Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem ostatnio przeglądałem ciągnik (MF3085) i w przednim moscie wałek atakujący miał troche luzu wiec troche dokreciłem nakretke ale tylko troche poszło i dalej nie mozna stawia opór a luz na wałku jeszcze troche jest a niechce przez siłe zeby gwintu nie zerwac, czy ktos wie jak ten luz usunąc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam mf 3085 aytotronik jak odpowietrzyć układ hydrauliki. wszystko chodzi ok ale jak się zagrzeje zapala się lampka od oleju w skrzyni na niskich obrotach, zaczeło to się dziać jak odkręciłem węże przy przednim napędzie od wspomagania i ten drugi niżej. jak włącze przedni napę lampka gaśnie. co to może być. filtr i olej nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich:/ Mam MF255 i miedzy tłumikiem a głowicą wywala mi olej:/ i wychlastało cały silnik z bokku:/ traktor chodzi jak chodizł:/ co mu się stało? przepaliło jakaś uszcelke? Czy poprostu trzeba dokręcić te śruby tłumika ? są strasznie skorodowane i boje się tego zrobić? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam mf 3085 aytotronik jak odpowietrzyć układ hydrauliki. wszystko chodzi ok ale jak się zagrzeje zapala się lampka od oleju w skrzyni na niskich obrotach, zaczeło to się dziać jak odkręciłem węże przy przednim napędzie od wspomagania i ten drugi niżej. jak włącze przedni napę lampka gaśnie. co to może być. filtr i olej nowy.

 

układu sie nie odpowietrza ponieważ sam on sie pozbywa powietrza jezeli wszystko działa poprawnie, a to że po włączeniu napedu kontrolka gasnie świadczy o tym ze być moze pompa jest na wykończeniu. Właczjąc przedni napęd odciązasz pompe poniewaz kiedy przedni napęd jest włączony sprzęzyny sciskajace tarcze są rozpychane przez siłonik, który moze juz mież drobne nieśzczelności jednak przy słabej pompie mogą mieć znaczenie co skutkuje spadkiem ciśnienia w całym układzie z tąd świecenie kontrolki. Z koliei włączjąc przedni napęd odcinasz zalilanie siłownika co powoduje najprawdopodobniej powrotem ciśnienia do poprwnego stanu, który i tak jest dośc niski jednak na tyle wysoki ze nie uruchamia czujnika. Jakiekolwiek prace rozpocznij od sprawdzenia ciścnienia jakie wytwarza popma!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam mały problem ostatnio przeglądałem ciągnik (MF3085) i w przednim moscie wałek atakujący miał troche luzu wiec troche dokreciłem nakretke ale tylko troche poszło i dalej nie mozna stawia opór a luz na wałku jeszcze troche jest a niechce przez siłe zeby gwintu nie zerwac, czy ktos wie jak ten luz usunąc?

 

Jezeli dokręciłeś nakrętke do oporu to znaczy ze juz czas na wymiane łożysk stożkowych na których opiera sie wałek a żeby je wymienc musisz rozebrać cały przedni most począwszy od jego wykręceni, pózniej rozebranie zwrotnic (dość cięzka sprawa jezeli nikt nie były niegdy rozbierane), wyjecie półosi, wyjecie mechanizmy róznicowego, a na koniec jego rozebranie. DOpiero na samym końcu tej procedury wyciągasz wałek atakujący i jako ostatni element z całego przedniego mostu wychodzą te właśnie łozyska. Mówiąc krótko musiasz rozebrać cały przód na części pierwsze, życze powodzenia w pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich:/ Mam MF255 i miedzy tłumikiem a głowicą wywala mi olej:/ i wychlastało cały silnik z bokku:/ traktor chodzi jak chodizł:/ co mu się stało? przepaliło jakaś uszcelke? Czy poprostu trzeba dokręcić te śruby tłumika ? są strasznie skorodowane i boje się tego zrobić? pozdrawiam

 

to oznaka zajechanego silnika musi ostro brac olej jezeli nawet nie daje rdy go przepalic w komorze. ja miałem podobnie przed remontem jak łykłą 5l oliwy na dzien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To oznaka przepalonej uszczelki pod głowicą najprawdopodobniej przepaliła się w miejscu gdzie przechodzi kanał olejowy między dwoma celindrami. Zdaża sie w mf 255 też to miałem mój gorzejodpalał jak był zimny przy gaszeniu słychac było świstanie zato szybciej wkręcał się na obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam mf 3085 aytotronik jak odpowietrzyć układ hydrauliki. wszystko chodzi ok ale jak się zagrzeje zapala się lampka od oleju w skrzyni na niskich obrotach, zaczeło to się dziać jak odkręciłem węże przy przednim napędzie od wspomagania i ten drugi niżej. jak włącze przedni napę lampka gaśnie. co to może być. filtr i olej nowy.

