Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

 

A teraz pytanko ode mnie:

A tak przy okazji: Czy można włączać reduktor<=>szybkie (i na odwrót) bez sprzęgła, jak ciągnik stoi i żaden bieg nie jest włączony? Ponieważ w zeszłe żniwa taki wyczyn udał mi się (ze reduktora na szybkie), dodam, że nic nie zazgrzytało, ani nic, normalnie, jakbym ze sprzęgłem włączył.

Pewnie że można, bo jak nie jest włączony bieg, to nie obracają się wałki, na których są "polowe-drogowe".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem. Rozleciała się tarcza 2 stopnia. Z racji że nie miałem czasu robił mi to pewien jegomość ale chyba nie za bardzo kuma bo jak mi poskręcał to teraz nie rozłącza mi wałka. Po wyregulowaniu na sprzęgle dalej to samo - wogóle nie reaguje 2 stopień. Dziś będę rozbierał jeszcze raz ale już sam. Co może być tego przyczyną ?? aaa jeszcze jedno tarcza dłuższą częścią do silnika czy do skrzyni bo oczywiście koleś nie pamięta jak rozbierał a w książce się nie mogę dopatrzeć.

 

Dłuższą częścią do silnika... ciągnik zjeżdzany był ze skręconym koszem sprzęgła ? Może "celując" wałkiem w tarczę ją wygiął...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem. Rozleciała się tarcza 2 stopnia. Z racji że nie miałem czasu robił mi to pewien jegomość ale chyba nie za bardzo kuma bo jak mi poskręcał to teraz nie rozłącza mi wałka. Po wyregulowaniu na sprzęgle dalej to samo - wogóle nie reaguje 2 stopień. Dziś będę rozbierał jeszcze raz ale już sam. Co może być tego przyczyną ?? aaa jeszcze jedno tarcza dłuższą częścią do silnika czy do skrzyni bo oczywiście koleś nie pamięta jak rozbierał a w książce się nie mogę dopatrzeć.

 

Dłuższą częścią do silnika... ciągnik zjeżdzany był ze skręconym koszem sprzęgła ? Może "celując" wałkiem w tarczę ją wygiął...

 

Potwierdzam obydwie tarcze dłuższymi częściami do silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.. bardzo was prosze o porada, jak mam wymienic olej w silniku?? Gdzie go mam wlewac?? ile go wcodzi.. jesli bylisce by tak myli to prosze o pomoc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnośnie mojego sprzęgła. Wszystko ok. dłuższą częścią do silnika. Kosz skręcam jak zjadę silnikiem i skrzynią a problem był z tarczą. Po prostu wymagała chyba lekkiego przetarcia bo musiałem troszke popyrkać ciągnikiem i jeszcze raz wyregulować sprzęgło.

Dzięki i pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. bardzo was prosze o porada, jak mam wymienic olej w silniku?? Gdzie go mam wlewac?? ile go wcodzi.. jesli bylisce by tak myli to prosze o pomoc..

 

Połóż się pod ciągnikiem (pod silnikiem) od przodu to po prawej zobaczysz tak bardziej na końcu miski korek spustowy wykręcasz i spuszczasz olej.Pamiętaj żeby przed spuszczeniem dobrze rozgrzać silnik aby wszystek syf razem z olejem zleciał.Olej wlewasz przez taki dekielek półokrągły przy sprężarce(jest on od strony chłodnicy).Chyba powinieneś załapać o co chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam kłopoty z pneumatyczna instalacją hamulcową. Po podłączeniu przyczepy i napompowaniu powietrza i po wciśnięciu hamulca bardzo powoli otwierają się hamulce w przyczepie i słychać ciągłe syczenie powietrza przy zaworze hamulcowym, ciśnienie bardzo szybko spada.

Rozebrałem zawór, wyczyściłem i pomogło ale za dwa dni jest to samo.

czy miał ktoś podobna sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. bardzo was prosze o porada, jak mam wymienic olej w silniku?? Gdzie go mam wlewac?? ile go wcodzi.. jesli bylisce by tak myli to prosze o pomoc..

 

Połóż się pod ciągnikiem (pod silnikiem) od przodu to po prawej zobaczysz tak bardziej na końcu miski korek spustowy wykręcasz i spuszczasz olej.Pamiętaj żeby przed spuszczeniem dobrze rozgrzać silnik aby wszystek syf razem z olejem zleciał.Olej wlewasz przez taki dekielek półokrągły przy sprężarce(jest on od strony chłodnicy).Chyba powinieneś załapać o co chodzi

 

A filtr oleju to kto zmieni ? Sam się zmieni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.. bardzo was prosze o porada, jak mam wymienic olej w silniku?? Gdzie go mam wlewac?? ile go wcodzi.. jesli bylisce by tak myli to prosze o pomoc..

