Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z moim 3070 a chodzi o to ze ma ciezko zapalac nawet gdy jest 0 stopni dlugo kreci az akumulator pada ktory wymienilem na nowy bo mysalem ze to jego wina....czego to moze byc przyczyna??z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój 3060 też kręci długo, tuleje nowe, pierścienie nowe, wtryski dobre, pompa dobra ustawiona na kresce, świeca płomieniowa (czy jak się to nazywa) dobra tzn nagrzewa się i po wykręceniu produkuje taką białą mgiełkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z moim 3070 a chodzi o to ze ma ciezko zapalac nawet gdy jest 0 stopni dlugo kreci az akumulator pada ktory wymienilem na nowy bo mysalem ze to jego wina....czego to moze byc przyczyna??z gory dzieki za pomoc
kolego też tak mnialem i jedyne rozsądne co zaradziłem to przed pierwszym rannym rozruchem startera do diesla mu wpsiukiwałem do kolektora ssącego ( tam na boku taka śruba jest, trzeba ją wykręcić i przez otwor wpsiknąć odrobinę tego startera) upierdliwe ale skuteczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzymam dulgo(podgrzewam go)swieca plomnieniowa nowa,kolego a co to za starter i gdzie go kupic i w jakiej jest cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z moim 3070 a chodzi o to ze ma ciezko zapalac nawet gdy jest 0 stopni dlugo kreci az akumulator pada ktory wymienilem na nowy bo mysalem ze to jego wina....czego to moze byc przyczyna??z gory dzieki za pomoc

 

miałem podobny problem z moim mf 3650. Przyczyną był za wczesny wtrysk paliwa, nawet latem rano ciągnik bardzo ciężko zapalał, z tłumika wydobywał się gęsty biały dym. Problem ten rozwiązałem przestawiając koło zębate napędzające wałek, który napędza pompę wtryskową. Koło przesunąłem o dwa ząbki. Aby dotrzeć do koła zębatego musisz odkręcić zaślepkę z przodu silnika tą najbliżej pompy wtryskowej (przykręcona jest na cztery śrubki). Następnie zobaczysz trzy śruby na klucz imbusowy, wykręć je i spróbuj odciągnąć koło zębate. Nie jest ono montowane na klinie, bo jest tam również regulacja wtrysku. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam problem z podnośnikiem w mf 699. czy wie ktos moze co moze byc za przyczyna ze nie podnosi za wysoko. podnosi tylko do pewnego momentu jak jest zimny olej pozniej juz nie chce za bardzo podnosic. czy moze mi ktos w tym pomóc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze trzeba sprawdzić ciśnienie i najlepiej wydatek jaki daje pompa, jeśli ciśnienie jest mniejsze od 180 atm. i wydatek od 80 l.(jeśli dobrze pamiętam) to pompa do roboty (tłoczkowa), jeśli pompa podaje dobrze to może "siedzieć" rozdzielacz lub po prostu uszczelnienie tłoka się skończyło. Przyczyn może być wiele, trzeba łapać za klucze i do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ! Czy mogę delikatnie napawać frez na wałku atakującym przedniego mostu Massey Fegusona 6150? Jeżeli tak - to czy wystarczy rozłączyć klemy akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spawając-należało by również odłączyć alternator.Ale spawając wałek na ciągniku to mi wygląda na jakieś "samobójstwo".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc "o samobójstwie" masz na myśli, że

a) zrobię sobie krzywdę?

b) zrobię krzywdę ciągnikowi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że o ciągniku.Napawając części,i żeby póżniej wytrzymały jakiś czas należy spełnić określone warunki.Warunki który raczej się nie dotrzyma bezpośrednio na ciągniku i z minimalną wiedzą o obróbce metali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..., a czy jakieś inne możliwpści uzupełnienia frezu (bez rozbierania mostu) znasz/cie, np. klejenie silnymi klejami epoksydowymi, przewiercenie tuleji i wałka, i połączenie zużytych części dodatkowym kołkiem? Po-radźcie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wymontowac i oddać doślusarza lub np tam gdzi eregenruja np wałk irozrządu. Naspawasz i czym obrobisz pilnikiem czy moźze szlifierką kontową a za roku znowu to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Frez był mocno wyklepany - pozostały na całej długości tylko grzbiety. Kupiłem namocniejszy klej do stali, nałożyłem grubo, nałożyłem tuleję, wcześniej wzmocniłem kołkiem - wiercąc otwór przez tuleję i wałek. Przyznaję, że eksperyment! W poniedziałek zabieram się za cd. orki. Oczwiście zmówiłem jednocześnie nowy wałek, który w komplecie z talerzem kosztuje ciężkie pieniądze! Na początek używania MF - duża załamka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji dziękuję Wszystkim, którzy telefonicznie doradzali, podawali namiary na najtańsze części. Rozbierania przodu jednak trochę się boję!

