Skocz do zawartości
Gość

Wszystko o Ursus C-360

Rekomendowane odpowiedzi

oryginalnej nie utrzymasz, są dwie metody skuteczna i prawie skuteczna (jakie napisze później wku...eś mnie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam BMW 525td ,309000 km przebiegu i jezdze na Elf Ldx 5w/40 Full Synt. gdyz półsyntetyka mi spalała i ciekło w jednym miejscu.Zalałem syntetyka i jak ręka odjął.
Nie gniewaj się, ale jakoś to co piszesz nie przemawia do mnie. Rozumiem, ciekło na syntetyku (rzadszy olej), ale żeby syntetyk uszczelnił przy takim przebiegu???????? Też jestem mechanikiem( teraz bardziej teoretyk), i wszyscy moi znajomi polecają w takich przypadkach, i przy takim przebiegu przechodzą na olej o innych parametrach np. : syntetyk-->półsyntetyk-->mineralny. W miarę zużywania się silnika, pogarsza się jego stan, a 309kkm to duży przebieg.

Odnośnie S CC. Kiedyś ( pamiętam te czasy) był to dobry olej , silniki pracowały na nim bez uszczerbku, teraz też jest, przy zachowaniu pewnych reguł :

1. kupujemy go u sprawdzonych dostawców w oryginalnym opakowaniu.

( kupiony na rynku w opakowaniu 5l za 25zł to nie jest na pewno S CC tylko mieszanina z zwykłym olejem jadalnym albo diabli wiedzą z czym)

2. regularna!!!!!!!!wymiana ( wiadomo jak z tym jest) żadnemu silnikowi nie zaszkodziła.

3. nie wolno dowolnie zmieniać producenta i marki oleju podczas wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o olej superol cc koledzy to ja swoja c 360 zalewam od czasu kiedy kupilem w 1995 r tym olejem i silnik super bez glownego remontu a jesli juz to wina czesci kiepskiej jakosci. Panowie trzymac jak najdluzej na oryginalnych czesciach a jesli juz to wybierac z jak najlepszych firm i nie najtansze chociaz to tez nie regula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że moja nic nie wnosząca wypowiedź też została wzięta pod uwagę w dyskusji, ja osobiście nie mam zamiaru nikogo obrażać, a w szczególności już małorolnego, którego wypowiedź podcytowałem, szanuję kolegę i cenię jego i jego wiedzę, ale osobiście doświadczyłem różnicę wynikającą niestety na niekorzyść superolu i jeśli tylko jest możliwość, to próbuję się podzielić moją wiedzą w temacie w którym mam doświadczenie i moje spostrzeżenia nie są wymyślone dla ideii, tylko prawdziwe i potwierdzone faktami na własnym sprzęcie, dlatego nie polecam superolu, ani nie namawiam też do stosowania drogich , wysokogatunkowych olejów do silników "starej daty" stosowanych w naszych poczciwych czterdziestkach, sześćdziesiątkach, czy ciapkach, ale zakup np zwykłego uniwersalnego mineralnego LOTOSU 15W40, to nie powód do bankructwa, a efekt pracy silników na choćby tak zwykłym oleju jest o niebo lepszy jak na superolu. Zastanawialiście się czasem dlaczego tak często musicie robić remonty silników w swoich ciągnikach?, dlaczego nie wytrzymują tyle co stare zachodnie sprzęty, 10, 15, czy 20 tys mtg? tam nie lali nigdy superolu, bo go poprostu nie mieli, a w 80% powodem remontu silnika jest jego zużycie spowodowane przez niewłaściwe smarowanie i chłodzenie, więc polecam zastanowienie się czasem w momencie zakupu oleju do kolejnej jego zmiany, czy nie warto zrezygnować z kilku piw i dołożyć pare złotych na lepszy olej? w sumie zarobicie na tym interesie na kilka zgrzewek piwa.
Daleki jestem od tego by czuć się urażonym czy obrażonym Każdy ma prawo do własnego zdania na podstawie własnych takich czy innych doświadczeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc. Jeszcze kilka pytan ale tym razem o blokade mech. roznicowego.

http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?p=134470#134470

To link do tematu gdzie chcialem uzyskac odpowiedzi. Ale z reszta jak myslalem znalezli sie tam pewnie fanatycy 330 lub innych ruskich wynalazkow i na kilka postow nic nie napisali.

