Gelw 0 Napisano 7 Maja 2007 Pewnie że da rade Sąsiad tak zrobił chyba z 7211 albo starszego częsci brał.Wiem napewno że roztaczał blok na większe tłoki ,cały komplet(tuleje +tłoki),rozrząd i głowice zmieniał.Pompe ma starą od 360 ale podkręconą.Jak na moje oko zawiele to nie dało ,zmienił się toche głos no i moc pewnie też Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelw 0 Napisano 7 Maja 2007 A zapomniałem zna ktoś odp na moje pytania które napisałem kilka postów wcześniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 7 Maja 2007 Mam pytanie szczególnie do mechaników Może jest to dziwne pytanie i pomysł ale może da rade to zrobić.Mianowicie chodzi mi o zwiększenie mocy silnika przez wrzucenie kplt. naprawczych od Zetora 7011 i zwiększenie dawki paliwa.Dało radę by to zrobić??Trzeba by chyba trochę blok w miejscu tuleji zeszlifować czy coś,bo Zetor ma większe rozmiary tłoka i jego skok (chyba 102x110 a C-360 ma 95x110).Pytam się o to,bo silnik mi się kończy więc należałoby remont zrobić.Pewnie że dało by radę to zrobić bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje,znajomy ma tak zrobione nie pamiętam z jakiego zetora są te tuleje,wiem też że ma roztoczone głowice i wstawione szersze zawory także z zetora i tak jak mówisz dawka paliwa na pompie także ma zwiększoną,ciągnik pracuje już drugi sezon i jak narazie idzie jak żyleta,w transporcie doskonale radzi sobie z 2 przyczepami D60(6t) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 7 Maja 2007 Pewnie że da rade Sąsiad tak zrobił chyba z 7211 albo starszego częsci brał.Wiem napewno że roztaczał blok na większe tłoki ,cały komplet(tuleje +tłoki),rozrząd i głowice zmieniał.Pompe ma starą od 360 ale podkręconą.Jak na moje oko zawiele to nie dało ,zmienił się toche głos no i moc pewnie też A mi się zdaje,że nietrzebaby zmieniać rozrządu ani głowic bo głowice są (chyba) takie same a w rozrządzie to raczej fazy zmienić.Pompe to wiadomo-trzeba podkręcić.Mocy napewno mu przybyło a mi dokładnie o to chodzi No nic,czekam na porady i podpowiedzi mechaników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 7 Maja 2007 bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje,znajomy ma tak zrobione nie pamiętam z jakiego zetora są te tuleje,wiem też że ma roztoczone głowice i wstawione szersze zawory także z zetora Sorry,że post jeden za drugim.Możesz mi wyjaśnić dlaczego roztaczał głowice i po co zmienił zawory??A rozrządu nie ruszał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 7 Maja 2007 bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje,znajomy ma tak zrobione nie pamiętam z jakiego zetora są te tuleje,wiem też że ma roztoczone głowice i wstawione szersze zawory także z zetora Sorry,że post jeden za drugim.Możesz mi wyjaśnić dlaczego roztaczał głowice i po co zmienił zawory??A rozrządu nie ruszał?? Oczywiście że mogę.Roztaczał głowicę po to aby móć zrobić większe gniazda zaworowe pod większe zawory- wstawiał je po to żeby mieć lepsze napełnianie cylindra świezym powietrzem i opróżnianie jego(zetory mają szersze zawory niż c-360),w rozrządzie zmienił tylko koła zębate na nowe ale mogę ci powiedzieć że żadnej korekty faz rozrządu nie robił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelw 0 Napisano 7 Maja 2007 "bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje" Obtocz tuleje=ciensze ścianki tuleji=słabsze tuleje=krótsza żywotnośc silnika Takie jest moje zdanie na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 7 Maja 2007 Co masz na myśli mówiąc zmiana rozrządu?Nie wiem na czym ta zmiana polegała, zauważ, że jest to cytat (z wikipedii bodajże).Twierdzisz że zwolnice w c-355 są identyczne jak w c-360?Nic takiego nie powiedzialem, przeczytaj dokładnie mój ostatni post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 7 Maja 2007 "bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje" Obtocz tuleje=ciensze ścianki tuleji=słabsze tuleje=krótsza żywotnośc silnika Takie jest moje zdanie na ten temat Prawde mówiąc to chyba jest w tym trochę racji.Macin2 jakie jest twoje zdanie??Może jednak lepiej będzie roztoczyć blok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam69b 0 Napisano 7 Maja 2007 Właśnie dzisiaj zawoziłem znajomemu blok od C-360 do toczenia otworów pod tuleje(pękła tuleja i okazało się że trzeba regenerować blok pod 3 tuleje) , okazało się w tym warsztacie tokarsko-frezarskim że taniej wyjdzie znajomemu powiększyć otwory pod tuleje