 

układu sie nie odpowietrza ponieważ sam on sie pozbywa powietrza jezeli wszystko działa poprawnie, a to że po włączeniu napedu kontrolka gasnie świadczy o tym ze być moze pompa jest na wykończeniu. Właczjąc przedni napęd odciązasz pompe poniewaz kiedy przedni napęd jest włączony sprzęzyny sciskajace tarcze są rozpychane przez siłonik, który moze juz mież drobne nieśzczelności jednak przy słabej pompie mogą mieć znaczenie co skutkuje spadkiem ciśnienia w całym układzie z tąd świecenie kontrolki. Z koliei włączjąc przedni napęd odcinasz zalilanie siłownika co powoduje najprawdopodobniej powrotem ciśnienia do poprwnego stanu, który i tak jest dośc niski jednak na tyle wysoki ze nie uruchamia czujnika. Jakiekolwiek prace rozpocznij od sprawdzenia ciścnienia jakie wytwarza popma!!!!

 

Ale gdzie sprawdzać to ciśnienie i jaki zegar do tego jest potrzebny, gdzie kupić taki manometr. i jakie ciśnienia powinny być? A wymienić pompe to dużo roboty bo widziałem za 1200 zł to nie taki duży koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam MF3060 i ostatnio przestał mi działać przedni napęd. Kontrolka na desce po naciśnięciu przycisku zapala się a napięcie na elektro zaworze zanika ,sam zawór wsówa się i wysówa więc elektryka wydaje się być sprawna . No może jeszcze oringi na zaworze można by wymienić ale wydają się jeszcze nie najgorsze. Jeżeli nawaliła ( jak niestety przypuszczam ) mechanika to może ktoś mądry powie mi co mogło się stać i od czego zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Mam MF3060 i ostatnio przestał mi działać przedni napęd. Kontrolka na desce po naciśnięciu przycisku zapala się a napięcie na elektro zaworze zanika ,sam zawór wsówa się i wysówa więc elektryka wydaje się być sprawna . No może jeszcze oringi na zaworze można by wymienić ale wydają się jeszcze nie najgorsze. Jeżeli nawaliła ( jak niestety przypuszczam ) mechanika to może ktoś mądry powie mi co mogło się stać i od czego zacząć.

przedni napęd w tym ciagniku ciała w ten sposób że po zaniknieciu napięcia w elektrozaworze odcina on dopływ oleju do siłownika który cifa sie pod naciskiem spręzyn, które t z kolei sciskaja tarcze i właczja przedni napęd. Jezeli przedni naped zanikał powoli i ciagnął słabo juz dłuzszy czas to zapewne należy wymienić spręzyny lub tarcze a moze obie te rzeczy. W przypadku nagłego zaniku podaj jakieś obiawy dodatkowe temu towarzyszące i sytuacje w jakiej to sie stało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam mały problem ostatnio przeglądałem ciągnik (MF3085) i w przednim moscie wałek atakujący miał troche luzu wiec troche dokreciłem nakretke ale tylko troche poszło i dalej nie mozna stawia opór a luz na wałku jeszcze troche jest a niechce przez siłe zeby gwintu nie zerwac, czy ktos wie jak ten luz usunąc?

 

Jezeli dokręciłeś nakrętke do oporu to znaczy ze juz czas na wymiane łożysk stożkowych na których opiera sie wałek a żeby je wymienc musisz rozebrać cały przedni most począwszy od jego wykręceni, pózniej rozebranie zwrotnic (dość cięzka sprawa jezeli nikt nie były niegdy rozbierane), wyjecie półosi, wyjecie mechanizmy róznicowego, a na koniec jego rozebranie. DOpiero na samym końcu tej procedury wyciągasz wałek atakujący i jako ostatni element z całego przedniego mostu wychodzą te właśnie łozyska. Mówiąc krótko musiasz rozebrać cały przód na części pierwsze, życze powodzenia w pracy

 