Tak wiec pytam tutaj, chociaz nie jestem za umieszczaniem pytan typowych dotyczacych jednego zagadnienia w tematach ogolnych. Powod prosty. Aby uzyskac niekiedy brosta odpowiedz trzeba przewertowac czasami setki stron.

 

 

 

"Jak uzdrowic skutecznie blokade mech. roznicowego w C360?? A tak wogole to jak ona powinna dzialac poprawnie?? Czy wlaczona pod obciazeniem wylaczy sie po np. zdjeciu nogi z gazu, czy powinna sie wylaczyc samoczynnie zaraz po puszczeniu wajhy blokady??

Wiadomo ze ta wajha znaduje sie po prawej stronie. I zeby jej uzyc konieczne jest zdjecie nogi z gazu co niejednokrotnie powoduje natychmiastowe zatrzymanie ciagnika.

Czy robiliscie jakies modyfikacje mechanizmu zalaczajacego blokade celem jej ulepszenia czy poprawienia jej skutecznosci?? moze zalozenie innego ciegla lub ich modyfikacja??

U nas ten maly pedal jest w dolnej pozycji caly cas i wydaje mi sie ze nie dziala zalaczanie blokady. Jednak pod duzym obciazeniem mechanizm roznicowy sie blokuje i w 90% przypadkow kiedy zaczyna sie grzebac to wtedy oba kola ciagna.

Jak to powinno byc.

Opiszcie swoje spostrzezenia naten temat. Wasze przygody z dzialaniem blokady. Sposoby na jej wlaczanie i skutecznosc jej dzialania.

Kilka forow przejzalem i w wiekszosci wypowiedzi to wszyscy mowia ze w C360 blokada nie dziala i nic sie z tym nie da zrobic bo ten typ tak ma.

Pisza ze pod tymwzgledem 60 to szajs, a 30 to najdoskonalszy ciagnik do wszytkiego. No moze cos w tym jest. Ale przeciez blokada powinna dzialac i wydaje mi sie ze jej mechanizm nie rozni sie od tego w 30.

Wpisujcie pomysly."

Trochę chęci i można mechanizm przerobić tak że będzie działał na zawołanie ! Owszem mechanizm blokady różni się w ciapku od mechanizmu W C -360. Pod względem działania blokady to owszem ciapek jest doskonały Tylko nie myśl że jestem fanatykiem ciapka choć mam capka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam BMW 525td ,309000 km przebiegu i jezdze na Elf Ldx 5w/40 Full Synt. gdyz półsyntetyka mi spalała i ciekło w jednym miejscu.Zalałem syntetyka i jak ręka odjął.
Nie gniewaj się, ale jakoś to co piszesz nie przemawia do mnie. Rozumiem, ciekło na syntetyku (rzadszy olej), ale żeby syntetyk uszczelnił przy takim przebiegu???????? Też jestem mechanikiem( teraz bardziej teoretyk), i wszyscy moi znajomi polecają w takich przypadkach, i przy takim przebiegu przechodzą na olej o innych parametrach np. : syntetyk-->półsyntetyk-->mineralny. W miarę zużywania się silnika, pogarsza się jego stan, a 309kkm to duży przebieg.

Odnośnie S CC. Kiedyś ( pamiętam te czasy) był to dobry olej , silniki pracowały na nim bez uszczerbku, teraz też jest, przy zachowaniu pewnych reguł :

1. kupujemy go u sprawdzonych dostawców w oryginalnym opakowaniu.

( kupiony na rynku w opakowaniu 5l za 25zł to nie jest na pewno S CC tylko mieszanina z zwykłym olejem jadalnym albo diabli wiedzą z czym)

2. regularna!!!!!!!!wymiana ( wiadomo jak z tym jest) żadnemu silnikowi nie zaszkodziła.

3. nie wolno dowolnie zmieniać producenta i marki oleju podczas wymiany.

Racja ! Racja racja ! Mam pewne źródło dostarczające Superol CC ! A czasem może okazać się że ktoś kupuje tylko naklejkę na bańce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zycze powodzenia w przerabianiu blokady w 60 moja dziala tylko trzeba na niej stanac i uzywac gazu recznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w mojej c 360 3 p, blokada działa bez zarzutu, mawet nie musze mocno naciskać zeby oba koła ciągneły, może dlatego że przez 10 lat nie była uzywana bo było zerwane cięgno a ocju nie chciało sie zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam BMW 525td ,309000 km przebiegu i jezdze na Elf Ldx 5w/40 Full Synt. gdyz półsyntetyka mi spalała i ciekło w jednym miejscu.Zalałem syntetyka i jak ręka odjął.
Nie gniewaj się, ale jakoś to co piszesz nie przemawia do mnie. Rozumiem, ciekło na syntetyku (rzadszy olej), ale żeby syntetyk uszczelnił przy takim przebiegu???????? Też jestem mechanikiem( teraz bardziej teoretyk), i wszyscy moi znajomi polecają w takich przypadkach, i przy takim przebiegu przechodzą na olej o innych parametrach np. : syntetyk-->półsyntetyk-->mineralny. W miarę zużywania się silnika, pogarsza się jego stan, a 309kkm to duży przebieg.

