Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie!

W moim MFie 3060 mam wytarty wałek atakujący w przednim moście. Wyjąłem przedni most z zawieszenia i nie wiem jak wyjąć ten wałek, odkręciłem tą tuleję i nie chce ona wyjść. Powiedzcie mi czy trzeba wyjmować półosie żeby to wyjąć? Czy jest jakiś inny sposób?

Liczę na waszą pomoc. Z góry dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zeby wyjąc wałek musisz rozebrać wszystko. Najpierw zwrotnice, półosie, póżniej mechanizm różnicowy i na końcu wałek, który wyjmuje się do srodka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rafik256.

Tak też myślałem. A żeby wyjąć zwrotnicę to muszę ją rozbierać, czy wystarczy jak wyjmę tylko sfożnie zwrotnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego zapalania jeszcze to macie taki problem ze niekiedy nie załączy elektromagnes i trzeba jeszcze raz przekręcać kluczykiem? próbował ktoś coś z tym może zrobić żeby tak sie nie działo???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy powiedzcie mi cz któryś z was rozbierał orbitrol Danfoss 100' przy MF 3065, bo leci mi olej z niego tam u góry z uszczelniacza gdzie osadzana jest oś kierownicy??? i jak to zrobić czy pójdzie go wyjąć w góre bez rozbiorki do częsci pierwszych całego orbitrola?? bo ciągnik mam rozebrany i przy okazji to też chciałem wymienić licze na odpowiedz pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do mostu i zwolnic ciągników serii 3000, 3100 i 3600 należy używać olej w klasie GL-5.

czy moze ktoś wie jaki olej zalać do przedniego mostu i zwolnic w mf3080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winien jest oring wewnątrz orbitrola, ten zewnętrzny uszczelniacz jest przeciwbrudowy.

1. Nie odkręcać kostki zaworowej tej do której przykręcane są przewody od orbitrola - ani nie wykręcać żadnych śrób czy zaślepek.(Porozbierasz zawory do ponownego ustawienia potrzebny będzie stół probierczy)

2. Wewnętrzny wałek musi być ustawiony w w określonym położeniu w stosunku do obudowy.(pomylisz się po zapaleniu silnika wyrwie Ci kierownicę z rąk)

3. Najlepiej zanieś do warsztatu hyrdrauliki siłowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łee kurde myślalem ze to prosta sprawa z tym orbitrolem, a tu kicha szkoda ,myślalem że uda mi sie zaoszczedzic troche, a nie mozna tego wytłumaczyc mi kolega jak to zrobic , dosyc dużo róznych rzeczy naprawiam , tylko orbit nie robilem, wiec moze uda mi sie jednak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest i prosta i nie a i efekt końcowy nie znany.

Po zdjęciu dolnego dekla należy zaznaczyć połozenie wszyskich elementów wewnętrznych względem siebie, dekla do obudowy również.

Nie należy jednak tego czynić młotkiem.

Następnie wysunąć środek (wałek i tuleję) a potem zająć się uszczelniaczami.

Nie należy przeginać z grubością oringa grubszy oznacza z reguły zbyt gruby

coś 1,5mm.

To taki skrót stosowany w warunkach polowych choć jesli elementy są wyrobione bądź na wałku uszczelniacz wyrobił rowek to tylko przyniesie efekt psycholigiczny czyli uspokoi Twoje sumienie że zrobiłeś co się dało. Ale walcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema! Czy ma ktoś namiary na dobrego mechanika do fergusonów? Z okolic województwa mazowieckiego? Zależy mi na czasie! z góry dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleje w klasie GL-5 do przedniego mostu to np: ......? Może jakieś nie-za-drogie propozycje? ... ale dobre i nadające się do naszych "czułych" i "wrażliwych" na jakość Fergusonków!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz wlać poprostu Hipol Gl-5 80W-90 albo lepszy Hipol Gl-5 85W-140

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie mi taką rzecz jak wyciagnąć synchronizator od 1 biegu ze skrzyni zaznaczony na zdjeciu na czerwono, bo tryb od 1 wyciagnalem, i jak mocno dokrecic nakretke zaznaczona na zielono na zdjeciu, skrzynie mam 4x2 przy MF 3065 z góry dziekuje za odpowiedz 7b1f2eb93282542d.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy powiedzcie mi taką rzecz jak wyciagnąć synchronizator od 1 biegu ze skrzyni zaznaczony na zdjeciu na czerwono, bo tryb od 1 wyciagnalem, i jak mocno dokrecic nakretke zaznaczona na zielono na zdjeciu, skrzynie mam 4x2 przy MF 3065 z góry dziekuje za odpowiedz 7b1f2eb93282542d.html
nakrędke dokręć do oporu i na brzegu zaklep na wałku.a sonchronizator wyjm cała przesówke (1) i sam powinien wypaśc no chyba że się gdzieś zacioł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy powiedzcie mi taką rzecz jak wyciagnąć synchronizator od 1 biegu ze skrzyni zaznaczony na zdjeciu na czerwono, bo tryb od 1 wyciagnalem, i jak mocno dokrecic nakretke zaznaczona na zielono na zdjeciu, skrzynie mam 4x2 przy MF 3065 z góry dziekuje za odpowiedz 7b1f2eb93282542d.html
nakrędke dokręć do oporu i na brzegu zaklep na wałku.a sonchronizator wyjm cała przesówke (10) i sam powinien wypaśc no chyba że się gdzieś zacioł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, chodzi o mocowanie ładowacza w mf 30.. a dokładnie jak on jest przykrecony na srodku ciągnika w okolicy sprzegła, bo niema tam wolnych otworów, czy moze do wspornika od kabiny? Na rysunku zaznaczyłem o które miejsce chodzi. 05ca97d382a12f4dm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tura w tym miejscu mocuje się na wsporniku kabiny, po prostu wymieniasz trzy śruby na dłuższe i gotowe. Ważne są śruby od dołu wkręcane w obudowę sprzęgła, też nie można o nich zapomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dołu? Ja mama z przodu 4 śruby, potem te co kabina 4 śruby i dodatkowo odciągi do tyłu lecące na mocowanie cięgien z podnośnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn mocowania kabiny skrócone i tur przychodzi pod nie na 4 śrubach ale na dół tam już nic nie leci tylko do tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mocowań kabiny przecież sie nie skraca tylko tura daje sie na wierzch jak to pisał nehco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do miron

dzieki za nakretke, a z tym synchronizatorem, to niestety nad kołem 1 biegu znajduje sie to koło ktore z nim wspolpracuje i jest o duzo wiekszej srednicy niz to dolne koło zebate, zazebia sie znim a synchr. jest troche wiekszej srednicy niz koło , wiec nie moge go wysunac, a niewiem jak zdjac to górne większe koło mała podpowiedź??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn mocowania kabiny skrócone i tur przychodzi pod nie na 4 śrubach ale na dół tam już nic nie leci tylko do tyłu.
ja mam zamocowane następująco : z przodu przed mostem 2 śruby, za mostem 4 śruby, pod kabiną z boku 3 śruby, pod kabiną z dołu ( tzn w obudowę sprzęgła) 3 śruby i z tyłu przy półosi 2 śruby. Otwory są w ciągniku i w fundamencie tura więc poprzykręcałem gdzie się dało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...