Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Posiadam Mf 3085. mam problem z zapowietrzającymi się hamulcami- co może być tego przyczyną? gdy pracuje nim codziennie hamulce są lecz jak postoi 2-3 dni giną. co należy przejrzeć?

również zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni, lecz jak załącze przedni napęd wszystko gra. również gdy dodam trochę gazu kontrolka gaśnie. kiedy zapali się kontrolka nie można włączyć przekaźnika wałka, oraz sprzęgło jest bardzo agresywne bardzo szarpie, a cięgnik reaguje tak jak by go coś trzymało, wydaje się jak by hamował. Dodam jeszcze ze problem z kontrolką pojawił się po odkręceniu przedniego napędu. był na spawywany frez na wałku ataku- czyżby coś było zapowietrzone??? było to robione 2 sezony temu. przez to praktycznie cały czas jeżdżę na przodku. jedynie jak jest zimny to kontrolka się nie świeci.

 

olej i filtr też już wymieniony

 

Proszę o pomoc.

 

Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?? To raczej przy pompie trzeba szukac przyczyny a to że po właczeniu kontrolka gaśnie to potwierdza tą hipotezę. PO prostu po właczenu napedu odcinany jest doływ oleju do siłownika w sprzęgle dzieki czemu sa mniejsze straty na obwodach i pompa moze wytworzyc wieksze ciśnienie. Jezeli chodzi o kontrolke i to ze nic nie działa kiedy się świeci to jest jak najbardziej prawidława reakcja autotronic. Tak ma byc. To jest rodzaj zabezpieczenia mechanizmów skrzyni przed uszkodzeniem w przypadku uruchomienia przy niewłaściwym cisnieniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr.

 

W takim razie napisz jak używasz tego półbiegu?? Moze przypadkiem włączasz go kiedy ciagnik ma dośc dużą prędkość??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?..

 

No ale rafik, ciśnienie pompy jest bardzo łatwo sprawdzić i to jest najbardziej oczywiste zawsze, a już gorzej jak się coś w zaworach zacina albo odwrotnie i źle regulują ciśnieniami. A w tym zaworze rozdzielczym jest dławik do regulacji ciśnienia i jak będzie źle działał to też będzie lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem ze łatwo ale nie napisał ze sprawdził a jezeli to zrobił to niech poda cisnienie jakie ma. Napisłem jakia jest najczęstsza przyczyna podobnych objawów. Jezeli nie zauważyłes objawy ustepują kiedy jest zimno a zawór raczej by puszczał zawsze tak samo. poza tym jeżeli zawór jestźle ustawiony to ciśnienie zawsze byłoby za niskie a nie tylko przy zbytnim obciążeniu obwodu. Przecież pompa ciagle daje wyskokie ciśnienie a zawór zawsze itrzymuje je na tym samym poziomi obniżając je. sytuacja się zmienia kiedy nie ma czego obnizac kiedy pompa już nie wyrabia. NIech sprawdzi obwód wyskiego i niskiego ciśnienia. Poda wartości o bedzie wiadomo.

W takim razie jak wytłumaczysz niedziałajacy WOM, blokadę itp. ?? nadal uważasz ze to zawór sie ciągle sam przestawia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Posiadam Mf 3085. mam problem z zapowietrzającymi się hamulcami- co może być tego przyczyną? gdy pracuje nim codziennie hamulce są lecz jak postoi 2-3 dni giną. co należy przejrzeć?

również zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni, lecz jak załącze przedni napęd wszystko gra. również gdy dodam trochę gazu kontrolka gaśnie. kiedy zapali się kontrolka nie można włączyć przekaźnika wałka, oraz sprzęgło jest bardzo agresywne bardzo szarpie, a cięgnik reaguje tak jak by go coś trzymało, wydaje się jak by hamował. Dodam jeszcze ze problem z kontrolką pojawił się po odkręceniu przedniego napędu. był na spawywany frez na wałku ataku- czyżby coś było zapowietrzone??? było to robione 2 sezony temu. przez to praktycznie cały czas jeżdżę na przodku. jedynie jak jest zimny to kontrolka się nie świeci.

 

olej i filtr też już wymieniony

 

Proszę o pomoc.

jeżeli nie masz wycieków z pompek hamulcowych to możesz mieć zdarte okładziny tarcz hamulcowych bo gdy tarcza jest już cienka to tłok hamulcowy wysuwa sie zbyt daleko poza cylinder hamulcowy i przepuszcza olej znakiem tego jest już cienka tarcza hamulcowa która podlega wymianie

 

to chyba będzie wina tarczek bo wycieków brak. hamulce trochę szumiały więc pewnie się zdarły. dużo rozbierania jest przy wymianie??? tarczki wdziałem na allegro po 500 zł to by je zakupił, problem to wymiana.

jeszcze jedno jak sprawdzić to ciśnienie pompy??? gdzie i czym i jakie mają być wartości. ma ktoś takie zegary, głównie to chodzi o złącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdzałes ciśnienie jakie daje pompa?..

 

No ale rafik, ciśnienie pompy jest bardzo łatwo sprawdzić i to jest najbardziej oczywiste zawsze, a już gorzej jak się coś w zaworach zacina albo odwrotnie i źle regulują ciśnieniami. A w tym zaworze rozdzielczym jest dławik do regulacji ciśnienia i jak będzie źle działał to też będzie lipa.

witam,moim skromnym zdaniem dokładne sprawdzenie pompy nie jest takie proste i oczywiste jak nam sie napoczatku wydaje , bo wpięcie zegara w obwód chydrauliki nieda nam dobrego odczytu. pompa daje nam nawet dwarazy wieksze cisnienie jakie potrzebujemy . a nim sretuje zawór i jezeli zawór za szybko puszcza nigdy nieuzyskamy odpowiedniego cisnienia w obwodzie chydraulicznym a tych zaworów jesk kilka i duzo ludzi sie natym przejezdza brak cisnienia to leci po nowa pompe wydaje 2 tys i dalej go niema. prawidłowe sprawdzenie pompy polega że w danym czsie i danym ciśnieniu ma przepłynąć tyke o tyle oleju a w domowych warunkach nalepiej pompe wijac i odrazu naniej zamontowac zegar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...

