Skocz do zawartości
Gość agronom

Wszystko o Massey Ferguson

Rekomendowane odpowiedzi

Podnośnik podnosi i upuszcza jak się wdusi te elektromagnesy ale z panelu i błotników dalej żadnej reakcji o przygazowaniu wiem.
jezeli brak żadnej reakcji to moze być czujnik sonda wysokości podnoszenia belek lub moduł EHR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mogą być kable do elektromagnesów... No albo same elektromagnesy? Czujnika wysokości przyciski chyba nie biorą pod uwagę... bo się da nimi zdusić traktor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie miało byc tak jak piszesz ale pomyliło mi sie z inna. To ta co masz ma dwa półbiegi a dynashift ma cztery i wtedy działa A B C D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to może coś być w autotronic?

 

moze byc kilka powodow ale raczej dwa elektromagnesy nie szczeliły jednocześnie przez zime skoro pisales ze przedtem wszystko chodziło i czujnik wysokości tez raczej nie bo tak jak pisze Gustlik przyciski na blotnikach nie biorą go pod uwage a wogóle na panelu masz prąd-swieca sie diody???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diody te od podnoszenia się nie świeca jak już go kupiłem to nie działała ta od opuszczania ale to od podnoszenia działała a teraz nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli do panelu nie dochodzi prąd-na początku sprawdz bezpieczniki i przekazniki bo mógł sie spalić i nie daje prądu, ostatecznie mógł paść panel ale podkreślam OSTATECZNIE!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki te nad akumulatorami? a te przekaźniki to gdzie się znajdują w panelu autotronic czy gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki lepiej sprawdz wszystkie (kolo akumulatora i w kabinie) a przekazniki sa pod kierownica, praktycznie od dołu tak jakby przed kolanami jak siedzisz i one załączaja pradz jak przekrecisz kluczyk i nastepnie jak jest ładowanie bo myśle ze jest ale warto było by sprawdzic na jakim poziomie bo nieraz tez jest przyczyną niewłaściwe napięcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi działa nawet jak ładowania ni ma i nie mam pojęcia dlaczego:/ Ale to tam nie przeszkadza. A diody świeca tylko jak się elektromagnes przełączy jak go ręcznie przełączysz tam na dole tez się zaświecają - bynajmniej u mnie tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawlo36 z tego co wiem to przekaznk włączający zasilanie EHR jest na płycie panelu sterującego EHR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no diody ci sie nie beda zaswiecac jak przełączasz przy rozdzielaczu ręcznie ale jak elektronicznie to swiecą a u jarko260 nic nie swieci

i jeszcze co do przeznika to tam w panelu jest ten co załącza sie przy ładowaniu (taki tylko stycznik ale to w sumie przekaznik) i rozłącza przy ewentualnym zbyt duzym napięciu ale główny przekażnik jest pod kierownica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawlo co rozumiesz przez główny przekażnik??? Jakie według ciebie ma on znaczenie przy zasilaniu EHR??? Człowiek ma problem z EHR i na jego płycie jest przekaźnik włączajacy zasilanie po tym jak alternator zacznie wytwarzać prąd. Zasilenie elektromagnesu przekaźnika właczającego zasilanie EHR jest na tym samym obwodzie co kontrolka ładowania.

Jezeli cos żle opisuję to napisz mi jak po kolei jak wygląda droga zasilania elektromagnesu przekaźnika na płycie EHR począwszy od alternatora. Jaka role odgrywaja przekąźniki pod kierownicą???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prąd idzie zawsze z akumulatora a nie z alternatora i najpierw idzie przez ten pod kierownica a ten w panelu reaguje tylko na napięcie żeby zabezpieczać panel, jeżeli pod kierownicą przekaznik nie bedzie załączony to panel nie bedzie miał prądu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i alternator włącza ten przekażnik po podaniu prądu tak jak piszesz ale prąd idzie z akumulatora. Chyba wiesz jaka jest zasada działania przekażnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co zasila ot odwieczne pytanie.

Jeżeli silnik nie pracuje jedynym źródłem prądu jest akumulator.

Po uruchomieniu silnika alternator ma za zadanie zasilić wszystkie odbiorniki prądu w pojeździe oraz doładować akumulator po rozładowaniu podczas rozruchu. Akumulator jest więc też odbiornikiema a jaki prąd pobiera zależy od stanu jego naładowania. Tak więc przy pracującym silniku prąd na pewno nie "idzie z akumulatora".

Napięcie i całej istalacji staje się wielkoscią napięcia altenatora.

