Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę wnika w ten WOM, ale zmiana półbiegu na niskim ciśnieniu powoduje efekt "obciążenia" silnika. Zmiana półbiegu polega na jednoczesnym hydraulicznym przesterowaniu 2 tarcz ciernych. Jedna (większa) jest dociskana przez sprężynę pierścieniową a druga (mniejsza, wewnętrzna) dociskana ciśnieniem oleju. Przy zbyt niskim ciśnieniu powstaje efekt "blokowania" się, jednoczesnej pracy obu półbiegów bo: ciśnienie jest na tyle silne aby dociskać tarcze mniejsze,ale zbyt słabe aby pokonać opór sprężyny na tarczach zewnętrznych (dużych). I powstaje sytuacja kiedy moc przenoszą obie tarcze, a tak nie powinno być !Moc jest przenoszona normalnie albo przez jedną albo drugą tarczę. Zainteresowanych zapraszam do przestudiowania książki warsztatowej. Nominalne ciśnienie na sterowaniu elektrohydrauliką to 17 bar. Czujnik zapala kontrolkę i odłącza sterowanie poniżej 9 bar. Czasem i to za mało aby przesterować speedshift. Przypuszcam, że ma Pan kłopoty z pompą, filtrem oleju, wewnętrznymi przeciekami. Należy podłączyć precyzyjny manometr i pomierzyć ciśnienia na wejściu na orbitrol (185 bar). Przelew z orbitrolu idzie na sterowanie elektrohydrauliką. Zawór sterujący 17 i 5 bar znajduje się nad silnikiem nieco z przodu przed orbitrolem jako niezależny element. Przelew 5 bar idzie na chłodnicę oleju i dalej przez zawór 1,5 bar na smarowanie górnych łożysk w skrzyni. Efekt poślizgu na sprzęgle może być spowodowany właśnie długą wadliwą eksploatacją na niskim ciśnieniu półbiegów. Może to spowodować silne zużycie wspomnianych tarcz.

Witam, mam pewien problem z MF3060 po 1 gdy silnik jest ciepły i załączy się półbieg to gubi się ciśnienie oleju... Gdy jest zimny słychać tak jakby obciążało silnik lekko... na ciepłym przy 1500 znowu się pojawia ciśnienie drugi mankament jest taki że po przełączeniu wałka z eco na normalny 540 przy 2200 a nie 1550 coś zgrzyta czasami zaczyna zgrzytach chyba wtedy kiedy wałek jest zluźniany i trzeba go wyłączyć i znowu załączyć... a na tym szybszym czyli 540 przy 1550 coś jakby chrupało gdy jest pod skosem wałek (np gdy się skręca beczką na gnojówkę lub rozrzutnikiem) a i czasem jeszcze jest problem z załączeniem się wałka (mruga kontrolka) ale to bardzo rzadko (pod warunkiem że nie ma półbiegu bo wtedy nie ma szans nic zrobić)

 

Dodatkowo jest tak jakby lekko poślizg na sprzęgle (po zmianie biegu jedzie tak jakby na pól sprzęgle aż do wyrównania obrotów potem już ok jest przy ruszaniu to samo)

 