czeskie od zetora niż roztaczać otwory na większe i następnie zmniejszać otwór tuleją korygującą pod rozmiar tulej oryginalnych C-360 , zdziwiło mnie że cena zestawu naprawczego ( na 4 dziury) polskiego do C-360 (chyba krotoszyn) wynosi około 1100 zł , a czeski do zetora 7211 cena około 600 zł (nie wiem może to nie oryginalny zetor) , i znajomy robi sobie C-360 na zetora ,zobaczę jakie będą efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 7 Maja 2007 "bloku nie trzeba ruszać obtocz tuleje" Obtocz tuleje=ciensze ścianki tuleji=słabsze tuleje=krótsza żywotnośc silnika Takie jest moje zdanie na ten temat Prawde mówiąc to chyba jest w tym trochę racji.Macin2 jakie jest twoje zdanie??Może jednak lepiej będzie roztoczyć blok? Ja ci tylko mówię jak widziałem u znajomego to jest twój wybór.znajomy ma lekko ztoczone tuleje a blok nie tykany.a z tym co napisałeś:"Obtocz tuleje=ciensze ścianki tuleji=słabsze tuleje=krótsza żywotnośc silnika"to moim zdaniem znajomy zrobił lepiej bo z tego co wiem tuleja nie jest jednakowej grubości na całej wysokości,najszersza jest w miejscach styku z kadłubem tzn o dołu i u góry i tam została stoczona(moim zdaniem nie osłabiło jej),jak ktoś będzie ci to robił i spapra sprawe to mniejszym złem jest kupno nowej tulei niż nowego kadłuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 7 Maja 2007 Co masz na myśli mówiąc zmiana rozrządu?Nie wiem na czym ta zmiana polegała, zauważ, że jest to cytat (z wikipedii bodajże).Twierdzisz że zwolnice w c-355 są identyczne jak w c-360?Nic takiego nie powiedzialem, przeczytaj dokładnie mój ostatni post.Sorry miccao,to było do bogdan28,pomyliłem sie jeszcze raz sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 7 Maja 2007 Sorry miccao,to było do bogdan28,pomyliłem sie jeszcze raz sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek 0 Napisano 7 Maja 2007 A zapomniałem zna ktoś odp na moje pytania które napisałem kilka postów wcześniej zużycie końcówek wtryskiwaczy poznasz głównie po nadmiernym dymieniu. w skrajnych przypadkach zwiększa się poziom oleju w silniku, bo wtrysk tak leje, że paliwo się nie spala, a część nieprzepalonej ropa przedostaje się do oleju, część wyrzucona jest do wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan28 0 Napisano 7 Maja 2007 Twierdzisz że zwolnice w c-355 są identyczne jak w c-360? Sorry miccao,to było do bogdan28,pomyliłem sie jeszcze raz sorki Ja niczego takiego nie twierdzę, to ty stwierdziłeś, że nie są identyczne i w dodatku , że różnią się tylko wałkiem atakującym. Spytałem, czy masz na to jakieś dane, jeżeli nie to trudno. Może masz po prostu zwolnice od 4011 w swoim 355. Jeżeli różniłyby się tylko wałkiem atakującym, to musiałby istnieś 3 różne obudowy zwolnic ze względu na różne odległości między osiami kół zębatych - dla 4011 dla 355 i 360. Z tego co wiem, w agromie dostępne są tylko dwa rodzaje obudów, co raczej wyklucza rozwiązanie, o którym piszesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan28 0 Napisano 7 Maja 2007 [quote name="Macin2Nie mam konkretnych danych teoretycznych ale mam za to dane praktyczne bo już ten temat nie raz przerabiałem(nawet sam posiadam ursusa c-4011 1965r' date='c-355 1972r,i c-360 1976r).mów co chcesz ale c-360 nie ma polotów w prędkości do c-4011 i c-355[/quote] A mam do Ciebie pytanie. Czy Twoja 4011 jest szybsza od 355 (oczywiście przy tych samych obrotach silnika)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 8 Maja 2007 [quote name="Macin2Nie mam konkretnych danych teoretycznych ale mam za to dane praktyczne bo już ten temat nie raz przerabiałem(nawet sam posiadam ursusa c-4011 1965r' date='c-355 1972r,i c-360 1976r).mów co chcesz ale c-360 nie ma polotów w prędkości do c-4011 i c-355[/quote] A mam do Ciebie pytanie. Czy Twoja 4011 jest szybsza od 355 (oczywiście przy tych samych obrotach silnika)?? Nie jest szybsza,c-355 i c-4011 mają porównywalne prędkości jazdy(dodam jeszcze że pompa wtryskowa nie jest przestawiana na regulatorze obrotówi wysokości tylnych opon są zbliżone),w porównaniu z c-4011 i c-355 to c-360 zdecydowanie zostaje w tyle,z tego co wiem to u mnie na wsi każdy c-355 jest szybszy od c-360-to wyrażnie widać po jeżdzie ciągnika,a może jest tak jak mówisz że ursusy c-355 miały jeszcze zwolnice takie jak w c-4011? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gelw 0 Napisano 8 Maja 2007 zużycie końcówek wtryskiwaczy poznasz głównie po nadmiernym dymieniu. w skrajnych przypadkach zwiększa się poziom oleju w silniku, bo wtrysk tak leje, że paliwo się nie spala, a część nieprzepalonej ropa przedostaje się do oleju, część wyrzucona jest do wydechu.A mocy nie traci Bo jeśli nie to moje diagnozy by się potwierdziły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miccao 0 Napisano 8 Maja 2007 Dzisiaj z pomocą wuja (C-355 "zrobiona" na C-360) wywoziłem (C-4011) obornik. On jechał 2 szosową a ja musialem zredukować do 5 polowej byśmy równomiernie rozrzucali przy identycznie ustawionych regulacjach taśm w rozrzutnikach. Nie wiem na czym polegała przeróbka jego 55 na 60 ale jest ona wolniejsza od mojej 40... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 8 Maja 2007 No to się wyjaśniło- C-355 i C-360 mają takie same zwolnice i co za tym idzie i taką samą prędkość.Tylko 4011 jest szybszy od 360 i 355. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 8 Maja 2007 Mam pytanie szczególnie do mechaników Może jest to dziwne pytanie i pomysł ale może da rade to zrobić.Mianowicie chodzi mi o zwiększenie mocy silnika przez wrzucenie kplt. naprawczych od Zetora 7011 i zwiększenie dawki paliwa.Dało radę by to zrobić??Trzeba by chyba trochę blok w miejscu tuleji zeszlifować czy coś,bo Zetor ma większe rozmiary tłoka i jego skok (chyba 102x110 a C-360 ma 95x110).Pytam się o to,bo silnik mi się kończy więc należałoby remont zrobić. Wszystko omówione,wygląda na to,że udałoby się to zrobić,ale nie wiadomo jak będzie ze skrzynią...Jak będą jakieś łożyska wytłuczone to je szlag trafi a i przy okazji jakieś tryby.w 7011 tryby od 4 i 5 biegu są skośne,więc cichsze a w 360 tryby są proste,co przy większej mocy będzie skutkowało wyciem.Pozatym to skrzynia w 7011 jest trwalsza (wiadomo bo Zetor) i nie wiadomo czy skrzynia w 360 to wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrz 0 Napisano 8 Maja 2007 Pytanie do "adam69b": Jak sądzisz, czy podkładka pod atak o grubości 0,3mm robi wielką różnicę? I czy u Ciebie jak ustawiałeś tryby w tylnym moście też tryb ataku był wysunięty lekko do przodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 8 Maja 2007 No to się wyjaśniło- C-355 i C-360 mają takie same zwolnice i co za tym idzie i taką samą prędkość.Tylko 4011 jest szybszy od 360 i 355.W takim razie już sam nie wiem,c-355 kupiłem w 1979r wtedy był to 7 letni ciągnik i jakby mial zmieniane zwolnice(cały ciągnik był niebieski z wyjątkiem żółtych błotników i maski) to było by to widoczne,chyba że była taka seria c-355 ze zwolnicami c-4011? ,u mnie na wsi wszyskie c-355 są szybsze od c-360,moja c-355 i c-4011 tak jak pisze miccao jadąc 5 terenową odpowiada prędkości c-360 na 2(mogę jeszcze dodać że kiedyś szwagier jechał za mną vw passatem i licznik pokazał mu że jechałem 34~35km/h-z tego co wiem to c-360 poleci tylko 25km/h).może ktoś z kolegów forumowiczów ma jeszcze c-355? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam69b 0 Napisano 8 Maja 2007 piotrz niepamiętam czy wystawał mi tryb ataku bo było to z 10 lat temu , nie chcę Cię wprowadzać w błąd ,a zmiana podkładki o 0,3 mm ma napewno jakieś znaczenie , powiem tylko że mechanik który w mojej okolicy naprawia sporo ciągników wogóle nie bawi się w te podkładki , poprostu mówi że ten typ (C-360) tak ma, u mnie po założeniu nowych kół w tylnym moście i regulacji wycie delikatne było tylko przy przyspieszaniu , gdy zdjąłem nogę z gazu i ciągnik był hamowany silnikiem było cicho , a teraz jest odwrotnie ,bo z 5 lat temu poleciały mi łożyska na głównym wałki w skrzyni biegów i musiałem zmienić wszystkie trzy wałki w skrzyni(sprzęgłowy,główny i na ataku) . Po zmianie wałka ataku nie regulowałem tylnego mostu bo niechciało mi się zciągać zwolnic i od razu pojawiło się wycie przy hamowaniu silnikiem . Także wszystko ma jakieś znaczenie , ale przy dokładności naszych części zamiennych trudno to ustawić . Poprostu jeśli atak wystaje za bardzo np. do tyłu ciągnik wyje np. przy przyspieszniu , a jeśli jest bardziej w przedzie wycie będzie przy hamowaniu silnikiem , podaje to jako przykład bo niewiem jak jest dokładnie ,może odwrotnie ale tak jest napewno.Gdybyś założył zestaw zetorowski ,ma on zęby bardziej skośne i wycie nie było by tak wraźliwe na ustawienie kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil2828 0 Napisano 9 Maja 2007 Nie wiecie czy mozna jeszcze kupic jeszcze kasete do filtra do C360 starego typu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach