Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

odradzam zakup z czeskim , rozmawiałem z ludźmi którzy to pozakładali i okazało się że to porażka............ zresztą ....... mógłbyś wyjaśnić na czym ta porażka polegała
Nie wiesz na czym ? To się domyśl ........ A porażka polegała na tym że trzeba było po krótkim czasie eksploatacji powtórzyć remont silnika .......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

 

 

 

Od końca......

Masz laboratorium ? Używasz go ? Jeździsz na nim ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

CC to sie leje jak ma sie ciagnik na wykończeniu albo do sprzedarzy lub jak pisze tatamarty

Masz rację ............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

CC to sie leje jak ma sie ciagnik na wykończeniu albo do sprzedarzy lub jak pisze tatamarty

Każdy ma swoje zdanie ja używam cc w 60 i przerobiłem na nim 18tys mth ale jak kogoś stać to może nawet używać shell czy castrol

Ot ! i Przyklad życiowy ............ W samochodach używam Mobil i Total w ciągniku zwykły super w kombajnie Superol CC i mógłbym opowiedzieć bajke o tym superolu ale po co ..... skoro zawsze trafi się jakiś wszechwiedzący ekspert od wszystkiego ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Superol CC jest bardzo dobrym olejem silnikowym ....

Szczególnie przepalony, do malowania odkładnic pługa

Do malowanie odkładnic pługa wcale się nie nadaje najlepsza jest ropa parafinowa podesłać Ci banieczkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do silników powinno się urzywać o takiej specyikacji jaką zaleca producent C360 jest zalecany CB prrkins CC i w trosce o swoje silniczki możemy przejść o klasę wyżej. Lanie wysokiej jakości oleju jest bezzasadne i może spowodować wręcz odwrotne skutki a napewno zapewnicie sobie remont jerzeli zrobiliście kilka tyś mth na oleju CB i wlejecie np CH. Kilkadziesiąt mth i silnik załatwiony.

A wtym nowym roku życzę wam wszystkiego majlepszego dobrych wyników finansowych jak najmniej awarii i spełnienia wszystkihc marzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz laboratorium ? Używasz go ? Jeździsz na nim ?

 

Laboratorium niestety nie posiadam ale ten olej posiadam w silniku swojej 60 i powiem,że syf.Taki olej leje sie niby do silników na wykończeniu,mój niby jest na wykończeniu.Jak by remont zrobił to zaleje Turdusem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz laboratorium ? Używasz go ? Jeździsz na nim ?

 

Laboratorium niestety nie posiadam ale ten olej posiadam w silniku swojej 60 i powiem,że syf.Taki olej leje sie niby do silników na wykończeniu,mój niby jest na wykończeniu.Jak by remont zrobił to zaleje Turdusem.

Wlewając taki olej do silnika o sporym przebiegu jeszcze pogarszasz jego stan ....... ten olej ma właściwości myjące dzięki czemu doskonale wypłukuje wszelkie osady i nagary ...... powodując jego rozszczelnienie a co za tym idzie wymusza remont na właścicielu. W silniku o znaczym przebiegu lepiej jest korzystać z superolu klasy CB .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
małorolny2 popieram twoją wypowiedź
Ja się na tym nie znam ...... tak sobie marudzę .....

nie znasz się ale zęby na tym zjadłęś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
małorolny2 popieram twoją wypowiedź
Ja się na tym nie znam ...... tak sobie marudzę .....

nie znasz się ale zęby na tym zjadłęś

Nic nie zjadłem zęby mam na właściwym miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli im wiekszy przebieg to gorszy olej nalezy lać TAK...??!!!Pier...... głupoty i tyle.Kiedys ktos mi powiedział ze jak silnik w samochodzie ma powyzej 150 tys km to nalezy lac mineralny olej bo jest gestszy.....to go wysmiałem.poczytajcie troche o olejach i wtedy sie wypowiadajcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczewko nie zaczynaj nowego roku od nerwów bo sie cały rok nie opanujesz. Ja nie twierdze żeby coraz gorszy olej lać a że lepszy nie pomoże awręcz zaszkodzi i każdy dobry mechanik ci to powie

pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli im wiekszy przebieg to gorszy olej nalezy lać TAK...??!!!Pier...... głupoty i tyle.Kiedys ktos mi powiedział ze jak silnik w samochodzie ma powyzej 150 tys km to nalezy lac mineralny olej bo jest gestszy.....to go wysmiałem.poczytajcie troche o olejach i wtedy sie wypowiadajcie.
Poczytaj sobie .... przemysli i potem na spokojnie napisz ! A kto napisał że im większy przebieg tym gorszy olej należy lać ? Należy się trzymać jednego gatunku oleju w trakcie całej eksploatacji silnika a przynajmniej od remontu do remontu ........ wtedy i przebieg miedzy naprawczy jest duzo większy ....... Poczytać to sobie mogę , ale praktyka robi swoje ........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na świecie powinien być tylko jeden olej Superol i nie mielibyście się o co kłócić
Jestem daleki od monopolu na Superol..... a do kłótni także mi daleko Chwalę sobie Superol CC i to jedynie zasugerowałem że jest ok ..... a tu odrazu awantura .........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też leje cc 15w/40 i nie narzekam w nowy sprzęt czy po remoncie to wlałbym coś lepszego ale w stary ciągnik po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki troche mnie poniosło.Jestem zwolennikiem dobrych oleji a Superol do mnie nie przemawia.Jestem mechanikiem samochodowym ale traktory tez naprawiam wiec mam pewne doswiadczenie.Lepszy olej nie wykancza silnika.Mam BMW 525td ,309000 km przebiegu i jezdze na Elf Ldx 5w/40 Full Synt. gdyz półsyntetyka mi spalała i ciekło w jednym miejscu.Zalałem syntetyka i jak ręka odjął.Rozbierałem kilka silników i te na Superolu miały taki syf w srodku ze pierscienie ledwo dały sie poodklejac od tłoków.Miałem kiedys dla porownania rozebrany silnik zalany Turdusem i jest bez porownania.Żadnego nalotu wszystko czyste.

A co do stosowania jednego oleju przez cały okres eksploatacji to zgadzam sie w pełni przy czym nie nalezy stosowac sie do tej zasady bardzo surowo.Tez kiedys ojciec lał do ciagników CC ale go z tego wyleczyłem.Przeszlismy na Turdusa i nic sie nie zepsulo z tego powodu.Nie nalezy przechodzic drastycznie np.z superolu na syntetyk.

Sorki jeszcze raz i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że moja nic nie wnosząca wypowiedź też została wzięta pod uwagę w dyskusji, ja osobiście nie mam zamiaru nikogo obrażać, a w szczególności już małorolnego, którego wypowiedź podcytowałem, szanuję kolegę i cenię jego i jego wiedzę, ale osobiście doświadczyłem różnicę wynikającą niestety na niekorzyść superolu i jeśli tylko jest możliwość, to próbuję się podzielić moją wiedzą w temacie w którym mam doświadczenie i moje spostrzeżenia nie są wymyślone dla ideii, tylko prawdziwe i potwierdzone faktami na własnym sprzęcie, dlatego nie polecam superolu, ani nie namawiam też do stosowania drogich , wysokogatunkowych olejów do silników "starej daty" stosowanych w naszych poczciwych czterdziestkach, sześćdziesiątkach, czy ciapkach, ale zakup np zwykłego uniwersalnego mineralnego LOTOSU 15W40, to nie powód do bankructwa, a efekt pracy silników na choćby tak zwykłym oleju jest o niebo lepszy jak na superolu. Zastanawialiście się czasem dlaczego tak często musicie robić remonty silników w swoich ciągnikach?, dlaczego nie wytrzymują tyle co stare zachodnie sprzęty, 10, 15, czy 20 tys mtg? tam nie lali nigdy superolu, bo go poprostu nie mieli, a w 80% powodem remontu silnika jest jego zużycie spowodowane przez niewłaściwe smarowanie i chłodzenie, więc polecam zastanowienie się czasem w momencie zakupu oleju do kolejnej jego zmiany, czy nie warto zrezygnować z kilku piw i dołożyć pare złotych na lepszy olej? w sumie zarobicie na tym interesie na kilka zgrzewek piwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam tutaj bo pewnie najwiecej z was tutaj zaglada.

