Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

zapomniałem wspomnieć że ja mam tą pompkę zasilającą z rolką ten starszy typ, dzisiaj zawiozłem tą pompę wtryskową do pompiarza niech zrobi ją porządnie i święty spokój na następne 20 lat, silnik po kapitalce więc cza dołożyć jeszcze parę groszy w całość i ma chodzić wiosna się zbliżą cza docierać maszynę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 'wodzums' - po wyjęciu zwolnic należy z prawej strony odkręcić osłonę łożyska i blokady (odłączyć przedtem blokadę z cięgła). Trzeba uważać gdyż sprężyna od blokady mocno odbije. Wyjmujemy sprzęgło blokady. Z lewej strony też odkręcamy osłonę łożyska z simmeringiem. Następnie odkręcamy i wyjmujemy obudowę łożyska z łożyskiem stożkowym po obu stronach, po czym wyjmujemy cały kosz satelit z kołem talerzowym (trochę waży). Zostaje tylko potem odbezpieczenie i odkręcenie nakrętki trzymającej koło ataku. Jakoś tak to chyba było, w razie czego niech ktoś mnie poprawi (dawno już to robiłem). PS. ważna jest prawidłowa regulacja nowych kół po zamontowaniu. Polecam koła od Zetora (ciszej pracują).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuę Panowie za pomoc. Koło atakau i tależowe już wymontowane. Pozostaje kwestia ustawienia kół po montażu. W instukcji napraw jest mowa o odchyłkach a,b,c,d przy doborze stosu podkładek, lecz rysunek jest nieczytelny i nie widać, które to odchyłki. Może ktoś dysponuje takim rysunkiem z zaznaczonymi odchyłkami? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do odchylek to rysunki sa marne chyba wszystkie ale te odchylki to musisz miec oznaczone na kolach zebatych a jak niema to nic nie ustalisz.

musisz idealnie ustawic zaglebienie walka atakujacego tzn aby idealnie cala szerokoscia zazebial z kolem talerzowym i nastepnie luz miedzy zebny 0,15-0,20 i powinno byc ok o ile kola sa dobrze sparowane fabrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu kół można w miarę sprawnie sprawdzić czy będą cicho chodziły (ja tak ustawiałem), trzeba szybko pokręcać ręką dużym kołem w jedną i drugą stronę i słuchać czy współpraca kół odbywa się cicho. Trzeba przy tym zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie dźwigni reduktora (polowe - luz - szosowe), bo to może zmylić jeśli ciągnik nie jest rozjechany między skrzynią a tylnym mostem. Jeśli stare tryby cicho pracowały, to nie kombinowałbym nic z podkładkami ustalającymi koło ataku, natomiast luz międzyzębny ustawia się na papier (np. ze zwykłej gazety) składając go między tryby i przekręcając. Papier nie może być przecinany. Za ciasne skręcenie objawi się cięciem papieru jak nożyczkami. Najlepiej ustawić z początku trochę ciaśniej a potem popuszczać minimalnie aż przestanie ciąć papier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje sie ktoś w kosztach podstawowego remontu silnika chodzi mi tylko o tłoki tuleje pierścienie uszczelki oleje + robocizna jaki to będzie koszt i jakie zestawy naprawcze te tańsze czy jakieś droższe choć z natury wiem ze tanie mięso psy jadają ale czasem się nie sprawdza jeżeli jakieś tańsze to jakie firmy tak a jakiej nie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regeneracja głowic 4*100 jak tulejki pod wtryskiwacze są dobre a jak nie to 4*120 =400 lub 480

regeneracja korbowodów 100

regeneracja pompy wtryskowej 350

sprawdzenie i regulacja wtryskiwaczy 30

szlif wału 160 + panewki

a resztę w sklepach jak wyżej

a co do ceny robocizny ile orientacyjnie bierzecie za kapitalny remont silnika jak właściciel podstawi kompletny ciągnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja oddałem do zakładu cały silnik

jeśli wał nadaje się do szlifu to remont wynosi 2800

w cene wliczone szlif wału głowic tłoki tuleje zawory regeneracja pompy wtryskowej czyli silnik zrobiony od podstaw

uważam że warto bo wziać mechanika i latać za nim i za częściami kilka dni to strata czasu

tak samo robiłem silnik w tym roku od 385 tylko że za 3500

oba ciągniki właśnie sie docieraja i czekaja na robote w polu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamarzł mi silnik, a powodem było nie spuszczenie wody z ukłądu chłodzenia. Nie ma mnie przy nim w tej chwili ale podobno nie uruchamia się.

