Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

Sąsiad w swoim C-360 od kilku lat ma jeden 12V/72Ah i rozrusznik z przekładnią. Zestaw jest tak sprawny że zapomniał że jeździ na jednym akumulatorze.

Nie zakładajcie do ciągników akumulatorów większych niż oryginalne bo będą niedoładowane, czasy kiedy jeden ciągnik obrabiał również gospodarstwa sąsiadów już dawno minęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "tekmie" jak masz ten akumulator 125 Ah to masz do tego prądnice czy alternator. Nie wiem czemu ale jak ludzie mają jeden akumulator to zakładają alternator a jak jest po staremu czyli dwa akumulatory po 6 V to wystarcza prądnica. Alternator lepiej ładuje ale przecież akumulator np 125 Ah ma mniejsząpojemnośc niż akumulator 6 V, który ma 185 Ah.

Pozatym to przez 1,5 roku jeździłem na akumulatorze 65 Ah i ciągnik odpalał, ale urwał się przewód od elektromagnesu i spadł na masę całkowicie go rozłądowując (tak przypuszczam) bo pozatym jak mierzyłem to jedna cela wogóle nie trzymała napięcia. Kupiłem używany 82 Ah i było dobrze dwa tygodnie po czym nie chce na nim odpalać. Napięcie trzyma 12.4 V jak go podłącze pod prostownik to prąd łądowanie w pół minuty spada z 10 do 2 A. Napięcie ma 13 V światła świecą a nie chce odpalić. Może wymiana elektrolitu by pomogła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja mam jeszcze fabryczne(od nowości) prądnicę i rozrusznik.Tu prezentowałem film z moimi problemami oraz wynikami ładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jka pozakładasz halogeny lub jezdzisz dużo z dwoma przyczepami na krótkich przebiegach to faktycznie do ładowania prądnica jest troche kiepska. Do pracy w polu gdy nie korzystasz praktycznie z żadnego odbiornika, a odstępy między zapalaniem silnika są duże wystarcza bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem wczoraj napięcie ładowania prądnicy i wynosi 13.6V przy obrotach ok 1200.

Patrzyłem też ten akumulator 12V i jak go zwarłęm brzeszczotem to jedna cela obok plusa się gotowała. Wyczytałem, że to oznacza jej przerwę i tak se mysle jakby ją zasypać opiłkami żeby miała zwarcie i szeregowo dać akumulator 6V to ruszy??

Kiedyś podłączyłęm akumulator co miał10.6 V i jedną 6V i nie palił za nic mimo napięcia 17V ciekawe czemu.

Nie ominie mnie wymiana aku na nowy ale chcę trochę pokombinować.

Wczoraj odpaliłęm ciągnik na aku 12V 55Ah więc może wystarczy jak kupię 12V 80Ah??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Eksperymentujemy na własne ryzyko.Tylko że to może być pęknięcie u samej góry.

marcin.go Wczoraj odpaliłęm ciągnik na aku 12V 55Ah więc może wystarczy jak kupię 12V 80Ah?

Zwróć uwagę na prąd rozruchu.Przy mniejszej pojemności po prostu wykonasz mniej prób rozruch co w okresie chłodów(zimy) może być już problemem.Ale to są Twoje pieniądze i ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Pomocy

 

Skąd może się brać ciśnienie w chłodnicy???

 

Macie jakieś pomysły oprócz uszczelki pod głowicą???

jak najszybciej zdiagnozować???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawdź, czy głowice nie mają pęknięć. Kiedyś widziałem taż przypadek pęknięcia tulei cylindrowej u samej góry, tam gdzie nagar się gromadzi. Pęknięcie było widać dopiero po oczyszczeniu nagaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie o akumulator. Mam do wyboru albo dwa akumulatory 6V (195Ah lub 165Ah) firmy nie pamiętam lub jeden 12V 15Ah Centra futura. Za dwa muszę dać 480 zł a za jeden 403 zł.