Odnośnie S CC. Kiedyś ( pamiętam te czasy) był to dobry olej , silniki pracowały na nim bez uszczerbku, teraz też jest, przy zachowaniu pewnych reguł :

1. kupujemy go u sprawdzonych dostawców w oryginalnym opakowaniu.

( kupiony na rynku w opakowaniu 5l za 25zł to nie jest na pewno S CC tylko mieszanina z zwykłym olejem jadalnym albo diabli wiedzą z czym)

2. regularna!!!!!!!!wymiana ( wiadomo jak z tym jest) żadnemu silnikowi nie zaszkodziła.

3. nie wolno dowolnie zmieniać producenta i marki oleju podczas wymiany.

NIe gniewam sie wcale po prostu mam takie doswiadczenie z tym autem.Ale musze sie jeszcze nie zgodzic z jedna twoja wypowiedzia.Oleje mineralne wcale nie sa gestsze.Jak go nalewasz to jest gesty ale w temperaturze pracy 80 stopni robi sie z niego woda.Na studiach robilismy takie doswiadczenia z lepkoscia oleju w zaleznosci od temperatury i rodzaju.Wyniki były jednoznaczne .Z reszta w katalogu produktów Lotos sa podane charakterystyki olejów mozna poczytac.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o lepkość (a nie o gęstość), bo to decyduje o trwałości filmu olejowego utworzonego w łożyskach ślizgowych.

A co do remontu to zamontuję chyba THM z 4 pierścieniami (podobnie jakie są w Zetorze - olejowy dwuczęściowy chromowany, a pierwszy uszczelniający chromowy baryłkowy) . Chyba że ktoś ma jeszcze jakież uwagi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba chodzi o lepkość (a nie o gęstość), bo to decyduje o trwałości filmu olejowego utworzonego w łożyskach ślizgowych.

A co do remontu to zamontuję chyba THM z 4 pierścieniami (podobnie jakie są w Zetorze - olejowy dwuczęściowy chromowany, a pierwszy uszczelniający chromowy baryłkowy) . Chyba że ktoś ma jeszcze jakież uwagi???

A jak z cenami nowych zestawów naprawczych w twoich stronach ale bym zamontował jak juz to THM to firma angielska jeśli się nie mylę ja bym zamontował oryginalny krotoszyński zestaw naprawczy i musi być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro juz piszemy o olejach,to chyba jak jest dobry olej to nie robi sie z niego prawie galaretka jak z mojego niby b, dobrego Superolu.Temperatura -10*.Właśnie wróciłem,bo odwoziłem świniaki i wcześniej musiałem dziada 3-krotnie zalewać i spuszczeć gorącą wodę i jak czekałem aż odda ciepło do bloku to kilka razy ruszałem go rozruszniekiem,jak zalałem go 4 raz niby wszystko ciepłe,zaglądam do oleju a z niego prawie galareta!!!!Z bagnetu nie spłynęła ani kropla tylko taka maź była na nim!!!!A co ciekawsze zanim świnie załadowałem to mi hamulce zamarzły!!!Kurna ma dosyć tego złomu!!I Superolu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C 360 po kut przeklinasz juz 100 raz kup zachodni papaj i zalej go mobilem syntetykiem i dzialaj wtedy bedziesz porownywal . U mnie w gminie trafiaja sie frajerzy co na 8 ha kupuja nowe za 100.000 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro juz piszemy o olejach,to chyba jak jest dobry olej to nie robi sie z niego prawie galaretka jak z mojego niby b, dobrego Superolu.Temperatura -10*.Właśnie wróciłem,bo odwoziłem świniaki i wcześniej musiałem dziada 3-krotnie zalewać i spuszczeć gorącą wodę i jak czekałem aż odda ciepło do bloku to kilka razy ruszałem go rozruszniekiem,jak zalałem go 4 raz niby wszystko ciepłe,zaglądam do oleju a z niego prawie galareta!!!!Z bagnetu nie spłynęła ani kropla tylko taka maź była na nim!!!!A co ciekawsze zanim świnie załadowałem to mi hamulce zamarzły!!!Kurna ma dosyć tego złomu!!I Superolu