EHR i inne bajery działają idealnie. traktor kupiony pol roku temu od handlarza który troszkę wali kit. (silnik do remontu był i szlak trafił wieloklin na wałku atakującym w moście przednim, dużo pociętych kabli, powyciągane kontrolki niektóre, sztuczka z odmą wpuszczoną w kolektor ssący)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ! Tuleja łącząca oba końce wałków wygląda (i jest rzezcywiście - "zdrowa" ). Jeden fachowiec powiedział mi, ze w związku z tym tj. zużywaniem się frezu na wałku atakującym należy zastosować tuleję z mniej twardego materiału, która jako pierwsza będzie się zużywać. Oszczędzi przy tym frez kosztownego ataku. Tuleję zawsze i za niewielkie pieniądze można wymienić. Czy ktoś z Was może się wypowiedzieć w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten fachowiec ma niewątpliwą rację:)...przesówkę napewno mozna mniejszym kosztem i nakładem robocizny wykonać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpowie ktoś miły, ile oleju do skrzyni mam kupić do MF 6150? Byłbym bardzo wdzięczny też, gdyby króciótko w punktach napisać jak to się robi? (myślę tu o wymianie) Forum czytam od kilku dni i już bardzo na oczy nie widzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo orginalne tuleje łączące wałek ataku są tak twarde ze nie mozna w nich wywiercic otworu, wiosną robiłem to wszystko w zakładzie WSK i oni dorobili te tuleje nowe i zapomnieli powiercic otwory na zawleczki i ja sam potem wierciłem to bez problemu szło, zrobili z miekiego materiału, po sezonie jeszcze sprawdze jak wyglądają te frezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ustawiłem na poziomej nawierzchni a nie jakes z gorki czy cos, niewiem jak w seri 6... sa korki spustowe, szukalbym w najnizszym punkcie skrzyni i mostu, tak jak to jest w moim mf, i spuszczanie moze byc na ciepło tylko zostaw go na troche zeby sciekło wszystko w telegraficznym skrócie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo orginalne tuleje łączące wałek ataku są tak twarde ze nie mozna w nich wywiercic otworu, wiosną robiłem to wszystko w zakładzie WSK i oni dorobili te tuleje nowe i zapomnieli powiercic otwory na zawleczki i ja sam potem wierciłem to bez problemu szło, zrobili z miekiego materiału, po sezonie jeszcze sprawdze jak wyglądają te frezy.
witam też chciałem dorobić taką tulejke frezowaną ale w zakładzie powiedzieli że się nie opłaca bo godzina robocza to koszt 200zł a maszyna na kturej to robią ( drutuwnica ) jest wolna i jeden frez o długości 15 cm robi około dwie godziny a frezów jest 6 więc dokupiłem nowa za 250zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukuje sklepu gdzie można kupic belke zaczepu (listew, inaczej mówiąc) do mf 595 ma udźwig ok 2 t szukam czegoś mocnego ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpowie ktoś miły, ile oleju do skrzyni mam kupić do MF 6150? Byłbym bardzo wdzięczny też, gdyby króciótko w punktach napisać jak to się robi? (myślę tu o wymianie) Forum czytam od kilku dni i już bardzo na oczy nie widzę!

oleju trzeba wlać do skrzyni do tego mf-ka 55 l . kup 60 to będziesz miał na ewentualne dolewki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpowie ktoś miły, ile oleju do skrzyni mam kupić do MF 6150? Byłbym bardzo wdzięczny też, gdyby króciótko w punktach napisać jak to się robi? (myślę tu o wymianie) Forum czytam od kilku dni i już bardzo na oczy nie widzę!

oleju trzeba wlać do skrzyni do tego mf-ka 55 l . kup 60 to będziesz miał na ewentualne dolewki .

zapomiałem jeszczse polecam olej bp terrec supertransmisjon s zalecany do mf-ów do skrzyni power shift( ja taka w swoim posiadam mf6150) jakby co to moje gg 404774

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MAM PYTANIE DO UŻYTKOWNIKÓW CIĄGNIKÓW MF GDYŻ ROZWAŻAM KUPNO TEJ MARKI Z SERII 30-KTÓRY LEPSZY MF3050 CZY MF 3060 A MOŻE MF 3070????????PROSZĘ O OPINIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo orginalne tuleje łączące wałek ataku są tak twarde ze nie mozna w nich wywiercic otworu, wiosną robiłem to wszystko w zakładzie WSK i oni dorobili te tuleje nowe i zapomnieli powiercic otwory na zawleczki i ja sam potem wierciłem to bez problemu szło, zrobili z miekiego materiału, po sezonie jeszcze sprawdze jak wyglądają te frezy.
witam też chciałem dorobić taką tulejke frezowaną ale w zakładzie powiedzieli że się nie opłaca bo godzina robocza to koszt 200zł a maszyna na kturej to robią ( drutuwnica ) jest wolna i jeden frez o długości 15 cm robi około dwie godziny a frezów jest 6 więc dokupiłem nowa za 250zł

