Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku przeważnie jedziemy po nazwach katalogowych, czyli jak wodzik to wodzik, mówisz tylko dodatkowo, że do skrzyni, i które biegi obsługuje, jak i reduktor oraz WOM z pompą, toż to też na wodzikach pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie, wyp........łem cały ten szajs, wymyłem wnętrze jak sie dało i nowy olej wlałem, całe szczęście, że nie podłączałem nic do hydrauliki zew. tego traktora, a może wtedy bym właśnie zauważył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu ;olej jako cięższy od wody i nie mieszalny z nią pozostaje na dnie skąd zapewne pompa go czerpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak swoją drogą to dzięki że mi przypomnieliście o oleju w skrzyni.

Będe musiał dziś sprawdzić bo przez 3 lata dużo kiprowałem a oleju nie sprawdziłem ani razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po prostu ;olej jako cięższy od wody i nie mieszalny z nią pozostaje na dnie skąd zapewne pompa go czerpie.

 

Akurat jest na odwrót niż piszesz. Olej jest lzejszy! Pompa musiala tloczyc wode.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jest tak jak pisałem ;olej przekładniowy ma większy cieżar właściwy od ciężaru wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrob sobie doswiadczenie. Wlej olej przekladniowy do wody i zobaczysz co sie stanie. I nie wprowadzaj ludzi w blad!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie trzeba robić doświadczenia Kupując olej w 30 litrowym pojemniku można przeczytać na nim 27kg Oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Witam. Kupiłem nie dawno C-360 z 86r. Podobno wszystko oryginalne. Mam katalig części ale wiele z niego sie nie dowiem i potrzebuję Instrukcję obsługi Chodzi mi konkretnie o pompę podnośnika. Nie miałem wczesniej doczynienia z c-360 wiec prosze o pomoc. Jest tak jak by nie było stopu. Jak ciągnę tą dzwignie bilżej błotnika do tyłu to podnosi ale potem sie opuszcza jak nie trzymam. No i jeszcze jedno. Pompa podnośnika działa tylko wtedy jak lewa dzwigienka jest opuszczona na max do dołu inaczej nic nie ma i wtedy jednoczesnie chodzi wałek przekażnika . Bardzo proszę o odpowiedz najlepiej na meila silver_monster@interia.pl . Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwignia żeby nie opadała musi być przykręcona do tego suwadła po której chodzi za pomocą spręzyny i śrubki u wówczas będzie się ona trzymała a jeżeli chodzi że pompe i wałek to widać że nigdy nie miałeś do czynienia z C-360.

Otóż w C-360 jest tak: środkowe położenie dźwigni - pompa i wałek przekaźnika mocy wyłączone, górne połoźenie dźwignik - wałek przekaźnika mocy włączony na obroty zależne, jedziesz ciągnikiem do przodu wałek kręci się w prawo, jedziesz to tyłu wałek kręci się w lewo, stoisz wałek nie kręci się wcale (pompa wówczas nie działa, co prawda jest jakiś sposób żeby działała, bodajże wyłącza się biegi i wrzuca się możliwie jak największy bieg, wtedy wałek się kręci ciągnik stoi a pompa podnosi, taka sama sytuacja jest chyba jak jedziesz na włączonych zależnych że jak jedziesz to pompa podnosi jak stoisz przestaje ale nie powiem Ci jak jest dokładnie bo nigdy w to nie wnikałem), trzecie położenie dźwigni na samym dole - pompa i wałek przekaźnika mocy są włączone.

I cała filozofia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za zainteresowanie moim problemem. Jak daje dzwignie do samego dołu to słychać delikatnie jlak wskakuje wałek i skrzynia troche inaczej chodzi (inny dzwięk)

A nie da się tak jak w c-330, że działa albo sam wałek albo sama pompa?? Czy żeby działał podnośnik to i wałek musi się kręcić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie jeszcze raz pisać, dlatego daję to co kiedyś napisałem w tym temacie:

Marek SZ napisał

A ja myślałem, że wszyscy znają C-360 na wylot i jak widać byłem w błędzie.

Powyższy ciągnik ma pięć położeń lewej dźwigni, tej odpowiedzialnej za wałek i pompę hydrauliczną. Oto one (od dołu/najniższego położenia):

1. Włączony WOM i pompa.

2. Luz

3. Włączony WOM (zależny od biegów)

4. Luz

5. Włączona pompa. Nie wolno jeździć na piatym biegu.

Dodatkowo można wyłączyć biegi reduktorem, ale wtedy tak WOM jak i pompa zależna od biegów będzie działać, o ile będziemy mieli normalny bieg załączony.

Dodam, że 5-tą pozycję ciężko póżniej wyłączyć. Zapewne dlatego, że nikt z niej nie korzysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ciekawe, bo ostatnio to nawet miałem to sprawdzone na C-360-3P kuzyna, były wszystkie pozycje, które wymieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ciekawe, bo ostatnio to nawet miałem to sprawdzone na C-360-3P kuzyna, były wszystkie pozycje, które wymieniłem. Może nie używałeś, dlatego teraz ciężko jest wcisnać tą pozycję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja niewm ale umnie też 3 są nawet zaznaczone jest wypustkami na obudowie połozenie dzwigni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypuski o niczym nie świądczą.

 

Jedyne rozsądne rozwiązane, to dawali dwa różne typy C-360, jeden z 5-cioma położeniami, drugi tylko z 3-ma ustawieniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie wracam bo byłem sprawdzić.

Jest rzeczą niemożliwą żeby było 5 położeń a nawet gdyby tak było to dźwignia musiał by być wychlona do tyłu.

Byłem przed sekundą sprawdzać i w najwyższym położeniu są włączone zależne i wyżej dźwignia żadną siłą nie pójdzie.

Zresztą co tu dużo mówić.

Wymieniałem w dwa lata temu koło obrotów niezależnych, wałek sprzęgłowy 2 stopień wodzik i łapy załanczające to wszystko i nawet nie było tyle wycięć w wodziku na zatrzaski co wskazywało by 5 położeń dźwigni a z tego co wiem to do C 360 innych wodzików niema.

Zobaczcie sobie sami: asrp6.jpg

I gdzie to jest to 5 położenie????

Chyba że sobie sam zrobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co innego, gdybym o tym słyszał, ale widziałem to na własne oczy, dźwignia była w pionie albo i jeszcze dalej, wałek nie chodził, działała sama pompa, ale bieg musiał być włączony, na reduktorze mógł być ustawiony luz.

 

/edit

Nie wiem, co ty masz za wodzik, ale nawet w katalogu zaznaczone są (na zdjęciu), tylko 4 pozycje, pozostałe wodziki, mają tylko 3 położenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz wszystko jasne.

To nie jest żadna 5 pozycja a są to obroty zależne z tym że jeżeli załączysz zależne to i wrzucisz bieg a reduktor jest załączony wówczas kręci się wałek w zależności jak jedziesz do przodu to w prawo do tyłu w lewo a jak na zależnych ustawisz reduktor w pozycji luz i wrzucisz bieg wówczas ciągnik stoi, wałek się nie kręci a pompa chodzi.

To o tym to ja wiedziałek od dawna ale nie wprowadzaj w błąd że jest 5 pozycja bo takowej niema

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...