W takim razie jak wytłumaczysz niedziałajacy WOM, blokadę itp. ?? nadal uważasz ze to zawór sie ciągle sam przestawia??

 

No właśnie napisałem przecież że ten zawór jest odpowiedzialny za te elementy, a zbyt niskie ciśnienie powoduje ich niedziałanie. To, że załącza napęd lub nie może mieć równie dobrze wpływ na poprawę w przypadku zaworu. I to nie znaczy, że zawór się cały czas przestawia, tylko że nie trzyma ciśnienia ciągle. A ciśnienie oleju łatwo sprawdzić tylko trzeba wiedzieć gdzie się wpiąć wystarczy spojrzeć do instrukcji i mieć ciśnieniomierz i najlepiej przepływomierz.Bada się na rozgrzanym oleju do ok 60 st i 1200 obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie widzę że każdy ma inną teorię. Jedni pompa drudzy zawór.

Wiadomo że jeśli zapala się kontrolka to załącza ją czujnik. pytanie jest następujące czy jest czujnik jeden czy kilka??? jeśli jest jeden na wylocie za pompą to wiadomo że jak ssąca strona ok( filtr czysty) to musi być ciśnienie jeśli pompa ok. Natomiast jeśli jest kilka czujników to teraz trzeba z odnaleźć obwód ze spadkiem i wtedy można szukać winy zaworu.

Pytanie moje jest następujące gdzie szukać czujników i ile ich tak naprawdę jest???

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie widzę że każdy ma inną teorię. Jedni pompa drudzy zawór.

Wiadomo że jeśli zapala się kontrolka to załącza ją czujnik. pytanie jest następujące czy jest czujnik jeden czy kilka??? jeśli jest jeden na wylocie za pompą to wiadomo że jak ssąca strona ok( filtr czysty) to musi być ciśnienie jeśli pompa ok. Natomiast jeśli jest kilka czujników to teraz trzeba z odnaleźć obwód ze spadkiem i wtedy można szukać winy zaworu.

Pytanie moje jest następujące gdzie szukać czujników i ile ich tak naprawdę jest???

 

Pozdrawiam

czujnik jest jeden jest obok filtra od zapchani filtra masz dodatkowa kontrolke i czujnik.a moze wina lezy w elektronice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używam półbiegów tylko w pracach polowych. Nie mam pojęcia co jest grane.

pomocy!

 

 

Co może być z mf-em 3080, rwie tarczki na półbiegach już ze 3 razy je wymieniałem. Uszczelniacze są nowe, ciśnienie OK, bo nowa pompa. Mf ma szybką skrzynie rozpędza się do ponad 45km! Pomocy. pozdr.

 

W takim razie napisz jak używasz tego półbiegu?? Moze przypadkiem włączasz go kiedy ciagnik ma dośc dużą prędkość??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a która to jest ta kontrolka od zapchanego filtra ??

i drugie pytanie: ile kosztują te tarczki do półbiegów ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie widzę że każdy ma inną teorię...

 

Pozdrawiam

 

Wcale nie. Ja się zgadzam, że trzeba zacząć od pompy, bo to podstawa. Jak wszystko dobrze działa, filtry nie są zapchane, to potem ten zawór bym obstawiał, bo jak popatrzyłem w instrukcji napraw, to mi się wydał następny. A zawór to nawet sprawdzić to trzeba już wiedzieć jak, a co dopiero regeneracja. Poza tym pompy też się regeneruje (te tłoczkowe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=980 Opis kontrolek

ta kontrolka od zapchanego filtra oleju to powinna się palić kiedy kluczyk jest przekręcony, a po uruchomieniu silnika zgasnąć, tak ??

(bo w moim mf to ona w ogóle się nie zapala, dlaczego ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Około 20zł w sklepie c czesciami do ursusa bo tam taka sama jest, idzie 1 szt w kol ssący

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie działa podnośnik i wspomaganie kierownicy w mf 3060

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a) przyczyna w hydraulice

- temperatura

- filtr, olej

- woda w oleju , czop w postaci masła na króćcu smoka pompy

(spuszcanie oleju na zimno nic nie da - musi być ciepły)

b) w elektryce

- padł alternator

- gdzieś dostała się woda

- połączenia na koskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wariant "b" raczej odpada, bo co ma wspólnego elektryka ze wspomaganiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=980 Opis kontrolek

ta kontrolka od zapchanego filtra oleju to powinna się palić kiedy kluczyk jest przekręcony, a po uruchomieniu silnika zgasnąć, tak ??

(bo w moim mf to ona w ogóle się nie zapala, dlaczego ??

ponawiam zapytanie, jak to jest z tą kontrolką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do tego podnośnika i wspomagania to jest możliwość że maż zbyt mało oleju:P No albo to co mi się prawie stało - obrało wałek który idzie od silnika do pompy;) i chyba do WOM tez:) Podczas innej naprawy (rozpołowienie) się okazało że zostało na nim jakiś 10% wieloklina;) więc gdyby go do końca obrało objaw byłby pewno taki sam;) bo by się nie kręciła pompa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...