Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie działa cała hydraulika to przyczyną może być też urwana tarcza sprzęgłowa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doczego jest z prawej w kabinie taki zielony przycisk mozna go wcisnac albo wyciągnąc .Dokldnie jest na dole kolo siedzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie idzie to przez sprzęgło środkiem idzie taki wałek z wieloklinem i pompa się kręci cały czas bo jest zbyt ważna dla działania skrzyni aby szło ją wyłączyć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze jak ci sie to stało, w czasie jazdy czy dzis działal a na drugi dzień po odpaleniu umarło wszystko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw poszedl mi mocno olej ze skrzyni wyciekajac na spolowieni,ale bylo wszystko ok.Pozniej wjechalem do stodoly i zgasla kontrolk przy dzwigni z zajacem potem to mnie ruszylo i zaczelem wszystko sprawdzac i wszystko ucieklo czyli wspomaganie podnoszenie napedy walek sprzeglo pedal mieki wcale zgasilem wlaczylem bieg i nawet niedrgnol dotej pory bez zmian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw poszedl mi mocno olej ze skrzyni wyciekajac na spolowieni,ale bylo wszystko ok.Pozniej wjechalem do stodoly i zgasla kontrolk przy dzwigni z zajacem potem to mnie ruszylo i zaczelem wszystko sprawdzac i wszystko ucieklo czyli wspomaganie podnoszenie napedy walek sprzeglo pedal mieki wcale zgasilem wlaczylem bieg i nawet niedrgnol dotej pory bez zmian

Odkrec ten dekielek co jest pod sprzegłem i obejzyj sprzegło, zapal ciągnik i popatrz na sprzegło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym dowiedzieć się jaka jest żywotność silników w MF z lat 1995 -2000, tzn. przy ilu mtg najczęściej robi się remonty silników. Chodzi mi o ciągniki mocy 120KM-180KM, i czy można bez problemu zamontować TUR-a do MF 8140czy też 8150. Co w ogóle sadzicie o tych traktorkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pisałem do was że nie działa mi podnośnik,wspomaganie i wałek w ciągniku MF 3060.Sprawdzałem poziom oleju,filter i elektrozawory.Jest 5 elektrozaworów pionowo i tylko do jednego górnego dochodzi prąd.Jak kluczykami przekręce to świeci kontrolka z dwoma zębatkami i strzałkami i koło wajchy biegów pali się zając.Po uruchomieniu ciągnika gasną obydwie kontrolki.Chciałem się zapytac jeszcze czy ta pompa od chydrauliki to ona po rozpaleniu silnika automatycznie się załańcza czy przez elektrozawor jakiś.Jak przez elektrozawór to który to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nikt nie wie co może być przyczyną, że w mf3080 ciągle rwie mi tarczki na półbiegach? Przypominam, że pompę mam nową. Wszystko inne chodzi jak powinno! Tylko te nieszczęsne półbiegi! Czy ten zawór pod maską może mieć coś z tym wspólnego??, bo już nie mam innych pomysłów, a może coś z elektrozaworem (za mały przepływ oleju czy co?)

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris01 i john1 sprawdźcie czujnik ciśnienia oleju w skrzyni, żeby mieć pewność,że to jego wina najlepiej wypnijcie od niego te 2 przewody i połączcie je razem, w ten sposób pomijamy ten czujnik. Jak wszystko będzie OK to należy wymienić ten czujnik.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

który to czujnik gdzie on jest,czy ten czujnik moglby byc problemem wszystkich usterek pozdra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ominełem ten czujnik i kontrolki działaja ale np chce włączyc wałek lub podnośnik to lampki sie swieco ale nic nie działa a moze ktos wie od czego jest ten czujnik za filtrem w strone podnosnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest pomiędzy filtrem oleju a elektrozaworami po prawej stronie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest on w pokrywie z elektrozaworami na dole czy bliżej filtra wysoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z tymi kabelkami przy czujniku miałeś rację kontrolki się włączają ale usterki te co były są dalej moje pytanie brzmi

Czy ten czujnik może mieć wpływ na te usterki??

Czy ten czujnik wskazuje że np. nie ma ciśnienia z pompy i wtedy kontrolki nie działają?

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziałes moze za filtrem jest taki jakby czyjnik z tako mało puszko i tam dochodzi prąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wy w ogóle szukacie w tych czujnikach? nie ma wspomagania = 100% nie ma ciśnienia i koniec! Jeżeli podnośnik (albo wyjścia hydrauliki zewnętrznej) tez nie działają to pompa nie dostaje oleju lub nie ma napędu - koniec. Pompa jest napędzana wałkiem idącym wewnątrz sprzęgła. Jeżeli ciągnik ma sprzęgło mokre lub rewers elektryczny - nie ma oleju nie ma połączenia skrzyni z silnikiem - koniec. Wyłączyć pompy się nie da! I żaden elektrozawór jej nie załącza bo jak by ją załączył ciśnieniem oleju gdyby tego oleju jeszcze nie było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w najlepszym przypadku obciął się klin na pompie i to by wyjaśniało niedziałającą hydraulikę ( sterowanie elektrohydrauliczne resztą funkcji, czyli przednim napędem, wom , blokadą itd, uzależnione jest od działającej hydrauliki, jak nie ma ciśnienia lub wystarczająco dużego ciśnienia to nic nie działa, to takie zabezpieczenie żeby się elementy mechaniczne nie popsuły), ale mogły się też obciąć frezy na wałku napędzającym pompę.

Ja bym wyjął pompę sprawdził ten klin i jeszcze spróbował zakręcić wałkiem napędzającym pompę tym w środki ciągnika ( będzie go widać z zębatką po wyjęciu pompy), gdyby się wałkiem dało przekręcać to znaczy że frezy obcięte i trzeba rozpoławiać ciągnik i robić !

też mam 3115 - ogólnie dobra maszyna jak już się z nią dojdzie do ładu. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do nehco sluchaj muglbys dac gg bo chyba tylko ty masz taki jak ja ciagni kpogadali bysmy ja zrobilem 60 mth i poprostu czeski film ,jesli mozna to napisz chociaz czy wystarczy tylko zdjac pokrywe z tymi zaworami i tam cos juz bedzie widac? jeszcze w kabinie jest taki przycisk zielony mozna go wyciagnac albo wetknac do czego to jest?z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo wlasnie cisnienia nie ma wogole na wyjsciach i na przyklad jakby te frezy poszly w pompie to do elektromagnezow by nie dochodzil prad.a moze ktos wie jak wyciaga to pompe w mf 3060 z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . Mam pytanie. mam massey fergusona 6140 i nie włancza mi sie napęd i blokada mostu i czasami świeci sie ta kontrolka od oleju czy ciśnienia chyba. a tak po za tym wszystko inne działa. prosze o szybką odpowiedz co moglo sie mi po psuć???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

john1

 

Z tego co ja wiem w 3060 jest taka sama jak w 3115 Hydraulika wiec z prawej pod klapa z zaworami;) Pompa taka sama tam jest na 100% i jest pod ta klapą bo kupowałem niedawno nową. trochę ciężko ją tam włożyć potem;) ale wszystko się da;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...