Ja też dzisiaj odpalałam swoją 60 i nie miałem żadnych problemów(na zimnej wodzie) a też mam go zalanego superolem ale mam akumulatory 195ah alternator i pompe paliwową po regeneracji. Zapala bez różnicy latem czy zimą, wiec nie zganiaj winy na superol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej superol w silniku mam juz prawie 1,5 roku, troche długo bo nie moge sie dogadać z mechanikiem cały czas mi obiecuje ze w przyszłym tygodniu bedzie robił mi ciagnik a do wymiany mam panewki i wał do szlifu, a dziś przy -10 chłodnica zalan płynem zapalił bez problemu, aku 165A mają okolo 5 lat, kręcilem około 5 sekund i zaskoczył, od zawsze jeżdze na superolu cc, i w tym roku bede robił silnik po raz pierwszy a ciągnik z 87r, robi na 20h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro juz piszemy o olejach,to chyba jak jest dobry olej to nie robi sie z niego prawie galaretka jak z mojego niby b, dobrego Superolu.Temperatura -10*.Właśnie wróciłem,bo odwoziłem świniaki i wcześniej musiałem dziada 3-krotnie zalewać i spuszczeć gorącą wodę i jak czekałem aż odda ciepło do bloku to kilka razy ruszałem go rozruszniekiem,jak zalałem go 4 raz niby wszystko ciepłe,zaglądam do oleju a z niego prawie galareta!!!!Z bagnetu nie spłynęła ani kropla tylko taka maź była na nim!!!!A co ciekawsze zanim świnie załadowałem to mi hamulce zamarzły!!!Kurna ma dosyć tego złomu!!I Superolu
Superolu czy c -360 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C 360 po kut przeklinasz juz 100 raz kup zachodni papaj i zalej go mobilem syntetykiem i dzialaj wtedy bedziesz porownywal . U mnie w gminie trafiaja sie frajerzy co na 8 ha kupuja nowe za 100.000 zeta
Ciekawe za co ? i Po co ? Chyba dla szpanu ...... tyle h ... to można sztychówką i motyka obskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
C 360 po kut przeklinasz juz 100 raz kup zachodni papaj i zalej go mobilem syntetykiem i dzialaj wtedy bedziesz porownywal . U mnie w gminie trafiaja sie frajerzy co na 8 ha kupuja nowe za 100.000 zeta
Ciekawe za co ? i Po co ? Chyba dla szpanu ...... tyle h ... to można sztychówką i motyka obskoczyć

Na 8 ha to się kupuje C 330 a najlepiej przy dzisiejszych cenach paliwa kupić konia Ciekawe skąd biorą kasę na te maszyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zycze powodzenia w przerabianiu blokady w 60 moja dziala tylko trzeba na niej stanac i uzywac gazu recznego.

 

 

Na mojej też muszę stawaćale to juz nie pomaga. Widziałem że u nas niektórzy mają to nieco przerobione.Zamiast stopnia na nogę mają dzwignie o długośc około 60 cm zamocowaną na wysokości hamulca ręcznego. Robi się w ten sposób ramię które przy użyciu stosunkowo niewielkiej siły można ręką załączyć.Dodatkowo szlifują tę zęby które się zazębiają w zwolnicy w taki sposób że likwidują te stożki do prostego.Działa to dość dobrze ale tak jak mówię wiem to tylko z widzenia a nie z własnego doświadczenia ale też się do tego przymierzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: Ile w waszych stronach kosztuje remont kapitalny silnika w C-360???

My swojego odstawiliśmy do warsztatu SKR Szczekociny i tam wołają 700.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie: Ile w waszych stronach kosztuje remont kapitalny silnika w C-360???

My swojego odstawiliśmy do warsztatu SKR Szczekociny i tam wołają 700.

Za samą robociznę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
700zł?? To chyba za regenerację pompy paliwa.
za pompę wtryskową krzyczą 400 zeta

Za 5 tys można zrobić kapitalkę tak żeby pochodził kilka lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co się tak dziwicie ze 700 zł według mnie to i tak dużo i mnie gościu bieżę 500 zł za robociznę i robi bardzo dobrze złego słowa nie słyszałem na niego a części to inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...