemniaka to faktycznie jest lepiej na wąskich. Przy samych już zabiegach agrotechnicznych ciągnik lepiej pasuje do redlin. NIe wspominam już o gnieceniu łęcin ziemniaka gdy są już duże. Pozatym duży ciągnik ma więcej siły i jest mu lżej ciągać niektóre maszyny, np redła. Gdy jest mokry rok to wszystko ok i C330 starcza w zupełnoiści. ale jak jest twardo to mocniejszy ciągnik nawet dymka nie puści. Co do uciągu na wąskich kołach to może w mokrym terenie jest on mniejszy, ale jeśli opony będą miały dobry bieżnik to będą 100 razy lepsze niż szeroki łysole. Wiem to już z własnego doświadcczenia. Tylko w pracach np z agregatem ciągnik ma trochę ciężej niż na szerokich kołach, ale również daje radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki marcin.go.Chodziło mi bardziej o to czy przy redlinach 75 cm.(standartowo dla dla starszych ciągników 66 cm.) nie będę niszczył redlin albo naci ziemniaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To musisz tak dopasować rozstaw tych kół aby pasowały w międzyrzędzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak (czym) reguluje się ten rozstaw ?

jest pare sposobów skręcania , popatrz na koło i zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła składa się z opony felgi i z "gwiazdy"(środkowy element felgi). Można różnie skręcić gwiazdę z felgą, jak też gwiazdę można na dwa sposoby przykręcić do piasty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do kolegi deidzi2d zamist kombinowac z dodatkowym silownikiem zmien ten ktory jest orginalnie na silownik od zetora 7211 ma on wieksza srednice i bedzie dzwigal bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę kombinował.Przy tej cenie ziemniaka nie mogę pozwolić sobie na zielone bulwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "nikt" zastanowie się nad takim rozwiązaniem. Chociaż to są dodatkowe koszta (trzeba kupic silownik). Natomiast wspomagający już mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do kolegi deidzi2d zamist kombinowac z dodatkowym silownikiem zmien ten ktory jest orginalnie na silownik od zetora 7211 ma on wieksza srednice i bedzie dzwigal bez problemu
Witam.Według mnie to by trzeba by było również zmienić ciśnienie oleju w hydraulice ale czy pompa wytrzyma?Kuzyn założył pompę od zetora żeby zwiększyć wydatek oleju do tura.Trzeba było coś tam zeszlifować bo tak oryginalnie nie pasuje.Nie widziałem jak robił,tylko mi opowiadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZY KTOŚ MÓGŁBY MI NAPISAĆ JAKIE ROZMIARY OPON DO UPRAWY MIĘDZYRZĘDOWEJ BĘDĄ PASOWAĆ DO C 360 Z GÓRY DZIĘKUJE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cisnienia nie musisz zmieniac wystarczy wieksza srednica tloka. (prawo Pascala) cisnienie w ukladzie samo sie zwiekszy pod obciazeniem bo pompa generuje wydatek a nie cisnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie w układzie się zmieni, ale będze nad tym czuwał zawór redukcyjny, który nie pozwoli na nadmierny jego wzrost.

Coby nie było pomysł z zastosowaniem większego cylindra i tłoka ma sens, bo będzie możliwość podnoszenia większch ciężarów, na ile pozwoli zawór. Zmniejszy się jdnak szybkość podnoszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie zmieni sie szybkosc podnoszenia ale sa pompy do c360 o wiekszej wydajnosci

i wlasnie cala rzecz polega na tym ze bez zwiekszania cisnienia a po zwiekszeniu srednicy rosnie udzwig ale niestety kosztem szybkosci

i jeszcze jeden maly myk jesli ktos mila pompe od c 360 w reku, to ma ona otwory technologiczne 2 w tynej pokrywie 1 z przodu nad walkiem napedu

zaslepienie ich podnosi wydajnosc pompy a jesli jest zdechnieta to na jakis czas reanimuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam zamiar porawić udźwigw c 360 poprzez dołożenie zewnętrznego siłownika wspomagającego. Problemem jest przyłączenie do niego zasilania olejem. W którym miejscu w pokrywie skrzyni będzie najlepiej wykonać przyłącze aby nie osłabić pokrywy?? Może ma ktoś jakąś koncepcje??

a wiec tak najmniej szkod zrobisz wiercac otwor pod siedzeniem nom w tej plaszcyznie bynajmniej,ale takie miejsce wybierz zebys latwo mogl sie polaczyc z przewodem zasilajacym orginalny silownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam taki problem ze jak wlacze prawy kierunkowskaz to ladnie miga tylny i przednia jak wlacze lewy to tylny kierunkowskaz miga ok ale z przodu miga mi postojowka, a jak wlacze stacyjka postojowki to czestotliwosc migania zmnijesza sie

 

zrobilem rekonesans, sciaglem schemat instalacji do c360

rozkrecilem deske, wyciaglem budke z bezpiecznikami zeby zobaczyc czy wszystko jest zgodnie z schematem i generalnie wszystko jest okale np powinien isc od 54 w stacyjce do bezpiecznikow kabel a u mnie idzie od 30 nie wiem czy to moglobybyc przyczyna?

troche sie mi to dziwne wydaje bo jak miga mi z przodu postojowka to i tylna tez powinna bo one sa na jednym podpieciu

 

a i jeszcze pytanie teoretyczne na akumulatorze jest minus podpiety do ciagnika znaczy masa i plus do rozrusznika i teraz wszytskiie kabelki ciagna plusa no bo masa jest na ciagniku, ale jak leci ladunek z plusa do minusa czy na odwrot?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektron "leci" z minusa do plusa. nie rozbieraj instalacji poprostu nie masz robrego przejscia w lampie, wymień żarówki i sprawdź czy dochodzi masa i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjalem zarowke kierunkowskazu, przetarlem ja i togniazdo gdzi esie ja wklada tez i wlozylem i dziala normalnie!

ale strasznie mnie dziwi czemu jak ona nie miala masy to postojowka migala jak kierunkowskaz? i to nie bylo jakies tam przerywanie czy mruzenie tylko normalnie migala jak kirunkowskaz!

 

Druga sprawa jak podlaczacie przerywacz bo u mnie jets tak:

kabelek ze skrzynki bezpiecznikow do oznaczenia "+"

a z "L" do wlacznika kierunkow

 

dodam ze na ncie wyczytakem ze do wlacznika powinno isc z "P" ale jak tak zrobie to nie dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie najperw od skrzynki do przerywacza zasilanie pozniej od przerywacza do przelacznika ( srodkowe zlacze ) reszta to po kolorach ktory i gdzie lewo czy prawo latwizna no i oczywicie od kontrolki dochodza jeszcze kabelki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zacisk 30 od stacyjki powinien być połączony z plusem akumulatora na rozruszniku. Zaciski 15 i 54 są połączone w stacyjce , można je zamieniać , jeden łączy sie z kontrolką ładowania , drugi ze skrzynką bezpieczników. A czy ktoś wie jaka jest średnica cylindra podnośnika zetora 7211 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wynika z tego że po zamontowaniu go do c-360 udżwig wzrośnie o 26,5% przy tym samym ciśnieniu w układzie hydraulicznym. Ciśnienie oczywiście się nie zmieni jeśli nie będą ruszane zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...