Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest numer lakieru maski w MF 6180 i ramy w 6180? Orientuje się ktoś?

 

na allegro kupisz puszke farby wilckens'a oryginalna farbe do MF w mieszalni zaplacisz wiecej , ja mam MF 390 i takiego bym polecal tym ktorzy chca pracowacw polu a nie w warsztacie , zrobilem 500mth od kupna i jakos nic powaznego sie nie zdazylo a mialem kiedys 3060(bez komentarza) wiec chyba i seria 61XX to tez awaryjna jest -tak jak wszystkie ciagniki z elektryka ,

 

a tak od siebie dodam ze zaczynanie uzytkowania ciagnika po 5000mth metoda prob i bledow nie jest korzystne , najpierw trzeba zapoznac sie z literatura najego temat a dopiero robic -to wlasnie glowna przyczyna tego ze ""electroniki ""sie psuja

 

Po pierwsze skoro radzisz zapoznac się z literaturą na temat danego ciagnika to jakim cudem kupiłeś MF 3060 skoro według ciebie jest taki awaryjny.

Po drugie sam mam MF 3090 zrobiłem nim już 1100 mth i jakoś nie miałem poważnych awarii wymieniłem tarczę sprżegłową i krzyżaki ale to chyba normalne w ciągniku króry ma 8000 mth. A z literaturą to faktycznie niktórzy użytkownicy tych maszyn powinni sie zapoznać bo jak czasami widzę co ludzie odstawiaja tymi ciągnikami to głowa mała. A to np. ktos w czasie jazdy używał reduktora i się tryby w skrzyni wywaliły, a to ktos przejechał 20km po asfalnie i sie wałek atakujący w przednim naprdzie urwał, albo ktoś redukował często w przy duzych szybkościach z grupy B na A i pół skrzyni sie rozleciało lub też ciągnąc duży ciężar wyłączył speedshift bez użycia sprzęgła. Większość tych awarii dotyczy skrzyni i powiedz mi teraz dlaczego te ciagniki mają opinie awaryjnych co jest tego przyczyną. Może gdyby te skrzynie były zrobione z cynowego tytanu baru to może wytrzymałyby takie użytkowanie. A co do pseudo elektroniki w tym sprzęcie to gdyby wszystkie ciagniki miały taka skomplikowaną instalację to serwisanci nie mieliby co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha, i jeszcze jak go odpalę, to się świeci od razu kontrolka od przedniego napędu. Dopiero jak wcisnę hamulec i wyłącze przełącznikiem, to nie świeci. To jest normalne, czy coś jest zepsute?

A teraz pytanie o EHR: od czego są te pokrętła wszystkie małe i do duże? Przy jednym świeci mi się kontrolka z wykrzyknikiem.

NIe wkurzajcie się, że może zadaje banalne pytania, ale ja nie miałem wczesniej do czynienia z takim sprżetem i podejrzewam, że więcej będzie takich pytań z mojej strony.

JA mam 6170 i nie świeci mi się kontrolka od napędu po odpaleniu więc chyba masz coś zepsute. To duże pokrętło jest od ustawienia głebokości, te małe są od szybkości opadania wysokości unoszenia, i chyba reakcji ehr tego ostatniego nie pamiętam dokladnie. a ile masz półbiegów pod obciążeniem?? a jaka prędkość twój ferguson??U mnie też szarpał przy ruszaniu i była to wina zużytej pompy sprawdz filtry hydrauliczne może pomoże na zimnym też ci szarpie czy tylko na rozgrzanym?? jak będziesz miał jakieś pytania to napisz jak będe wiedział to odpowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie dziwcie się jesli ludzie sie poprzesiadali do takich ciągników z ursusów czy zetorów to takl bywa. Co do zmiany biegów pewnie ktos chciał poczuc się jak kubica sam kiedys czytałem jak koleś włączył napedy i blokady i postanowił pojexdzic po asfalcie nie wiem może chciał miec quattro jednak zalił sie ze cos mu teraz stuka. a co do serii 3xxx jesli trafisdz na egzemlaż o który dbał poprz4dni właściciel to nim pojeździsz a jesli kupiłes od flejtucha który np. nie zmieniał oleju od nowosci mogą byc problemy. Pozatym ze wzgledu na skomplikowana budowe osobom ktyóre sie niezbyt znaja trudno jest znaleźc nawet błacha usterke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o ciagnik z pierwszej połowy lat 90 tych do 110 koni to z mf wybrał bym tylko serie 3xx . Jeśli cos nowszego z mf to seria 42xx ale tak do 80 - 100 tys potem zastanawiał bym się nad nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha, i jeszcze jak go odpalę, to się świeci od razu kontrolka od przedniego napędu. Dopiero jak wcisnę hamulec i wyłącze przełącznikiem, to nie świeci. To jest normalne, czy coś jest zepsute?