Dzieki rafik256, a tak z ciekawosci powiedz mi jeszcze gdyby luz był na tym drugim wałku z drugiej strony co wychodzi z tylnego mostu, tam chyba niema nakretki zeby dokrecic tylko jest pierscien zabezpieczający,(dokładnie niewiem bo niemam katalogu) a niedługo bede wymieniał olej w skrzyni i przy okazji wymienie uszczelke na tym wałku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam też jest łożysko stozkowe a jego luz mozna zniwelowac podkładkami dystansowymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masey ferguson 2640 podnośnik nie opuszcza się ,potrzebowalem odczepić agregat spuściłem olej z silowników po włączeniu ciągnika pomimo że obydwie dżwignie były w położeniu opuszczanie powoli podnośnik podniósł się podnośi nie chce się opuszczać co się stalo podpowiedźcie proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To oznaka przepalonej uszczelki pod głowicą najprawdopodobniej przepaliła się w miejscu gdzie przechodzi kanał olejowy między dwoma celindrami. Zdaża sie w mf 255 też to miałem mój gorzejodpalał jak był zimny przy gaszeniu słychac było świstanie zato szybciej wkręcał się na obroty.

 

hmm to mnie zasmuciliście:/ no ciagniczek przy burakach dostaje ostro po pupie:/ ale bierze umiarkowanie oleju na dzień to z 0,6litra:/ uważam ze jak na ten moel to chyba nei jest duzo:/ a to się stało zaraz po remącie pompy nowe zycie w niego wstąpiło:-D no i nie słysze świstu zadnego:/ normalnie pracuje tak mi sięwydaje :/ pozdrawiam:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masey ferguson 2640 podnośnik nie opuszcza się ,potrzebowalem odczepić agregat spuściłem olej z silowników po włączeniu ciągnika pomimo że obydwie dżwignie były w położeniu opuszczanie powoli podnośnik podniósł się podnośi nie chce się opuszczać co się stalo podpowiedźcie proszę

 

jesli podnosnik dziłą tak jak w mf 255 czy tam 3512 to wyglada na to ze dzwignia sterujaca zaworem przy pompie sie przestawiła lub zeskoczyłą z zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam mf 3085 aytotronik jak odpowietrzyć układ hydrauliki. wszystko chodzi ok ale jak się zagrzeje zapala się lampka od oleju w skrzyni na niskich obrotach, zaczeło to się dziać jak odkręciłem węże przy przednim napędzie od wspomagania i ten drugi niżej. jak włącze przedni napę lampka gaśnie. co to może być. filtr i olej nowy.

 

układu sie nie odpowietrza ponieważ sam on sie pozbywa powietrza jezeli wszystko działa poprawnie, a to że po włączeniu napedu kontrolka gasnie świadczy o tym ze być moze pompa jest na wykończeniu. Właczjąc przedni napęd odciązasz pompe poniewaz kiedy przedni napęd jest włączony sprzęzyny sciskajace tarcze są rozpychane przez siłonik, który moze juz mież drobne nieśzczelności jednak przy słabej pompie mogą mieć znaczenie co skutkuje spadkiem ciśnienia w całym układzie z tąd świecenie kontrolki. Z koliei włączjąc przedni napęd odcinasz zalilanie siłownika co powoduje najprawdopodobniej powrotem ciśnienia do poprwnego stanu, który i tak jest dośc niski jednak na tyle wysoki ze nie uruchamia czujnika. Jakiekolwiek prace rozpocznij od sprawdzenia ciścnienia jakie wytwarza popma!!!!

 

Ale gdzie sprawdzać to ciśnienie i jaki zegar do tego jest potrzebny, gdzie kupić taki manometr. i jakie ciśnienia powinny być? A wymienić pompe to dużo roboty bo widziałem za 1200 zł to nie taki duży koszt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Ciągnik MF3635, a oto mój problem: nie wiem dlaczego po dobrym rozgrzaniu oleju podczas podnoszenia pługa tura na ok.pół sekundy zapala się kontrolka od zapchania filtra. Zaznaczam, iż filtry i olej są nowe, pompa tłoczkowa jest po regeneracji, rurka pomiędzy pompami nie przetarta, a pompa zębata jest po wymianie ( serwis stwierdził, że to jej wina a okazało się inaczej - no chyba, że użyli chińskiej pompy). Proszę o wszelkie wskazówki, czym to może być spowodowane, że podczas podnoszenia tura lub pługa ta kontrolka mignie. Czy praca z tą usterką może uszkodzić ciągnik? Czy jest to możliwe że chodzi o (dokładnie nie znam nazwy) zawór kondensacyjny przy pompie tłoczkowej który reguluje ciśnienie? Proszę o pomoc....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale gdzie sprawdzać to ciśnienie i jaki zegar do tego jest potrzebny, gdzie kupić taki manometr. i jakie ciśnienia powinny być? A wymienić pompe to dużo roboty bo widziałem za 1200 zł to nie taki duży koszt.