Moze mi ktos przedtawic schemat lub zasade dzialania hamulcy w C360?? Tzn dwie pompy jakos spiete dziwnie do siebie. I ani mi to nie pasuje na mozliwosc hamowania na obie strony osobno, ani nie widzezwiazku z poprawa skutecznosci hamulcy.

Inna sprawa jest to ze cylinderek puscil i nie trzyma juz cisnienia. Ale jakbym chcial sdi etym zajac to moze znalazlby sie ktos z jakims pomysle maj to udoskonalic?? Moze jakas pompa hamulcowa io wiekszej wydajnosci?? Moze dolozenie do kompletu serwa os sanochodu i vacumpompy??

Robiliscie takie przerobki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby robienia żadnych przeróbek w układzie hamulcowym w 360. Dwie pompki to "patent" na hamowanie osobno dwoma kołami, każda pompka ma osobny pedał hamulca, na poszczególne koło, a to co jest między pompkami to wyrównywacz ciśnienia płynu który umozliwia równomierny rozkład sił hamowania na poszczególne koło, czyli gdy wciskamy obydwa pedały, to obydwa koła hamują równo. Najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie jednej pompki, podłaczonej do jednego z pedałów i zastosowanie rozdzielacza na prawe i lewe koło, rozdzielacz pod siedzeniem, między dźwigienkami od sterowania WOMem i reduktorem. Aby hamulce działały jak trzeba, układ musi byc dobrze odpowietrzony, pompka i cylinderki szczelne, oraz odpowiedni płyn hamulcowy i nie ma siły, musi dobrze hamować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Jeszcze kilka pytan ale tym razem o blokade mech. roznicowego.

http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?p=134470#134470

To link do tematu gdzie chcialem uzyskac odpowiedzi. Ale z reszta jak myslalem znalezli sie tam pewnie fanatycy 330 lub innych ruskich wynalazkow i na kilka postow nic nie napisali.

Tak wiec pytam tutaj, chociaz nie jestem za umieszczaniem pytan typowych dotyczacych jednego zagadnienia w tematach ogolnych. Powod prosty. Aby uzyskac niekiedy brosta odpowiedz trzeba przewertowac czasami setki stron.

 

 

 

"Jak uzdrowic skutecznie blokade mech. roznicowego w C360?? A tak wogole to jak ona powinna dzialac poprawnie?? Czy wlaczona pod obciazeniem wylaczy sie po np. zdjeciu nogi z gazu, czy powinna sie wylaczyc samoczynnie zaraz po puszczeniu wajhy blokady??

Wiadomo ze ta wajha znaduje sie po prawej stronie. I zeby jej uzyc konieczne jest zdjecie nogi z gazu co niejednokrotnie powoduje natychmiastowe zatrzymanie ciagnika.

Czy robiliscie jakies modyfikacje mechanizmu zalaczajacego blokade celem jej ulepszenia czy poprawienia jej skutecznosci?? moze zalozenie innego ciegla lub ich modyfikacja??

U nas ten maly pedal jest w dolnej pozycji caly cas i wydaje mi sie ze nie dziala zalaczanie blokady. Jednak pod duzym obciazeniem mechanizm roznicowy sie blokuje i w 90% przypadkow kiedy zaczyna sie grzebac to wtedy oba kola ciagna.

Jak to powinno byc.

Opiszcie swoje spostrzezenia naten temat. Wasze przygody z dzialaniem blokady. Sposoby na jej wlaczanie i skutecznosc jej dzialania.

Kilka forow przejzalem i w wiekszosci wypowiedzi to wszyscy mowia ze w C360 blokada nie dziala i nic sie z tym nie da zrobic bo ten typ tak ma.

Pisza ze pod tymwzgledem 60 to szajs, a 30 to najdoskonalszy ciagnik do wszytkiego. No moze cos w tym jest. Ale przeciez blokada powinna dzialac i wydaje mi sie ze jej mechanizm nie rozni sie od tego w 30.

Wpisujcie pomysly."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...