A teraz pytanie o EHR: od czego są te pokrętła wszystkie małe i do duże? Przy jednym świeci mi się kontrolka z wykrzyknikiem.

NIe wkurzajcie się, że może zadaje banalne pytania, ale ja nie miałem wczesniej do czynienia z takim sprżetem i podejrzewam, że więcej będzie takich pytań z mojej strony.

Witam, w moim 3085 po odpaleniu zawsze się świeci kontrolka od przedniego napędu (dokładnie jak piszesz) wciskam chamulec, puszczam i wyłączam przełącznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha, i jeszcze jak go odpalę, to się świeci od razu kontrolka od przedniego napędu. Dopiero jak wcisnę hamulec i wyłącze przełącznikiem, to nie świeci. To jest normalne, czy coś jest zepsute?

A teraz pytanie o EHR: od czego są te pokrętła wszystkie małe i do duże? Przy jednym świeci mi się kontrolka z wykrzyknikiem.

NIe wkurzajcie się, że może zadaje banalne pytania, ale ja nie miałem wczesniej do czynienia z takim sprżetem i podejrzewam, że więcej będzie takich pytań z mojej strony.

Witam, w moim 3085 po odpaleniu zawsze się świeci kontrolka od przedniego napędu (dokładnie jak piszesz) wciskam chamulec, puszczam i wyłączam przełącznikiem.

 

W 3060 którego mamy jest dokładnie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to widze, ze to nie jest jakaś poważna awaria, a może wcale to nie jest awaria, tylko tak musi być??? Ale kolega niżej pisze, że ma 6170 i nie ma takich objawów. Jeszcze to sprzęgło mnie niepokoi, że tak szarpie na szybkich biegach przy ruszaniu. Trzeba naprawde bardzo powolutku puszczać, żeby było OK. Może to byc spowodowane niskim stanem oleju? Niby na bagnecie mało, ale kontrolka od ciśnienia mi sie nie świeci. Jaki olej do szkrzyni lejecie? Na forum jedni zachwalają Agrol U a inni go ganią. NIe wiem co robić. Korek wlewu to jet tutaj obok ramion podnośnika, taka duża śruba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Panowie byłem u znajomego ma MF3650 i silnik w nim wydał mi sie bardzo podobny do mojego w MF3080. Zaciekawiło mnie to i sprawdziłem specyfikacje. Co się okazało to ten sam silnik A6.354.4 u niego AT6.354.4 pojemność ta sama. Ma dużo większą chłodnicę oleju, 2 filtry oleju oraz oczywiście turbinę. Poza tym wszystko tak samo. I tu pytanie czy sama turbina jest w stanie zwiększyć moc o 50% (u mnie 100KM u niego 150KM) czy jest tu jeszcze jakaś zmiana, bo powiem szczerze, że zaciekawiło mnie to bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie to podobnie jak z mocą wzrost o 50%.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to pewnie są także inne ustawienia na pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest możliwe że djoda od kontroli od zająca się mogła spalić bo bezpiecznik mi wywaliło wymieniłem i się nie świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten bezpiecznik to jest w tej grupie bezpieczników, co wszystkie? Po lewej stronie, jak kolumna kierownicza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ten bezpiecznik to jest w tej grupie bezpieczników, co wszystkie? Po lewej stronie, jak kolumna kierownicza?

tak. ale niedziała mi kontrolka od zająca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyna niedziałającego hamulca ręcznego w MF3060?? Linka jest dobra i napięta ze przy pociągnięciu dźwignią porusza sworzeń wchodzący do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być przyczyna niedziałającego hamulca ręcznego w MF3060?? Linka jest dobra i napięta ze przy pociągnięciu dźwignią porusza sworzeń wchodzący do środka.

 

masz oberwane wieloklin na tarczach hamulcowych lub są już zdarte jeżeli ktoś jejżdził na lekko zaciągniętym hamulcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być przyczyna niedziałającego hamulca ręcznego w MF3060?? Linka jest dobra i napięta ze przy pociągnięciu dźwignią porusza sworzeń wchodzący do środka.

