Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Pawelmf poprostu autotronic nie będzie sterował tą funkcją, będziesz sterował ją ty, tzn przełącznikiem załączać i wyłączać bezpośrednio elektrozawór. Miron doradź czy sterować bezpośrednio 12v czy(jak zauważyłem na forum) przez żarówkę, a jeżeli tak to jakiej mocy dać w szereg.

Koledzy Rafik i Miron dziękuje za podjęcie tematu. Ja w poście napisałem "przełącznik",czyli po przełączeniu czy przyciśnięciu podaje cały czas napięcie aż do momentu wyłączenia, a sprawa żarówki w szereg miała na celu zabezpieczenie cewki elektrozaworu przed nadmiernym prądem, bo podobno, a nie mam tego sprawdzonego autotronik obniża napięcie po "złapaniu" elektrozaworu. Ale jeżeli piszecie że są modele ferdków z bezpośrednim sterowaniem z przycisku to chyba nie byłoby trzeba ograniczać tego prądui zawór sie nie spali.

po co chcesz kombinowac z innymi przełącznikami kiedy wystarczy dołozyc kilka rzeczy spiąc kilka przewodów z oryginalnej ilstalacji i masz wszystko jak w oryginale na starych podzepołach. Wszystko może dizłac jak przed awarią a koszt takiej naprawy to max 15 zł, po co szpecic wnetrze kabiny jakimis nieoryginalnymi przełacznikami a taka przeróbak jest prosta i pewna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam PAW ja mam mf 3125 dopiero dwa miesiące i nemogę nic na jeg temat powiedzieć miałem problem z elektryką ale wziołem porządnego elektryka i usunoł awarie a nie wiesz gdzie w mf znajduje się pompa olejowa od podnośnika

witam , szczeze mówiąc na sto procęt niewiem , bo nie miałem takiej potrzeby, ale czytając wczesniejsze posty trzeba odkręcić kopułę która jest pomiędzy elektrozaworami a filtrem oleju, pisze z pamięci ale jutro pójdę jeszcze zobaczyć czy tam jest takowa, w każdym razie do wymiany pompy nie musisz go rozbierać.

P.S masz zajechaną pompę ? jakie ma objawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie były stosowane przyciski które zaskakiwały po wcisnięciu i takie które niezsakakiwały. pisałem swoją wypowiedz pod kontem przycisku który zaskakuje

więc obejscie na krótko jest najprostszym obejściem które tazdy wykona sam . i bedzie działało skoro takie rozwiazanie jest zastosowane fabrycznie isam wykonałem juz kilka takich obejśc ..twoje rozwiazanie rafik jest bardzo dobre z tym przezutnikiem ale kto ztym niemiał nigdy do czynienie niewiem czy sam sobie poradzi. wiec może zamieść na forum jakiś schemacik . czy tylko jest to twój patent .pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a koledzy może powiedzcie mi jak sprawdzic ten czujnik ktory jest wkrecony w pokrywe podnosnika, ktorego koniec znajduje sie tuż nad kołem talerzowym mechanizmu rożnicowego, nie znam jego dokladnie jego nazwym wiem że słuzy on komputerowi do pomiaru predkosci, u mnie jest walniety na 90% tylko musze miec pewnosc nim go wymienie , znacie jakis sposob na sprawdzenie????? z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć PAW więc jeszcze tak żle niejest ale zaraz jak go przyprowadziłem olej się porządnie rozgrzałto na wolnych obrotach ciężko kręciło się kierownicą ale dodać trochę gazu to jest dobrze a pod elektrozaworami jest pokrywa ale ciekawe jak się ją zdemie czy to wszystko się nierozwali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawelmf poprostu autotronic nie będzie sterował tą funkcją, będziesz sterował ją ty, tzn przełącznikiem załączać i wyłączać bezpośrednio elektrozawór. Miron doradź czy sterować bezpośrednio 12v czy(jak zauważyłem na forum) przez żarówkę, a jeżeli tak to jakiej mocy dać w szereg.

Koledzy Rafik i Miron dziękuje za podjęcie tematu. Ja w poście napisałem "przełącznik",czyli po przełączeniu czy przyciśnięciu podaje cały czas napięcie aż do momentu wyłączenia, a sprawa żarówki w szereg miała na celu zabezpieczenie cewki elektrozaworu przed nadmiernym prądem, bo podobno, a nie mam tego sprawdzonego autotronik obniża napięcie po "złapaniu" elektrozaworu. Ale jeżeli piszecie że są modele ferdków z bezpośrednim sterowaniem z przycisku to chyba nie byłoby trzeba ograniczać tego prądui zawór sie nie spali.

po co chcesz kombinowac z innymi przełącznikami kiedy wystarczy dołozyc kilka rzeczy spiąc kilka przewodów z oryginalnej ilstalacji i masz wszystko jak w oryginale na starych podzepołach. Wszystko może dizłac jak przed awarią a koszt takiej naprawy to max 15 zł, po co szpecic wnetrze kabiny jakimis nieoryginalnymi przełacznikami a taka przeróbak jest prosta i pewna.