Co teraz zrobić, rozmrażać go jakimś grzejnikiem, czy czekasć aż samo się roztopi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po oględzinach stwierdziłem, że wywaliło korki z głowic skrajnych, czyżby w środkowych korków nie było?? Miałem zamiar przekręcić ręcznie wałem, ale sobie odpuściłem bo nie wiadomo co w środku. Myślę żeby wepchnąć go do obory to może powoli roztaje.

Jeśli miał ktoś podobny przypadek proszę o opinie co i jak oraz jak zakończyła się ostatecznie sprawa zamarzniętego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam błotniki tylnie do ursusa c-360. Nie są pordzewiałe, stan oceniam jako BDB. Cena jaka mnie interesuje to 350 zł. Tel. 695940506 GG 10695807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema , odnosnie tego zamrozenia, przerabialem to tydzien temu, ja pojechalem w trase a ojciec zapomniał spucic wode bo była ładna pogoda a w nocy przyjeb,,,, jak na ironie dwa tyg temu robilem silnik, zn cała gore, zestawy naprawcze nowe głowice wtryskiwacze, nowy filtr powietrza, mruczał jak kotek a tu pasztet, wepchnałem go do obory ba holu ciapkiem, dwa dni i odmarzł, wypchneło wszystkie korki te od spodu, w strone do kanału olejowego, i korki te skrajne i miedzy głowicamii tez rozebralem wymiana oleju i filtra nabicie korkow skrecanie i chodzi wiec u mnie nic powaznego nie było licze ze u Ciebie marcin tez bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaworaski, u mnie niestety nie jest tak różowo. Skrajne głowice ocalały bo wypchnęło korki, ale tylko po jednym z każdej,l ale środkowe popekały. Tak zamrzło, że podniosło do góry wspornik dzwigienek zaworowych. To mówisz, że powinny być również korki od wewnątrz do kanałów olejowych. Widaću mnie siedziały mocno. Strach dajej rozbierać bo to wiem narazie po zdjęciu dekli zaworowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak miałem szczescie w nieszczesciu bo nowe głowice i korki nie były zardzewiałe wiec wypchneło, tylko nie skuło na kamien, bo w chlodnicy był lod ale w srodku woda tak tez i w wężu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to kamień. Chłodnica, wężę, wszystko skute lodem, ale czego się spodziewać jak mróz był ponad - 10 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze głowice to pikus powiedzmy , gorzej jak gdzies blok rozsadziło lubi za pompa wtryskowa lub za rozrusznikiem z tego co wiem, no musisz przejrzec czy gdzies ci ewentualnie nie rozwaliło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak roztaje to się przyjże dokładnie. Po wstępnych oględzinach blok zzewnątrz wygląda na cały, nie wiadomo jak w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz sprawdzic czy nigdzie wiecej nie rozwaliłóo to sprawdz w ten sposob ze, jak zdejmiesz głowice, spusc olej i odkrec miske olejową, i pusty blok zalej gorącą wodą , wtedy jesli spojrzysz od spodu i wokół bloku sprawdzisz gdzie nie daj boże mogło pęknąć , stara metoda ale działa zrobiłem tak przy c 330

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar się za to zabrać w sobotę, ale straszą znowu zimą więc nie wiem czy jest sens. Jeśli wleje wodę do bloku to może ponownie zamarznąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz mowilem o goracej, zajrzysz czy nigdzie nie leci nie pękło i spuscisz, nie sadze by zdazylo zamarznac przez ta chwile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wkładał ktoś do silniczka zestawy GMP?? Chodzi to u kogoś z forum????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkladal u mnie mechanik i twierdzil ze bez rewelacji [ma odpowiedni sprzet do sprawdzenia]i mial racje -bierze delikatnie olej ale 2tys mtg przepracowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Wkładał ktoś do silniczka zestawy GMP?? Chodzi to u kogoś z forum????

Nic ciekawago ale podobno Mahle też zeszło na psy i przepakowuje tajlandzkie podróby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...