Muszę w tym nowym moim zakupie wymienić oleje i filtry (jest zalany agrolem) i przy obecnych temperaturach nie wszystkie funkcje po odpaleniu ciągnika działają dobrze. Ktoś mi może podpowie ile filtrów i jakie muszę kupić , a które wystarczy wyczyszczcić? Przeczytalem już raz całe to forum i wiem, że gdzieś to już było napisane ( teraz jak trzeba - nie mogę znależć!. Przypomnę , że chodzi o MF 6150 z 1996r. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego eco-rol, mimo ze mam inny model MF(3065) ale ja poleciłbym Ci olej Castrol AgriMP plus 10W40 kosztuje około 12zł/litr, to przyzwoita cena w stosunku do jakosci, a filtry w Grene spytaj jesli jest koło Ciebie, mają np Donaldsona w dobrych cenach, no i można rabat dostać, ja za wkład do niskiego cisnienia i i filtr wysokiego cisnienia, 340zl, mysle ze przyzwoicie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jaworaski - czekam na każdą opinię i informację na temat MF. 20 lat jezdziłem MF 255. Zero problemów i kosztów. Teraz mam 90 KM i trochę problemów - mam nadzieję, że tylko na początek. Mam w pobliżu dostęp do tego oleju co proponujesz, ale on wychodzi na 18 zł/l. Muszę coś jednak zrobić w poniedziałek lub wtorek, bo serce mi pęka jak słyszę zimną (dziasiaj o 23.00 minus 4 stopnie C) i wyjącą skrzynię zalaną agrolem! (kurcze - kolejny "tysięczny" wydatek!. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupowalem w poznaniu w firmie FEGA , poszukałem w necie ta hurtownie , wszystko załatwiłem telefonicznie olej, przywieżli na miejsce po 3 dniach w tej cenie co pisałem, a niewiem skad kolega jest, u mnie tez była taka kumulacja, olej filtry i akumulator czyli niecałe 1,5koła, ale i tak kocham moj ciagnik, a bede musiał skrzynie tez naprawic, na przemina wyskakuje mi 1 albo 2, czyli bede musiał silnikiem odjechac, bo sie od przodu taka nakretka rozkreciła w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam jeszcze jesteś to doradź: u nas (jestem z południa - z Cieszyna) jest np. -7 stopni. Pracuję, więc robotę w polu zaczynam po 15-stej. Czy dobrze go zagrzać do wieczora i po robocie odkrećić (podobno 3) śruby i filtr? Jak siię ustawić, żeby wszystko dobrze zeszło. Jakbyś był taki dobry - wypunktuj krótko co po kolei robić. Mój Fergusonek też ładnie cyka i chciaż mam go dopiero od tygodnia - też go bardzo polubiłem. Mam też 2 przyczepy, które pewnie też w sobie mają trochę agrolu. Jak zrobić, żeby po wymianie na inny - pozbyć się go z tych przyczep? Z góry dzieki za podpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej, Panowie, przyczyną zużycia frezów na wałku przedniego mostu jest luz na mocowaniu przedniego mostu. W zależności czy most "ciągnie" czy hamuje ciągnik, most pochyla się do przodu lub do tyłu. To z kolei powoduje że wał napędowy - sztywny - bez żadnych przegubów nie pracuje w prostej osi. Tak więc naprawiony napawaniem wałek bez skasowania luzów na moście i tak się zużyje. Luzy można zweryfikować unosząc przód ciągnika.

 

Witam, w moim mf w przednim napedzie na wałku atakującym ten frez troche sie wyrobił i w czasie jazdy brzeczy i pytanie co tu zrobic, naspawac i wyfrezowac ale czy spaw nie bedzie za mieki i jaką spawarką, czy ktos moze to juz robił ?

 

ja regenerowałem wałek od przedniego napędu ten pod silnikiem nadspwałem frezy elektrodą nierdzewną i wyfrezowałem zrobiłem 500 mtg i nie widać żadnego zużycia ale czy wałek atakujący nie ulegnie rozhartowaniu od spawania tego nie wiem i nie polecał bym tej metody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...