aaamd0.th.pngthpix.gifdddhl2.th.pngthpix.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale gdzie sprawdzać to ciśnienie i jaki zegar do tego jest potrzebny, gdzie kupić taki manometr. i jakie ciśnienia powinny być? A wymienić pompe to dużo roboty bo widziałem za 1200 zł to nie taki duży koszt.

aaamd0.th.pngthpix.gifdddhl2.th.pngthpix.gif

 

A skąd wziąć ten przepływowy Zegar co jest użyty przy rozdzielaczu pod maską??? Można gdzieś kupić takie zegary już gotowe przeznaczone do mierzenia ciśnienia w tych ciągnikach??? czy wystarczy jak zmierzę tylko tym co się przypina na te mini euro-złącza bo tak to trzeba mieć kilka rodzai końcówek bo nie wszędzie będzie pasować ta jedna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Mam MF3060 i ostatnio przestał mi działać przedni napęd. Kontrolka na desce po naciśnięciu przycisku zapala się a napięcie na elektro zaworze zanika ,sam zawór wsówa się i wysówa więc elektryka wydaje się być sprawna . No może jeszcze oringi na zaworze można by wymienić ale wydają się jeszcze nie najgorsze. Jeżeli nawaliła ( jak niestety przypuszczam ) mechanika to może ktoś mądry powie mi co mogło się stać i od czego zacząć.

przedni napęd w tym ciagniku ciała w ten sposób że po zaniknieciu napięcia w elektrozaworze odcina on dopływ oleju do siłownika który cifa sie pod naciskiem spręzyn, które t z kolei sciskaja tarcze i właczja przedni napęd. Jezeli przedni naped zanikał powoli i ciagnął słabo juz dłuzszy czas to zapewne należy wymienić spręzyny lub tarcze a moze obie te rzeczy. W przypadku nagłego zaniku podaj jakieś obiawy dodatkowe temu towarzyszące i sytuacje w jakiej to sie stało.

 

Dzięki za zainteresowanie . Problem w tym że wszystko działało OK , nie było żądnego zgrzytu , czy coś wtym rodzaju . Ciągnoł też OK , aż do do jesieni gdzie przy ugniataniu pryzmy z kiszonką zauważyłem że ciągnie tylko tył . I dodam jeszcze że naprawdę ciągnik nie jest przeciążany więc trochę zgłupiałem

dlaczego to się stało . Gdzie szukać i jak sprawdzić i od czego zacząć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź frezy na wałku atakującym pod tą tulejką łączącą (z przodu oraz z tyłu) może ci się poobcinały. pozdr

 

Witam wszystkich.

Mam MF3060 i ostatnio przestał mi działać przedni napęd. Kontrolka na desce po naciśnięciu przycisku zapala się a napięcie na elektro zaworze zanika ,sam zawór wsówa się i wysówa więc elektryka wydaje się być sprawna . No może jeszcze oringi na zaworze można by wymienić ale wydają się jeszcze nie najgorsze. Jeżeli nawaliła ( jak niestety przypuszczam ) mechanika to może ktoś mądry powie mi co mogło się stać i od czego zacząć.

przedni napęd w tym ciagniku ciała w ten sposób że po zaniknieciu napięcia w elektrozaworze odcina on dopływ oleju do siłownika który cifa sie pod naciskiem spręzyn, które t z kolei sciskaja tarcze i właczja przedni napęd. Jezeli przedni naped zanikał powoli i ciagnął słabo juz dłuzszy czas to zapewne należy wymienić spręzyny lub tarcze a moze obie te rzeczy. W przypadku nagłego zaniku podaj jakieś obiawy dodatkowe temu towarzyszące i sytuacje w jakiej to sie stało.

 

Dzięki za zainteresowanie . Problem w tym że wszystko działało OK , nie było żądnego zgrzytu , czy coś wtym rodzaju . Ciągnoł też OK , aż do do jesieni gdzie przy ugniataniu pryzmy z kiszonką zauważyłem że ciągnie tylko tył . I dodam jeszcze że naprawdę ciągnik nie jest przeciążany więc trochę zgłupiałem

dlaczego to się stało . Gdzie szukać i jak sprawdzić i od czego zacząć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...