Całością rządzi regulator napięcia alternatora. No chyba że jest to jeden z najnowszych ciągników gdzie komputer potrafi celem uzyskania mocy odciążyć alternator. Ale to inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet z głupim ursusie C-330 jak go odpalisz idzie prąd z prądnicy a nie akumulatora wiec co do tego nie ma o czym gadać. Akumulator jest tylko do rozruchu przewidziany. Potem go jako tako nie trzeba!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobre pytanie co zaśila alternatora czy akumulator. nie jestem w tym dobry ale mysle że pierwszym odbiorco pradu z alternatora jest akumulator i to z niego inne uzadzenia dopiero pobierają prad bo sam alternator bez akumlarora niejest wstanie pracować. alternaror jak niema gdzie magazynowac oddac pradu poprostu sie spali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro ktos twierdzi ze alternator jest w stanie uciągnąć całą elektronike to niech sobie zapali ciagnik i zrobi obwó prądu zeby alternator miał prąd który sam wytworzy i bedzie można odłączyć akumulator i zobaczymy ile wyciągnie-gwarantuje wam że prawie nic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i co do c-330 to nie trzeba robic obwodu bo prądnica nie potrzebuje prądu wiec jest łatwiej sprawdzic wiec prosze bardzo-PRĄDNICA LEDWO UCIĄGNIE SWIATŁA I TO JESZCZE NIE NA WOLNYCH OBROTACH BO WTEDY ZGASNA!!!!!!!!!

wiec nie wypisujcie ze alternator zasila elektronike bo przy elektronice sa przeciązenia i wogole i alternator by tego nie wytrzymał

Wejście np pod uwage taki przykład jak jest włączone dużo świateł i włączacie kolejne jakieś tam halogenu to te pozostałe mimo większych obrotów silnika delikatnie i tak przygasaja mimo ze jest akumulator wiec pomyślćie sobie co by było na samym alternatorze? Myśle że odp każdy zna i nie trzeba nic dodawac wiec możemy uznać koniec tego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MF3060 ma alternator ponad 800W, jeżeli napięcie jest wyższe niż 12V to aku pobiera prąd a go nie oddaje! A co do przygasania to na prądnicy to mocno widać na alternatoże mniej bo po to jest tam regulator napięcia. Alternator daje 14,4V a aku ma mniej niż 12V zawsze. Wiec nawet gdyby napięcie spadało to może spaść o ponad 2V i dalej jest tylko z alternatora pobierane. Z zawodu wyuczonego elektronikiem wiec co jak co ale na tym się znam. Poza tym to przygasanie to też sprawka spadków napięcia na kablach itd. Komputer w MF pobiera raczej znikome ilości Energi, Jedna lampa go wyprzedza kilkukrotnie a po włączeniu wszystkich teoretycznie dalej powinien sobie alternator poradzić. aku 140Ah 2 żarówki 100w po 8h rozładują do końca. Jak maż dostęp to wrzuć na kabel Amperomierz cęgowy ten co idzie do aku włącz światła robocze i się popatrz gdzie płynie prąd czy do aku czy z aku;)

 

A tak pomijając temat Aku nie wie ktoś czemu mi się cały czas pojawia luz na piastach/zwolnicach z przodu w 3060? Tzn rozbiorę podłoże podkładkę nie ma luzu a po mieś znowu lata kolo tak ze strach jeździć... Łożysko wygląda jak nowe to duże ale może go wymienić? czy to nic nie da? Jedno rozbierałem już 2x a drugie raz a teraz znowu oba do rozbiórki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawlo36 chyba nizbyt dokładnie czytasz co napisałem. Przecież napisałem o zasilaniu ELEKTROMAGNESU PRZEKAŹNIKA na panelu a nie głównym zasilaniu EHR. Poza tym przez jaki przekaźnik przy kierownicy przechodzi główne zasilanie?? Z tego co się orieltuje przewód od akumulatora biegnie bezposrednio do panelu EHR.

Według moich informacji zasilanie EHR wyglada tak:

poprzez przewód podłaczony do akumulatora prąd jest przekazywany do styku przekaźnika na panelu EHR. Prąd jest tam cały czas. Po uruchomieniu silnika alternator "podaje" prąd na elektromagnes przekaźnika na panelu EHR dzieki czemu dochodzi do zwarcia styków. W tym momencie pojawia sie napiecia na właczniku i EHR jest gotowy do uzycia.

Żeby się upewnic że tak jest sprawdzałem schematy i nie widze tam przedstawionych przez ciebie rozwiazań. Poza tym juz 3 razy miałem okazje wymieniać stycznik na panelu dlatego miałem okazję sprawdzić jak to wszystko jest podłaczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulator ma mniej niz 12V??????????????????? a co do łożysk to jak mówisz ze sa jak nowe to może reszta jest wyrobiona i łożysko ucieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W panelu jest stycznik tak zrobiony że przy napięciu większym niz 14V sie złącza najprawdopodobniej. Choć głowy nie dam bo tam nie właziłem narazie (Swoja droga myślałem że tam styczników nie będzie tylko jakiś tranzystor czy coś innego tego typu) Tak co do elektryki wie ktoś jaki kolor kabla przychodzi do elektromagnesu od hamulca WOM? Bo mam nie podłączony:P A kabli od komputera tego na dole z 5 uciętych;) Jak nikt nie wie to będę szukał;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby bezpośrednio z akumulatora a przed chwilą wyszło że wszystko zasila alternator wiec juz teraz wogóle nie wiadomo kto ma racje

ja miałem przez przekaźnik a jak wiesz jak masz i masz schemat to chyba niepotrzebnie sie pytałeś tymbardziej skoro juz to sobie robiłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...