 

masz oberwane wieloklin na tarczach hamulcowych lub są już zdarte jeżeli ktoś jejżdził na lekko zaciągniętym hamulcu

a co trzeba rozebrac zeby dojsc do tego wieloklinu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wieloklinu się nie wymienia tylko obydwie tarcze hamulcowe a zeby się do nich dostac trzeba się troche napracowac a mianowice musisz zrzucic prawe tylne koło i odkręcic pokrywe mostu tą na której jest filtr i elektrozawory od wewnątrz jest pompa hydrauliczna wcześniej spuśc olej ,potem będziesz widzał wałek na którym jest cały docisk hamulca ręcznego musisz wybic kołki zabespieczające na łączniku wałka wyjąc łącznik i krótki wałek potem kluczem imbusowym odkręcic cały docisk hamulca i wtedy dojdziesz do tarcz hamulca ale tojeszcze nie wszystko żeby je wymienic trzeba wybic pionowy wałek ten z dzwygnią do której jest zamocowana linka i żeby to zrobic trzeba wyjąc zbiornik paliwa . i to by było na tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi opisać te rodzaje Ferdków?

Czym one sie roznia??

-electronic

-datatronic

-autotronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie na mf 6150 i wysiadła mi jedna kontrolka ( od zająca ) nieświeci się czy tam są djody czy cos innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie planuje remont silnika w MF255 i zastanawiam sie czy kupić te angielskie THM czy jakoś tak gdzie jest jeden pierścień więcej czy kupić standardowe polskie ? co Wy na to ? Pompe paliwowe oddać do regeneracji czy w Milejowie podobno mozna za pól kasy wziąść na wymiane ? ile taki remont u was kosztuje w zaprzyjaźnionych warsztatach? jaki patent macie odnośnie dobrego uszczelnienia pomiędzy sprzegłem a silnikiem bo mi cały czas tam kapie:/ blee a tam sa jakieś korkowe uszcelniacze czy coś ? Może jakieś porady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do remontu to ci nic nie podpowiem ale z uszczelnieniem miski ojejowej to ja robię tak ( a kilka razy rozbierałem przez to ciągnik) najpierw odtłuszczam elementy, potem nakładam warstwę grubą silikonu najpierw na tą uszczelkę z korka (połokrągła) i zakładam na silnik potem smaruję ja z drugiej strony juz na silniku i zakładam miskę ,skręcam wszystko i czekam cała noc az silikon złapie na drugi dzień zalewam olej i ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowej uszczelki z korka nie smarujcie silikonem wszystko wyjeżdża przy skręcaniu. wystarczy odtłuścić i skręcić.

kolega pytał o uszczelnienie na sprzęgle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak macie racje.. ae jakie podzespoly do silnika najlepiej kupić jakiej firmy? Thm czy cos innego? moze jakieś orgilnalne u korbanków MF ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowej uszczelki z korka nie smarujcie silikonem wszystko wyjeżdża przy skręcaniu. wystarczy odtłuścić i skręcić.

kolega pytał o uszczelnienie na sprzęgle

właśnie tam kapie jak korki puszczają a na sprzegle ? to siedzi uszczelniacz i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być przyczyna niedziałającego hamulca ręcznego w MF3060?? Linka jest dobra i napięta ze przy pociągnięciu dźwignią porusza sworzeń wchodzący do środka.

rownie dobrze mogl ktos spalil hamulec reczny co czesto sie zdarza i pekla tarcza hamulcowa od recznego. U mnie tak bylo.

nie trzeba kół sciagac itp tylko z lewej strony mostu odkręcic pokrywe i tam wszystko dojrzysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wieloklinu się nie wymienia tylko obydwie tarcze hamulcowe a zeby się do nich dostac trzeba się troche napracowac a mianowice musisz zrzucic prawe tylne koło i odkręcic pokrywe mostu tą na której jest filtr i elektrozawory od wewnątrz jest pompa hydrauliczna wcześniej spuśc olej ,potem będziesz widzał wałek na którym jest cały docisk hamulca ręcznego musisz wybic kołki zabespieczające na łączniku wałka wyjąc łącznik i krótki wałek potem kluczem imbusowym odkręcic cały docisk hamulca i wtedy dojdziesz do tarcz hamulca ale tojeszcze nie wszystko żeby je wymienic trzeba wybic pionowy wałek ten z dzwygnią do której jest zamocowana linka i żeby to zrobic trzeba wyjąc zbiornik paliwa . i to by było na tyle

nie łatwiej przez dekiel przy lewym tylnim kole po co sobie komplikowac zycie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...