Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowy na tym forum, ale wasze posty śledzę już od dawna Od czterech lat jestem użytkownikiem MFa 3060 i teraz potrzebuję waszej pomocy. Robiłem w nim półbieg, po złożeniu wszystkiego i odpaleniu nie działa przyspieszacz. Gdy nacisnę przycisk silnik przygasa, ale ciągnik nie przyśpiesza. Wygląda to tak jakby nie rozłączała się ta duża tarcza od wolnych biegów. Ciśnienie w skrzyni jest dobre, uszczelnienia są nowe. Już nie mam pomysłów co go tam jeszcze boli Proszę o pomoc. Z góry dziękuję

być może żle złożyłeś całą obudowe półbiegów z obudową rewersu lub skrzyni tam są takie kanaliki przez kture przepływa olej do tarczek i dlatego niema przejścia i po włączeniu motor przygasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pokrywę to złożyłem na pewno dobrze, wymieniłem nawet te małe oringi. Już przed remontem był ten problem i jadąc drogą oberwały mi się kły na dużej tarczy i wtedy włączyłem przyśpieszacz, ciągnik znów jechał z tym że szybciej. Więc wychodzi na to, że duża tarcza nie jest rozłączana i nie wiem dlaczego? Czyżby jakiś kanał w pokrywie był niedrożny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moze ktos mi powiedzic jaki olej sie wlewa do skrzyni mf3060 i ile litrow wchodzi go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlew maż z tyłu:) Wchodzi 55l o ile dobrze pamiętam;) tzn z tyłu ciągnika pod końcówkami do hydrauliki zewnętrznej na pewno zauważysz;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam Agrol (To nie wiem z jakiej firmy handlarz to tam wlał) i Agro Stou z Orlenu wymieszany i wszystko działa;) Ten Stou to mi kiedyś korbanki poleciały jak z półbiegiem u sąsiada mieszali. Zmieniany olej nie był tylko dolewany. w silniku też mam ten Stou bo kupiłem za dużo to wymieniłem zaraz (7l z groszami wchodzi do silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do Kris

tak dzięki to był właśnie ten filtr zrobiłem i gra wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do john 1

ja w MF 6130 mam zalany Fuchs Titan 1030 (15zł za litr). Tak mi polecili w korbanku. A z tego co słyszałem to na ollejach w mf-ach nie ma co oszczędzac bo naprawy są bardzo drogie a skrzynie na maxa wrażliwe. I mieszac olejow też się nie powinno. Mi ubyło po awarii tura pare litrów ale nie wiedzałem jaki był wcześniej więc zmieniłem wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mój przypadek jest dość odosobniony i nikt nie wie co na to poradzić. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać. z góry dzięki. A tobie miron dziękuję za zainteresowanie moim problemem, jeśli jeszcze coś wymyślisz to napisz. Liczę na twoją opinię bo wiem, że na MFach znasz się jak mało kto pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

do MF

 

móglbyś dodać co tam z tym filtrem zrobileś?

i czy jak to zrobileś to obydwie kontrolki zgasły?

czy ten filtr był brudny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalany Renolin VG 100

kosztuje zależy gdzie 20L 180 zł albo 210 zł

 

 

co o nim sądzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wyrobione sworznie(te z przewodami od ehr) od ramion tylnego podnośnika i mam pytanie, czy można je napawać. Z góry dziękuję za pomoc. Jest to MF 3690.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam wyrobione sworznie(te z przewodami od ehr) od ramion tylnego podnośnika i mam pytanie, czy można je napawać. Z góry dziękuję za pomoc. Jest to MF 3690.

 

możesz je zastąpić zwykłymi sworzniami-one nie mają większego znaczenia przy normalnym użytkowaniu podnośnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze co do napawania to nie bardzo bo środek nie lubi wysokiej temperatury ale tak jak Ci pisałem zastąp je zwykłymi, odłącz te i zobacz jak bedzie działać na odłączonych-powinno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że mój przypadek jest dość odosobniony i nikt nie wie co na to poradzić. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać. z góry dzięki. A tobie miron dziękuję za zainteresowanie moim problemem, jeśli jeszcze coś wymyślisz to napisz. Liczę na twoją opinię bo wiem, że na MFach znasz się jak mało kto pozdrawiam
jest tam jeszcze taka duża podkładka wypukła działa jak spręzyna może ja włozyłeś odwrotnie pozycja 20. bez ponownego rozbierania sie pewnie nie obejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam wyrobione sworznie(te z przewodami od ehr) od ramion tylnego podnośnika i mam pytanie, czy można je napawać. Z góry dziękuję za pomoc. Jest to MF 3690.

 

możesz je zastąpić zwykłymi sworzniami-one nie mają większego znaczenia przy normalnym użytkowaniu podnośnika

są to swożnie które mają wpływ na siłe uciągu i udzwigu na ramionach jezeli przy orce pokrętłem EHR ustawomy zbyt małe dociażanie wtedy w twardej ziemi pługi bedzie wysadzac ku górze i jecszcze jedno po odłączeniu ich wogule cału EHR niebedzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie właśnie tak było że EHR przestawał działać(musiałem zgasić ciągnik i ponownie zapalić i to wtedy jakiś czas działał), zastanawiam się czy przyczyną tego mogą być te luzy na tych sworzniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tu bym sie sprzeczał bo kiedyś coś mi nie działało i jeden elektryk powiedział mi ze mam właśnie wymienić te sworznie ale zanim to zrobiłem wyszło że była inna przyczyna ( nie łączył jeden kabel) i jak juz wszystko działało to odłączyłem obydwa czujniki żeby zobaczyć co sie stanie i wszystko działało (podnosił, opuszczał, trzymał poziom) wiec ze swojego przykładu wiem ze działa!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawlo a jak je odłączyłeś bo u mnie te przewody wchodzą po kabinę i nie bardzo wiem gdzie one idą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak tam u Ciebie bo masz bardziej zabudowane z tylu ale pod ta kabina kabel powinien sie łączyć z dalszą cześcią i można to rozłączyć bo przy sworzniu nie ma za dużo kabla. Idz po kablu i powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do mirona

 

Już mam wszystka rozebrane. Rozebrałem również tą przekładnię planetarną i okazało się że oringi na pierścieniu dociskającym są bardzo mocno zużyte. że też wcześniej tego nie rozebrałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...