Rafik masz racje, ale w chwili obecnej jest duży wybór różnych przełączników czy przekaźników i każdy coś dobierze co mu pasuje. Chciałem robić ten układ z żarówką ale tylko w celu ograniczenia prądu na zaworze, ale jeżeli macie to przetestowane że działa poprawnie po podaniu napięcia i nie trzeba nic ograniczać to zasile go bezpośrednio. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cześć PAW więc jeszcze tak żle niejest ale zaraz jak go przyprowadziłem olej się porządnie rozgrzałto na wolnych obrotach ciężko kręciło się kierownicą ale dodać trochę gazu to jest dobrze a pod elektrozaworami jest pokrywa ale ciekawe jak się ją zdemie czy to wszystko się nierozwali

Cześć ,sprawdziłem dzisiaj w istrukcji napraw (zapomniałem ze mam ! ) pompa jest pod elektrozaworami , nic tam nie rozwalisz ale widze że przy okazji do wymiany jest kilka oringów , bo stare pewnie będą wycisnięte. Sprawdzałeś gdzieś ile taka pompa kosztuje do tego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj PAW jak patrzyłem na alegro to do tego modelu można kupić za 1200 zł nie wim czy to ta., a jak masz jakąś ksiąszke napraw albo katalog części może byśmy się zdzwonili i bym sobie ją skserował . patrzyłem na alegro to wszystko jest w języku angielskim ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witaj PAW jak patrzyłem na alegro to do tego modelu można kupić za 1200 zł nie wim czy to ta., a jak masz jakąś ksiąszke napraw albo katalog części może byśmy się zdzwonili i bym sobie ją skserował . patrzyłem na alegro to wszystko jest w języku angielskim ....

ja do odmiany mam w języku niemieckim , ale ta pompa wydaje mi się troche tania , napewno nowa? co do instrukcji napraw i katalogu części mój GG 11305595 i przeważnie po 21.00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z wyłączeniem napędu w mf6150 sprawdzałem do przełącznika dochodzi prą a do elektrozaworu nie dochodzi co może być tego przyczyna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z przednim napędem ale elektryk założył nowy przekażnik do prądu . prąd przechodzi przez przekażnik włacza i wyłacza przedni napęd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem problem z przednim napędem ale elektryk założył nowy przekażnik do prądu . prąd przechodzi przez przekażnik włacza i wyłacza przedni napęd

jak wygląda ten przekaźnik i gdzie on jest zamocowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekażnik zobacz na allegro Przekazniki przekaznik 12V 16A 30A Nowe Wawa (numer 621546873) to jest tylko przykład jak wygląda ale jak będziesz miał walnięty to musisz kupić taki jak masz założony. w moim MF są poniżej bespieczników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekażnik zobacz na allegro Przekazniki przekaznik 12V 16A 30A Nowe Wawa (numer 621546873) to jest tylko przykład jak wygląda ale jak będziesz miał walnięty to musisz kupić taki jak masz założony. w moim MF są poniżej bespieczników

kolego jaki masz traktor bo ja mam mf 6150 i niewiem który to będzie od napędu

to jest moje gg odpisz na nie 404774

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki
w tym statku nie ma przekeznika jest modul sterujacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
potrzebuje schematu w którym miejscu jest przekaźnik od przedniego napędu w mf 6150 z góry dzięki
w tym statku nie ma przekeznika jest modul sterujacy

jak niema jak są już znalazłem jest ich aż 8 tylko niewiem który jest od napędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zroaum że takie funkcje jak napęd, blokada itd. nie przechodza przez żadne przekaźniki tylko wszystko jest podłaczone pod autotronic i on odpowoada za całe sterownie. Masz przyciksk podłączony bezpośrednio pod panel a póżniej jest wyjście z panelu na elektrozawór i nic więcej nie ma po drodze. Wszystkie pozostałe funkje związane z napedem czyli to że trzeba nacisnąć hamulec żeby po odpaleniu wyłączyc napęd też są związane z panelem. nie ma tam dodatkowych przekaźników ani przerzutników. Takie rzeczy sa jedynie przy swiatłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zroaum że takie funkcje jak napęd, blokada itd. nie przechodza przez żadne przekaźniki tylko wszystko jest podłaczone pod autotronic i on odpowoada za całe sterownie. Masz przyciksk podłączony bezpośrednio pod panel a póżniej jest wyjście z panelu na elektrozawór i nic więcej nie ma po drodze. Wszystkie pozostałe funkje związane z napedem czyli to że trzeba nacisnąć hamulec żeby po odpaleniu wyłączyc napęd też są związane z panelem. nie ma tam dodatkowych przekaźników ani przerzutników. Takie rzeczy sa jedynie przy swiatłach.

to co mam zrobić aby m mógł wyłanczać napęd bo szkoda mi opon bo traktor sporo jeździ po drogach asfaltowych nieprzekraczając 15 km/h i szkoda ląki bo trawę na zakrętach wyrywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dscn1078m.th.jpg fotka jak jest zrobione obejscie żółw zając na przekaźniku może komuś sie przyda wpodobny sposób mozna zrobic blokade naped itd dscn1083.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dscn1078m.th.jpg fotka jak jest zrobione obejscie żółw zając na przekaźniku może komuś sie przyda wpodobny sposób mozna zrobic blokade naped itd dscn1083.th.jpg

mógłby mi pan opisać jak to zrobić i jaki przekaźnik zastosować. Był bym bardzo wdzięczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie dlaczego mi nie swieci kjontrolka od ładowania? miernikiem patrzałem to jest 12,40v,co moze byc r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie dlaczego mi nie swieci kjontrolka od ładowania? miernikiem patrzałem to jest 12,40v,co moze byc r?
przy pracującym silniku powinno być 14.5 v [ alternator szczotki lub regulator napięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...