 

Połóż się pod ciągnikiem (pod silnikiem) od przodu to po prawej zobaczysz tak bardziej na końcu miski korek spustowy wykręcasz i spuszczasz olej.Pamiętaj żeby przed spuszczeniem dobrze rozgrzać silnik aby wszystek syf razem z olejem zleciał.Olej wlewasz przez taki dekielek półokrągły przy sprężarce(jest on od strony chłodnicy).Chyba powinieneś załapać o co chodzi

 

A filtr oleju to kto zmieni ? Sam się zmieni ?

 

Oleju do silnika wchodzi 10l,korek spustowy może być w rogu miski olejowej jak i z boku po prawej stronie to zależy jaką masz miskę metalową czy żeliwną,gdy będziesz zmieniał filtr pamiętaj abyś posmarował tą gumową uszczelkę odrobiną oleju umożliwi ci to mocniejsze dokręcenie filtru do kołnierza podstawy a tym samym większą szczelność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy będziesz zmieniał filtr pamiętaj abyś posmarował tą gumową uszczelkę odrobiną oleju umożliwi ci to mocniejsze dokręcenie filtru do kołnierza podstawy a tym samym większą szczelność
Na każdym nowym filtrze to pisze.............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ci powiedziec czy fileter oleju nada sie od c-330?? mam w domu nowe do trzydziestki a nie wiem czy sie by oplacalo jechac na stacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze ci powiedziec czy fileter oleju nada sie od c-330?? mam w domu nowe do trzydziestki a nie wiem czy sie by oplacalo jechac na stacje

 

Na filtrze oleju powinno być napisane że jest do 330 i 360. Filtr oleju jest ten sam w obu ciągnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy będziesz zmieniał filtr pamiętaj abyś posmarował tą gumową uszczelkę odrobiną oleju umożliwi ci to mocniejsze dokręcenie filtru do kołnierza podstawy a tym samym większą szczelność
Na każdym nowym filtrze to pisze.............

 

Zgadza się,ale ja chciałem tylko wyjaśnić to koledze bo za bardzo nie wiedział jak się do tego zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim ursusie c355 dzieci często zakleszczają biegi na 2. Jednak po przejechaniu ok 100m biegi się odkleszczają jednak martwi mnie czy skrzynia to wytrzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie biegi kleszczyły a usunąłem tę przypadłość przez przypadek, więc pewnego razu podczas zmiany biegów dzwignia poleciała luzem, myśle że pewnie spadła z tego frezu ale nie, okazało się że urwała się końcówka palca zmieniacza biegów, no więc do sklepu 22zł wymieniłem i zakleszczenie nie zdażyło mi się już nigdy czyli będzie 4-5 lat.Przyczyną tego wydaje mi się zużycie końcówki palca zakończonej kulką oraz zbyt luźno chodząca sprężyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też potwierdzę to co napisał Gelw pękła mi ta końcówka w zimie po jej wymianie nigdy biegi się nie zakleszczają i też myślę teraz że to to. Wcześniej dwójka to normalka że sie zakleszczała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik pomalowany na czarno będzie się bardziej nagrzewał niz pomalowany na jasny kolor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem kolor silnika nie ma znaczenia na jego ciepłote w moim ursusku jest "czarny" i się nie grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem jak jade z górki (wszystko jedno jaki bieg) to mi wybija tą wajch ze zmiany na szosowe/polowe w pozycje"luz" dlaczego? pomału to staje się niebespieczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem jak jade z górki (wszystko jedno jaki bieg) to mi wybija tą wajch ze zmiany na szosowe/polowe w pozycje"luz" a dalej to wiecie co cię dzieje dlaczego? pomału to staje się niebespieczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem jak jade z górki (wszystko jedno jaki bieg) to mi wybija tą wajch ze zmiany na szosowe/polowe w pozycje"luz" a dalej to wiecie co cię dzieje dlaczego? pomału to staje się niebespieczne

 

Wygląda mi to na zużycie elementów wodzik i ta (pierwsza od prawej)śruba z trzpieniem na spręzynie(na klucz 17) wkręcana w pokrywę skrzyni biegów,spróbój wymienić tą śrubę a jak to nie pomoże to zdejmij pokrywę i wymień wodzik bo może też mieć wybity kanał w który wskakuje ta "sruba"i poprostu nie trzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem jak jade z górki (wszystko jedno jaki bieg) to mi wybija tą wajch ze zmiany na szosowe/polowe w pozycje"luz" a dalej to wiecie co cię dzieje dlaczego? pomału to staje się niebespieczne

 

Wygląda mi to na zużycie elementów wodzik i ta (pierwsza od prawej)śruba z trzpieniem na spręzynie(na klucz 17) wkręcana w pokrywę skrzyni biegów,
to jest bezpiecznik wystarczy rozkręcić go w połowie i podłożyć pod sprężynę małą nakrętkę aby sprężyna była twardsza.jeśli nie pomoże to między wodzikami są kulki to one trzymają wodziki mogą być już wytarte .tak czy tak ściąg dekiel i dobrze obejrzyj wodziki i widełki które przesuwają koła zębate .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...