Czy prądnica jest stanie naładować jeden akumulator 12V bo piszą że potrzebny jest alternator skoro dwie 6V prądnica ładuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Instalacja jest 12V i w normalnych warunkach prądnica daje radę naładować akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem a mianowicie podnośnik przestał mi nagle działać,nic nie reaguje,pompa chodzi bo tura podnosi a chciałem agregat prondotworczy podczepić a tu nie chce unosić.Co sadzicie co mogło się stać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy dzwignia od systemu pracy się nie przestawiła i czy sama wajcha od podnośnika jest prawidłowo przykręcona. Jeśli tak to pozostaje ci zdjąć plecak, prawdopodobnie wypadł któryś bolec w mechanizmie sterującym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przypuszczam że coś musiało wylecieć bo działało do końca aż do momentu kiedy to po wertepach troszkę pojeździłem;)Będę miał trochę czasu to zdejmę plecak i zerknę co tam mu dolega;)dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze pytanie o akumulator. Mam do wyboru albo dwa akumulatory 6V (195Ah lub 165Ah) firmy nie pamiętam lub jeden 12V 15Ah Centra futura. Za dwa muszę dać 480 zł a za jeden 403 zł.

Czy prądnica jest stanie naładować jeden akumulator 12V bo piszą że potrzebny jest alternator skoro dwie 6V prądnica ładuje?

Wybierz 2x6Vx195Ah, prądnica da radę i w zimie jak znalazł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pewien problem z doborem tulei do tłoka?

Otóż posiadam tłok o numerach: 50503070..

..Chcę zamówić tuleje przez internet...tylko nie wiem jakie??

Nie wiem czy to jest tłok do tulei nominalnej??...czy jakiejś po szlifie??

Jeśli ktoś wie, naprawdę proszę o szybką pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tłok nominalny. Naprawczy ma nr. 0050/50-396/0. Ważne jest jakiej grupy selekcyjnej jest tłok: A,B,C LUB D. Każda grupa to róznica w średnicy tłoka 0,012 mm. Po co kombinować nie lepiej kipić kompletne zestawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te tłoki, które mam są nowe jeszcze nie używane razem z pierścieniami polskiego bicia, więc nie opłaca mi się kupić pełnego zestawu...

A w którym miejscu na tłoku mogę szukać tej grupy selekcyjnej?? Ponieważ na wierzchu nigdzie nic nie pisze, a tam gdzie były te numery 50503070 nic innego nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie, otóż tulei o takich samych numerach nie ma...jakie numery musi mieć tuleja..zazwyczaj różnią się one 4 ostatnimi cyframi...

...i gdzie znajdę tą selekcję tłoka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grupa selekcyjna jest nabita na denku tłoka. Duża litera. Pierścienie do każdej grupy są te same czyli tu masz problem z głowy. Na tulei grupa też jest nabita od góry na kołnierzu. Tuleje i tłoki nominały maja tylko te numery co ci podałem a różnią sie nabitym znakiem A,B,C,LUB D. Będe miał chwile wstawie ci linka z instrukcją. Możesz zmierzyć tłoka i samemu ustalić grupe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki mam problem otóż mam możliwość kupienia siewnika pneumatycznego 3 metrowego do C 360. Tylko jest problem a mianowicie wentylator owego siewnika współpracuje z 1000 obr wom. I tu moje pytanie czy jest sens sianie takim siewnikiem z 540 0br wom ? Lub czy w jakiś sposób można uzyskac podobne obr wom w c 360?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować zastosować przystawkę od cyklopa, ma chyba przełożenie 2:1 na pompę. Nie wiem tylko, czy dasz radę ten siewnik uciągnąć - swoje waży, dodaj do tego ziarno w skrzyni. Chyba, ze jest to jakiś bardzo mały siewnik. Rozwiązaniem może być zakup MTZ-a, który ma 540 i 1000 obrotów wałka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko ponad rok temu zakupiłem ursusa c 360 i martwi mnie jego głośne wycie tylnego mostu choc nie jest to rzadkosc w c 360 ale chciałbym cos z tym zrobic i właśnie zmierza do tego moje pytanie Czy do c 360 pasują tryby od jakiegoś Zetora i wtedy nie ma takiego wycia???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...