Ja musiałem dorobic nową tuleje poniewaz na wałku atakującym frezy sie troche wyrobiły a technolog powiedział ze najlepiej bedzie frezy na wałkach troche zmiejszyc i pod wymiar zrobic nowe tuleje, a zapłaciłem 1300zł za 2xtuleje, wyrównanie frezów na wałkach i dorobienie tulejek wewnetrznych i zewnetrznych i podkładki dystansowej do mcowania całego mostu w korpusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Wszyscy- widzę, że dzisiaj Forum dość liczne grono i Fachowców sporo!

Koledzy ja znowu z prośbą! Podczas przygotowywania się do wymiany ataku przeniego mostu - leżałem pod moim MF i "podziwiałem" go od dołu. Dotknąłem taką zawleczkę w dekielku od spodu - gdzieś na wysokości pomiedzy silnikiem a skrzynią (Miałem wcześniej MF 255 i taka zawleczka znajdowała się w obudowie sprzęgła i jakieś ew. przecieki z silnika dostawały się do obudowy i sprzęgła i kapały przez ten otwór z obudowy) No i jak nią poruszałem to zaczął kapać dość obficie czarny olej. kapal i kapał i nie przestawał, a ponieważ już zmarznąłem pod wiatą - podstawiłem jakiś pojemnik i zakończyłem szychtę. Czy ktoś mi to wyjaśni ale proszę nie kreślić czarnych scenariuszy a jeżeli już - to bardzo delikatnie Dodam, że Perkinsek pali dobrze nawet przy tym chłodzie, dymku prawie nie widać a na moje ucho cyka jak dobty zegarek. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwszr m nie tykaj czegos jak nie trzeba to masz dwie opcje , olej z silnika albo ze skrzyni, ale jak mocno czarny olej a jesli jeszcze nie robiłes zmiany to bedzie chyba z silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaworaski - 3 dni temu wymieniłem w silniku. Jest Turdus i w silniku na miarce jeszcze się złoci. W skrzyni mam zamiar wymienić bo poprzednik zalał go 2 lata temu agrolem i na miarce też widać, że jest dosyć ładny! To skąd takie sączenie przez jakąś zawleczkę i do tego czarny !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz , jak spuscisz ze skrzyni olej w jakas wanienke to mozesz sie przeżegnac, bo na mierniku bagnetowym jest czysciutki ale w wanience moze byc masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok ! podejrzewam, ale dzisiaj u Korbanka powiedzieli, że w tym miejscu ma nie być oleju i że to rzeczywiście może być przeciek albo ze skrzyni, albo ze silnika, który na dodatek nagromadził przez dłuższy okres (nie wiadomo jak długi. Otwór albo się sam zakleił albo poprzednik go umyślnie zaklajstrował!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wie ktoś jak połączyć w MF 3125 szybę od drzwi z tą mała uchylną . Czy to jest jakiś specjalny sylikon..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kleiłem silikonem szklarskim. Wymontowałem całą szybę, zdrapałem stary silikon, odtłuściłem, ustawiłem odpowiednią szczelinę i nałożyłem silikon. Szyby miałem ustawione w pionie żeby mieć dostęp z obu stron i zmontowane tak, aby się względem siebie nie ruszały.

Trzyma się już 3 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy może mi ktoś sprawdzić do jakiej części jest przypisany numer katalogowy 3523595M1.

Posiadam tą część na sprzedaż.Wiem że jest to do massey fergusona koparki na równych kołach. Część jest nowa nie używana.

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...